9 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akşı 9 Teşrinievvel 1932 Trabzon mektupları Trabzon Halkevi ciddi bir programla çalışıyor Halkevi reisi bu programını Teabzon, 1 (Hususi) — Trabzon Halkevi bir program dahilinde ve esaslı bir surette çalışıyor. Bu çalışma hakkında malümat almak üzere, son zamanlarda reisliğe intihap edilen diş tabibi Celâleddin Avni beyle görüştüm. Avni bey bana şu malümatı verdi — Halkevi muhtelif şubelere ayrılarak çalışmaktadır. Bu şube- lerin her birinin çalışmasını anlatayım: 1 — Dil tarih, edebiyat şubesi: | Bu şube muayyen zamanlarda konferanslar. verilmesini temin etmiştir. Halk arasında kullanılıp bugünkü yazı lisanımızda unutuk- muş olan kelimeleri topliyacağız. Halk türküleri, ili masallar, darbı meseller de toplanacaktır. 2 — Güzel sanatlar şubesi: Burada memleketteki bütün güzel atlar mensupları. toplanmıştır. Resim ve musili için dersler hazır- lanmıştır. Şube, Halkevi mensup- lerinin ve sonra bütün halkın bir arada milli marşları söyliye- bilmesini temin için umumi ekzer- siz geceleri ayırmıştır. Herkes buraya gelip milli marşları hep bir arada Söyliyecektir. Milli ve umumi tezahürlerde bu marşlar bep birlikte söylenecektir. Bu ekzersislere teşrinievvel başlangı- cında başlamış olacağız. 3 — Temsil şubesi: Temsile istidadı ve hevesi olan gençlerle teşekkül eden bu şubede şimdi ekzersisler yapılıyor. Pek yakın bir zamanda halkımız bu temsil. lerde bulunabilecektir.. Umu idare heyeti. tarafından tasvip gören eserler istedik, Geldiğinde onların da eskzersislerine başla nacaktır, 4 — Spor şubesk Bu şube için gençlikte ve halkda spor ve beden hareketlerine | karşı muhabbet ve alâka uyandırmak esastır. Bugün Türkiye idman cemiyet- leri ittifakına dabil klüplerin me- sai ve faaliyetlerinde or müzaharet etmek vazifemizd Şube | komitamız mıntaka ve klüpler heyetlerile daimi bir temas halinde bulunacağız. Bu gubemiz Trabzonda şimdiye kadar mühmel kalan atletik sporlar için umumi bir müsabaka proğramı hazırlamaktadır. Bu proğramı tatbik edeceğiz. Genç ve ihtiyarların bedeni hareketlere | karşı | alâkalarını uyandırmak ve takdir etmek için bir şebir jimnastikbanesi düşünü- yoruz. Bu seneki bütçeden ancak binasını ve bazı aletli temin edebileceğiz. Müteakip senelerde bu müesseseyi peyderpey alet, 5 — Içtimat yardım şubesi Köy ve şehirden gelen ted muhtaç insanlara yardım Halkevinde bir muayenehane açı- Iscaktır. Bu muayenehanede müte hassıs tarafından muayyen zaman- larda hastalar bakılacaktır. Ve reçetesini yaptıramıyacak derece- de düşkün olanlarının ilâçlarını Halkevinden vereceğiz. Trabzondaki | muhtelif tahsil müesseselerinde halen tahsil gören bakıma ve itinaya muhtaç kim- | sesiz çocukları Halkevi ker senenin çalışma anlatıyor rma basacaktır. Bunlar için Halkevinin en üst katı yatakhane olarak ayrılmıştır. Yiyecek ve giyecekleri için Himayci etfal ve fakir çocuklara yardım cemiyetile yapacağımız temaslarla bu cihet- İerin de temin edileceşi muhak- kaktır. 6 — Halk dershaneleri ve kurslar: Hiç okuma bilmiyenlere, az bilenlere alfabe tedrisatı önü- müzdeki hafta içinde başlanacak- bir. Orka derecede ama dili ve ecnebi tedrisatı, türk tarihi, tabit ve fiziki ilimler mebadisine ait tedrisata teşrinievvel bidayetinde başlanacaktır. — Ticarethanelerde iş gören gençlerin mesleki malü- matını tezyit için muhasebe ve ticari hesap dersleride / ayni tarihte başlıyacaktır. . Bunların proğramları hazırlanmıştır. 7 — Kütüphane ve neşriyat Halk bilg ilerilemesi için balk: evinde bir kütüphane | açıl- Kütüphanenin bazı küçük larının ikmalile meşgulüz. Bu ay nihayetinde umumun istifa- desine arz edilecektir. Kütüphane ve okuma odası ayrılmış ve her- kesin okumasına açıktır. Gerek dil, tarih ve edebiyat şubesinin ve gerekse güzel sanat- lar ve köyciler şubesinin yapaca- ğı tetkikatten doğan mevcüt vasıtalarle neşir ve tamim edeceğiz. Neşriyatımızın mühim bir kısmı köy mevzularma ve köylünün bilmesi lâzım olan şey- lere ait olacağı için heşriyatımız- dan köyleri haberdar etmek tertibat almışızdır. Bu meyanda devletin köylüye iblâğı iktiza eden kanun ve nizamları da dahildiz 8 — Köycülük: Köylerle sıkı bir temas halinde bulunmak on- ların dileklerini yakından dinle- mek için üçer, dörder kişilik hekim, ziraatçi, muallim ve mü- rebbilerden ve diğer neticeleri zevattan teşekkül edecek heyetlerimiz bilhassa uzak köylere giderek onların sıhhi, zirai ve ilmi ihtiyaç ve eksiklik. lerini anlayacak ve onlara deva bulmağa gayret edecektir. Bu heyetlerimizin beraberlerinde bazı umumi ilâçlarda bulunmasi ehem- miyetle düşünülmüş ve alâkadar makamlarla bu hususun temini için temasa geçilmişti Bu beyetlerden biri önümüzdeki hafta içinde Yomrahın en uzak köylerine hareket edecek ve bir iki gün kadar oralarda kala caktır. i Malül ve pi köylülerin hükümet nezdindeki işlerini takip etmek ve bu gibilerin istidalarını 'meccanen yazmak için bir heyet tefrik edilmiştir. Bu şerait içinde bulunan köy- lülerin halk evine müracaat etme- leri için gerek köycüler şubemiz tarafından ve gerekse yarın mub- tarlara yapacağımız tebliğatla temin edilmiş bulunacaktır. Köylere gidecek heyetlerin köy- de bulacakları bakımsız şehit çocuklarına temamile temin ede- bilmek için onları içtimai yardım şubemizin bu maksat için açacağı mücssiseden müstefit kılmak ta bu şubenin esaslı vezaifi arasın dadır. Şubeler: ait meai hatlarının para ile şubesinden: «| 325 doğumlalardan | sunufu mültelifeden bakaya kal. | mışlar ve süveri saire ile hizmeti mükellefesini ifa etmemişler ile 324 ve 325 doğumluların askerlik | etmeyen esnan erbabından Deniz sinifima mensap olanlar 13/10/32 sabahı diğer sınıflar 20/10932 sabahi ve gayri müslüm 324 do Huma kadar bakayalar ile 324 esnan erbabı da 18/10/932 sabahi sevkedilmek üzere şubede isbatı vücut edeceklerdir. 2— Bu doğumlulardan ksa hizmete tabi olupta hakları refedi- Jenlerin aynı günlerde şubede bulunmaları, 3 — Jandarma sınıfım hangi gün şubeye gelecekleri ayrıca ilân edilecektir. 4 — Bedel sevk günleri kabul edilmez bunun için daha evvel müracaat lâzımdır. Zayi — stanbul Darülfünunu edebiyat fakültesinden 1931 sene- sinde aldığım hüviyet cüzdanımı im, Yenisini alacağımdan in hükmü yoktur. Behice Sadık kısımlarını söyledim, | Bu işler bu sene içinde behem- | hal yapılmış olucaktı. Bu işlerin | tatbik sahasına ini ve hususi zavat ve müessesat tarafından azami derecede mus- venet ve müzaheret göreceğimiz hiç şüphe etmiyorum... Esasen balk kendi evi olan müesseseye karşı en derin alâka ve muhabbet hislerile bağlı ol İ duğunu hergün şahit olduğumuz yüksek teveccüh ve itimat hislerile izhar. etmekledir. Mesalâ evin | mahrukatı fındık fabrikacılarımız | tarafından hemen hemen temin olunmuş gibidir. Cevdet lor gün Asar dis ME M0 Dirlik We kayuadıdır BİR KUMBARA ALIRIZ. m. biraz büriklirümiz! 154 — Lal Dört katlı v0 4 daireli Apartıman Daireler 4 ve 5 odali dır, Elektrik - Havagazı Banyo, küçük bahçesi var. İradı 7, 1, 2000 207 — Büyükdere | sw — Taksim SATILIK Satılık hâne 9 sda NN ivaz «elektrik Yedi oön Iki dükkân İradı 340 iin etin in za) — Ist Ortasında Büyük hane satııkir. 16 büyük oda - Uç salon İk yemek odasi Kalorifer 13 —Ç 217 — Cağaloğlu Dort katlı büy 5 odalı Hane dört dükkân Saplann daşmat rad: TL. 2000 | Su leke Tok metin inşast UCUZ SATILACA| 243 — Arnavutköyü Üç katlı Hane Elektrik » Sa» Taraça Bahçe- Meyva ağaçları FİATI BHVENDİR. Bahçe FİATI BHVENDİR — SATILIK BUYUK BINA iradı. pek mühim Cadüe üzerinde dört dükkân yirmi yedi adet kiralanmış oda Şersiti ebvendir. 200 — Tramvay caddesine bir dakika mesafale Pek sağlam bir bina Satılıktır. Dört kat - On yedi oda - Balça - Gaty 206 — Bebek beleliya bahçesinin karşısında teamvay caddesinde Uç katlı vo dokuz odalı bir hane satılık. Bina kabili taksimndir - Denizo manzatası vardır - Su - Havagazı 288 — Dört yüz dönümlük büyük bahçe Kadikoy iskelesine yakın içinde 14 odalı sağlam bir hans vardır Binden ziyade meyve ağacı « On kuyu - Dört ahır Elektrik, 21 — Şişlide bahçeli bir hane satlık. Yedi oda - Terkos - Sarnıç - Plekirik - Havagazı 18 — Kapalıçarşı | civarında 1900 lira irat getirir bir Hane satılıktır Yazıhane için 12 oda 4 dükkân Mütedil fiat » — Büyükdere Kahtım caddesinde ve Mesarburauna yakın Büyak bahçeli On iki dal Mükemmel bir köşk Banyosu da var 200 — Ayazpaşa Atı büyük ada Pek güzel bir hanel Havagazı -elektrik-banyof Denizo fuvka'lde manzarası var 251 — FABRIKA IÇIN BUYUK BINA Üç katlı ve sekiz beyük gdali bir hane do vanlı Bu “ Havaçazı « elektrik - Kaloriler - büyük E Metin Inşaat - Fiatı ehvendir Mütemmim izahat almak üzere Bahçekapı Taşhan, No. 20-21-22. UMUM EMLÂK ACENTESİNE müracaat, Telefon: 20307