16 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Clara Bo Kocasile birlikte filim çeviremiyor Clara Bow yakında tekrar filim çevirmeğe * < başlıyacaktır. Kızıl saçlı artist ilk filmini kocası Rex Beli ile birlikte çevirmek istemiş bunun için çok uğraşmış, fakat muvaffak olamamıştır. Clara, Fox kumpanyasına mü- racaat ederek “Juliette ve Ro- meo,, operasını filme çekmeği teklif dtmiştir. Bu filimde Romeo rolünü Rex Bell yapacaktı. Fox şirketi teklifi bir müddet tetkik ettikten sonra başlıca iki sebepten dolayı bu teklifi reddey- lemiştir. Bunlardan biri gerek Claranın, gerek Rex Bellin kâfi derecede genç olmamaları, diğeri de evli bulunmalarıdır. Clara bu ret cevabı üzerine kocasile birlikte filim çevirmek sevdasından vazgeçmiş ve yeni bir filim için mukavele yapmıştır. Claranın yeni filmi Call Her Savvoge ismindedir. X* Geçende Hollivuta gitmiş olan fransız artisti Andre Luguet Parise dönmüştür. Artist şimdilik filim çevirmiyecek, Antoine tiyat- rosunda yeni bir piyeste baş rolü yapacaktır. * Meşhur rus sahne vazii iki Sahife 4 * ——— Amerikada kalıyor Greta Garbo 3 sene için yeni bir mukavele yaptı Greta Garbo Avrupaya dönmü- yor.. Metro Goldvin Mayer şirketi aile yaptığı yeni bir mukavele mucibince daha üç sene Holli- vutta kalacaktır.. Greta yeni mukavele mucibince haftada üç bin Ingiliz lirası ücret alacak ve senede üç filim çevi- recektir. Hollivuttan gelen bu son habsr s dünya sinama mahafilinde muhte- lif akisler yapmıştır. Avrupa filim şirketleri (o Gretanın Amerikada kalmasına teessüf etmiştir. Ame- rika filim mahafili ise bundan çok memnun olmuştur. Amerikada Greta Garbo çok sevilmişiir. Bunun için artistin Avrupaya döneceği şayıası Ame- rikada adeta heyecan uyandırmıştı. Gretanın daha 3 sene Amerikada kalmağa razı olması herkesi memnun etmiştir. Gretanın izdivacı meselesinin inasıl bir şekil alacağı malüm değildir. Bir rivayete göre Greta şimdilik evlenmiyecek, diğer bir rivayete göre ise nişanlısı İsveçten gelecek ve Hollivutta yerleşe- cektir. x Fransız sahne vazii Abel Gance “Mater Dolarosa,, yı filme sene dünyanın muhtelif yerlerinde Son zamanlarda Hollivutta en çok filim çeviren artistlerden biri de Lily Damitadır. Aslen fransız çekecektir. z dolaştıktan sonra rusyaya dön- olan bu artist ingilizceyi mükemmel konuştuğu gibi çok iyi rakıs ta etmektedir. Amerikalılar bu artisti »* Mona Goya “Bir kabine müştür. Rusyada yenij bir filim meşum kadın rollerinde çok beğeniyorlar. Lily Damita şimdi “Gece buna derler, isminde bir filim | buhranı, isminde fransızca bir çevirecektir. , çevirmektedir. Resmimiz bu filimden bir sahneyi gösteriyor. filim çevirmiştir. Joan Cravfordun tatili K ERA * Amerikada genç yıldızlar arasında en çok sevileni Joan Crav- forddur. Bu yüzden sevimli artist iki'seneden'beri hiç tatil yapmadan »; mütemadiyen çalışıyordu. * Joanın” bu yaz #bir müddet dinlenmek üzere kecası, Duglasın oğlu ile * beraber Avrupaya geleceği baber # veriliyor, Kısa telgraf Berlinde bir filim mües- sesesinin başına gelenler Geçen hafta Almanyada garip bir vaka olmuştur : Küçük Alman şehirlerinden birinde : bir sinema sahibi Berlinde filim kiralıyan bir müesseseye müracaatla Monte Karlo bombalar altında filminin gönderilmesini istemiştir, Bu filmin Almanca adı “Bom- ben ouf Monte Carlo,, dur. Sinema | sahibi telgrafta fazla para verme- mek için ihtisaren yalnız birinci kelimeyi yazmıştır. Yani telgraf şu şekli almıştır; “Bombaları sabahleyin tayyare ile yollayınız.,, Ayrı gün şu cevap verilmiştir: “Bombaları bizzat gelip alınız..,, Bu telgraflar elinden geçen telgraf memuru telâşa düşerek, meseleyi polise haber vermiştir. Bunun üzerine filim kiralıyan mü- essesenin müdürü gece yarısında, polis tarafından uyandırılıp tevkif olunmuş, ve karakola götürü | müştür. Evvelâ başina ne geldiğini an- lıyamıyan zavallı adam, sonra işin ne olduğunu öğrenince, meseleyi anlatmış ve nihayet getirtilen filim sayesinde, hakikati isbat edebilmiştir. | Meseleyi 'idare etmiş olan ko- miser, filmide seyrettikten sonra: “Şimdiye kadar takip etmeye mecbur kaldığım bomba mesele- lerinin içinde, en tatlıya bağlanan: bu olmuştur, demiştir! * Genç fransız artisti Roland | Titan (“Roultabile (tayyareci, | İ isminde bir filim çevirmeğe baş- lıyor. 4 Lehistanda toplanan sinema müdürleri (o sinemalardan alınan verginin indirilmesini (o istemeğe karar vermişlerdir. Haftada iki bin mekiup Richard Arlen, Amerikada genç erkek artistler arasında çok temayüz etmiştir. Bunun sebebi artistin rolünü çok tabil olarak yapması ve her türlü sporda muvaffak olmasıdır. Richard Ari:n bu yüzden en çok mektup alan erkek artistler sırasına geçmiştir. Haftada aldığı mektup iki bine yakındır.