6 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

İş bankasının yeni şubesi Edirnede açılan banka şubesinin mühim manası İktisat vekili Celâl bey mühim bir nutuk ırat etti ”
 Ergani tahvilleri Bilet almak için banka İ önü doluyor Erganl demiryolları C. tertibi tahvilâtının — satışları hararetle de
 Yeni parklar yapılacak Fatihte yeni bir park tesisi takarrür etti Gülhane parkına gelen âşıklar azaldı, buna mukabil halkın
 Muamele vergisinin yaptığı tesirler Bu vergi fabrikaların — büyümesine mi mani öoluyor? İktisat vekâleti sanayi umum müdürü
 İstanbulda lnylıııuk budunarası konferanslara tahsis edilen Yıldız sarayındaki “merasim köşkünde, aylardanberi yapılmakta...
 Gazi günü 19 eylülde her tarafta güreş müsabakaları yapılacak Reisicumhur Hz., geçen sene 10 eylül tarihinde İstanbulda...

Balkan konferansı bir teşrinlevvelde Istanbul- da toplanacak Yeni adliye binası, vi- lâyet konağının yanın- daki arsada inşa edilecek Sene 16 -- No: 5715 — Fiatı her yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 6 Eylal 1934 Telef: 24240 İdare) - 24249 (Tabir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Balkan konferansı 1 teşrinievvelde Yıldız sarayında toplanıyor Bulgarların talebi: üzerine Balkan misakı meselesi ai konulacak Balkan konleransının toplanacağı rıeraslm köşkünün KONAR tamirden sonra görünüşü İstanbulda toplanacak budun- lar arası konferanslara tahsis edi- len Yıldız sarayındaki merasim Köşkünde, aylardanberi yapılmak: ta olan tamirat ve tefrişat bit miştir. Yakında şehrimizde iki kon- ferans toplanacaktır. Bunlardan biri Balkan, diğeri budunlar arası parlâmentolar konferansıdır. Balkan konferansı, 1 teşriniev. velde Yıldızda merasim köşkünde açılacaktır. Balkan konferansına viyaset edecek olan Türk murah- hası heyeti reisi Trabzon mebusu Hasan bey, şimdiden bu konferans hazırlıklarile uğraşmağa başlamış, Türk murahhaslarını muhtelif ko- misyonlar halinde toplantıya da- teşrinievvel ülecek mevzu- toplantısında gi ları hazırlıyacaktır. Murahhas heyelimizin relsi (Devamı 2 nci sahifede) Hi ın bey Iş bankasının yeni şubesi Edirnede açılan banka şubesinin mühim manası Iktisat vekili Celâl bey mühim bir nutuk irat etti ” Edirnenin umumi görünüşü Edirne 5 — Iş bankasının Edir. | © Açılma resminde bulunacak ne şubesi bugün büyük merasimle |. olan İktisat vekili Celâl bey sabahi lmıştır. Bu münasebetle Edir. | konvansiyonel ile Edirneye vâğıl e sabahtan bir faaliyet vardı. | oldu. Umumi müfettiş, vali bey, at belediye reisi, memurlar, bir müf- teze polis ve jandarma ve binler. € kalk tarafından karşılandı. (Devamı 2 nci sahifede) ik ir şube açması herkesi çok sevindirmişti yinç yüzlerde okunuyordu. Bu se Muamele vergisi- nin yaptığı tesirler Bu vergi fabrikaların büyümesine mi mani Oluyor? iktisat vekâleti sanayi umum müdürü Recai bey şehrimizdeki tetkikatını bitirmiştir, Recai bey bir iki aydanberi, muhtelif sanayi şubeleri üzerinde tetkikat yapmiş, lerin sanayi üzerine olan tesirleri de araştırılmıştır. Bunlardan muamele vergisinin sanayi işleri sesler bu vergi- sistemi, fab- rikaların büyümesine mâni olan ir âmil olduğu tahakkuk lu şerait altında, bazi ler, vergiden uzaklaş mak için eldeki tezgâhlarını sar ka yerlere nakletmişlerdir. * w e 2 ne sade) Iİ Gazigünü 19 eylülde her tarafta | güreş müsabakaları yapılacak Reisicumhur Hz,, geçen sene 10 eylül tarihinde İstanbulda güreş- | gilerimizin yaptıkları bir ecnebi teması şereflendirmişlerdi. Türkiye idman cemiyetleri itti. | fakı umumi federasyonu 19 eylül | gününü (Gazi günü) olarak kabul etmiş; bunu bir tamimle Türkiye- | deki teşkilâta bildirmiştir. 19 eylül günü, memleketin dört tarafında güreş müsabakalari ya- pılacak; (Gazi ü) çok canlı olarak yaşatılacaktır. Ergani tahvilleri Bilet almak için banka gişelerinin önü doluyor C. tertibi tahvilâtinin. satışları hararetle devam etmektedir. Bir. kaç gündenberi banka gişelerinin önünde mutattan fazla bir kala- balık birikmektedir. Dün de geç vakte kadar Cumhuriyet Merkez Bankası gişelerinin önlü pek ka- abalıktı. Istikrazın A, ve B. serilerini ha- mil olanlara C. villeri de almal — olan altı günlük müddet bugün bitecektir. Bu müddet zarfında alınmıyan son tertip tahviller ayin yedisinden itibaren bankalar tara. | fından serbest olarak satılacaktır. Düne kadar satılan tahvillerin Yeni parklar yapılacak Fatihte yeni bir park tesisi takarrür etti Gülhane parkına gelen âşıklar azaldı, buna mukabil halkın rağbeti arttı Gülhane parkında akşamlari dinler İstanbul belediyesi bahçeler | — Bu meyanda Fatihte Çarşamba umum müdürlüğü şehri mümkün | semtinde çok büyük bir park yapı olduğu kadar ağaçlandırmak ve | Jacaktır. Giçeklendirmek için son derecede Yeni park Çarşambada eski tan» çalışmaktadır. Zifat ahırlarının ve o civardaki Bahçeler müdüriyeti şehirde | vâsi arsaların yerinde yapılar umumi park olmıyan yerlerde ye- | caktır, bahçeler inşasını düşünmek- | © Park Çarşamba caddesinin iki (Devamı 4 üncü sahifede) pe Yeni edebi tefrikamız Yazan: Muallâ Hâmit Bugünden itibaren «AKŞAM» sütunlarında tefrikamna başladığımız. bu “debi roman bir aşk maceranın tasvir eder, Kibar âleminde geçen ve her kesi alâkadar eden uzun, - heyecanlı, hisli, cazip bir sevda sengüzeytidir İLK KADIN tecrübeli bir kadının heniz erkekleşmiş bir gence sihirle, şuhluğile, güzellğile nasl tesir yaptığını size tat tatl anlat A üncü sahifemizde okuyunuz yekünü 1 milyon lirayı tecavüz etmiştir. — Aşk olsun size, ancak 32 puvan — Ne yapalım gaouşer küniculana bili, (azla getiremez