9 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

9 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

9 Teşrnicivvel 1932 PETROL NIZAM sıçıır Akşam Kuvvetlendirir Uzatır, Muhafaza eder , Sabife “” Kepekleri, başın yağlanmasını ve kaşınmayı izale eder, Ecza- nelerle eçza depolarında satılır. SI RİSEFAİN Merkez acemi B: 2062, MİR - PİRE - İSKENDERİYEJ POSTASI (EGE) 11 Birinciteşrin salı 1 de, TRABZON POSTASI (KARADENİZ) 12 Birinci teşrin çarşamba 18 de. Dönüşte Tireboluya da uğranılacaktır. İZMİR - MERSİN POSTASI (MERSİN ) 12 Birinciteşrin çarşamba 10 da. Galata rik mından kalkarlar. DABCOVILH ve Şürekâsı Avrupa ve Şark limanları arası da muntazam pozta, Anvers, Rtter- dam, Hamburg ve Tskandinayya limanları için yakında barekes edecek vapurları, HOLLANDA yapı 8 evsel doğru, ESTLAND vapuru 19 7, evvele doğru, NORMANDIET vapuru Şaniyo doğru GRANLAND yapıru 12 1. saniye doğr, ORIENTMARE Vapur acentası Akdeniz için muntazam posta Yakında Valentin, Barcelona; Mar- siya ve Cenova limanlar için hareket edecek Yaparlar SANGIGI vayuru 50 teşrinlarve e doğru muyasalet edecektir FEDELTA Vepuru 15 teşrini saniye doğru müvasalet “edecektir 87 Fazla tafsila içir Galatada Tratik- yan kamnda 5 üncü karta acente klar müracaat, Tel, 4:4508/7-1920 Scandinavlan Near East Snevska Orient Linien Goihenburg Gethenburg, Srkholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baltic. Timanlarile ik ve Karadeniz başlıca limanları rakinda “İ5 günde tir azimet ve avdet munzam postalar, “Hemland vapuru © 1. evvele doğru Getemer, Oslo ve Gününün uwvasalatla, yn günün akşamı doğu Hamburg, Kopenkap. Stkobu, Dantzig ve İskan dipavya, ve Baltık limanları içlu hareket, edecektir. FRYKEN vapura 14 7, evvele doğru Karadenizden avdeile aynl günün akşamı Hamburg, Kopenhap, Stokolm, Dan ig ve Tekandinavya ve Ballık Himan ları içir hareket edecektir. Herland yapana 19 7, evvela doğru Gotember, Oslu ve Gdyniand muvasaladla. Aynı günün akşatsı Karaılenize hareket Gecek ve oradan aviletle 22 1. övvelo doğru Hamburg, Koponlag, Stok Danizing ve İskan - dinmeya ve Baltık Almanlar işin harelcöt edecektir Fazla tafsii Bannda mak, MUSTAFA CEMAL vapurları izmir sür'at poslası vapuru 10Teşrinievvel at 17 do Galata raktamındanı doğru iz e dd için Galata'da Arapyan ncti Katta. ilin acentalığna, Tel 4 - 4957 8 O, Doktor Haz Cemal Dahiliyye mutahassısı Cumadan maada ber gün saat (2,30'dan Se) kadar İstanbulda Divanyolunda (118) No. bususi kabinesinde hastalarını kabul ev tedavi eder, Telefon 22398 “nen icra memunlağundan 0 Tire kaymıst taktir Poğaziçine Büyük dere seneden Ispanya ve Kiko bale Lokanta sokak da kâin eski ela mükerrer 18 ye yeni 20,19 numaralarla murakkam ali. katları kâgir üstleri ahşap İç ve diş ları yazlı boyalı ve elektrik terkos ter tibatlarını havi iki hap hanenin amanın çk artırmaya vaz edilmiş clup 1510/902 tarilindo şartramesi diyanbaneye talik edilerek 9 boşrinisani 089. tarihine mü sadif 14 den 17 ye kadar İstan adalesinde açık ârbrme. ile salılacaktır Artırma izincidir birinci açık artırın sında 2000 iki bin liraya talip oçkmışı olup ba kerre en çök artırmanın östnnde bırakılacaktır. Artırmaya iştirak için 0/0 7 teminat alnın. Mücerakim vergi ie belediye resimleri, vakıf icaresi müş- deriye aiitir, 1424 Kolu icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tovlikan. akları, tapu sicilde sabiz, olmıyan ipeteki alacaklılar ila diğer alâkadaracın ve rte hakkı Sahiplerinin bu haklar yemi ve kususile faiz ve masarife dair olan iliinlarn: ilân tarikinden #tibaren, 20 gün içinde evrakı müsbitelerile ildir. meleri, Hizamdır. Aksi halda hakları tap selilerile olmıyanlar salaş bilelinin paylaşınasın. dan hariç kalırlar. Alikadarların işba maddeyi kanuniyo alıkımma göre tev- Tiki hareket etmeleri ve daha fazla ma Yümatı almak isteyeslerin 931-026 dosya, umarasile wesriyetimize müracaatları ilân olener & İsianbal Beşinci Tera memur Juğundan: Madam Franihuya 1500 lira vermiye borçlu Beyoğlunda Hür yin ağa mahallesinde Bülbül dere caddesinde (75) No, Wi ha oluran — Agop elendi ile Karsi Madam Arus binti Karabet zemetlerinde — alacağı o bulunan (1500) liranın temini için borç Jalarrı “uhtelerinde * mukayyet ve (780) lira. kıymetinde . bulunan atik 12. cedit 75 No, hı bir bap- Tane açık artırmaya konulmuştar. Birinci artırması 15/11/932 sal günü saat 14 den 16 ya kadar yapılacaktır, Şartnamesi 24/10/932. tarihinde dairede talik edilecektir. Müşteri olanlar yüzde yedi buçuk teminat o akçesi | getireceklerdi İhale tarihinden itibaren işleyecek ve “evkaf aittir. Karman 119 maddesine tevfiken hakları tapu sirillerile sabit olmayan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadarın ve iri hakkı sahiplerinin bu. haki ve husesile faiz ve masarife öni olan iddialarını ilân itibaren 20 gür içi müsbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde kakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış be vergi ve) sair resum. müşteriye İcra ve iflâs tarihinden, de evrakı masında, hariç | kalırlar maddei kanu. hkdmına göze tevfiki haze kel etmeleri ve daha fazla malü- mat almak isteyeniyrin 2100 dosya numarasile memnriyetimize müracaatları ilân ol den: Yoresesinin. yesmen taslyosina mahkememize yazi Yek olunur. mntoveffa Faz 1 eylül 631 tarihinden ilibaren 1 eyini öp tarilime kadar ilizam eylediği Küçükçekmece gölünün şartnamesinde zansarrah hukuku. saydiyesinden müte Telki amüdde ilin, Kasmının talk bine devrü ihalesine mabkemeca karar verilmiş ve olbabdaki garinemesi dahi tanzim ve malikeme. kalcmina. te Kilmmmiş ve 26 eyiil 092 tarilinden itibaren 20 gün rehddelle mevkii za: yodeye dahi yaz edilmiş olluğundan yartnamede muharrer germ daresinde talip olanların yüzde yedikuçuk teminat ların hamile Yeymi ile ân 16 eşviyieyvel 992 pazar güc Bast 14 ten İüye kadar mahkememizde hazır © bulunmaları Vo çartnrmey görmek: istayetilerinde ber gün malikeme, kalemize müencatları Yozumu ilin otur Sıhhat ve İetimai Muavenet Vekâletinden: Ankarada Yenişehirde Cebeci çaddesi üzerinde kâin Hıfzıssıhha müessesesinde yeni yapılan serum enstitüsü, Hıfzıssıbha mektebi, memurlar ikametgâhı ve serum istibsaline mahsus hayvan ahırları binalarına ait zirde muharrer: 1 — Kalorifer, tecdidi hava, sicak su tevziatı ve yüksek tazyikli buhar emme ve tazyikli hava tesisatı 2 — Yüksek ve alçak tevettürlü elektrik cereyanı tesisatı, elektrik santralı tesisatı. 3 — Sıhhi tesisat, su, havagazı, kirli sular ve kanalizasyon tesisatı. 4 — Serum enstitüsü ile Hıfzıssıkha mektebinde lâboratuvarlar tesisatı, 5 — Permolit tesisatı ve su depoları inşası. 6 — Hıkzıssıha mektebinde teblet ve ampul imalâthanesi tesisatı. 7 — Ahırlar binasıihrak fırını, gübre arabaları, serum binası da- ilinde danalara mahsus ahırların hayvan yerlerine ait tes 8 — Serum enstitüsti tebrit tesisatı, 9 — Serum ve ikametgâh binalarma ait üç asansör tesisatı. 14JEyla/932 tarihinden itibaren iki ay müddetle ve kapalı zarf usulile ve takasa tabi olmak üzere münakasaya konulmuştur. Talipler balâda muharrer tesisatın her hangi biri ve ya bir kaçı ve ya heyeti umumiyesi hakkında teklifatta bulunabilirler. Sıhhat vekâleti merkür tesisatı ayrı ayrı veya kısım kısım ve yahut heyeti umomiyesini birden hir müteahhide ihale etmekte serbesi Talipler deruhte etmek istedikleri tesisat cesametinde tesisat yap- tıklarını ve ya şayanı memnuniyet bir surette neticelendirdiklerini tesisat sahiplerinden almış musaddak vesaikle ispat edecekleri gibi talep edecekleri bedel miktarında devletçe tanınmış bankalarda bir krediye malik olduklarını mübeyyin banka şahadetnamesi ibraz. edeceklerdir. Usulü mahsusuna tevfikan tanzim olunmuş teklif mektupları 14 ikinci teşrin 932 pazartesi günü saat on beşte Vekâlet münakasi komisyonunda açılacağından teklifnamelerin yevm ve saati mer- kürdan evvel Vekâlet hususi kalem müdürlüğüne tevdi olunması ve mezkür tesisata ait plân, keşif ve şartnamelerin zirde muharrer bedel mukabilinde mezkür müdürlükten alınabileceği ilân olunur. Lira 100 1,2,3, numaralarda ki tesisat projelerinin beher, 50 4 © numaradaki tesisat projesi. 25 5,6,B, numaralardaki ,, projelerinin beheri. 10 7p, etmektedir. Közanç müamaeeleri, emliki miliye işleri hazineden alacaklı ve borçlu olanların işlerini #ekip, ticaret defterlerini mali kanunlara göre yapmamış Ye yapamamış olanların defterlerini tanzim etmek, beyanname tanzimi işlerini deruhte etmek, vergi tahakkukları, iiray moceleleri, deyletie. yapılmış veya yapılecak mukavele ve taalıhnt işlerinde yardım etmek, ihtliarn halini deruhte etmek, ilari ve e messilden dolayı haklarında talıkikat yapılan kimselerin. işlerinde Kendilerine yol göstermek, elasl mal ve idari ve günlük davaları ve işlerici kanın yollari halletmek bu işlerde vekile deruhte etmek. Muamelât sür'at ve emniyetle takip ve intaç edilir. Doktor ARA. NİŞANYAN Yınrazı cildiye, Zühreviye ve bevliyo tedavihanesi Muayene sabahtan akşama kadar," Heyoğlu Tokatlıyam otel yannda Mektep sokak No, 85. Telefon 40843 İstanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: İşletme lâzimesi 1 — Başmüdriyetimiz emrinde bulunan 11 adet vesaiti bahriye işin üç kalem işletme lâzimesi pazarlıkla açık kırdırmaya konulmuştur. 2 — Kırdırma şartları kâğıdının tasdikli sretleri Başmüdüriyeti- mizden alınacaktır. 3 — Kırdırma Başmüdüriyetimizde kurulacak alım satım komisyonu tarafından yapılacaktır. 4 — Kırdırma 13/10/932 tarihine on dörttedir. 5 — Her istekli; biçilmiş bedelin *f,7:5 gu olan 34 lira 95 kuruşluk muvakkat güvenme “teminat, larile “belli saatten evvel komisyona gelmeleri. 6 — Örnek Başmüdüriyetimizdedir. Tstel BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU Büyük ikramiye 100.000 liradır. 3 üncü keşide 11 Teşrinievvel 1932 dedir. raslıyan perşembe günü saat ler orada görebilirler. Piyango şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. Fırsati kaçırınaymız. iştirak ediniz. ZUMRUT YUZUK Yedi kırâttan fazla, rengi gayet koyu ve gözel bir zümrüt yüz Sandal Bedesteninde teşhir olunmak. tadır. 1 indi “Teşrinin 13 neti Per. gembe günü sas 2 de müzeyele ile atılacaktır. sttnbul act Tera memurlağımdan; Tamamıza 8000 hira kıyınet taktir edilen. Peyoglunda Kuloğlu mabellesinde Ağa Hamamı elyam Terazi sokağında eski 14 No.in yeni 88 No.la kâgir bir kap hanenin tatamı açık arttırmaya veze- dilmiş' lup 10/10/992 tarinde sart İmesi Divmuhaneye talik edilerek 91 T. evvel 902. tarihine. müsadif pazartesi gana Saat 14 tenliye kadar Tstanbal $ en era üiresinde açık arttırma ile atlz- caktır. Arttirma ikincidir. Birinci arttır. masında 3000 liraya talip çikmaş olap, bükerre en çok arttıranın betümde bere- kılacaktır. Artırmaya iştirak için yede, 7 teminat almır. Müterakim vergiler ie Belediya sesimleri ve Evkaf desresi müşteriye aittir. 144 Nolu ima ve 4045 Ki mun 119 uncu maddesine izvfi- kan hakları Tapu sicilere sahit olmıyan ipolekİ) alaraklılar ile diğer alakadaranız ve irtifak: Hakk sahiplerinin bu haklarını ve büsüsile filz ve mesarife dir elan iddiaların ilin tarihinden itibaren 20 gün içinde aprakı müsbitelerile bildirme. © Teri lâzumdır: “aksi halle hakları Tapa Sicilerile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alakadarların iştu madldei kanamiye alıkâmma gire tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla maltmat almak istiyen lerin 922/15 dosya No. sile. meemariye. timize müracantları Mn olunar, BANKA KOMERÇİYALE İYALYANA İlkyaz içni Eiret SRAD0ND0D Merkezi İdare: MİLANO başlıca şehi ŞUBELER e Un A Ter Brt ve Klm ARI yasyonlar İSTANBUL. ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvod cadilesi Palas Tele. 2081 /J3A/SN Şehir dab'indeki acenteler: e Talar. EXÜ1 bayoptandas ende Telef, 108, my Borsada Tele. UTIB. İZMİRDE ŞUBE Paris tığ fakültesinden mezun Dr. Mehmet İzzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Msyenelime: Çağaloplu Halk firkası karşısında No, 21 Cumadan ada hergün 19-17 haslaarım kabul eler, Tl, 25925 Doktor - Operatör Ahmet Asım Almanya Nisaiye ve Velâdiye | cemiyeti âzasından Doğum ve kadın hastalıkları mütehassısı Muayene : 10 - 12 Ortaköy Şifa yurdu 15 - 18 Beyoğlu İstiklal cad. 193. Opera sine ması karşısında, Tel, B. O, 2221 ve 1960 SELANİK BANKASI Tarihi te'sis: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank merkezi idaresi: İstanbul "Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul Adana, Yunanistandaki Şubeleri: Atina, Selanik. Kavala, Her nevi banka muameleleri Kredi mektupları. Her nevi mesikükât ile hesap küşadı- Çek servisleri kiralık kasalar, İzmir. Samsun Mersin