14 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

14 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Kırmızı pijameli | kadın « (Baş tarafı 7 inci sahifede) ; kendisini oyalıyan bu i ipekli pijamayı alıp aşacai ların ardına, tenha çiflik odası na götürmek. Genç kadından uzakta geçecek yalnız günler için bu kırmızı ipekli pijama onun ne mükemmel caktı. Fakat gizli bir şey almak Buna imkân yoktu, Sonra aklına geldi. Bu onun işine | yaraniıya- cak bir şeydi. Bunu sırf bir hatı- ra olmak için alacaktı. Bu lâx kettayin bir hırsızlık değildi ki. Pijama elinde müthiş tereddüt anları geçiriyordu. Dışarıda ayak sesleri çoğalınca pijamayı cebi- ne altı Diken üstünde oturuyor gibi idi, Bir an evvel kedinin muaye- nesini bitirdi, Genç kadının elini sıkıp dışarıya fırladı. Derin bir nefes aldı, Hırsızlık idi. Onun sevgilisinin bir firketesini gizlice çalan bir âşık- ten farkı ne idi. Aşka dair eşya her zaman aşırılabilirdi. Kırmızı ipekli pijama çantasi mın işinde olduğu için dağlari aşar, kilometrelerce yolları ar kasında bırakırken hiç canı siki madı, Yanında bir sevgili götü rüyor gibi idi. Hem de o sevgili- sinden bir parça değil mi idi? İstanbulda bu pijama onu gün lerce düşündürmüştü, şimdi ge ne yanında idi. Yalnız içi boştu. ir arkadaşı ola na ka Ne zarar?, Cemil kendisini sevdiğile bal ayı seyahatine çıkmış mesut bir adama benzetiyordu. Çiflikte kır- mızı pijama ona aylarca sevgili- nin yokluğunu hissettirmedi. Cemil pijamaya âdeta canlı insan muamelesi yapıyordu. Ge- celeri onu yatağına alıyor, ya nına uzatıyordu. Onunla konuşu- yor, bütün gün yaptıklarını anla- tıyordu. Onu her akşam uzun uzun kokluyordu. güzel sarışının güzel kokusu. Bu kırmızı pijamaya Sonra: Haydi Allah rahatlık ver. sin yavrum!,, diyerek ışığı sön- jamaya büsbütün s0- kuluyor, pijamanın içi boş kolla” Tını kendi boynuna dolıyarak öy- lece uyuyordu. aylarca bir genç ka için kırmızı dürüyer, pijamaya âdeta bir zevce gözile bakıyordu. saz — Aman... diyordu... Cani si- kalmıştır... Eve gideyim. Sonra gülüyor, kendi kendisile alay edi- yordu: ç — Ben de ne | budalayım Yaptığımı bir deli yapmaz. Hiç manın canı sıkılır mı? Tatil günlerinde pijamanın kollarını omuzuna koyarak, omun- la dans ediyordu. İstanbula gelince sevgilisini Apartımandan taşın- mışlardı. Yalnız rum hizmetçi © Cemil onu yanına » Despina kırmızı pizamayı işinde biraz geç kal- bulamad görünce hemen tanıdı: -—— A, büyük hanımefendini pijaması... Küçük hanımla bir örmek yaplırmışlardı. O cada- oz suratile, © buruşmuş vücudu- na bu kırmızı güzel | pijamayı giyiyordu. Birdenbire kaybolmuş: tu, Aradık aradık bulamadık. dedi. Genç adam sevdiği kadın ök müş bir âşık gibi sapsarı kesil. di, kanapesime yığıldı. Bir yıldız İstanbuldaki | Bi bie güzellik enstitüsü enlitehassısı size diyor ki: | “sx Güzel bir tens malik olmak ikân değil dir. O teni hüsnü muhafaza, yaşın ilerlemesile haleldar olmaktan vesair harici tesirattan yikaye etmek Hizımdır. İnceliği ve terkibindeki fenni anasını il yalnız GİBBS gözellik pudrası; sarışın, esmer, kumral yelhnsii her tene elveriğli olan ve gönçüğinizin taruvatini muha: Taza ye yaş ilerlemesinden hasil olan ayarı gideren yegâne pudradır. GİBES pudrası, şayanı hayret bir gnrelta yüze sniyen yapışır va uzon müddet sabit kalır. Lâtif ve ruhnevaz kol “etraımeda taze ve sevimi bir | dava yaretır, Sanüelin en birinci şerli itibap etmeği bilmektir. Kullanacağı yegâne pudra oarak GİBBS pud: intihap ediniz. Cidden meromn kalacak: sm, GİRBS pudrası, beta Paris çık Kadınlarının püdrasıdır. Sizin do pdr: iz olmalıdır. Reklâm fiat: Tecrübe kur tusu: $5 büyoga 90 kuruştur. MECCANİ NÜMUNELİKLER © İSTEYİNİZ Boyoğ'u'nda: - Karman, Şark Gen depostı, Paraliy, La Verilm erim derosu (Elhamra pasajında), Karako va Bakar mağazaları, İstanbul'da: Bahçekapıda. | Zaman ecza deposu, Yeni postane civa: rında perimeri Muks Fare Dr. İHSAN, SAMI Em TİFO ve PARATIFO AŞISI “Tifo ve Paratifo hastalıklarına tutul. mamak için tesiri çok kavi muafi- yeti pek emin. hir aşıdır Tezane ye Keza depolarında bulun, Dr. Mehmet İzzet , Emrazı dahiliye ve sariya mutahassısı Muayonshano: Çazaloğlu Nurus: Caddesi No 17 Bala Bey Apart Cumadan mada hergün 1817 hastaların | kabul sere 28808, — BIRİK TREN RAHAT-EDER Beyoğlu Mıntakası Tahsil Müdürlüğünden Müdüriyetimiz. kadrosunda iki adet e dört adet yirmi Beş ira asli ınaaşlı icra memurluğu ve muavinliği münhaldir. Taliplerin : 1 — Hükuk mezunu olmak 2 — Memurin kanununun 4 öncü maddesindeki evsaf ve ger: baiz bulunmak şartile nihayet 15 Temmuz 934 pazar günü akşamına kadar memuriyet talebi hakkındaki istidalarile mektep şahadetna- me asıl veya sureti musaddakaları ve 6,5X9 eb'adında üç fotoğraf ve askerlik vesikalarını ve sıhbat raporlarını hamilen Müdüriyete müracaatları (8746) ŞFAHMNE Dr. AHMET ASIM (Ortaköy Şifa Yurdu Tramvay yolu Muallim Naci bey cad.115 İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, her türlü asri konforu havi, çok temiz, bakımı çok iyi, fiatleri çok ehven ve kadın erkek her türlü hastalara açık hastane, Yatak fiyatleri 2 liradan itibaren Doğum ve kadın ameliyeleri: 8 günlük ikametle beraber 35 lira Apandisit, fılık, basur we buna benzer ameliyeler: 10 günlük ikametle beraber 40 , ilânları Kilo 600 Zeytin yağı 25000 Yeşil sebze 1500 Kuru üzüm 800 Kuru kayısı 3000 Kepek Adet © Yumurta Guraba Hastahanesine 934 senesi zarfında lüzumu olan yukarıda erzak temmuzun yedinci gününden | 60000, cinsi ve mıktarı yazılı altı kaler itibaren ayrı, ayrı aleni münakasaya vazedilerek Temmuzun Yirmi sekizinci Cumartesi günü sâat on dörtte ihaleleri icra edileceğinden | talip olanların şeraiti anlamak üzere her gün Levazım kalemine ve ihale gününde İdare Encümenine müracaatları, | “3680, Müfettiş Namzetliği musabaka imtihanı Türkiye Ziraat Bankasından: “6, Müfettiş Namzeti almmak üzere 11/8/1934 Cumartesi günü saat 9da Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarında bir müsabaka imtihanı açılacaktır. Müsabakaya iştirak edeceklerin “Mülkiye, veya “Yüksek İktisat ve Ticaret, Mektebinden veyahut Hukuk Fakültesinden mezun bulunmaları ve yirmi yaşından aşağı, otuz yaşından yukarı olmamaları lâzımdır. Müfettiş Namzetlerine “140, lira maaş verilir. İki senelik stajdan sonra yapılacak mesleki imtihanda muvaffak olanlar “175, lira maaşla müfettişliğe terfi ettirilir. İmtihan proğramını ve sair şartları havi matbualar Ankarada Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Müdürlüğünden ve İstanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı wesikaları bir mektupla birlikte Ankara Ziraat Bankası Teftiş Heyeti Müdürlüğüne nihayet 26/7/934 Perşembe günü akşamına kadar göndermek veya bizzat vermek suretile müracaat etmiş “377 bulunmalıdırlar. Holantse Bank-üni N.V. Sabık Bahrısefit Felemenk Bankası istanbul Şubesi Galata Karaköy Palas Meydancık Alalemci Han Mer türlü Banka muamele. leri, Kasalar icarı UMUMİ moourLok: AMSTERDAM : Subeleri :/amsterdam, Buenos Al Istanbul, Rio de Janeiro, Santos, Sas Paulo) *