13 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

13 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Trakya hadisesi hakkında tebliğ neşredilecek Dünkü içtimada heyeti vekile bu hususta karar verdi Ankara 12 — Dahiliye vekili Şükrü Kaya bey, heyeti teftişiye reisi Sabri ve mezun bulunan Kırk- beylerle | bera- geldi. icra vekilleri heyeti saat 16,30 da toplandı. Ankara 12 (A.A.) — Trakyada işten avdet eden Dahiliye ve- şükrü Kaya bey heyeti vekile- ye tetkikatı neticesini bildirmişti Heyeti vekilece Trakya hadi sinin mahiyeti hakkındaki malü- matın ve hükümetçe alınan ted- birlerin neşredilmesine karar ve- rilmiştir. Anadolu ajansı bu net 14 temmuzda olacağını haber al- maştar, Jandarma onbaşısinın katil Kırklareli 12 — Kırklarelinde yaralanan jandarma onbaşisi, te- davi edilmekte olduğu hastanede vefat etmiştir. Jandarmayı yara- yan anlaşılmış ve takibata baş- lanmıştır. Kırklareli valisi Faik bey isti yahate muhtaç olduğundan iki ay mezuniyet almıştır. Tekirdağı va- Azmi bey Avrupada tedavi için evvelce beş ay mezuniyet al- mıştı, Son hadise dolayısile Kırk- İareli emniyet memuruna işten el jandarma kumandanı da başka yere nakledilmiştir. Edirne seyahati Bu sabah kalkan tren çok kalabalıktı Edirne ile ucuz trenler tertip edildi muştık, İlk tren bu sabah saat se- kizde Sirk: istasyonundan ha- reket etmiştir. İstasyon çok kala- balıktı, Tahsir edilen vagonlar “kâmilen dolmuştu. İlk günkü tehacüm bu trenle- rin çok rağbet göreceğini gös- termektedir. Saat kiraları Ankara 12 — İstanbul elek- #rik ve hava gazı şirketlerinin saat kirası namile aldıkları para- irin geri verilmesi kararlaştır. ii Afyonda zelzele Afyon 12 (A.A.) — Haziranın 19 unda vuku bulan şiddetli zel. zeleyi bugüne kadar ufak tefek sarsıntılar takip etmiştir. | Dün gece saat 22,27 de sekiz | saniye süren oldukça şiddetli zelzele daha oldu ise de yeni bir hasar yoktur. Taksim bahçesi kiralandı bahçesi beş sene müd- Senelik kira Sinemalar | (Bas tarh 1 inci sahifede) | Sinemacıların beyanatı | Sinemacıların işlerini takip eden heyet namına Şadi ve Cevat bey- ler de sinemaların belediyece ka- patılması dolayisile mahkemeye vaki müracı dan i duğu için meselenin iktisat ve ticaret bakımında tetkik olunarak işin teşri yollardan bâlli zımnında hükümet o nezdinde £ teşebbüste bulunduklarını (ve Darülaceze ak- dalını tanıyarak teyit ettiklerini AKŞAM Bu Sabahki Telgrafiar Italyan gazeteleri Fransaya şiddetle hücum ediyorlar Fransa, askeri ittifaknameler yapmaktan başka bir şey düşünmiyormuş Paris 11 — İtalyan gazeteleri, Fransa hariciye nazırı M. Bart hounun seyahatleri © hakkında uzun makaleler yazıyorlar. Gaze teler bu seyahatleri iyi bir surette karşılamamaktadır. Giornal d'ita- lia yazdığı bir makalede diyor ki «M. Barihounun Balkan seya- hati gürültülü ve alâyışlı oldu. Bu seyahat bir çok suitefehhümlere sebebiyet verdi, beynelmilel sul- hu müşkül vaziyette bıraktı. Dün- yayı kandırmak için güya sulhu kuvvetlendirmek vasıtaları tetkik takım tantanalı Halbuki hakikat- sözler söylendi. te Fransa bu memleketlere askeri ittifaknamelerden başka bir şey yapmamıştır. Fransanın her devletle yaptığı sakı bir askeri misak takip edi- yer. Balkan misakına dahil dev- £ devletleri ara- nutukta Transilvanyayı Alsas Lo- rene benzetmek gibi bir mantık- sızlık yapmıştır. Fransa nazırına göre Versay munhedesi ilelebet değişmiyecektir. Nazır Milletler cemiyeti misakının 19 uncu mad- desini unutuyor. Bu maddeyi red- 'detmek veya harp tehdidinde bu- lunmak umumi sulha hizmet et- Giornal d'italin Londra seya- hati hakkında henüz bir müt lea söylemiyor. Netice olarak ge- ne eski fikri olan dörtler misaki- nın Avrupada sulhu en iyi muha- iddin ediyor. faza edeceği Londradahi müzakereler Londra 12 (A.A.) — Dün ak- şam M, Pietri ile Norman Davis, 1935 deniz konferansı hakkında vzun bir görüşme yapmışlardır. Polis abidesi Yapılan abide resmen teslim edildi Vazife esnasınd lmüş polis ve hatıralarını ebedileştirmek için Ankarada rek- imek üzere Viyanada heykel #raş Anton Hanaka yaptırılan et niyet abidesi bitmiş ve sabık sel rimiz Hamdi bey tarafından res- men tesellüm edilmiştir. Bu me- rasimde, Avusturya başvekili M. Dollfuss ile bir çok profesörler, sanatkârlar, heykeltraşlar hazır bulunmuşlardır. Bu münasebetle emniyet abide- sini yapan ve son zamanlarda ve- fat eden heykeltraş Anton Hana- kın hatırası da taziz edilmiş, ölen heykeliraşın meziyetlerinden, sa- nattaki meharetinden takdirler ile bahsolunmuştur. Abidenin heyeti daki insiyak ve temsili heykeller- jandarmalarımız mecmuasin- Türkiye turu Muhafız gücü bisikletçileri Beyazıta vasıl oldular Beyazıt 12 (A. Muhafız. gücü bisikletçileri dün sabah saat 10 da Kızıldizeye uğramışlar ve jandarma tabur kumandanı ve za bitleri tarafından karşılanmışlar. dır. Bisikletçiler yollarına devam ederek saat 17 de buraya gelmiş- ler ve mahalli hükümet erkânı ile halk tarafından karşılanmışlardı İğdir 12 (A.A.) — Muhafızı cü bisikletçileri saat 11,30 da Iğ- dıra geldiler. Şehir dışında kay. makam, belediye ve halkevi rei leri, jandarma kumandanı, Iğdır sporcuları ve halk tarafından kar. şılandılar. Liselerin 12 sene olması im ve terbiye heyeti özalarile müdürü umumilerden mürekkep bir komisyon toplanmıştır. Ko- misyon saat 9 dan 12 ye kadar Hiselerin 12 sene olması mevzuu etrafında tetkikatta bulunmuştur. Komisyon bir kaç kere daha top- lanarak bu meseleyi bir karara söylemişlerdir. bağlıyacaktır. ş Viyanada bomba- lar patladı Birçok naziler uzun hapis cezasına mahküm edildiler Viyana 12 (A.A.) — Viyananın 20 inci belediye dairesinde bir Fomba patlamıştır. Zarar büyük- tür. Bir bahçede 2 bomba daha patlamıştır. Braunau'da jandarmalar. bir ahırda mezi propagandasına ait beyannameler bulmuşlardır. Viyana 12 (A. A, ) — Gratz divanı harbi, bir nazi tahrikçisini müebbet küreğe mahküm etmiştir. Suç ortaklarından üçü 10 ile 11 sene arasında tahavvül eden ce- zalara çarpılmışlardır. Puch 12 (A.A) — Polis, Ak manyadan gelmiş olan 25 dina fişeği ile 7 metre fitil bulmuştur. Peştede bir top patladı, bir asker öldü Budapeşte 12 (A.A.) — Tecrübe Gi şey Eski Tıp fakültesinin bahçesi parça parça satılıyormuş Haydarpaşada eski tıp fakül- tesinin deniz kısmında boş bir arsa vardır. Bu'arsann bina ya- pılmak” üzere 'parça parça satık masına başlandığı haber verili- © Bu haber doğru ise herkesi hayrete düşürecektir. Bir kaç bin lira için muhtesem binanın önünün Kapatılması hiç bir veç- hile caiz değildir. Eski fakülte bi- nası yakında büyük bir lise olu- yor. Bu arsa lise için bahçe haz. edilmeli ve tanzim olunma” hdir. Direksiyonu bozukmuş Muğla civarında bir otomobil uçuruma yuvarlandı Muğla 12 (AA) — Dün gece Cankerten mev otomobil, direksiyonunun işleme- mesi yüzünden uçuruma yuvarlan- mış, bir kişi ölmüş, dört kişi de ağır ve hafif surette yaralanmış lardır. Meseleyi adliye ele almıştır. Telefon ücretleri Yüzde beş nisbetinde indiriliyor Telefon şirketi tarife komis- yonu dün hükümet ve şirketler komiserlerinin iştirakile toplan- mış ve altı aylık yeni telefon ük etlerini tesbit etmiştir. Bu içi mada şirketin mukavelesi muci bince borsadaki son altı aylık İn- giliz lirası temevvüçleri nazarı itibara almarak abone bedeli ile tesisat masrafı yüzde beş nisbe- tinde indirilmiştir. Yeni tarifenin bu ay iptidasın- 'dan itibaren tatbik edilmesi lâ- zım geldiği şirkete tebliğ edil miştir. Ankara 12 — İstanbul telefon şirketinde / yapılacak tahkikatı idare edecek heyet yakında İstan- bula hareket edecektir. Heyette maliyeden ve nafıadan birer mür fettiş posta, telgraf ve telefon inden bir me mur bulunduracaktır. Kanlı kavga Bir genç arkadaşını ağır surette yaraladı Fatih Nişancasında oturan Ke- mal ve Mithat isimlerinde iki genç bundati bir müddet evvel bir ka- dınla tanışmışlar ve neticede bi- ribirlerine rakip olarak kavga et- meye başalmışlardır. Bir kaç gün evvel bu iki arkadaş gene kadın yüzünden kavga edip darılmış- lardır. Bunlardan Kemal dün akşam üzeri Beyazıtta Çukur çeşmede ye- re çömelip ayağını yıkadığı sırada kendisini takip etmekte olan Mi hat arkadan gelmiş ve Kemali haberi olmadan elindeki kama; öği Kemal yaranın üzerindeki kama büsbü- tün saplanmaştır. Mithat bunu olduğu gibi bira kıp kaçmıştır. Etraftan yetişenler polise haber vermişlerdir. Kema- asındaki kama çıkarılmış, si fazla kan zayi ettiğinden ve yarasi tehlikeli yerinde oldu- ğendan bayılmıştır. Yaralının ifa- desi de alamamıştır Baygın bir halde hastaneye kaldırılan Ke malin hayatı tehlikededir, Mithat yakalanmıştır. ine saplamıştır. 13 Temmuz 1934 Esrarengiz bir cinayet Izmirde bir ihtiyar, evinde 11 yerinden vuruldu İzmirde Alsancakta Hacı Be- kir sokağında 52 numaralı evde esrarengiz bir cinayet olmuştur. Bu evde oturan Viçenço oğlu Mateo efendi namında ihtiyari bir seyyar satıcı, gece saat 2,30 da su dökmek için yatağından kalktığı vakit odada iki tanıma: dığı kimsenin bulunduğunu gör müş ve bu haydutlardan biri kis #a bir mücadeleden sonra il yarı bıçakla göğsünden ve arkas sından on bir yerinden yaral" mıştır. Vaka failleri kaçmışlardır. Yas Falı derhal hastaneye kaldırılmış- sa da bir müddet sonra ölmüştür. Cinayetin vuku bulduğu evin alt katında bir ecnebi aile oturmak» tadır. Bu ev halkı evvelâ verdik- leri ifadede hiç bir şey duyma dıklarını söylemişlerse de sonra bazı gürültüler duyduklarını. iti- raf etmişlerdir. Katiller, hadise mahallinde en küçük bir iz bile bırakmadan kaç- mışlardır. Mateo efendinin evin- de bir miktar para bulunmuştur. in vakada paraya tamah keyfiyeti görülmemiştir. Maama- fih yakalanmak korkusile parayı aramağa vakit bulamadan kaç mış olmaları da muhtemeldir. İzmirde bir kardeşi vardır, iki senedenberi kendisi ile dargındır. İzmir zabıta ve adliyesi bazi izler üzerinde tetkikat ve tahki: kata ehemmiyetle devam etmek: tedir. Mim Kemal böy Bos taralı 1 inci sabifede) «Türk hekiminin istiyebileceği yegâne şey, müdafaa edeceği ye- gâne tez bu ecnebi profesörlerin ancak getirildikleri maksat dahi- linde çalışabilmelerine müsaade edilmesini temenni etmektir. «Bu itibarla memleketimize getirttirilmiş olan profesörlerin bütün kudret ve kuvvetlerinin, genç tıp talebesinin ilmi inkişaf ve terakkilerine masruf olmasini yahsi emellerle ve bu mesainin sarsılmaksızın üniversitenin du- varları içine inhisar ettirilmesini istemek, hiç şüphesiz yerinde olani, bir temennidir.» M. Kemal bey makalesinin 60-! munda ecnebi profesörlerine hi, tap ediyor: «Muhterem © meslekdaşlarım, ilim ve irfanımızın genişletilme- si için davet edildiniz. Memleke- timizde sizin bilgi ve tecrübeleri: izden istifadeye yalışmamak içi hiç bir sebep yoktur. Deruhde et tiğiniz vazifenin güçlüğünü dü- inerek sizlere muzahir olmak,' her Türk hekiminin vazifesidir.” Size bu itibarla da sevgi ve saygi ile bağlıyız. Eğer yanlış telkinler altında yanlış bir kanaat edindiri nizse, tasl de sizin için borgu' me Hususi idareler Ankara 12 — Hususi idareler memurin ve müstahdemininin bi- rikmiş maaş ve ücretleri tediye edilecektir. Vekâlet bunun mikta- rını vilâyetlerden sormuştur. Her taraftan cevap gelince tevziata” in maaşlı mez) kararlağtırıd.! muriyetlere tayini mıştır, Bu memurların vazifeleri ye miktarlari sorulmuştur.