6 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

6 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

6 Eylal 1934 Resme bakıp bir. denbire, şapırmayınız. Gördüğünüz. eli ok ikçıdır. Bir Afrika <i belkçmi... Afrika da balik hâlâ iptidat © bi okla avlanır Be İikçılar yarı belleri ne kadar sazlı göl kenarlarında bekler» er ve gördükleri Ba * iklara ole atarlar ve © böyle balık avlarlar. Yapma güneş Bir telin ucu- mu ateşe soku muz, tel kızarır. Daha uzun z& Cumhuriyetçi isek nasıl isyan ba sixtemle yapılır. Fakat ne kadar olsa, elektrik aşığı günün ışığı yerini tutamıyor, en kuvvetli ampül 2,500 derece- © dir. Halbuki güneşin derecesi (6000'dir Bununüçin bizim elek- tikler, güneşin yanında kırmızı kalırlar. Alimler, güneşe yakın bir ay. © dinlek bulmağa uğraşıyorlar, Sarı ve kırmızı şuaları, mavi ile hafif- letiyorlar.. Bugün mavi camdan © ampüller yapılıyor. Mavi ampül- ler, aşağı yakarı güneş rengini vermektedir! © Bir çok depolarında bu güneş ampülleri tütünleri kurut. Hayvanların yaşı Hayvanlar ne kadar yaşarlar? Timsah: 200-250 sene, fil: 150- 200 sene, kartal, karga, kuğu ku- Şu: 100 sene. Rinoseros, kaplan: 60 sene. Pa- pağan; 50-80 sene, Deve: 50 se- ne, Atmaca: 40 sene, Boğa: 30 sene, Eşek: 25:30 sene. At 2025 se- 18-20 sene, Kedi: 18 3 16 sene, 7 sene, Arı; 1 sene. Garip Tuhaf © şekilde do Zum, yalnız canlı mahe ME e 0 garip şekiller peyda e. çek, çok gariptir. Bir sapm üstünde, bir tek mn vi han gelirken, kollara ayrıl. © vk aç oğlunun ders karnesine 14 Kânunusani 1984 5 tariki bimecemizi doğru haleslerler. den İzzetiyo ik mektep | talebesin: den Normin basaran Eçbcen hediyemiz olan Somer ki eserini almıştır. Vakit şe | Bab: baktır — Sinifta yirmi ikinci olmuş. «Hani sınıfınız yirmi bir kişi Baş taraftan 5 harfim “hı Bir deste iskambilden 10 lu, 9 lu, Bi, 7 Heri almız A şeklinde eray Her or, soldan sağa doğru <a 34 çikem. Yalnız ber sıranın billeri başka başka olacaktır. A şekl dan: aldığınız ikambileri, B şeklinde gördüğünüz gibi sralaranız istediğiniz eyi yapm olrum. amal lay bir şey sanmayınız. Hayli düşüm. » mek lâzımdır. vilyiye Kimi han BO Zed B, Onun yapılarına yan gözle bakanlara.. Biz ki milliyetçiyiz, ölürüz yol vermeyiz, Büyük varlığımıza kölü söz atanlara., man bırakınız, * beyaza yakın. Kahraman Gazisile, şanlı bir kartuluşla, aşır, işte elek Eskilikten ayrıldı, canlandık ve sağlandık.. trik ampülü de Tarihin yollarında çok açık bir buluşla, Cumhuriyetçiliğe, halkçılığa bağlandık.. İbrahim B. "Ba bent Fransadadır, dünyanın en büyük bentlerinden biridir. 61 metre yüksekliktedir. Lüzumun- da dakikada 2,000,000 litre sa boşaltıyor. BİR TEK BAŞ TANIYORUZ etmeyiz, Onun benzeri YILAN FASULYESİ Resimde gördüğünüz sırığa sa- rılmış olan hakiki yılan değildir. Bir çalı fasulyesidir. Boyu seksen santimetredir. Misline (tesadüf edilmiyen bu fasulyeleri Dordon- yada bir bahçıvan yetiştiriyor. Ben 11 harfli bir sözüm i, , son taraftan 5 harfim “kazmak, tır. Bu ikisinin otasına bir “L., harfi koyarsanız beni bulursunuz. 2. 3 im “vahşi hayvan yuvası,, 7. Bim “örnek,, 10, 11 im “yama, dır. * Bilmecemizi doğru halledenlerden birinciye: Iyi deriden bir cüzdan, Ikinciy: Üçüncüye; Asyadan bir güneş doğuyor eseri. Ayrica 200 okuyantmıza muhtelif hediyeler verilecektir. Beş kart AB FiketB, Bir devlete bağlıyı Taa. Asyadan Bozkura, bilğinin kanadile, | Yeni bir devlet kurduk, ep eski Türk adiyle, Yenilikler getirdik üyarak son ülkü: Biz öyle gençleriz, ki alırız ondan hızı, Bütün ona bağlıdır, yurdun erkek ve kızı, Bir tek baş taniyoruz: Adı Mustafa Kemal. Bürhaneddin B, Çocuklar, iri Kadiöründe Me: | di çesi açıldı, O bah çede büyükler girip | diye çi küyetler edildi. Oy- mamak yalnız çocuk larin halkıdır ayınız. Şu. resme Bakamız. İki hanım uçarcasma çocuklara mahsur salıncaklar. da sallanıyorlar... | oynuyor Anlı, şanlı Türkiye, X yoktur. ne Cengiz, ne Anibal; Ziya Vehbi Bir kelebek Bir kelebek renk değiştirmek is- tedi, Bir bilgice sordu. — Nasıl mavi olurum? — Bir menekşeye kon. Kelebek menekşeye kondu, ma- wi.oldu. Fakat sonradan beyaz ol- zambağa konarak beyaz oldu. F: kat sonradan rı olmak istedi. Bilgice sordu ve bir kayısı güli ne konarak sari oldu. Fakat sonra kırmızı olmak istedi. Bilgice sor- du, Bilgiç usanmıştır 1 — Ateşe kon, dedi, * Kelebek kondu ve yandı. murdar, olamama. dur. Bazan dünyaya 'dört başlı bir inek, kol suz bir göcek, biribir erine yapıp izler do- ar, Fakat bu acayip sö ayaklı civciv yaşamak ta ve kardeşlerile gez mektedir. Ne garip Gümrük memuru, adamın ya- kasına sarıldı: > Nereyn geciyorsün?... Güme İ öğünü: verecek bir şeyin yok | sn 7 yam in mia mi? Resimli Hayvanlar âlemi, Gülsüm E. Sivrisinekler Yazın en bü: yük dertlerin- den biri mu- hakkak, ki siv- risinek- lerdir. Hınzır hayvanla rın hem asır. maları insanı rahatsız €der, hem de vızlamaları. Sivrisineklerle mücadele edil. diğini duymuşsunuz. Ben size ko- lay bir mücadele çaresi buldum. Odanıza büyük bir saksı fesleyen koyunuz, Fesleyen yapraklarında yüzde otuz iki Timol vardır. Ba koku sivrisineklerin hiç hoşuna git- kokudur ve ba bir çok tecrübelerle sabit olmuştur. Siz de bir kere tecrübe ediniz, hem odanız güzel kokar, hem de sivrisinekten kurtulursunuz. Hakikaten sivrisinek, — yalnız bizde değil, bütün cihan sayfiye- li in en büyük bir derdi. Her yerde herkes sivrisineklerden şikâyet eder. tarihli biimeceml doğru belledenle den Nazli Mearek odası başkâkibi KA. ni beyin oğlu Fike ret Ülken bey, As | yalan doğuyor mişlur, Bir kutuyu aliya bölünür. B bölme- ler, T şeklinde olacak, Kutunun iki tac Yüksek © mukavva © yapıştırınız. it tame yuvarlak hazırlayınız. 1. kutuyu masanın bir ucunm koyunuz. Oyuncular öbür ucunda dursunlar, yu- varlakları kutuya atınız. — Kutunun di. yına düşenler PPP sayılınaz. Kutuya, düşenler, bölmelerdeki sayı kadar sayı ozanları En çok bayı yapan oyunu