16 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

16 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

m ii eni Sahife 16 Akşam 16 Haziran 1932 — Vah, vah, vah!.. O canım elbise daha giyişinde akmıya mı başladı? ikinci .. kabahat sende!.. niçin: İDEKRİZ almadın?.. Büyükada Sanatoryomu « Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/> liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bdy Sanatoryonu Telefon : Büyükada 75 Bisküvit ve Çikolataları En temiz ve birinci kalite mevadı iptidaiye ile imal edilir. mugaddi, nefis ve son derece ehvendir. Toptan fiatına perakende satılır, Fabrika ve satış yeri : Yedikule ve Topkapı tramvay istasyonu karşısında No. 10 - 12 Telefon: 20860 — AM Hayvan besleyenlere lâzım kitaplar: Cafer Fahri beyin eserleri Bahçekapı, Kuruş Yeni Tavukçuluk 200” Av ve salon köpekleri 50 Keçi beslemek usulü 50 Tavuklara çok yumurtlamak için ne yedirmelidir ? 10 (Bu eserler eski harflerle basılmıştır ) Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? “Mufassal Yeni Tavukçuluk,, kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. — Tevzi merkezi: Çifçi Kütüphanesi 25 Bestekâr udi Selâhattin Bey Harbiye'de BELVÜ bahçesindeki Saz heyetine iştirak etmiştir. Saz heyeti | | Muganniyeler Kemani Mustafa Bey Nezihe Hanım Udi Selâhattin 5 Nazire i Piyanist Madam Anjel pi Kemençeci Sotiri Efendi azilet Udi Marko Efendi Feriha Gazelhan Yahya Bey Süveyda' Hanende Artaki Efendi Dürdane ,, Her gün saat 6dan itibaren icrayı taganni etmektedir. izmirli Iki hemşireler Nazire Hanım ( bançist ) , Mevhibe Hanım (kemani ) Dahi her akşam hususi parçalarını terennüm etmektedirler, 33353 GAZ OCAKLARI Fennin Son İcadı idareli ve dayanıklıdır. Bunları her yerde JAR Y. TEVY isteyiniz. Çiçekpazar, Altıparmak Han altında, istanbul Nafıa Vekâletinden: 4/6/932 tarihinde pazarlıkla mubayaası mukarrer 3000 ton katran yağı için teklif edilen fiat haddi lâyıkında görülmediği cihetle 18/6/932 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 15 de mubayaası takarrür etmiştir. Talipler bu husustaki şartnameleri Istanbulda Liman İşleri Müdürlüğünden Ankara'da Inşaat dairesinden beş lira mukabilinde tedarik ederek Ticaret Odası vesikası ve 11250 liralık teminatı muvakkate mektuplarile birlikte aynı gün ve saatte Nafıa Vekâletinde Inşaat münakasa komisyonuna müracaat edebilirler, Ankara Hapishanesi Müdürlüğünden: Ankara hapishanei umumisinin 1/6/932 tarihinden 31/5/933 gaye- sine kadar beheri 300 dirhem itibarile bir senelik 245280 kilo ikinci nevi ekmeği 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile mevkii müna- kasaya konmuştur. Taliplerin 1288 lira teminatı muvakkate akçesi veya banka mek- tubile birlikte yevmi ihale olan 20/6/932 pazartesi günü saat 15 te vilâyet mektubi odasında müteşekkil komisyona ve şeraitini anlamak üzere de müddei umumilik kalemine müracaatları ilân olunur. Nafıa vekâletinden: 1100 ton yerli maden kömürü kapalı zarfla münakasaya konul- muştur. Münakasa 4/7/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 te Ankarada nafıa vekâleti binasında yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektupları ile birlikte ticaret odası vesikaları ve teminat mektuplarını aynı gün ve saatte münakasa komisyonuna vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini iki lira mukabilinde Ankarada demiryolu inşaat dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.nci TERTİP ALTINCI KEŞiDE 11 Temmuz 1932 Büyük ikramiye 200,000 liradır. Ayrıca 50.000, 30.000, 20.000, 10,000 liralık ikramiyeleri ve 100,000 liralık bir mükâfat. Devlet Demiryolları ilânatı Haydarpaşadan Halebe yapılacak bira nakliyatı için Adana - Nusaybin hattile müştereken D. D./60 numaralı yeni bir tarife ihdas edilmiştir. Fazla tafsilât için Haydarpaşa istasyonuna müracaat edilmelidir, x Küçük şişeler ve binliklerle yapılacak su nakliyatına ait boş şişe ve ambalâjların 15/6/932 den itibaren mahreçlerine meccanen iadesi hakkında 27 numaralı tenzili tarifede tadilât yapılmıştır. Fazla tafsilât için istasyonlarımıza müracaat edilmelidir. * Görülen lüzuma mebni, 2 adet lokomotif ile 15 adet muhtelif yük vagonu H. P.dan Filyosa nakledilecektir. şbu nakliyatı icraya müsait vapurları olan şirketlerle pazarlık yapılacaktır. Pazarlık, 18/V1/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 10 da Haydarpaşa mağazasında vukubulacaktır. Talip olanların şeraiti anlamak üzere mağaza müdürlüğüne her gün müracaat edebilecekleri, Ve pazarlık gününde de pazarlığa iştirakleri ilân olunur. Alafranga kısmında her akşam ayrıca mühemmel orkestra. ES | numaralı do; | mürac eder. Hovagimyan Biraderler Beyoğlu İstiklâl caddesi 437 Bütün dünyada en meşhur marka olan CLAVERLİIE DE PARIS in icatgerdesi Mayo MiXTE korselerini arayınız. Şık, rahat ve sıhhi en son model hazır ve ısmarlama korseler, Korseler için zengin levazımat çeşitleri, Damar şişkinliği için CLAVERLIE ve OCULTA nurka elâstiki çoraplar. Taklitlerinden sakınınız. Dr. Ahmet Âsım Doğum ve kadın hastalıkları mütehassısı Beyoğlu Istiklal cad. Opera sineması karşısında No. 193. Muayene saatleri: 15 ten 18e kadar, Tel: B. O, 1960 ve 2221. BAKKAL ESNAFINA İstanbul Ticaret müdürlüğünden: Bakkallar cemiyetinin idare heyeti intihabi haziranın 20, 21 inci pazartesi ve salı günleri saat 10 dan 16 ya kadar İstanbul Balıkpazarın'da Nevşehir hanın- daki cemiyet merkezinde yapılacağı alâkadaraı ân olunur. | Beyoğlu ikinci sulh hukuk hakimli- Binden: Kirkor Danyelyan efendi ve zevcesi madam Danyelyan ve madam Varti ve Simpat efendilerle Yervant Yazıcıyan, Vahe efendiler ve matmazel Arşaloz matmazel Arosyak ve matmazel Alisin şayian ve müştereken mutasarrıf olduk- ları Pangaltıda Poyraz ve Kaya sokak- larında vaki bir atik 1 mükerrer ve , 63 numaralı mukaddema y 26, 63 numaralı iki bap nı müştemil bir bap kârgir apar tıman hükmen izalei şuyu zımnında açık arttırma ile satılığa çıkarılmıştır. 1 — Mezkür apartıman zemin ve | bodrunı katları hariç olmak üzere beş katlıdır. 1, 2. 3, 4 üncü katlarda üçer dörder odalı olmak üzere iki daireyi muhtevidir. Beşinci katta dört odalı bir daire, bir odalı ayrıca bir daire, büyük bir taraça ve çamaşırlık mahalli mev cuttur. Elektrik, terkos, havagazı tesi- satını havidir. 2 — Gayri menkulü mezkürun kıy» meti 25507 liradır, hâlen ipotek ve haczi yoktur. 3 — Tapuca müseccel ve gayri mü- seccel hak sahipleri evrakı müsbitelerile tarihi ilândan itibaren yirmi gün zarfında satış memuruna müracaat etmeleri lâzımdır.. Aksi halde gayri müseccel hak sahipleri satış bedelinin paylaşmasından hariç tutulurlar, 4 — Müzayedeye iştirak edebilmek için yüzde yedi buçuk pey akçesi depo edilecektir. 5 — Gayri menkulü mezkürun tama mı kıymeti muhammenesi geçtiği tak- tirde 19/7/932 tarihine müsadif salı günü saat 1ö den 17 ye kadar ihalesi icra kılınacaktır. 6 — İhalesi üstüne icra kılınan zat bedeli müzayedeyi beş gün zarfinda tediyeye mecburdür. Aksi taktirde ihale fesh ve bundan mütevellit zarar ve ziyan ve faiz andan tazmin ettirilir. Fazla malümat almak isteyenler 931/195 nda şartnamesi herkese p olanların tarihi mezkürda n olunur, Sahibi: Necmeddin. Sadık Umumi neşriyat müdürü; Enis Tahsin Akşam matbaas açıktır.