25 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

25 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

25 Mayıs 1932 ve AKAAZ *» SUİNAZIM TEVESSÜÜ MİDE, SAFRA ve dolgunluğunda her mevi KUSMA da yorgunlukta, her nevi kan karışıklığında kat müessir ve h SARILIK 'iyyon r suretle ve herkese zararsız olan Akşam fazla bedeli iade edilir. 250 gramlık ismine dikkat. Sahife 11 — nu muhakkak kullanmalıdır. Tesirinden memnun kalmıyanlar Bahçekapı'da İş Bankası arkasında MAZON ve BOTTON ecza deposuna müracaatlarında büyük şişesi 100 kuruş, MAZON Bahçekapıda Zaman vellasan ecza depolarında, Beyoğlu Tokatlıyan oteli karşısında Velicanidi ve Etual sineması kârşı sırasında Limonciyan eczanelerinde ve bilimum meşhur ecza depo Ve,eczanelerinde bulunur. LASTER SiLBERMANN ve Şi. DOYÇE LEVANT Linye Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Roterdam'dan limanımıza muvasalatı beklenen vapurlar Akka vapuru 28 Mayısa doğru. Akila vapuru 1 hazirana doğru Chlos vaparu 11 hazirana doğru Gernis > 13 > > Burgaz, Varna, Köslence, Kalas ve İbrail için limanımızdan hareket edecek vapurlar Akka vapuru 28-30 Mayısta tahmilde Gernis vapuru 13-15 haziranda tahınilde, Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar. Galilea vapuru limanımızda Tessalia vapuru 25 - 26 mayısta tahmilde, Andros vapuru 29-30 mayısta tahmilde Streewald vapuru 2-4 haziranda tahmilde. Yakında Londraya hareket edecek vapurlar Thessalia vapıru 25 - 26 Mayısta tahmilde . Fazla tafsilât için Galata'da Ovakim- yan banmnda Laster Silbermann ve Şürekâsı vapur acentalığna müracaat. Telefon : Beyoğlu 641 - 674 THE TURKİSH AMERİCAN Shipping and Trading co Hayri Araboğlu ve Şeriki American Export Lines The Export Steamsip Corporatlon NEW - YORK Her 10 günde bir Nev York ile lima- nimız arasında muntazam posta: Her - ayın 5, 15, ve 25 inci Nev York,'dan hareket. Yakında Nev- York'dan gelecek va- purlar: Exmonth vapuru 23 mayısa doğru Exilone vapuru 3 hazirana doğru Yakında Nev - York, Boston, Fladek fiya ve Paltimori için yolcu ve eşyayı ticariye alarak hareket edecek vapurlar: Extmonth vapuru 6 hazirana doğru Exilona vapuru 3 hazirana doğru Kumpanya, müşterilerinin menafiine daha iyi hizmet ve fevkalâde seri pos- günleri taktim emelile İskenderiye veya silyada aktarma suretile ve doğru konoşimento ile Nevyork için mezkür ardan muayyen tarihlerde hareket kspres ve lüks vapurlarna yolcu ayi ticariye kabul edecektir. Bu vapyılar. Amerikânın dahili ve bütün gilüyetleri ile Kanada, Golf, Mek- sika ve BöS Angelos ile San Fransisko Seattle ,vösaire bütün limanlar için doğru “Kofişmento Sile eşyavı ticariye kabul ederler. Fazla 'tafsilât için Galata'da Arapyan hanında 4 üncü katta Hayri Araboğlu ve şeriki müracaat. Tel, B. 0. 4957- 8- 923 ENRiCO SPERCO ve MAHTUMLARI Galata Arapyan Han | inci kat, Tel, B. O. 4792-1 CE ROYALE NBERLANDAİSE vapur şirketi * Amsterdam Anvers Roterdam, Amsterdam ve Hamburg için yakında hareket edecek vapurlar: Ceres vapuru ?2 hazirana doğru Ganymeds>» 18 » > Compagine Royale Neerlandaise vapur şirketi “vasıtasile ve bilumum Keerlaydaises vapur acantaları arasın- daki muhaberat sayesinde DÜNYANIN BÜTÜN LİMANLARI için emtia kabul edilir ve DOĞRU KONŞİNENTO verile- bilir. Yakında Burgaz, Varna ve Köstenceye hareket edecek vapurlar Ganymeds>» 11 hazirana >» Amsterdamdan beklenen vapurlar : Ganymeds » 11 hazirana > Amsterdamdan hareket edecek vapurlar Ganymeds vapuru 11 mayısa doğru Orestees > 25 » > NIPPON YUSEN KAISHA (Japon vapur kumpanyası) Yokohama, Kobe, Dairen, Tsingtao, Shanghai, Honkong, Singapor, Colombo, Buez, Port Sait, İzmir, İstanbul, Pire, Cenevre, Valencia Liverpol ve Glasgow limanları arasında doğru posta. ( Aktarmasız ve doğru) Toyooka Maru vapuru 18 bazi Dakar Maru vapuru 20 temmuza doğru, rana doğru. 'Tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında ENRİCOSPERCO ve MAHTULARI vapur acentalığna müracaat, Tel, B. O. 4792-1 | TAVİL ZADE VAPURLARI AYVALIK POSTASI - Selâmet Vapuru her Perşembe saat 17de Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet ede- cektir. Dikkat: Cuma günü Edremit yolcularını trene yetiştirir ve Ayvalık yolcularını ayni gün akşamı Ayvalığa çıkarır. Perşembe günü saat 15 ten sonra yük alınmaz, Gelibolu için yalnız yolcu alınır. . Yolcu bileti vapurda da veri” lir. Adres: Yemişte Tavilzade Mustafa bira derler. Telefon 22210 KOMANYA HÜKÜMETİ İDAREİ BAHRİYESİ Limanımızdan hareket edecek vapurlar: (Recelo Karol) vapüru 28 mayıs cumar- tesi saat 11,30 da (Pire ve İskenderiye)ye. (Daçya) vapuru 29 mayıs pazar Saat 12 de (Köstence) ye. Pire yolcuları ve aile biletleri için hususi tenzilât. Romanyanın başlıca merkezleri ve merkezi ve cenupi Avrupa için doğru bilet verilir. Oryan Ekspres ile aktarma yapılır. İstanbul-Berlin seyahati 52 ve Istan- bul-Varşova seyahati 44 saat devam eper. Bir gece tren, bir gece vapur. Fazla tafsilât Galata merkez rıhtım Hanında kâin umumi acenteliğine mü- racaat. Telefon Beyoğlu 4828 Tekirdağ - Karabiga postası KURUCAŞILE Yeni ismi KENAN vapuru Her Pazar ve Perşembe akşamları saat 20 de Karaköy rıltımından ha» reketle Tekirdağ, Mürefte tarikile Karkbigaya azimet ve ayni iskelelere uğrıyarak Ç: mba ve Pazar sabah: ları İstanbul'a avdet eder. Yük ve yolcu için merkez acentası olan Yemiş soğan iskelesinde 19numeroya müracaat Tel. 22300 Hantalzade vapurları İzmir Postası Seyyar VAPURU Her Çarşamba saat 17 de Sirkeci rıhtımından hareketle (Gelibolu, Çanakka- le'ye uğrayarak İzmire azimet ve avdet eder. Yolcu bileti vapurda verilir. Tafsilât için Eminönü Rıhtım ban No.5 “Telefon: 21977 MUZAYEDE iLE SATIŞ 1932 Mayısın 27 inci cuma günü sabah saat 10 da KLARIÇ OTELİ Bu kerre mevkii fruhta vazolunacak eşya şimdiye kadar satılan eşyadan bile daba nefis olduğu halde bu hafta satışın son haftası olduğundan ehven fiatle satılacağı emri bedihidir. Müşterilerin kıymettar vakitleri zayi olmaması için satışta berveçhizir program takip edile- cektir. Saat 10 - sofra takımı, mütenevvi biblolar, parke elektrik makinesi vesaire, Saat 11 - müteaddit salon takımları, fev- kalâde nefis marketiriden masa ve bahü; Paris mamulâtından pirinç kiymettar avize, şömine takımı (saat elektrik şam- dan) kadın yazıhaneleri. Saat 12 - mü- teaddit yatak odaları, dolap, bronz ve Jâke karyolalar, saat 13 - Komple yazı- hane ve kütüphane müteaddit yazıhane- takımları, ayna ler, müteaddit yazıha lar. Saat 14-ha fanelâ örtü, y ş sızca kitaplar, gümüş ve kıymettar biblo, sedefli nefis 100 de 26.i peşinen tediyesi lâzımdır. kutu. Müşterinin Dr. Ihsan Sami Gonokok aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarma karşı pek tesirli-ve taze aşıdır.Divapyolu Sultan, Mahmut türbesi No 189 J. iTKiN Tüccar-Terzi Yeni MODLLERİ Yeni KUMAŞLARI ve bihassa Yeni FİATLARI Beyoğlu, İstiklâ caddesi 405 Telefon: Beyoğlu 450 | DISTOL: Koyunlarda, keçilerde, ve öküzlerde bulunan kelebekleri öldürür, hayvanı yüzde yüz kurtarır. Her ecza- hanede satılır. Toptan satış için Reji han 23 No. ya mü racaat: Yeni postane arkasında, İstanbul. Belsoğukluğu ve frengiye yakalanmamak için PROTEJiN kullanınız. Her eczanede bulunur. İstanbul ikinci iflâs memurluğundan: Adres; İstanbul Çakmakcılarda manifa- turacı İlya Gormezano ef. Balâda ismi ve adresi yazılı olan zatın iflâsı açılıp tasfiyenin âdi şekilde yapıl masına karar verilmiş olduğundan: 1 — Müflisten alacağı" olan ve ya mallarında istihkak iddiasında balunan- ların alacak ve iddialarını işbu ilândan bir ay içinde eyyamı resmiye müstesna olmak üzere her gün saat 138 den 18 e kadar Sultanahmette vaki adliye bina- sında icrayı vazife eden ikinci iflâs dairesinden gelerek alacaklarını kaydet: tirmeleri, ve senet ve defter gibi delik leri her ne ise bunların asil veya mu- saddak suretlerini vermeleri, 2 — Müf lisin borcu olanların yukarda gösterilen müddet içinde borçlarının miktarını yaz- dırmaları, hilâfına hareketin ceza kanunu mucibince tatbikat ve mesuliyeti mucip olacağını bilmeleri, 3 — Müfilsin malla- rını nakit ve tahvilâtı buna mümasil bıymetli evrakını her ne suretle olursa olsun ellerinde / bulunanlar ister şahsi, ister banka ve sair müessese olsun bun- ların üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartile o malları ayni müddet içinde daireye . vermeleri, vermezlerse cezayı talbikat ve mesuliyete uğrayacaklarını ve mazeret bulunmadıkça rüçhan hakla- rından mahrum kalacaklıların bilinmesi. 4 — 2/6/932 perşembe günü saat 14 de yukarda yazılı iflâs dairesinde alacaklı- ların ilk toplanmaları ve müflisin müş- terek borçluları ile kefillerinin ve borcu tekellüf eden sair kimselerin içtimada hazır bulunmağa hakları olduğu ilân olunur. İstanbul O Asliye o mahkemesi 3 üncü hukuk dairesinden: Musa ve Dursun efendilerin dayıları olup (o 930 senesinde Beşiktaşta Şenlikdede mahallesinde Çukur çeşme sokağında 58/60 numaralı hanede vefat eden Demir ağanın vefatından 9sene mukaddem on iki yaşlarında olup İngiliz işgalinde gaip olduğu iddia edilen oğlu Dursun efendi hakkında gaiplik davası ikame edilmiş olduğundan mumaileyhten malümati olanların birinci ilân tarihinden itibaren bir sene zarfında malmatlarını bildirmek üzere mahkemeye müra- caatları karargir olmuş ve bir sureti mahkeme (divanhanesine talik kılınmış olduğundan keyfiyet ilânen tebliğ olunur. Ml m > Lisan mütehassısı; müracaat etmelidirler. Dr. HOR sokak No. 41, Kilo! 3120 kuzu eti 31140 koyun ,, İstanbul birinci İflâs memurluğundan: Müflis Mehmet Ziya efendiden alacakları o- lanların 2 Haziran 932 Perşembe günü birinci toplanmada hazır bulun- maları evelce ilân edilmiş ise de ahiren masanın mevzuubahs olan menfa- ati toplanmanın daha evel icrasını icap ettirmiş olduğundan alacaklıların 28 Mayıs 932 Cumartesi günü öğleden evel saat 11 de dairede toplanma- ları ehemmiyetle ilân olunur. Istanbul dördöncü icra memurluğun- dan; Ahmet Salih ve Filipos efendilerin Niyazi «fendiden borç aldıkları 750liraya mukabil merhun Bakırköyünde Cevizlik mahallesinde Hamam sokağında 4, 6 numaralı maa dükkân hane birinci iha- lesi yapılmak üzere otuz gün müddetle mevkii müzayedeye ( vazolunmuştur. Hududu: Sağ tarafı Rasim efendi ve Ayşe hanım dükkânının sol tarafı umu- mi helâ, arkası sahibi Mehmet beyin haneleri, cephesi Hamam sokağı ile mahduttur. Mesahası 96 metre murab- bal araziden 43 buçuk metre murabbal dükkân ve hane 13 buçuk metre mu- rabba salaş ahir mütebakisi bahçedir. Evsaf: Dükkânın zemini çimento. ke- penkleri ahşap, hane bir antre bir sofa üç oda bir merdiven altında helâ ve bahçede bir sarnıç bir kapı bir salaş ahır ve üç meyveli fidan mevcut olup Ismail efendi mahiye 7, dükkânda Avni efendi beş lira ile ile kiracıdır. Kıymeti muhammenesi 1150 liradır. Talip olan lar kiymeli muhammenesinin yüzde on nispetinde pey akçelerini alarak 929/5920 dosza numarasile 27/6/932 tarihinde saat 14 ten 17 ye kadar Istanbul dördüncü icra memurluğuna bizzat veya bilvekâle müracaat eylemeleri ve fazla malümatın dosyamızda olduğu ilân olunur. Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası Karşısında No. 21 Cumadan mada hergün 18-17 hastalarını kabul eder. Tel. 23926. FRANSIZCA Tedrishanesi. Zabit, Doktor, Avukat vesaire efendiler lisanın esasatını öğren- dikten sonra muellimin yardımile mesleklerine ait ulümda tetebbu ederler. Tahsil için Avrupaya azimet edecek efendiler ihzar olunur. Ücret elverişlidir. Eminönü meydanında Emninönü Hanı Bursa Tayyare Şubesi Sinema ve Dazinosunun müzayede müddeti temdit edildi Bursa Tayyare Şubesi Reisliğinden : 10 Nisan 932 tarihinden itibaren bir ay müddetle yedeye konulan Bursa Tayyare Şubesi Sinema ve gazinosu için verilen fiatler şube idare heyeti tarafından kabüle şayan görülme- diğinden, müzayede müddeti 1 Haziran 932 tarihine kadar temdit edilmiştir. Müzayede aleni yapılacaktır. Şartnameyi görmek istiyen- ler, Ankara, Tayyare Cemiyeti merkezile İstanbul, Bursa şubelerine Zührevi ve idrar yolları tedavihanesi : Dr. Mehmet izzet Muallim ( Anjel) in müza- HORUNİ Beyoğlu, “Taksim, Zamba Tel. B. O. 3152: İstanbul Deniz Levazımı satınalma komisyonundan: Saat 144000 Ekmek kapalı zarfla münakasası: 26/5/932 perşembe günü 10 | ww ” İstanbul'da bulunan Deniz efradı için yukarıda yazılı erzakın hiza- larındaki gün ve saatlerde münakasaları icra olunacağından şartna- elerini görmek için her gün ve vermeğe talip olanların hizalarında yazılı münakasa gün ve saatlerinde İstanbul Defterdarlığı veznesine yatıracakları muvakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasım paşada Deniz Levazım Satınalma komisyonuna müracaatları. : 28/5/932 cumartesi — ,, 10 İstanbul 4 üncü icra memurluğundan: Tamamına (16500) lira kıymet taktir edilen Şehzade başında Firuz ağa ma hallesinde şekerci sokağında atik 1, 1 mükerrer I mükerrer 1 mükerrer ve 1 mükerrer cedit, 3 ilâ 7 ve 3 ilâ 7/1 ve silâ 7/2 veilâ 7/3 ve3 ilâ 7/4 ve 3 ilâ 7/5 numaralârla murakkam beş bap dükkânı müştemil mukaddema hane elyem kâgir apârtımanın nısıf hissesiyle derununa cari nısıf masura mai lezizin rubu hissesi açık artırmaya vazedilmiş olup 2/6/932 tarihinde şartnamesi divan- haneye talik edilerek 28/6/932, tarihine müsadif salı günü saat l4den i7 ye açık artırma suretile satılacaktır. Artır- maya iştirak için yüzde yedi teminat akçesi almır, müterakim vergiler ile be- lediye resimleri vakıf icaresi müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine teyfikan hakları tapu sicille- rile sabit olmıyan ipotekli alacaklar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sa- hiplerinin bu haklarını ve bususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihimden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tâpu sicillerile sabit olmı- yanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu mad- dei kanuniye ahkâmıma göre tevfiki hareket etmeleri ve'daha fazla malümat zlmak isteyeriletin 931/691 do: nuz marasile memuriyetimize : müracaatları ilân olunur. MUZAYEDE iLE SATIŞ 1932 mayısın 27inci cuma günü sabah saat 10 da Boğaziçi Yeniköyünde Avusturya sefarethanesinde mevcut mü- zeyyen eşyalar müzayede suretiyle satılacaktır. Som mavundan mamul büfe, hayli biblolar. muhtelif stil salonlar hezaren koltuklar, som mavnadan ma mul Ingiliz vitrinleri, maroken kanape ve koltuk takımı, Şam işi mükemmel moza- yık ması, hakiki Paris işi gayet güzel mavunadan mamul Amerikan yazıhanesi, yemek oda sandalyeleri, etajerler, bronz ve demir karyolalar vesair haylı lüzumlu eşyalar. Mükemmel İsparta vesair halıları, Nefis bir kuyruklu piyano, çapraz telli demir çerçeveli. Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır Ademi iktidar ve bel gevşekliğine karşı en müessir deva SERVOIN hap larıdır. Deposu, İstanbul'da Sirkeci'de Ali Rıza Merkez eczanesidir. Taşraya 160 kuruş posta ile gönderilir. İzmirde Tre 1 zarındaki, Trabzonda Yeni Ferah eczanıwierinde bulunur. ii kadar Istanbul dördüncü icra dairesinde *