May 25, 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

May 25, 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Avrupadan diplomalarla musaddak birinciliği ve en büyük zafer nişanını ihraz ettiği gibi Türk zekâsı, Türk san'atı, Türk sermayesi ve Türk amelesile ihzar olunmuştur. pr > rl yam Ame nn e ile SİNEK, TAHTAKURUSU, GÜVE, PİRE, BİT, ÖRÜMCEK, ağaçlar, çiçekler ve mebatat üzerindeki tırtılları, tavuklar ve kümes kuşları ile ve sair hayvanat üzerindeki pireleri ve böcekleri ve bilimum haşaratı mevti ebedi ile kat'iyyen öldürülür ve bir daha dirilemezler. Aksini ispat edene 5000 Lira tazminat verilir, Emsaline nazaran daha müessir, daha öldürücü ve yarı yarıya ucuzdur. Devlet demiryolları, Şark demiryolları, Seyrisefain, Hilâli- ahmer, Gülhane, Cerrahpaşa, Haseki hastahaneleri vesair büyük hastahanelerle Sıhhat yurtları, Yatı mektepleri, büyük oteller, büyük vapur kumpanyaları, Tütün inhisarı, Ford kumpanyası, ve bilümum müessesatı milliye ve ecnebiye FAYDA istimal etmektedirler, İsmine ve markasına dikkat ediniz. Hasan Ecza Deposu. Zümrüt Yalova Kaplıcaları Büyük Otel iş Büyük Lokanta - Büyük Gazino 1 Haziranda açılacaktır. Radyoterapi - Fizyoterapi - Elektroterapi - Hususi Banyolar - İstanbul'un en iyi orkestra ve cazbandı Otel ve yemek fiatlarında büyük tenzilât yapılmıştır. Yemek mecburi değildir. Sü -Do -Rono PERTEV Terlemeğe mani olur. Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryonu Telefon : Büyükada 75 KiSARNA MADEN SUYU En leziz ve sıhhi sofra suyu. Karaciğer ve böbrek taşlarını düşürür, taşların teşekkülüne mani olur. Her çeşit hazimsizliğe, mide ekşiliğine, şişkinliğine, pekliğe karşı en iyi ilâçtır. Romatizmalılar, şişmanlar, şekerliler KI!ŞARNA maden suyunu kullanmalıdır. En tıbbi iştah ilâcı KISARNA maden suyu, BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.ci TERTİPS5.ciKEŞiDE 11 Haziran 1932 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Ayrıca 15,000, 10,000 liralık büyük ikra- miyeler ve 20,000 liralık bir mükâfat vardır. Akşam ve çay takımları, Hereke ve Lion ipekl BEBEK SARAYINDAKi Müzayedeye 27 Mayıs Cuma günü dahi devam olunacaktır. Mezkür sarayda bulunan bilümum kıymetli ve müzeyyen eşya ve bilhassa hakiki kristofl sofra, dondurma, şampanya i kumaşları, el işlemeli çarşaf ve çay takımları. Piyano, Pi ipekli Hereke Mısır ve Acem halıları, nadide salon takımları vesaire, 25 Mayıs 1932 iyanola, perdeler, İPEKİŞ nerededir?. Mağazanın yerini en iyi tarif edene, beğeneceği en güzel kumaştan, bir elbiselik hediye edilecektir İpekiş muvakkat satış mağazasinın yeri: 1 — Tünel ile Galatasaray arasındadır. 2 — İngiliz kız mektebinin altındadır. 3 — Türkuvaz'ın karşındadır. 4 — İstiklâl caddesinde 355 numaralı mağazadır. 5 — Beyoğlu'nun en şık mağazasıdır. .. İlâh şeklinde tarif edilebilir. Fakat bunlardan hiç birisi veciz değildir. (İpekiş)in bulunduğu yer en kısa ve en az kelime ile, yani en veciz şekilde nasıl tarif edilmeli, hiç bilmiyen birisine nasıl anlatılmalıdır?. İpekiş müessesesi, muvakkat satış mağazasının bulunduğu yerin en güzel ve en kolay tarifini arıyor. Bunu en iyi tarif edene mağazada beğeneceği en güzel kumaştan bir elbiselik ve eğer erkek ise bir gömleklik hediye edilecektir. Cevaplar 10 Haziran akşamına kadar ipekiş mağazası müdiriyetine gönderilmelidir. Netice 12 haziranda ilân edilecektir. El Devlet Demiryolları ilânatı | | On bin ton Lave maden kömürü kapalı zarfla münakasaya kon- muştur. Münakasa on dört haziran salı günü saat on altı buçukta Ankarada umum müdürlük binasında yapılacaktır. Fazla tafsilât almak isteyenler beşer liraya satılmakta olan şart- nameleri Haydarpaşa ve Ankara veznelerinden tedarik edebilirler, * 1 — Eskişehir - Ankara hattı üzerinde Beylikköprü istasyonu civarında 479--200 Km. ocağından 7000 M3. 2 — Kütahya - Balıkesir hattı üzerinde Köprüören civarında 28-4-300 Km. ocağından 3000 M3. 3 — Kütahya - balıkesir hattı üzerinde Değirmisaz istasyonu civarında 97 ve 99 kilometreler arasındaki ocaktan 5000 M3. 4 — Eskişehir - Konya hattı üzerinde OMeydan - Pınarbaşı istasyonları arasında 397--400 Km. Bozdağ ocağından 4000 M 3 Balâda mevakii ve miktarları gösterilen balastların kapalı zarfla münakasaları ayrı ayrı olarak 14/haziran/932 salı günü saat 15 den itibaren idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beheri beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. * Bilecik deposu kömür tahmil ve tahliyesinin kapalı zarfla müna- kasası 11 Haziran 932 Cumartesi günü saat 15 te İdare merke- zinde yapılacacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerile Bilecik istasyon müdürlüğünde birer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. Eminönü Kaymakamlığı ve Belediye şube mü ünden: Koska caddesinde belediye malı 112 No. lı maa oda dükkânın enkazı hedim masrafı alıcıya ait olmak üzere kapalı zarf usulile müzayedeye konulmuştur. Talip olanların teminat akçelerini teslimi vezne eyleme- leri ve şartnamesini görmek için hey'eti fenniyeye ve ihale günü olan 26/5/932 perşembe günü saat on beşte encümene müracaat eylemeleri ilân olunur. * İstanbul belediyesi ilânları » Adalar Belediye Şubesinden: Büyükada'da Yürükali ve Kumsal Heybeliada Değirmen burnu civarı Burgazada Belediye mevkii a Kınalıada Vapur iskelesi a Yukarda mevkileri gösterilen deniz banyo ayrı olarak ve üçer sene müddetle ve açık deye konmuştur. Talip olanlar şartname ve plânlarını görmek üzere her gün daire baş fen memurluğuna ve ihale günü olan 1/Haziran/932 tarihinde saat 17 ye kadar teminat akçelerile birlikte daire encümenine müracaatları ilân olunur. * 50 karyola, 30 etajer, 500 kilo pamuk, İ singer dikiş makinesi ayaklı, 200 metre hasta abası kumaşı, 100 metre yerli patiska pazarlıkla alınacaktır. Talip olanlar tafsilit almak için Levazım Müdürlüğüne ve pazarlık içinde 26/5/932 Perşembe günü iki yüz mahalleri ayrı arttırma ile müzaye- liralık teminat makbuzu veya mektubu ile saat on beşe kadar daimi encümene müracaat etmelidirler, BUZ Atide semt ve numa- raları yazılı dükkânlarda buzun okkası : 3 Kuruştan satılmaktadır. Bu narhtan fazla satan dük- , kâncılar hakkında lütfen Beyoğlu : 4085 numaraya müracaat edilmesi. Sirkeci Derviş oğlu S. 13 Sirkeci, Hocapaşa hamam 5S. 24 Sultanhamam, ikinci vakıf han? Divanyolu caddesi 53 Nuruosmaniye Vezir han cad- desi 16 Gedikpaşa Divanâli caddesi 46 Beyazıt tramvay durak yeri 30 Aksaray Valdecamii karşısı 145 Samatya Sulumanastır 81 Saraçhane Macar kardeşler 80 Fatih Şekerci han 3 Unkapanı caddesi 139 Tahtakale Karakol sokak 11 Balıkpazarı Meyhane sokak 9 Fener, Balat caddesi 49 Eyüp, Kapu Çeşme sokak 3 Bakırköy, İstasyon caddesi 2 Yeşilköy, İstasyon caddesi 53 * Galata, Fermeneciler, Ali Ya- zıcı $. 5 Galata, Büyük Millet Han No.15 Galata, Leblebiciler sokak 29 Galata, Demirci sokak 28 Galata, Perşembe pazarı 129 Tophane Topçular caddesi 269 * Beyoğlu, Balıkpazarı 29 Beyoğlu, Yeniçarşı Beyoğlu, İstiklâl caddesi 81 Beyoğlu, Büyük Kabristan 5.28 Beyoğlu, Derviş sokak 30 Beyoğlu, Büyük Tekke s. 1 Beyoğlu, Cihangir Kaptan s.17 * Kasımpaşa, Bahriye caddesi 61 Sütlüce, iskele caddesi A Beşiktaş, iskele caddesi 9 Beşiktaş, çarşı içi Ortaköy, Divanyolu caddesi 30 Arnavutköy, çarşı meydanı 7 Bebek paradi bahçesi Emirgân cami karşısında Yeniköy, iskele caddesi 79 Tarabya, iskele caddesi 80 Yenimahalle Pazarbaşı 69 Beykoz, Iskele caddesi * Üsküdar, Iskele caddesi 22 Kuzguncuk, Iskele başında Beylerbeyi, Iskele caddesi Çengelköy, Iskele caddesi * Kadıköy, Mühürdar caddesi 12 Moda, iskele caddesi 261 Yeldeğirmen, karakol caddesi 43 Kızıltoprak, ihlamur caddesi 36 Erenköy, istasyon caddesi 7 * Büyükada, Balıkpazarı 34 Heybeliada, Kardeşler * Şişli, Osmanbey 247 Şişli, Pangaltı Dolapdere 5S, 2 Şişli, Altınbakkal * Kurtuluş caddesi 115 Maçka, Silâhhane caddesi 40 Zayi — 18 mayıs 932 tarihinde mührümü zayettim. Yenisini yap- tırdığımdan hükmü kalmamıştır. Kadıköy Altıyolağzı Söğütlü cad- desi No.198 Nevrik Mağazacıyan Sahibi: Necmeddin Sadık “neşriyat müdürü:' Enis Tahsin