4 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

4 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

leş m Sabife 12 € 4 Eyül; 1932 olmasından dolayı 2 tabletlik yeni Aspirin paketlerini tercih ediniz. Bu yeni ambalâj, tabletlerin ha- kikiliği hakkında teminat teşkil eder ve sizi kıymeti olmayan başka mamulât almaktan korur. ASPİRİN 20 ve 2 tabletlik ambalâjlar içinde —— her yerde bulunur. e” ola o Manisa Vilâyetinden: “1 — Manisa idarei hususiyesine âit 3219,5 dönüm büyüklüğündeki Mütevelli çiftliği arazisi, içinde bulunan ebniye ve alât ve edevatı — Ç ziraiye ile birlikte beş sene müddetle kiraya verilecektir. 2 — Müzayede müddeti Eylülün 24 üncü cumartesi günü saat on bire kadardır. 3 — Müzayede; kapalı zarf usulile icra edileceğinden müddeti muayyene zarfında kapalı zarflarin 661 numaralı kanundaki tarifat dairesinde tanzim ve encümeni vilâyete tevdii icap eder. 4 — Her talip teklif mektubuna, teklif edeceği fiatın “(47,5 u © nisbetinde ve 661 numaralı kanunun yedinci maddesi dairesinde teminatı muvakkate raptetmeğe mecburdur. 5 — Müzayede şartnamesile çiflikte mevcut alât ve edevatı zira- — yenin nevilerini havi defter Ankara, İstanbul, İzmir ziraat müdür- — lüklerinde mevcuttur. Talipler bu makamlara müracaatla malümat edinebilirler. Leyli ve Nehari e Feyziati Lisesi "e Boğaziçi - Arnavutköy - Çifte Saraylarda Ana sınıfı - ilk kısım - Orta ve Lise sınıfları Kayıt için her gün mektebe müracaat edilebilir. Telefon: Bebek 210 Hariciye vekâleti mubayaat komisyonundan: Vekâletimiz için 13,8,932 tarihinde mfubayaası mukarrer olup talip zuhur etmiyen 130 ton kok kömürünün ihalesi 15 eylül 932 perşembe günü saat 16 da kapalı zarf usulile icra edileceğinden taliplerin şartnamesini almak üzere her gün levazim ve istanbul hazinei evrak müdürlüğüne müracaatları. » Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 31/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir, Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 : Kız ve erkek - Leyli ve Nehari İSTİKLÂL LİSESİ İlk, Orfa ve Lise kısımlarını havidir. Bütün sınıfları mevcuttur, Kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri saat 10 'dan 18 o kadar müracaat olunabilir. Şehzadebaşı Polis merkezi arkasında Telefon 22534 Ankara Nafıa Başmühendisliğinden: 1 — Bedeli keşfi (22893) lira (3) kuruştan ibaret Ankara - İstanbul yolunun Ayaş - Beypazarı kısımları arasında (15574 m/3) taş ihzarı kapalı zarf usulü ile münakasaya konulmuştur. 2 — Yevmi ihale 15/9/932 perşembe günü saat (15) te Vilâyet Daimi encümeninde yapılacaktır. 3 — Talipler münakasa kanunu mucibince bedeli keşfin 0/,7,5 — olan (1717) lira (3) kuruşluk teminat mektuplarını ibrazla münaka- saya iştirak edebirler. 4 — Keşif, şartname ve sair evrakını tetkik etmek istiyenler her gün Başmühendisliğe müracaat edebilecekleri ilân olunur. Yeni mallarımız gelmiştir. Pek ucuz fiatlar. Ana - İlk Orta - Lise sınıfları Şişli Terakki Li Tesis tarihi: 53 sene evvel 1819 binalarda Kız ve erkek talebeye mahsus leyli teşkilâtı Erkek Talimatname gönderilir. Telefon B. O. Şişli - Kır Sokak YENi MEKTEP Ana - İlk - Orta kısımları - Serbest lisan kurları Talebe kaydına başlandı. Hergün 9 dan 12 ye kadar müracaat kabul olunur. ŞiRKETi HAYRİYEDEN: Cumadan mada günlerde Salacak hattına ait 233, 235, 237, 236 238, ve 240 numaralı seferler ile Köprü'den Beşiktaşa ve Üsküdara 188 ve 190; Cuma günleri Salacak hattına ait 545, 547, 549, 546, 548, 550 numaralı seferler ile Köprüden Beşiktaşa ve Üsküdara 484, 486 numaralı seferlerin yalnız Perşembe Cuma ve Pazar günü akşamları icra edileceği ilân olunur. Devlet Matbaası Müdürlüğünden: Matbaa için 40000 kilo odun, 35000 kilo kok kömürü, 3000 kilo antransit, 3000 kilo grible ve 3500 kilo mangal kömürü münakasa suretile mübayaa edilecektir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve müzayedeye iştirak için de */,7,5 nispetinde pey akçe- lerile yevmi münakasa olan 14 eylül 932 tarihine müsadif çarşamba günü saat İdte matbaa idare komisyonuna müracaatları ilân olunur. istanbul Ticaret ve Sanayi Odasından: Yevmiye iki buçuk lira ücretle odaya muvakkat bir daktilo alı- nacaktır. Türk olması, makinada seri yazmak ve tahsil görmüş olmak şarttır. Berveçhibalâ şeraiti haiz olan hanımların süratle İstanbul Ticaret ve Sanayi Odasına müracaatları beyan olunur. Barut inhisarı idaresinden: Depo bekçileri için 52 takım elbise, 52 çift dolak, 52 adet kasket ve 52 çift potin ayrı ayrı ve aleni münakasa suretile imal ettiri- lecektir. Taliplerin münakasa günü olan eylülün 24 üncü cumartesi günü saat on altıda İdaremizin Galatada Bahtiyar Hanındaki merkezine müracaatları. Milli Saraylar Müdür- lüğünden: | Bedeli keşfi 4744 o Dolmabahçe sarayi müştemilâtından garaj binası yanın- daki havuz rıhtımlarının tamiratı, (Açık münakasa ile) 4340 o Beylebeyi sarayı rıhtımı üzerindeki muhafaza duvarı ile deniz köşklerinin sıva, badana ve boya tamiratı. (Açık münakasa ile) 5266 o Dolmahçe sarayı büyük merasim kapısı tarafeynindeki kulelerin harici sıva, zarfla) Dolmabahçe ve Beylerbeyi saraylarında yapılacak üç parça tamirat ayrı ayrı mevkii münakasaya konulmuştur. Münakasalara 15 eylül 932 perşembe günü “saat on dört buçukta başlanacaktır. Talip olanlar 5 eylülden itibaren Dolmabahçede Milli saraylar müdiriyetine müracaatla şartname ve keşifnamelerden birer nüsha alabilirler. Kapalı zarfla münakasaya konulan Dolmabahçe sarayı büyük mera- sim kapısı tarafeynindeki kuleler tamiratına ait teklif mektupları 15 eylül perşembe günü saat on dört buçuğa kadar, Milli saraylar müdürlüğü odasında içtima edecek olan encümene tevdi edilmeli- dir. O gün zarflar mezkür saatte encümen tarafından talipler muva- cehesinde açılacak ve müsait teklif bulunduğu takdirde ihalesi icra edilecektir. Açık münakasalar da aynı günde saat on beşten on altıya kadar devam ederek saat on altida bunlarda haddi lâyikında görülürse talibine ihale edilecektir. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 13. cü tertip 2. ci keşide 11 Eylül 1932 dedir Büyük ikramiye 35,000 liradır. Ayrıca : 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 20.000 Liralık bir mükâfat vardır. badana ve boya tamiratı. (Kapalı ETABLISMAN OROZDİi-BAK Nişantaş'ında tramvay caddesinde Mabeyincilik ve Şekayık sokağında Halil Rifat paşa konaklarında tarihinde Selânikte Kayıt muamelesi : Her gün 10 dan 17 ye kadar Halil Rifat Paşa konağında yapılır. Ayrı ayrı nehari ücretlerinde mühim tenzilât yapılmıştır. © Fransızca- İngilizce se SI ve Almanca kurları mevcuttur. Leyli ve 2517 Pudranız sabit kalır lâtif ve nermin çehrelerin teshir ettiği erkekler pek çoktur. Bu sırra vakıf olan kadınlar her vakit krem köpüğü ile karıştırılmış pudrayı kullan- mağa itina ederler, Rüzgârlı ve yağmurlu havalarda veya pek sıcak bir balo salonunda saatlerce baki kalır. Krem köpüğü, pudrayı gayet yapışkan ve gayri mer'i kılmakla beraber parlak, yağlı ve kaba gösteren burun kırmızılı ını da izale eder. Tokalon pudrasında, krem köpüğü hususi bir usul dairesinde havalandırılmış en mükemmel pudra ile fenni bir surette karıştırılmıştır. Tokalon pudrası, kadınlara, erkeklerin nazarı takdirini celbeden taze v4 narin bir cili ve genç bir yüz temin eden yegâne pudradır. Beşiktaş DiKiŞ YURDU Biçki, dikiş, nakış, şapkacılık ve boya ile tezyinat mükemmelen öğre- tilir. o Maariften tasdikli (odiploma verilir. Talebe kaydına başlanmıştır. Sergi 15 Eylülde açılıyor. maş Akaretler No. 64 maz Göz Hekimi Profesör Parisden Mezun Dr. Esat Pş.jDr. S. Şükrü Babıali - Ankara caddesi No. 60 Askeri sanatlar Mektebi Müdürlüğünden: Bu sene bilmüsabaka mektebi- mize kayıt ve kabul edilen yirmi talebeden o sıhhat (muayeneleri bitmiş olan on sekizinin ismi aşa- ğıda gösterilmiştir. Kabul şerai- tinin beşinci maddesinde yazılı talebe velileri tarafından mektep idaresine itası mecburi olan No- terlikten musaddak teahhüt senet- lerile birlikte eylülün 10 uncu cumartesi günü mektebe gelme- leri, Kayıt No İsmi 4 Salih Efendi 6 Hamit “ 19 Niyazi “ 74 Muhiddin ü 76 Mehmet is 81 Mehmet W 84 Mehmet da 85 İsmail de 105 Mücahit < 120 M. Cevdet > 126 Sulhi > 157 Mustafa - 155 Yusuf "” 77 Hasan » 7 Nesimi Ef. Ankara 9 Mehmet Selim ,, e 8 A.Orhan , v 5 Muzaffer 5 meddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaası A m a -