22 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

22 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

bile kai Seyahat filimleri Cenubi kutba bir heyet gidiyor Son zamanlarda o Amerikada seyahat filimleri moda olmuştur. Halk bilmediği yerlerde cereyan eden vakalara dair olan filimlere çok rağbet ediyor. Sibiryanın karları, Groenlandın buzları, Kutup | ayıları, Eskimolar, yahut Ameri- kada ormanlar, vahşi hayvanlar, maymunlar. arasında çekilen filim- ler büyük hasılat temin ediyor. Şimdiye kadar sıcak mem- leketlerde vahşi hayvanlar arasında bir kaç filim çevrilmiştir. Halk bu husustaki merakını bir derece tatmin. etmiştir. Şimdi sıra karlı buzlu © memleketlere | gelmiştir. Bunun için bir kaç heyet Alas- kaya, bazı heyetler de dahı Groenland. adasına bunları kâfi filim şirketi görmiyerek cenubi kutba heyet göndermeğe karar; vermiştir. Bu heyet bir kaçay sonra, yani cenubi okutup havalisinde yaz mevsimi başladığı sırada hareket edecektir. 4 Üç seneden beri filim haya- tından uzak duran İsveçli artist Nisle Aster tekrar filim çevirmeğ başlamıştır. Bu filmin ismi #ız gizli zabıtasının esrarı, dir. # Alman sahne vazilerinden Geza von Bolvary, | Hollivuta gağınlmıştır. Burada Metro Gold- vin hesababına filim yapacaktır. X Eski artistlerden Alla Nazi mova Hollivuta avdet etmiştir. Yeniden filim çevireceği söyle- niyor. Harold Lloydun son çevir bodurum katında cereyan eden “Movie Crayy,, filmi Amerikada gösterilmeğe başlanmış ve çok kazanmıştır. Bu filimde de komik, fakat heyecanlı bir çok sahneler vardır. Bunlardan biri bir ir mücadeledir. Harold, bu mücadelede hasmını mağlup etmek için bir çok hilelere müracaat etmektedir. Resmimiz bu müc Liman yeni filmi ir safhayı gösteriyo: » Haydut aşkı filminin Mısırda gösterilmesi menedilmi; Amerikanın © meşhur artistlerinden Richard Barthelm; yakında Parise gelecektir. “Filimle ilân Sesli filimden ilân için kapanmıştır. * Çekoslovalyada “Lekani,, opereti filime çekil ri Romanyada iktisadi bubran yüzünden sinemaların meşhur üçle biri Jil Esmond, Hollivutun yeni yıldızlarından biridir. Radio Pictures hesabına filim çeviren bir genç artist az zaman içinde sadeliği, sevimli iği le kendisini her kese sevdirmiştr. Jill Esmond son hafta lar zarfında yapılan sadelik müsabakasında birinciliği kazanmıştır. çok istifade ediliyor Ticaret mümessilleri cet odasına gönderdiği İ pek çok istifade edildiğini bildir- mektedir. Buna misal Amerika gösteriliyor. Filimle reklâm yapan 20,000 mü- essese, bu ankete cevap vermiştir. Gelen cevaplarda, sözlü lerden . istifedenin — diğer ilân vastalarnın temin ettiği istifade- den yüzde yüz nisbetinde fazla olduğu bildirilmiştir. Ankete cevap veren müessese- ler, ilâna tahsis ettikleri bütçe lerde, filme yüde 50 derecesinde bir para ayırmışlardır. Evvelce sessiz filimler zamadında, bütçelerinde filimle ilâna, yüzde edil in “Hispano # Pierre Eron. otomobilli adam, | eseri | filme çekilecektir. Baş rolleri Marie Bell, Jean Murat yapacaktır. Iki artist filmi Berlinde çevirecek- lerdir. X Meşhur fransız sinema ar- tistlerinden Albert Prejean yakın- | da Berline gidecek ve “gidip gelme! ,, isminde bir filim çevi- recektir. Filimde baş kadın rolünü Brigitte Helm yapacak, filmi Jöe May idare edecektir. X Greta Garbo stokholmda birleşmek niyetindedir. Burada kibrit kralı Kreugerin konağını satın almıştır. 300 bin lira kıymet biçilen bu konak ve bahçeleri Greta 20 bin liraya satın almıştır. olarak 10-20 nisbetinde bir para tefrik | Milyonerler Amerikada yıldızlar elân çok para kazanıyorlar Iktisadi bulrana rağmen Ame- rikada büyük sinema yıldızları gok para kazanıyorlar. Hele belli başlı yıldızların kazançları haftada 20-30 bim. dolardan aşağı düş- müyor. Bu sebeple hesabımı bilen artistler çök para biriktirmek tedirler. Son zamanlarda neşredilen islatistiğe göre Amerikada artist- lerin servetleri artmaktadır. Bun- ların arasında en zenginleri Dug- las ve zevcesi Mary Pickforddur. Bunların servetleri on milyon dolara yakındır. Bunlardan sonra Şarlo gelir. Şarlonun serveti de yedi milyon dolar tahmin edilmektedir. Harold Loydin serveti üç mik yon, Censtans Bennettin de üç milyon dolardır. Geçende memleketine dönen Greta Garbo, / beraberinde iki buçuk milyon dolar götürmüştür. Hollivutta bir milyon dolardan fazla serveti olan artistler pek çoktur. Hollivutta İsveçli kibrit kralı Kreyerin hayatı hakkında bir filim çevrilecektir. Filmin ismi brit kralı,, olacaktır, Filimde baş kadın rolünü Carole Lombard yapacaktır. Lehistanda Lehçe üç yeni filim çevrilmiştir. Bunlardan biri. Leh dairdir. * Pariste Şarlok Holmüsün hayatına ait bir kaç filim çevrile- cektir. Bunün için hararetli hazır ike yapılıyor. babriyelilerinin — hayatına En zarif yıldız e amli Istanbulda bir kaç filimde seyrettiğimiz Claudette Colbert son zamanlarda Hollivutun en meşhur yıldızları sırasına girmiştir. Cla dette aynı zamanda sinema şehrinin en zarif" giyinen kadındı Geçende yapılan bir zarafet müsabakasında birinciliği kazanmıştır.