5 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

TüssüY Kedi yetişemediği ye: Cam Li Pis1..» deri... “Sene 16 — No; 5591 — Fiat her yerde 5 karuş e —— CUMARTESİ — 5 Mayıs 1934 mama Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tah Ceneral Kondilis askeri teftiş ediyor Ceneral Kondilis geldi “İstediğimiz şey yurdu- muzda efendi kalmaktır ,, “Kimseye karşı düş Yunan harbiye nazırı ceneral | Kondilis dün Pireden şehrimize | Belmiştir. Ceneral Köndilisi vapu-! 'runda vali muavini Ali Rıba bej, kolordu kumandanı Şükrü Naili Paşa, merkez kumandanı Fehmi Paşa, Yunan konsolosu ve bir çok Zevat karşılamışlardır. Cneral ve maiyeti Galata rıh- tımına çıkınca çelik miğferli bir müfreze asker kendisini selâmla- miş, bando Yunan milli marşını , çalmıştır. Bundan sonra ceneral Kondilis askeri teftiş etmiş ve , Perapalâş “oteline gitmek üzere otomobile binmiştir. Bu sırada Seneralı görmek için rıbtımda toplanan binlerce kişi Yunan har- biye nazırmı fevkalâde alkışlamiş- lardır, Ceneral Kondilis Perapalâsta kaldığı üç çeyrek saat müddet “içinde Yunan kolonisine sit ba- ” zevatı kabul etmiştir, Ceneral saat on dokuzda An- ra trenine bağlanan husüsi bir Yagonla Ankaraya hareket etmiş- tir. Ceneral Kondilis dün gaze tecilere demiştir ki: «Türkiye ile Yunanistan âra- #inda mevcut dostane münasebat | hiç kimse için bir sır değildir. An) | | | manlığımız yoktur,, karaya Gazi Hz, ne ihtiramlarımı takdim için ve hariciye vekiliniz Tevfik Rüştü beye verdiğim söz üzerine gidiyorurü, İsmet ve Fey- zi “paşalar Türkiye milli müda- faa vekili ve Türkiye hükümeti ni idare edenlerle tanışmak be- nim -için ayrı bir zevk olacaktır. Pek tabii bu ziyaret mümasebetile siyasi görüşmler de yapacağız. Ve imzalamış olduğumuz pakt. ler ve neticeleri hakkında teatii efkârda bulunacağız. Maksadım ayni zamanda iki devlet arasındaki dostane müna- sebatı günden güne arttırmak, bu suretle sulhün teyit edildiğini gör- mektir. Türkiye ile Yunan milletlerinin mukadderatı beraber yaşamak ve birlikte teşriki mesai etmektir. Ma- zide bu iki millet biribirine karşi gelmişlerse de bu hal istikbalde teşriki mesai ötmemizin daima lâ- zım olduğunu bir kere daha isbat etmiştir. Çünkü bu, iki milletin refahi için lâzımdır. Ümit ederim ki her iki taraf ta ayni ahenk dairesinde ve ayni mefküre uğrunda çalışacak ve zaman geçtikçe bu maksada daha kuvvetle kavuşulacaktır, Conoral Kondilis Galata rıhtımında Bulgar kralı Yeni türk elçisini kabul etti Sofya 5-— Bulgaristan krali Boris hazretleri dün sabah mutat merasimle yeni Türkiye elçisi Ali Şevket beyi resmen kabul buyur- muşlardır. Merasimde M. Muşa- nof ta hazır bulunmüş ve Ali Şev- ket bey itimatnaâmesini - takdim ederek kısa bir nutuk söylemiştir. Kral hazretleri de bir nutukla Ali Şevket beye cevap vermişler- dir. Ali Şevket beyi götüren saray arabasına bir süvari müfrezesile kral hazretlerinin bir yaverleri ve elçilik müsteşarı refakat etmiştir. 12 ada İtalyanlar bir manastırı işgal etmişler Atinadan Temps © gazetesine İ valisini tahliye edeceklerdir. | bilelerden rehine olarak alınan- Arabistanda muharebe ir) - 2424B (Matbaa) - 20113 (Klişe) — İbnissuudun mütareke için ileri sürdüğ Vehabiler Yemen olan yerleri ilhak Arabistanda Vehabilerle imam — Yahyânın kuvvetleri (arasında f muharebeler devam ediyor. Bir telgraf imam Yahyanın öldüğünü | | bildirmişti. Bu haberin döğrü ok | madığı anlaşılmıştır. İmam Yah- | ya sağdır ve kan dökülmesine mâ: ni olmak için kendi kuvvetlerini ! geri çekmekte olduğunu ilân et- miştir, İmam Yahyanın hakikaten kan | dökülmemesi için kuvvetlerini ge ri çekmeğe karar vermiş olmasi çok muhtemeldir. Temps gazete- si bu hususta şu şayanı dikkat malümatı veriyor: Yemen askerleri son senelerde | yeni techiz edilmiş, iyi talim ve terbiye görmüştü, Bu kuvvetlerin birdenbire mağlübiyete uğrama- si herkesi hayrete düşürmüştür. | Fakat sonra meselenin mahiye- ti anlaşılmıştır. İmam Yabya * harbetmemek için askerine geri çekilmesini emretmiştir. Halbuki İbnissuudun tolpadığı harp mec- lisiade. ilk muvaffakiyetleri sağ- lamlaştiriüak Için ileri gidilerek Yemen topraklarından bir kısmı- nın işgal edilmesine karar veril- miştir, ww Hicazlılar mütareke için Ye- | men kuvvetlerine üç şart derme- yan etmişlerdir. 1 — Yemenliler Makhlaf ha- 2 — Asir kabilelerini İbnisssut aleyhine kıyama sevk için bu ka- lar serbes bırakılacaklardır. 3 — Hicaza karşı entrikalar çe- bildiriliyor: Yunan gazetelerinin aldıkları haberlere göre on iki adadaki İtalyan memurlari, Pat- mos adasındaki manastıra vaziyet etmeğe karar vermiştir. Bu ma- | mastır İstanbuldaki rum patrikli- ğinin malıdır. Saint Janın içinde | Apocalypseyi yazdığı mağara bu #manastırdadır. | Manastırda eski el yazısi İncil ler ve dördüncü asra ait bir incil vardır, Buğday satış Ziraat bankası Filistine mühim miktarda buğday sattı Adana 2 — Ziraat bankasi ge- çen yıldan stok olarak elinde bu- lunan buğdayları Filistine satmak- tadır. Bunlardan mühim bir kıs- munın da satışını dün yapmıştır, Ümit olunduğuna göre bankanın elinde bulunan stok miktarı yeni mahsule kadar kâmilen ihraç edi- lecek veya mahallinde sarfoluna- bilecektir. Bankanın faaliyetinin derecesini gösteren şu hal, hiç şüp- hesiz ki çifçileri memnun edecek- tir. Bankanın yeni mahsul zamanın- 'da faaliyette bulunabilmesi için stok | malın satılmış olması elbette çif- çinin lehinedir. viren İdris Hicaz hükümetine tes-| lim edilecektir. Vehabiler bundan başka işgal Cumartesi karikatürleri: 22 -.. .. u uç şart hududuna kadar etmek istiyorlar Hicaz kralı Ibnissuut ettikleri araziyi tahliye etmeğe de yanaşmıyorlar. Bunlar bütün Ask ri işgal ederek Yemen hududuna kadar dayanmak istiyorlar.» 'Temps gazetesi Arabistan va- kayiini İngilizlerin büyük bir dile katle takip ettiklerini ilâve edi- yor. 'y Bir vapur karaya düştü Zonguldak 3 (A.A.) — Mar- yupoldan 5 ton Rus kömürü yük le hareket eden've yakacak kö- mürünü almak için buraya uğrı- yan Barzilay kumpanyasının Re. fah vapuru saat 22 de sis yüzün- İ den karaya düşmüş ve baş tarafi parçalanmıştır. Gemi ve yükü si- gortalıdır. Gemiyi o kurtarmağa İ çalışılmaktadır. Karadenizde ke sif bir sis vardır. — Alo, &llol. Orüs Hasköy mmi).. Merhaba Bohuraçil. Bürasi Yeşilköy! Ben Salamon!., tabanca patlatacayım, komşulâra haber Bana bak Bohuraçi, şimdi ben ördek avlâmak için o bir ver ki korkmasınlar!., ..-