October 28, 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

October 28, 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

mm Sabife 2 Bükreş mektupları (Baş tarafı birinci sahifemizde) Üzere cidden milntazamdır, Itina ile muhafaza edile bir ormanın İçinden göle inilmektedir. Park kırmızı çiçeklerle süslenmi; Bu yeşil dekor içinde bu cazip renkli çiçeklerin nazara ne göst rişli ve ne göz kamaştırıcı bir tesir yaptığını tahmin edersiniz! Parkın bir köş çalmaktadır. Gi balıktır. İlik bakışlı, çok boyalı ve cazibeli rumen kadınları ile eğlencenin ve neşenin meclabu rumen erkekleri burada güzel #aatler geçirmektedirle Şimdiki belediye reisi mösyü Dobresco gölü Bükreşlilerin isti- fade edebilmeleri için bu hale ini bütün bükreşliler takdirle zikrediyorlar, M. Dob- Tesco da iyi çalıştığını ve muvaf- fak olduğunu bildiği için, bunları cesaretle anlatırken ifadelerinde tevazua dogru bir az olsun inhi- mak etmiyor. — Burası bir bataklıktı. Kısa bir zamanda ve az para ile me- deni bir hale koydum. Dört bu- guk milyon ley sarfettim. (Bizim para ile elli bin lira) eser mey- danda. Hiç de mubaliğalı bir mebleğ değildir. Bunu her şey- den evel Bükreşliler için yapım. Talil günlerini, akşamlarını bu- rada temiz hava alarak geçirsin- ler diye... Bunları, aynı zamanda Romanya- İranla iktisadi m Ankara 28 — Dün şehrimize gelen Iran Hariciye veziri Fürugi ban istasyonda Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey ve hükümet erkânı tarafından karşılanmış, ken- disine askeri merasim yapılmıştır. Fürugi han Ankarapalas öte linde bir müddet istirahattan sonra başvekil İsmet paşayı, Büyük millet mecli: Közim sonra Fürugi han gazi hazretleri tarafından kabul buyrulmuştur. | Kabul merasiminde hariciye vekili | ve Iran büyük el muştur, Vezir hazır bulun- hazretlerinin Rüştü bey Furugi hanm şerefine bir ziyafet vermiştir. Ziyafette Ismet paşa, Kâzım paşa, İran sefiri de hazır bulunmuşlardır. Ziyafette Tevfik Rüştü bey bir nutuk. söylemiş, Vezir hazretleri buna mukabelede bulunmuştur. Tevfik Rüştü bey nutkunda | Iran hariciye vezirini selâmlamış, senelerce eski olan Türk - Iran bahsettikten “dostluğu oni ünasebatımız “Iki memleket, iktisadi sahada birbirlerinin yardımlarına muhtaçtır,, “Türkiye, büyük komşusile ik- tisadi sahada da beraber çalış mağı hararetle al yetleri iktisadi sahada birbirlerinin karşılıklı yardımla muhtaçtırlar. Bu yardımın her tarafı memnun edecek şekilde yapılacağına kaniim, demiştir. Ziyafette Gazi Hz. le Iran şahı bazretlerinin şereflerine içilmi Londrada mühim hadiseler işsizler bir nümayiş yaptılar, polis kendilerini dağıttı, bir çok yaralı var Londra 27 (Hususi ) — Bu gün Londrada çok İngilterenin muhtelif hâdiseler olmuştur. yaralanmıştır . 'müsademeler olmuş, bir çok kimseler ezilmiş ve 28 Teşrinlevvel 1937 Sabaha kadarmı? 4 Sarhoş tiyatronun erken bitmesine kızmışlar! Hayri, Saim, Eşref ve İsmet isimlerinde dört kişi dün gece kendilerini bilmiyecek derecede sarhoş. bir halde £ Üsküdarda oynayan tiyatroya gitmişlerdir. Oyun esnasında bu dört sarhoş ayağa kalkarak: — Siz oyunları çabuk bitir. yorsunuz, her perde arası bir saat devam etmelidir, böyle oynamaz- ız hepinizi öldürürüz. diye ağırıp çağırmağa başlamışlardır. Bu sırada etraftan bir kaç kişi ve memurlar kendilerine susmala- rını söylemişlerse de sarhoşlar dinle miyerek büsbütün. gürültüye, etrafa saldırmaya başlamışlar, ortalığı altüst etmişlerdir. Bu esnada seyircilerden bir çoğu korkularından tiyatroyu bıra») kıp kaçmışlardır. Polisler bu sarhoşları yal mışlardır. Halkın istirahati zan bu dört teslim edilecekler: Bir esrarkeş Alemdarda Mahmut de birisi dün evinde fazla mıkdarda esrar içerek kendini kaybetmiş ve evdekilere taarruz etmeğe, önüne geleni dövmeğe başlamıştır. Ev halkı bununla başa çıkam, yınca polise haber vermişlerdir. Polisler eve gidip | Mahmudu yakalamışlar, fakat Mahmut me- murlara da hücum ederek kara- lan bo- rhoş adliyeye kola gitmek istememişti Polisler bu azılı esrarkeşi müş- kilâtla | karakola | götürmüşler, Mahmut karakolda da küfür ede" yerlerinden gelen iki bin kadar işsiz amele Hyde Tak- Parkta toplanmıştır. Bunlara Londradaki işsizlerden bir çoğu iştirâk etmiştir. Busuretle büyük bir kafile teşkil edilmiştir. Kafile içinde çocuklarile beraber Amele fırkası meclise bir takrir vermişti rirde işsizlerden bir heyetin kabulü isteni Muhafazakâr ekseriyet takriri reddetmiş Londra, 27 (A.A) — Açlık yürüyücüleri, dün nun meşhur bir avukatı olan belediye den, fasih bir fransızca ile dinlerken Istanbul gözümün önüne g rek etrafa Milyonlarca ecnebinin hayran oldukları bu emsalsiz şehrimizin bu göl gibi, bu gölden çok daha güzel ne yerleri var! Ne çok yerleri varda... Göl kenarında kurulan masa larda çaylarımızı, Romanyanın lezzetli şaraplarını içtik, Misafiler işin getirilen bir muzik milli romen havaları çaldı. Neşe son haddine — varmıştı. Konferansın | tanınmış olan prenses Cautacugi eşvikile | milli danslar oynandı. Belediye reisi, Bükreşin o yüksek (| sosyelesine ve erkekler ır. Aralarma bir aralık heyetimizden Ruşen Eşref beyi, Hâmit beyi ve beni de aldılar. Prenses de bir aralık halkaya dahil oldu... Mec, &. Besim Ömer paşa | geldi | Avrupada © rahatsızlanan ve uzunca bir müddet hasta yatan profesör doktor Besim Ömer paşa tamamile iyileşmiş ve dün şeb- rimize gelmiştir... Köy muhtarları için kurs Mersin, 26 — (A.A) yele de başlıyarak ci teşrinde başlı: emi aliyi kurs açılıyor. Bu kursta muhtar ve kâtiplere köy kanunu ve tat- bikatı, ziraat ve ve idare bilgileri gösterilecek! Köylere gönderilen defter ve cetvellerin (nasıl . doldurulacağı belletilecektir. Ahmet Rasım B. Üstat Ahmet Rasim beyin ha- arasını tâziz için Matbuat Cemi- öy ve kâtipleri için vilâ- okunacak, (bestelenmiş (güzide şarkıları söylenecektir. Üstadı yevenler bu ibtifalde bulunacak. nr kadınlar, bir takım talebede bulunuyordu. Bunlar sokaklarda dolaşmağa ve nümayiş yap- mağa başlamışlardır. Yolda gidiş, geliş durmuş, tramvaylar beklemeğe mecbur olmuşlardı ler, polis nakleden bir kamyona Bunun üzerine polisle işsizler arasında müsademe olmuştur. 60 kadar yaralı vardır. İşsizler, taş atarak bazı otelleri ve umumi binaların camlarını kırmışlardır. Bunlar City denilen mali merkeze doğru yürümek iste- mişlerse de her defasında polis tarafından püskür- | | tülmüşlerdir. aralık bu yüzden polisle | mi toda bulun; Işsi taş atmışlardır. akşamdanberi Londra kapılarında bulunmaktadırlar. Bunlar, parlâmentoya bir istida verecekler ve işsiz” lere muzir olan tasarruf tedbirlerine karşı protes- klardır. Nümayişçiler, dilekleri tamamile tatmin edilin eİye kadar Londrada kalmak niyetindedirler. Bir çok muazzam nümayişler ve bilhassa yarın Hayd mağazaların parkta ve pazar günü “Trafalgar Sgnareda birer nümayiş yapılacaktır. Salı günü saat akşamın 7 ber hangi bir grubun Westminstere yaklaşmasını menetmiş olmasına rağmen, istidalarını parlâmen- toya vermeye teşebbi inde nümayişçiler, edeceklerdir. Yağmurlar Her tarafta kuraklık zail oldu Ankara, 27 JAA.) — Ziraat | vekâleti meteoroloji enstitüsünden aldığımız malümata göre dünkü yağmur miktarlarında maada bu gece ve bu sabaha kadar Kara- deniz sahilinde pek cüz'i olmak üzere Türkiyenin her tarafına muhtelif miktarlarda yağmur düş- müştür. Tarakya ve Istanbul mıntaka- sında; (İstanbul havalisine 10, Kocaeli mıntakasında İzmite 20, Bursa mıntakasında Bursaya 22, Ege mmtakasında Manisaya 20, İzmire 20, Ortaanadoluda Kasta- moni, Bolu, Eskişehir, Kayseri ve Ankara havalisinde de bir mil metreden üç milimetreye kadar yağmur düşmüşdür. Yalnız Yozgat ve Kırşehir havalisine isabet eden miktar 8 milimetreyi bulmuştur. 'Cenubi Anadoluda dün Anta yaya isabet eden miktara yakın olmak üzere bugün Adanaya 25 milimetre yağmur £ düşmüştü, Antalya ve Dörtyola da 4 mil metreye kadar olmak üzere kâfi miktarda yağmur yağmıştır. Yak- nız Malatya ve Diyarbekir hava- isine İsabet eden yağmur pek idir. Şarki Anadoluya da bir miktar yağmur düşmüştür. Adana 28 (Hususi ) — Buraya bereketli yağmurlar | yağmıştır. Çifçi son yağmurlardan pek ziyade memnundur. | oFecibir kaza | Adanada elektrik teli koptu, bir genç öldü Adana 28 (Hususi) — Dün Divanyolundeki elektrik tellerin- den biri kopmuştur. Kopan tel elektrik direklerinden birine de- gerek direğe cereyan vermeğe başlamıştır. | Bu esnada caddeden geçen | mühendis Hami beyin oğlu 23 | yaşlarında Faruk bey elile bir direği tutmuştur: Direk ceryanlı bulunduğu için biçare genç hemen kömür kesilerek vefat etmiştir. Trabzonda sıcaklar Trabzon 27 ( Hususi) — Kaç günden beri burada bunaltı sıcaklar hüküm sürüyor. Rus sporcuları Ankarada Ankara, 28 (Hususi) — Rus sporcuları dün sabah Ankaraya vasıl olmuşlardır. Öğleden sonra Halkevine şereflerine bir çay zi yafeti verilmiştir. Ziyafette maarif vekili, maarif erkân, bit çok mebuslar, rus sefiri, rus sefareti erkânı hazır bulunmuşlardır. Rus futbolcuları bugün maçlarını yapacaklardır. ilk Izmirde incir ve üzüm piyasası Izmir 27 (A.A.) — Bugün bor- sada 4 kuruştan 20 kuruşa kadar 2105 çuval inçir ve 8 kuruş 20 paradan 28 kuruşa kadar 5362 | suval üzüm satılmıştır. - Trabzon mıntakası şampiyonu Trabzonda Trabzon 27 (Hususi ) — Trab- zon muntakası şampiyonu ocak takımı geldi, parlak surette kar- landı dırmaya başlamış ve bu sırada polis memuru Yaşar efendiyi, buruna bir tek- me vurup yaralamıştır. Bu suretle ortalığı birbirine katan Mahmut zorla > zaptedilerek ayıltılmıştır. Kendisi adliyeye verilecektir. Trabzonda millet mektepleri zon, 27 (Hususi) — Teşrini- sani iptidasında Millet mektepleri açılacaktır. Trabzonda dil derleme heyeti Trabzon 27 (Hususi) — Mual- lim mektebinde bir dil derleme heyeti teşkil edildi Bursa - Ankara telefonu Bursa, 27 — Bursa - Ankara telefonu yarından itibaren işle- YO- meğe başlıyacaktı YO şampiyonu kim olacak? Bu sene herkesin başlıca eğlencesi Yo-Yodur. Bu münasebetle bir müsabaka tertip ediyoruz. Yo-Yo müsabakasin; bu basit fakat eğlenceli oyunun fazla figürlerini yapan herkes iştirak edebilecektir. Yo-Yo müsabakası müddeti bu günden itibaren on edebilmek için, beş ğündür. Müsabakaya iştirak bu müddet zarfında sıra ile neşredeceğimiz 15 kuponu kesip biriktirmek lâzımdır. Müsabakada birinci gelen kariimize (Yo-Yo şampiyonluğu mükâ- fatı) larak bir kupa ile ayrıca Avrupadan sureti mahsusada cek bettiğimiz çok zarif ve minyatürlü bir Yo-Yo hediye edeceğiz. Bundan başka sıra ila muvaffak olanlardan 50 kişiye de birer (Yo-Yo) vereceğiz. AKŞAM Çocuk Dünyası ZO-YO Müsabaka kuponu Masahakanın yapılacağı yer, gün ve #sat ayrıca ilân. edilecektir. Müsabaka gohrimizlu geniş bir salonunda ve biz bri heyeti huzurunda yapılacaktır.