12 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

12 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 8 AKŞAM 12 Eylül 1934 | Gemlikte haşerat mücadelesi Dut ve zeytin ağaçları ilâçlandı ve hastalıktan kurtarıldı Gemlik 7 (Hu- 8usi) — Buranın ve civarının baş- hea mahsulleri arasında zeytin- den sonra koza gelir. Son zaman- larda dutlara arız olan Diyaspis hastalığı az za man zarfında tün dut ağaçları- nı sarmağa baş- lamıştı, Bu böcek» lere karşı bu sene zi ce kati mücadele plânı bazırlanarak mücadele müdürü Recep bey biz- zat buraya gelmiş, ziraat müdür ve memurlarile görüşerek yapıl cak mücadelenin ana hatları çi miş, her köyde. Diyaspis müci €elesi seferberliği yapılmıştı, Hi kuçuk aydanberi yarım mil- yona yakın dut ağacı ilâçlanmış, bugünkü vaziyete göre böceklerin Sarıcı vaziyetinden memleket dut- guluğu kurtarılmıştı Kasabamızın Narlı köyünde de zeytin ağaçları ilâçlanmıştır. Dut stalıklarının ilâcı sabunluk zey- İzmirde seyyahlar Vilâyet ve belediye büyük alâka gösterdi Izmir 10 (A.A)— Bugün fran- &z bandıralı Felik Russel vapı- ru limanımıza 350 seyyah gelmiştir. Bu. seyyahlar. turing klüp namına vapurdan karşılanmış ve kendilerine fransızca ve İngi- lizce olarak Efes, Bergama ve İzmir panoramaları takdim edil. miş şehir ve panayır hakkında izahat verilmiştir. Seyyahlar meyaninda bulunan Oksford üniversitesi talebelerin- den 46 kişi vali paşa tarafından karaya çıkarılmış şebir ve panayır gezdirilerek izahat verilmiştir. 70 kişi de hususi trenle Efesi ziyaret etmiş, digerleri kafile halinde şebir ve panayırı gezmişlerdir. Turing klüp ve vali paşanın bu alâkası seyyahlar ve üniversite talebesi üzerinde fevkalâde iyl tesir bırakmıştır. Panayırda ken- dilerine incir ve üzüm hediye edilmiştir. Vapur akşam saat altıda Istanbula hareket etmiştir. İzmir asarı atika mubipleri ce- miyeti, neşriyatından İzmire sit fransızca bir seri eseri vapur kü- tüphanesine hediye etmiştir. Bursa sanatlar metkebi sergisi Bursa 10 (A.A) — Sanatlar mektebinin yıllık sergisi bu gün inle açıldı. Vali Fazlı beyle ebuslar ve bir çok zevat bu- ındu, Mektep müdürünün nut- kunu mülcakip davetliler sergiyi gezdiler. Talebenin bir yıl içinde hazırladığı demir, tahta ve dök- gördüler ve muhtelif Imalâthaneleri gezdiler. Mektep atelyelerinde bir yılda yirmi bin kilo demir dökülmüş pek çok işler meydana çıkarı Gemlikte dut bahçelerinden bi at vekâletin. | tin ğadır. Buraları ayni zamanda zeytin. ve zeytincilik o mıntakası olduğundan hemen bütün halkın evinde zeytin yağı bulunmakta ve dut hastalıkları için bu yerli ii de edilmekte, faydası” görülmektedir. Ziraat vekâletinin ve dolayısile hükümetimizin yaptığı bu müca- deleden dolayı köylülerimiz kâ- milen memnundurlar. Kaymaka- mumız Gani beyin bu yoldaki alâkası zikre çayandır . Ziraat memurumuz. Şevket bey ise köylü ile baş başa vererek yaplığı bu Diyaspis mücadelesinde | tama- AKŞAMI satanlar Edirnede AKŞAM » tevzi eden çalışkan satıcıların resimlerini dercediyoruz. X işaretli satıcı Cemal efendi, diğerleri arkadaşla” rıdır. Bunlar posta gelir gelmez gözeteleri alıp dakika kaybetme» den okuyuculara yetiştiriyorlar. Ankara - Çankırı hattı Çankırı 10 (A.A) — Dün ya gan yağmurlardan yollann pek gok yerleri bozulmuş ve Ankara - Çankırı treni 13 saat teehbürle gelmiştir. Kayseride Gazl bulyarı Kayseri 9 (A.A.) — Jatasyon- 'dan şehre kadar 22 metre genişli- ğinde bir bulvarın yapılmasına başlanmıştır. Bu bulvar büyük Ga- zânin ismiyle şereflenecektir. Büyük kurlarıcının Cumhuriyet bayramında Cumhuriyet meydanı- na dikilecek olen heykelinin kai- desinin yapılmasına başlanmıştır. mile (muvaffak olmuştur. Köylü lerimiz bu müça- delenin faydasını yakından görme- ge başlamışlardır. Mudanyalılar Gemlikte : Mu- danya Halkevi re, ve tetkiklere götürmektedir. Bundan bir müd- det evvel buraya yaptıkları bir tetkik gezintisini tekrarlıyarak geçen çuma günü gene kasaba- mıza gelmişler, kasabada ve civa- rında gezilerek tetkiklerde bulun- muşlardır. Halkevi reisi Rıfkı beyin riyaseti altında gelen Mu- danyalılar burada üç dört kalarak akşam saat yirmide tek- rar vapurla Mudanyaya dönmüş” lerdir. Muallim Hüsnü beyin yetiştir- diği bando, Mudanya Halkevi musiki şubesinin ne derece inkişaf bulduğunu bize burada çaldıkları havalarla göstermişti Hurda incirler Inhisar idaresi Izmirde satın almağa başladı Selçuk ve Aydın havalisinda burda incir mübayaa İşini tanzim ile meşgul bulunan | inbisarl Idaresi umum müdür muavlul Münir Hilarev bey İzmire dön- lar Köşk, Aydın, Reşa- Selçukta mübayaa ter- #ibatını hazırlamış ve filen işe başlamıştır. Inhisarların ambarlarına getirilen burda incirler satın alınmaktadır. Flatler hurdaların İzmire dört kuruşa mal olacağına göre tanzim edil. miştir. o Mübayaa merkezlerinin İzmire uzaklığı ve yakınlığına göre flatler tehalüf eylemektedir. Maamafih henüz ambarlara burda getirilmiş değildir. Henüz hurdalar satılacak bale gelmemiş- tir, Maamafih bu bafta faaliyetin artacağı muhakkaktır. Hurda mübayaatını tanzim için Ödemişe giden başmüdürlük muavini Hüsnü beyin avdeti bekleniyor. Çorumda yağmur ve dolu Çorum 10 (A.A) — Dün öğ- leden sonra yağmurla karışık yağan dolu civar bağ ve balçe- le hasar yapmıştır. Bönende heyecanlı bir maç Gönen 9 (Hususi) — Cuma gü- nü öğleden sonra, Balıkesir id- man gücü ile Gönen İdmanyurdu birinci takımı arasında heyecan- li bir maç olmuş. 4-4 berabere ka- hınmiştr, Oyun samimi geçmiş ve iki ta- raf biribirinden son derece mem- nun kalmıştır. Maça halk dehşetli bir alâka göstermiş ve binlerce ki- Falih Rıfkı beyin Istanbu- la seyyah celbi hakkında şayanı dikkat bir makalesi (Baş tarafı 1 inci sahifede) kadar denize girilebilir. Fransa- nin en gözde şehir. plâjlarından Dovilin mevsimi beş haftadan iba- | rettir, Karadenizde yaz geç gelir, | erken gider. Akdenizin sıcağına dayanılmaz. Marmaranın serinli- ği ve ılıklığı aylar sürer, Niçin İstanbula gelen seyyah- ler akşamüstü, kabuklarına girer gibi, vapurlarına kapanırlar ertesi gün başka limanlara doğru yellanırlar? Niçin İstanbulda mev. sim geçirmek cenebilerin aklına gelmez? Çünkü Istanbul henüz işletme ye açılmamıştır.» Falih Rifkı bey İstanbulu işlet- meye açmak'için umumi plânı beklemeğe lüzum olmadığını söy- «İstanbul bir kaç sene içinde kolayca işletmeye açılabilir. Bu- la müşteri getiren * bir parçasını müstakil olarak ve tamamen garp- li kafası Meselâ Floryağı alınız. Buranın Yeşilköye kadar, arkası ile birlik- te, bir'modern plâj - kasahası ola- rak plânını yaptıracaksınız. Flor yayı deniz kenarından geniş bir park yolu ile Yeşilköye bağlıya- caksınız. Meselâ yüz odalı birin- ci sınıf, daha geniş ikinci sınıf iki otel yapacaksınız. Toprağı vi lar için bahçeli arsalara bölecek- siniz. Çakılan her çivi bura mima- rının kontrolundan geçecektir. Yeşilköy evlerinden istiyenler Vama evleri gibi, pansiyoner ala- caktır. Ancak hepsi merkezi Flor- yada olan merkezi bir teşkilât. kontrolunda buluna- imar etmek lâzımdır. mütemadi caktır, Buranın ismi Istanbulun bir plâji değil, İstanbula şu kadar kir, lometre mesafede Florya kasabası olacaktır. Avrupadan trenle gelen ik bir gümrük odasından ge- gerek doğrudan doğruya bu ka- sabaya inebilir. Bu kasaba plânı iptidai saf- haları tahakkuk ettikten sonra, birdenbire, Karadenizdeki, hattâ Akdenizdeki rakipleri geçecektir. Yanında bir çok eğlenceler yapı- labilecek olan gölü var. Geni; promenatla birleştiği Yeşilköy, zaten en mamur sayfiyelerimiz- dendir. Kasabanın yarım saat uza- Zında bütün tarihi ve tabii haz- neleri ile İstanbul duruyor. Bu ki sabının denizine altı ay girilebi- i er isterseniz, bu kasabayı şe- hir belediyesinin dışında bıraka- rak, hafif vergilerle hayat pahalı- lığının önüne geçebilirsiniz. Flor- ya kasabası, bundan başka, av meraklıları için en keyifli yerler- dan biri olduğu gibi, balık avcılığı eğlenceleri için de elverişlidir. hir bu yoldan Troylbüs (elektrik ile işliyen otobüs) şebekesi ile bir- leştireceğiniz gibi, köprüden, Ana- dolu kıyılarından ve Boğazlardan doğrudan doğruya kasaba iskele- sine gelen vapurlar gidiş gelişi kolaylaştıracaktı Otel ve plâj Florya - Yeşilköy park yolu bittiği vakit orta ve şark Avrupa halkı ile Ak- kasabasının açılış merasimine da- vel edeceksiniz.» Falih Rıfkı bey bu davetin şeh- Te ait olan alâkayı arttıracağını, halbuki İstanbuldaki bu otellerin kışlık ve iptidai olduğunu söylü- yor ve İstanbulda da biri eski ad- İiye sarayı yerinde, diğeri Taksim. bahçesisin sonunda iki asri otel yapılmasını ileri sürüyor. Adliye sarayı yerindeki otel meydanından denizin gi ne mâni olmıyacak tarzda caktır. Bu otel 'denize kadar tra- Salarla uzanacaktır. Bu mahallede tiyatro, gazino, sinema ve çarşı yapılacaktır. Sahilde her tarafa adalara, Boğaza, Floryaya giden vapurların uğradığı iskele bulu- nacaktır. Taksim bahçesinin sonunda ya- pılacak otel de tarasalarla deni- ze kadar inecektir. Burada da is- kele bulunacaktır. Falih Rıfkı bey makalesinin sonunda diyor ki: «İnsanlar sıkıldıkça daha çok geziyorlar ve iki şey arıyorl Tabii güzellik, sıhhat ve güneş, yahat ve ucuzluk! İstanbul bun- ların hepsini bütün rakiplerinden daha kolay, daha iyi ve hattâ da- ha çabuk vücuda getirebilir.» Türkiye Senedi SENELİK 1400 kuruş 2700 kurup S AYLIK 750 > 1450 > SAYLIK 400 » 800 3 1AYLIK 150 » — e dahil olmayan eller: Soneliği 600, alla aylığı 1900, 0g aylığı 1000 kuruştur. vet zama, “Cemaziyelâhir 2 — Ruzmzır 150. 5 ank Güney Ole kii Akşem Yanı 930 Tie Blk S0 Ve 336 kuruşluk pul gönde Acmusluk Sk. 13 Ko, Merhum Abdullah Cevdet beyin kitapları Elâziz 9 (A.A) — Merhum Abdullah Cevdet beyin refikası Fatma Abdullah Cevdet hanım zevcine ait kütüphaneyi Elâziz şehrine teberrü etmiştir. Kütüp- bane gönderilecek bir memur va- sitasile buraya getirilecektir. Amerika büyük Istikraz yapıyor Vaşington 11 (A.A.) — Alöka- dar mahafi lendiğine borçların birleştirilmesi için hükü- metin aktini derpiş ettiği 12 milyar dolarlık muazzam istikraz. büyük müşkilâta uğramıyacaktır. Seyahat mevsimi geldi, az yara e eğlenceli ve fstifadeli bir yolculuğa çıkmak istiyenlere tavsiyemiz; ISTANBULDAN LONDRAYA ŞILEPLE BIR YOLCULUK Falk Sabri beyle birlikte Eze deni zinde, Yunan adalarında, Akdenizde, Portekizöe, Felemenk ve İngilterede; Fransa, İsviçre ve İtalyada güzel bir soyahat yapalım elmaz. m? 270 sahife - 293 resim, 1 harita - 75 kuruş Yeni çıktı NIZ, deniz Avrupalılarıni İstanbulun.