14 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

14 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

ete Uçacaklar! Fransız artistleri tayyareye alıştırılıyorlar! Son zamanlarda tayyare filimleri moda olmuştur. Tayyare muhare- belerine dair olan filimlerden sonra şimdi havada çereyan eden aşk maceraları filime alınmakta- dır. Bunun için artistlerin tayya- reye binmeye alışmaları lâzımdır. Amerikada kadın ve erkek bir çok artistler tayyare ile seyahate alışmışlardır. Bunların arasında pilotluk beratı almış olanlar da pek çoktur. Fransada, bilhassa kadınlar (arasında, O tayyareye binenler azdır. Yalnız Marie Bell ekseri seyahatlerini tayyare ile yapmaktadır, Bu vaziyeti nazazı dikkate alan filim şirketleri meşbur artistleri hava seyahatına alıştırmak için tedbir almağa (başlamışlardır. Geçen hafta Marie Glory, Suzy Vernon, Saint Gramer, Drdan tayyareye binerek birkaç saat havada kalmışlardır. .Diğer artistlerde vakıt vakıt havada gezdirilecek, bu gezintiler haftada bir iki defa tekrar edi- lecektir. Bu suretle artistler hava seyahatına alışacaklardır. Ilk uçan kafile büyük bir açlık hisetmiştir. Bunun için tayyareden iner inmez kendilerine çay ve pastalar, meyvalar ikram edilmiştir. £ Moris şövalye yeni bir filme lamıştır. Filmin ismi “Bu gece i sev, dir. ALİ KECİ eni facia artisti: Son zamanlarda Amerika filim hayatında en ziyade şöhret alan facia artisti Talulah Bankhcad'dir. Geçen sene iki filimini seyrettiğimiz bu artist facialarda pek çok muvaffak oluyor. Tallulah aynı zamanda şıklığıle de çok nazarı dikkati celbetmektedir. Resmimizde genç artist son filminde görülüyor. Yeni bir Jön prömiye Hollivutta yeni genç artistler dikkati celbetmektedir. Bu artist bir kaç filim çevirdikten yıldızlar sırasına girmiştir. Gary Grant güler neşeli bir gençtir. Bilhassa komedilerde çok muvaffak oluyor. arasında Gary Grant yüzlü çok nazarı ve sonra daima Domuzun yaptığı! En beceriksiz hayvan meydana çıktı! Fransada Saint Maurice stüd- yolarında “ Memnu istikamet ,, isminde bir filim çevriliyor. Bu filim için bir domuz lâzım gelmiştir. O civarda aranarak bir domuz bulunmuş ve stüdyoya getirilmiştir. Domuzun, artistlerden Nöel ile birlikte makinenin önünden geçmesi ve mikrafonun önünde bağırması lâzım geliyordu. Bu hafif rolü domuza yaptırmak bir türlü kabil olamamıştır. Şimdiye kadar filimlerde hay- vanlara bir çok rol yaptırılmıştır. Bunlardan bir kısmı kendilerin- den beklenilen şeyi oçarçabuk anlayarak adeta artist gibi hare- ket etmişlerdir. Fakat domuz kadar beceriksiz hiç bir hayvan görülmemiştir. Filmin bu parçası çevrilirken artist ve rejisör kan ter içinde kalmıştır. Nihayet bu sahneyi pek muvaf- fakıyetli (oOolmıyan bir tarzda bitirmişlerdir. Artistler ve domuzun sahibi olan çobana şikâyet edince çoban şu cevabı vermiştir: “Ne yapmalı bizimle yaşamağa alıştı, sizinle bir türlü anlaşamıyor. Beni de içeriye alsaydınız uslu uslu rolünü yapardı !,, X* Meşhur Fransız' artisti Marie Bell yakında “Çıplak kadın,, is- minde bir filim çevirecektir. * Gloria Svanson kendi he- sabına çevireceği filmin harici sahneleri Fransanın cenubunda Cannes'de hazırlıyor. Filmin ismi “Tam itilâf,dır. Erkek rolünü kocası Micharel Farner yapıyor. Fernand Gravey Genç artist ingilizce filim çevirecek . Meşhur Fransız artislerinden Fernand Graveyin bir iki filim çevirmek üzere Londraya gide- ceği haber veriliyor. Fernand . Gravey çocukluğunun büyük bir kısmını Londrada geçirmiş ve Saint Paul kollejinde tahsil gör- müştür. Bir aralık tüccar gemi- lerinde Okaptan olmak üzere mektebe girmeği (düşünürken sanat hayatına dahil olmuş ve Londra sahnelerinde ufak tefek roller yapmıştır. Fernand Gravey bir müddet bu suretle çalıştıktan sonra yavaş yava; kendisini tanıtmış ve Fransaya gelerek fransız sahnelerinde oyna- mağa başlamıştır. Bu sırada sesli filim çıkmış ve genç artist t-crübe olarak bir filim çevirmiştir. Bu filimde gösterdiği muvaffakiyet üzerine sahneyi bırakarak sinema- ya geçmiştir. Fernand Gravey tabii oynayışı ve sevimli halile çok muvaffak olmaktadır. Londrada bir iki ay kalması muhtemeldir. X Pariste Paramount stüdyo- larında bir kaç yeni filim çevrik mekt- 'ir. Bunlardan biri “Trende bir küçük kadın,, dır. Meg Lemo- nier, Henry Garat ve Etchepare çeviriyorlar . Ikincisi “Hangisini tercih et- meli,, dir. Bunu çevirenler ara- sında Marie Glory, Noel Noel, Margueritte Moeno vardır. Marion Daviesin tatili 4. Sevimli sinema yıldızı Marion Davies yakında Avrupaya gelecek ve tatil müddetini seyahatle geçirecektir. Bu seyahatte artiste çok sevdiği köpeği de refakat edecektir. Marion butün garbi Avrupayı ziyaret edecek, bilhassa Fransa ve İngilterede kalacaktır. Resmi- mizde artist köpeğile görünüyor. UROP DES rr men