21 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

21 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

simi TEENS Vİ men Sabife 12 © Maarif vekâletinden Muallim mektepleri : Bu sene muallim mekteplerinin yalnız dördüncü ve beşinci sınıf- larına müsabaka ile talebe alınacaktır. 1 — Müsabakalara 3 eylülde muallim mekteplerinde, muallim mektebi bulunmıyan vilâyetlerde Maarif idarelerinde veya orta mekteplerde bir komisyon huzurunda tahriri olarak yapılacaktır. Binaenaleyh muallim mekteplerine girmek istiyenlerin bu makamlara müracaat etmeleri lâzımdır. 2 — Muslim mektebine girme şartları: A — Türkiyç cumhuriyeti vatandaşı olmak ( Türkiye haricinden gelenlerin vekâletin müsaadesini alması şarttır. ) B — Yaşı 15 den küçük ve 19 dan büyük olmamak. C — Orta mektöp mezunu veya Lise 10 uncu sınıf talebesinden olmak. D — Uzvi kusurları bulunmamak ( pepeme, kekeme, kör, sağır, şaşı, topal, çolak ve kanbur olmamak) E — Trahom, verem gibi Sari ve müzmin hastalıklardan salim olmak (namzetler kat'i ve nihai olarak mektep doktorlarınca mua- yene edilecektir.) F — Tahsil: vesikası, hüviyet cüzdanı ve çiçek aşısı vesikası ibraz etmek. 3 — Her Muallim mektebi için bir mıntaka tespit olunmuştur. Muallim mekteplerine ancak kendi mıntakalarından talebe alınır. Bu mıntakalar .şunlardır: Adana Erkek ve Kız muallim mektepleri için: Adana, Ayıntap, Cebelibereket, Diyarbekir, Mardin, Maraş, Mer- sin, Siirt, Silifke, Urfa, Balıkesir Erkek ;muallim mektebi için. i Aydın, Balıkesir, Bilecik, Bursa, Denizli, Kütahiya, Manisa, Muğla. Bursa Kız Muallim mektebi için: Balıkesir, Bolu Bursa, Bilecik, Kocaeli, Kütahya, Edirne Erkek ve Kız Muallim mektepleri için: Çanakale, Edirne, Kırklareli, Tekidağı. Erzurum Erkek muallim mektebi için : Artvin, Bayazıt, Erzurum, Erzincan, Kars, Muş, Gi / «Van. Erzurum, Kız muallim mektebi için : Artvin, Erzurum, Bayazıt, Erzincan, Gümüşane, Kars, Şebinka- rahisar, Rize, Trabzon. İstanbul Erkek muallim mektebi içine Bolu, Istanbul, Kocaeli. İstanbul kız muallim mektebi için: © İstanbul, Gireson, Ordu, Sinop, Zonguldak, Samsun. İzmir erkek muallim mektebi için: Antalya, Burdur, İsparta, İzmir. İzmir kiz muallim mektebi için: ki Burdur, İsparta, Izmir, Denizli, Manisa, Muğla. Könya kız Ve erkek muallim mektepleri için: ei Aksaray, Çankırı, Eskişehir, Kastamonu, Konya, iğde. Sıvas Erkek Muallim mektebi için: Amasya, Ankara, Elâziz, Kayseri, Kırşehir, Çorum, Malatya, Samsun, Sivas, Tokat, Yozgat. Sivas Kız Muallim mektebi için: Amasya, Ankara, Çorum, Elâziz, Kayseri, Kırşehir, Malatya, Sivas, Tokat, Yozgat. 4 — Kabul şartları nda orta mektep mezunu veya 10 uncu sınıf talebesi tasrih edilmiş olmasına nazaran orta mektep son sınıfında veya lise 9 uncu sınıfta ikmalli bulunan talebenin müra- caatları nazarı dikkate alınmıyacaktır. 5 — Muallim mekteplerinin talebe kadrosu tahdit edilmiş bulun- duğundan kazananlardan hepsinin kabulü mümkün olmıyacak ve kazananlar kadroların müsaadesi nispetinde ve derece sırasile mıntakalarında bulunduklari Muallim mekteplerine yerleştirilecektir. 6 — Musiki muallim mektebinin kabul şartları ayrıca ilân edilecektir, 7 — Ana ve köy muallim mekteplerine bu sene talebe alınmıyacaktır. Lise ve orta mektepler: 1— Bu sene lise ve orta mekteplere 915 numaralı kanun muci- bince musabaka ile meccani leyli talebe alınacaktır. 2 — Müsabakalar 3 eylülde vilâyet merkezlerinde liselerde, lise bulunmayan yerlerde orta mekteplerde ve her ikisinin bulunmadığı vilâyetlerde maarif idarelerinde Istanbulda Istanbul erkek ve Eren- köy kız lisesinde yapılacaktır. 3 — Kabul şartları: A — Türk olmak. B — Lise ve orta mektepler talimatnamasinin her sınıf için tespit ettiği yaş hadleri içinde bulunmak. C — Bedenen ve ruhan hasta, malül, sakat ve kusurları olmamak. D — Velisi kendisini tahsil ettirmiyecek kadar fakir bulunmak. E — Yapılacak müsabaka imtihanında kazanmak (AveB şartları nüfus teskeresi C şartı mektep doktoru - bulunmadığı tak- tirde - imtihanın yapılacağı hükümet doktoru tarafından icra olunacak muayene neticesinde verilecek raporla) D şartı da idare meclisi mazbatasile tahakkuk ettirilecektir 4 — Taliplerin 31 ağustos akşamına kadar lise, orta mekteplere veya maarif idarelerine müracaatları lâzımdır. 5 — Bu ilânla kabul şartları ve imtihanların sureti icrası bildi- rilmiş olduğundan bundan sonra vekâlete vukubulacak müracaatlara cevap verilmiyecektir. PERTEV TERLEMEĞE MANİ OLUR Sü-Do-Rono İ Akşam Leyli, nehari Kız ve erkek Sinema işletenlere HAYRET! Projeksiyon mesafesi ; Perdenin büyüklüğü 30 metreye kadar 3 metreye kadar Yangın tehlikesi kat'iyyen yoktur - Her sinema için elzem, - Her sinema kolaylıkla elde edebilir. Türkiye Umumi vekilleri : KODAK ŞiRKETİ » Büyükada Sanatoryomu « Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 31/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Türk Maarif Cemiyeti İdaresinde Leyli ve Nehari BURSA KIZLISESİ Resmi liselere muadil olduğu Maarif Vekâletince tasdik olunmuştur. Saf hava, temiz gıda, nezih bir terbiye, iyi bir tahsil vardır. 15 Ağustostan itibaren bütün sınıflara leyli ve nehari talebe kabul olunur. Matbu kataloğu mektep idaresin- den isteyiniz. Türkiyede mevcut Çikolata ve Şekerleme fabrikalarının en sıhhi ve fenni istihsalât yapan yegâne müessesesidir. ROYAL Çikolata ve Şekerlemelerile beslenen çocuklar çok gürbüz ve sıhhatli olurlar. ROYAL FABRIKASI mamulâtını her yerde arayınız. Bütün Çikolata ve Şekerlemeler ikramiyelidir. Satış Mağazası : Karaköy : Numara: 108 - 120 Galata Ankara ismet paşa Kız Enistitüsü kayıt ve kabul şartları 1 — Mektepte bu sene açılacak leyli pansiyona talebe kayıt ve kabulüne başlanmıştır. 2 — lik mektep mezunları birinci fınıfa diğer orta derecedeki mekteplerden gelecekler ait oldukları sınıflara kabul edilirler, 3 — Bu sene yalnız 40 leyli talebe alınacak ve müracaat sırasile talebe kabul edilecektir. 4 — Her türlü izahat için mektep müdürlüğüne müracaat edil m Türkiyenin en eski hususi mektebi: Nişantaşı'nda Feyziye Lisesi Yuva, İlk, Orta ve Lise kısımlarını muhtevidir. Kayıt için her gün Nişantaş'ında “Teşvikiye karakolu karşısındaki mektebe müracaat edilebilir. Bütün sınıflara kız talebe kabul olunur. Bu sene leyli ücretlerinde büyük tenzilât yapılmıştır. Talep vukuunda mektep tarifesi takdim olunur. Tel. B.O. 4039 Paris'te A.Debrie Müesseselerinin “JACEY-STELLOR,,, Sesli Sinema Projeksiyon makinesi Ses kuvveti : 800 kişilik Kullanışı : Gayet basit. Fişi prize takmak kâfi iki model : Sabit ve seyyar Fiatı Çok ucuz Tünel meydanı - Beyoğlu - Posta kutusu: Beyoğlu 236 - Telefon : Beyoğlu 2734 21 Ağustos 1932 — Tesis tarihi 1885 Müjde Tüccar-Terzi pi Yeni MODELLERİ Yeni KUMAŞLARI ve bilhassa ?ğ4 Yeni zl FiATLARF Fişer, Lowe Do-: hald, Gardiner, Fine -Woolen Ci$ ve Sair maruf markalar mamulâtı, £ ci İstiklâl caddesi 405, Tel: B. 0, 450M. £ Cater Fahri iz 9 Pe | “TAVUKÇULUKTAN | * NASIL | PARA KAZANILIR? YAZI MAKINALARI | Müzayede ile satış Önümüzdeki (25 ağustos 1932 | perşembe günü sabah saat onda Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 213“ numarada mevcut muhtelif markalı *$ müteaddit yazı makinaları aleni müzayede ile satılacaktır. Satış peşindir. ba Dr. HORHORUNİ . Zührevi ve Bevli hastalıklar tedavihanesi - Beyoğlu Mulenruj yanında Zambak' sokak No. 41, N Istanbul üçüncü icrasından : Bir borcun temini için maheyr” ve paraya çevrilmesi mukar yazma mümasili eşyalar 25/8/43“ tarihinde saat 12 den 13 e kadal Yeşil direkte Hoca hanında | vi No :da birinci açık arttırma j satılacaktır. Tahiplerin mahallig. bulunan me'muruna müracaat: ân ol cmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsik Akşam malb