28 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Teşrinievvel 1932 Apa > İ su — iktibas ve, teretm m MER KIZI| Yaran; İSKENDER FAHRETTİN 9 hakk mhzlür — Uzaktan bir gölge göründü. (Bilge) nin çadırı önünde bir nöbetçi dolaşıyordu. Gece kuşları yavaş yavaş Bu fikir Bilgenin hoşuna mişti, Evvelâ Esfarı göndermeği dü- şündü. Fakat bu düşünce kafası- nın içinden şimşek süratile önde gelip geçti. Efsar nihayet hükümdar Beklanı tanımış bir adamdı. Onu Suz şehrine gön dermek tehlikeli bir teşebbüs olacaktı Muavin ordular gelmeden bu işi bitirmek lâzimdu. Kendi ma- iyyetinden bir fedai aradı, buldu. Sirtellalı bir genç bu işi mu- vaftakıyetle yapabileceğini iddi ediyordu. Suz şehrini ve Beklanın sarayını çok iyi tanıyan bu genç Sar isminde bir kasapt. Sirtellada vuruculuğu, kesiciliği ve gaddar hiğile maruftu. Bilge, kasabı çadırına çağırdı: — Beklanın kafasını istiyorum, dedi, nasıl, kendine güvenebi musun? Sar küçüklüğünden beri & on adam ödlürmüş, beş yüzden fazla sığır ve öküz kesmiş, azgın boğaları yere devirmişti. — Beklanın kafasını getirmez- Sem, kafamı uçurursunuzl iye cevap verdi. Efsar, bu cesur fedaiye gizli Yolu gösterecekti. (Sar) ın Suz şehrine gideceğini Bilge ile Efsardan başka kimse bilmiyordu. irtella' gekilmişlerdi. Muavin ordular gelmiyince mer- kez ordusu harekete geçemiyor du. Sular kararmıştı. Umumü taarruz bareketi zaruri olarak ertesi güne kalmıştı. Sar çadırdan çıkarken sordu: — Beklan'ın başını. yetirirsem, bana ne vereceksi Bilge: — Ne istersin? Dedi, Ömründe bir defa bile ağlamamış olan bu kalı yürekli | zabitler istirahate ? adam, Bilgenin karşısında muka- vemetini kayıp, Gözleri sulandı — Sizi hükümdar görmek isti- yorum, dedi, eğer Kınık Azakın Hahtına oturursanız, beni yanınıza , cellat olarak alınız! Bilge söz vermişti. etmiş gibiydi, kelle Efsarı takip etti, Gizli yolun başına varmışlardı. Esfar, kasabın cesaretine hay- ran olmuştu. Uzaktan görünen bir | Oradan saraya doğru yürü içeziye girmişlerdi. pacak ve karşına çıkan dar dikenli bir yoldan yarım saat kadar yürüyeceksin! © yol seni şehrin en izbe bir yerine götürür. i ve Ayrıldı Sar uzaktan görünen kayanin yolunu tuttu, Efsar geriye dönerken, kendi kendine söyleniyordu: — Budala... Beklanın kafasını koparmayı, öküz kesmek kadar kolay zannediyor. Gece kuşları... Sağ, sol cenah orduları uzaktan görünmüşlerdi. Bilgeye: — Ordular geldi.. Diye müjdelediler. Herkes istirahate çekilmi Ordu zabitanı çok. yorğundu. Erkenden yatıp uyumuşlardı. Bilge de saçlarını döktü. Çadı rının kapısını kapadı ve toprağa serilen bir halının üstüne uzandı.. uyudu. Akşamdan bütün orduya emir verilmişti: — Ertesi sabah güneş doğarken (Suz) şehrine hücum edilecekti. Su uyur, düşman uyumaz derler. Gece kuşları zeytin ağaçlarının ince dalları arasında cıvıldaşırken, iki müfsit zabit, yılan gibi yerlere ünerek; yavaş yavaş Bilgenin çadırı etrafına sokulmuştu. Uzun boylu zabit korkak sesle arkadaşının kulağına fis dadı: — Hazır mısın? — Hazır — Evvelâ sen mi gireceksin? — Hayır, sen. —Haniya önce sen girecektin?! — Pek âli Ben sözümde duruyorum. Sen de peşimden gel. — Yavaş... — Ne var? — Uzaktan bir gölge geliyor. Sakın palanı kınından çekmel — Niçin? — Palanın parıltısından, burada olduğumuzu hissederler, yakala- Biriz. (Arkası var) Emlâk Sahipleri münasebeti olan Muktedir, Tecrübeli Bir Zat Aranıyor Kendisine muntazam ve daimi bir kazanç temin edebilecektir. 558 numaralı Istanbul posta ile bir kayayı göstererek: — işte, dedi, oradan sağa sa- | mektup ve zarf başlıkları Kitap, Mecmua bastırmak isteyenlerin bu ucuz fiatlerden istifade elmelerini tavsiye ederiz. Bundan Başka en müsait şeraitle karbvizir, ve sair tap işleri yapılır Telefon: 21434 kutusuna yazılması AKŞAM Matbaacılık şubesi Rekabet kabul etmez derecede ucuz fiatlerle iş yapar. adres kartı, , makbuz, fatura, sirküler 43 gün aç durdu! Genç kız annesinin hayatını kurtarmak e Mis Nelli Conson İngilterede * Leicester, şehrinde Nelli Conson İsminde bir genç kız 43 gün aç durmuştur. 2000 Türk lirası tutarında bir parayı için 45 gün aç duraca- eden kız 43 üncü gün açlığa dayanamamıştır. 43 gün zarfında kızın yalnız limonata ve sigara içmesine müsaade edilmiştir. Genç kız 43 günü bir gazinoda bir cam sandık içersinde geçirmiş- tir. Iddiayı ortaya atanlar tabii gelen seyircilerden mütemadiyen duhuliye almışlardır. Fakat 43 üncü gün doktor, kızın, hayatı tehlikeye girmeden daha fazla açlığa tahammül edemiye- i söylediği zaman, genç kiz hasta olan annesinin bayatının Bunun üzerine müsabakayı re eden heyet genç kıza mü- kâfatı verm Garip bir hadise! Bulunamıyan vesikanın nerede olduğunu rüyada görmüş! Macar gazeteleri, misli görük memiş garip bir hadiseden bahse- diyorlar. Alsorak kasabasında, Linek ailesi oturmaktadır. Linek bundan iki sene evvel ölmüş ve Ailesine miras olarak yalnız geniş bir. arazi parçası bırakmıştır. Bu araziyi, Macar asilzadelerin den bir kont, bundan yirmi sene evvel “kendisine yaptığı büyük bir hizmete mükâfat olmak üzere teberru etmişt leri mahkeme vası- tasile fena halde sıkıştırmışlardır. Linek ailesi, teberru kâğıdını bulamadığı cihetle, çok müşkül bir mevkide kalmış, ne yapacağını şaşırmıştı. Linekin büyük oğlu, gece uyur ken, rüyasında babasının odaya girdiğini ve bir sedirin altında saklı (o teberrunameyi kendisine gösterdiğini görmüş ve heyecanla uyanarak, sediri muayene edince, hakikaten aranılan vesikayı orada bulmuştur. Somada bir evde kaçak rakı bulundu Soma, 25 (Hususi) — Somada Cuma mahallesinde bir evde araş- tırma yapılmış, dokuz kilo kaçak rakı, bir takım aletler bulunmuş” tur. Kazaya tabi Tarhale köyünde de bir rakı imalâthanesi meydana çıkarılnıştır.. Yakalananlar. İzmir ihtisas o mahkemesine gönderik mişlerdir. Her. aleşam bir bi Yüksek apartımanın bir pence- resinden duman çıkıyordu. Ahali toplanmıştı. Ben de meraklılar arasına ka- tıldım ve seyre başladım. Bir polis bağırdı — Heceey., Yangın mı var be?. Heceeey,. Duman çıkan pencerede, deve kuşu yumurtası gibi cascavlak tepeli bir baş uzandı. Aşağideki kalabalığın karşısında, gözleri testekerlek açılmıştı. P. — Yangın mı var? Bu duman nedir yahu? - diye seslendi, Dazlak kafa — Yangı. Yangın... Yan. Yan... -diye haykırdı Belliki, yanıyordu, biçare... Poli — Iifaiyeye haber vereyim mi? Dazlak kafalı; — Ver... Ver. — Yangın aldı yürüdise, itfsiye- ye başkası haber götürsün... Ben bizzat imdada geleyim mi — Gel... Gel... Polis efendi, apartmandan içeri daldı. Biz de, arkasından hürya ettik. — Kapıcı... Yukarda yangın va Uyuyor musunuz?... - diye haykır. dık. - yangın 'söndürme tertibatınız. perede?.. Hab, şurada imiş... Âl&... Herkes bir kova su yakalasın... Savaptır, Lemşeriler!.. Haydi ora- ya koşalım... Kirk elli kişi, - bütün sokak balla - merdivenleri tırmanıyor. duk. Apartmanın. dairelerinden bir çok insanlar daha çıkıyor bize iltihak ediyordu. Bu alâyı valâ evin en üst katına vardır. — Yangın buradaydı... şu kapıyı Polis efendi, kapıyı vurdu. İçerden, dazlak kafalının — Yangın burada... Yangın burada... Yangın. Yangın.. — Kapiyi açı, — Anahtar... Anahtar... diyerek dazlak kafalı içerde, telaşdaydı. — Çocuk.. Çocuk. — Eyvah, içerde bir çocuk ye nıyor gali düşdü, Polis sordu; — Kapıyı kırayım mi? Dazlak kafa — Kır. Ka Vurun diyerek, balk telaşa) İ haykırıyor: — Kapıyı kar.. Kapıyı kır... Bir hamle daha ettik. Dazlak kafalı, sesini büsbütün yüleseltti, — Aman. Aman... Kapıyı. Ka- pıyı., Ku di — Herif, iğetde cayır cayır yanacak... Kapiyi çabuk kıralım. Bir iki hamle daba ettikten sonra, kapı, çatır çutur kırıldı. Fakat, hayretle gördük içerde, ne yangın var, ne bir sey... Sadece mullağın ocağı Hütmüş.. Duman içeri basmış; pençerelerden çikiyor. Dazlak kafalı, hâlâ paralan- yordu: — Yangın “kurada, buradı Yangın imle alay mı ediyorsun? Hani yangın?.. — Bak.. Bak.. Burada., Burada, yangın yok. Kapıyı, kapıyı, kapıyı için kır, kar, kar kardımız?.. Ben, ben iftaiyeye haber ver, ver, ver: meyin dedim... Imdada, gel, gel, gelmeyin dedi tarı, anahtarı çocuk alıp bakkala, bakkala gittiydi.. Kap, kap, ka" payı kırmayın ded, ded dedim. Siz, siz, gene, gene kır, kır, kar. dımız.. Polis efendi — Peki amma, sen bunları bize söylemedin ki... > dedi. - “Yangın burada,, dedin.. “İtfaiyeye haber ver, , “imdada gel..,, “kapıyı kır. dedin.. Kapıcı, bir kahkaha attı. Dazlak kafalıyı gösterereke — Efendim. Kekemedir.. (Hatice Süreyya) Kumbara Sahipleri 29 teştinevvel kumbaranızı doldurma günüdür. Kumbarası olmıyanlar: Bu hafta içinde İş Banka- sından alacağınız kumbaraya, ilk parayı 29 teşrinievwelde atınız. Türkiye İş Bankası Geçen hafta Pariste Vahomey veliahtı prens Kojo Touvalon ile Amerikalı zenci artist matmazel Dodd Crawfordun düğünleri yapık- mıştır. Vahomey Afrikanın garbinde Guinöe körfezi 1893 de burasını zaptetmişler, fakat eski Fransızlar hilindedir. ailesini yerinde bırakmışlardır. Asıl hükümet fransızların elindedir. Gelin Şikagolu meşhur bir at ir. Sesi fevkalâde güzeldir. Bir müddet operada bulunmuştur. Yeni gelin güvey doğruca Vahe. meye gitmişlerdir.