September 18, 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

September 18, 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Yaş ve kuru üzümden nasıl yapılır Bu mevsim üzümün bolluk za- anıdır. Bazı karilerimiz üzüm- den nasıl sirke yapıldığını soru- yor. Bugün bunu tarif edeceğiz. Evvelâ şunu söyliyelim ki yaş ve- ya kuru üzümden tan * yapılanıdır. Bunların her üç tarzını da tarif edeceğiz. Sirkenin iyi olması için yalnız sirkeye mahsus ve ağzı açık bir fıçı lâzımdır. Bu fıçı içerisine (sirke şaraptan yapılacaksa) 10 üütre şarap atmalı ve ağzı açık ola- Tak bırakmalı, Bir hafta sonra içi- me bir litre şarap ilâve etmeli, bir hafta sonra bir litre daha, Fıçının üçte ikisi doluncaya ke dar her hafta birer litre şarap at- malıdır. Son şarabın atıldığından iki hafta sonra şarap sirke ol muştur, artık kullanılabilir. Bu ıçıdan her sirke alınışla ayı miktarda şarap ilâve edilirse sir. ke hiç bir zaman bitmez. Kuru üzümden sirke: Bir bu- Şuk kilo kuru üzümü makineden geçirerek ezmeli, ve on kilo ılık su. içinde karıştırarak bırakmalı. Su lık olmalıdır, eğer sıcak olur. sa tehammür edemez. Her iki gü de bir bu mahlütu karıştırmalı, Bir hafta sonra ezilen üzümleri sıkarak süzmeli ve suyu açık ağızlı. bir fıçıya koymalı. Eğer kabilse fıçı mütedil hararetli ve temiz bir yerde durmalıdır. Bundan da sirke alındıkça her defa ayni miktar makineden çe kilerek ılık suda ezilmiş üzüm su- yu ilâve edilmelidir. Bu sirke ne miktarda yapılırsa yapılsın nisbeti daima 10 Ya bir buçuk kilo kuru üzümdür. Yaş üzümden sirk ; mü ezerek bırakmalı, iki günde bir karıştırmalı. Bir hafta sonra bunu da kuru üzümden yapılan sirke gibi hazırlamalı, Duttan da sirke ayni suretle ya- pir. Daha makbul olan beyaz sir- keyi yapmak için, ecza depoların- da satılan (ncir animal) dan bir miktar almalı, bunu yıkamalı, Temiz bir huninin içerisine te miz bir fanilâ parçası ve üzerine (acir animalı) koymalı. Huniyi bir şişeye oturtmalı ve üzerine evde yapılan sirkeyi aki- tarak süzmeli, Sirke gayet açık renk, bir müddet te güneşte ka- ırsa bembeyaz olur, Meyvalı bisküi Dört yumurta, dört yumurta ağırlığında un, dört yumurta ağır. bğında toz şeker, 125 gram kuru çekirdeksiz üzüm ve bir miktar portakal ve turunç kabuğu şeker. Jemesi almalı Bir tencere içerisine bir kaşık wn. bir kaşık şeker koymalı ve üzerine bir yumurta kırmalı, bun- Jarı karıştırmalı ve şeker, un, yu- murtayı azar azar ilâve ederek hepsinden bir hamur vücuda ge #irmeli, Sapları ayıklanarak yı. | Bazı karilerimiz, salonun ve yemek odasının ayni odada nasıl tefriş edilmesi lâzım geli ruyor ve böyle bir odanın resmi- nin dercedilmesir iyorla, Resimde görülen oda hem sa- lon hem yemek odasıdır. Bir misafir geldiği zaman di- ine yapılan yatakla mi safir yatak odası vazifesini de görmektedir. Odanın büyük gi yemek masası pencere önüne çekil miş, odanın ortası açık bırakıl şt. Divanın yukarısında duvarda | tında kitaplar, dolabın içinde ise sofra takımları durmaktadır. Or- tada asılı duran büyük aynanın iki tarafında dolapların yanında elek- trik lâmbaları vardır. Dolapların birinin altına büfe konmuştur. Bu- mun içine tabaklar. yerleştiril. miştir. Fötr şapkalar gene meydana çıktı Geçen ay kişlik şapka modek leri tamamile kadifeden yapılmış. ve kuşlarla, tüylerle süslenmiş olarak gösterilmişti. Şimdi bu şapkaları resmi zl. yaretlerde, davetlerde giyileceği anlaşılmış, her zaman için de fötr ve kumaştan şapkalar meydana çıkmıştır. Bunların şekilleri pek müle idir, biçimler her çehreye ya- 1 — Mantonun kumaşından be- i şekilde olan Bu fına kordone ile ma- kine yapılmıştır. 2 — Gayet ince lari plise olan bu şapkanın önün- de fötr ve kadifeden bir bağ var. dir, 3 — Dlagonla yünlüden şapka ve ayni kumaştan çanta, 4 — (Breton) Ismi verilen et- rafı kalkık olan bu şapkalar kı- gin çok giyilecektir. B — ince ve yumuşak fötrden den kenar- olan bu şapkanın tepesinden ge- len pliler yandan aşağıya inmek- tedire 6 — Siyah kadifeden bir in“ rafı İnmiz, diğer tarafı çok kalk- miş olun bu şapkaya konulan kur. dele saç üzerinde bağlanmakta- dir. 7 — Erkeklerin yazın giydik: (canotier) hasir şapka şek. İinde iki renk fötrden yapılımş sapka, eri kanan ve bir havlu ile kurutulan üzümleri, küçük parçalara tak- sim edilen turunç ve portakal ka- buğu şekerlemelerini ilâve ede- rek iyice karıştırmalı ve hafifçe yağlanmış . bir tepsiye dökmeli, Hamurun kalınlığı bir parmak» tan fazla olmamalıdır. Orta fırında bir çeyrek saat piştikten sonra iki parmak enin- de ve on santim uzunluğunda par- galara keserek tekrar tepsiye di Fakat , bu defa bisküileri an yatırmalı'ki tekrar fırmda bir kaç dakika pişince dört tarafı da pembe olsun. meli, Kış hazırlığı Her evde yapılması lâzım gelen temiz! Sayfiyelerden avdet zamani yaklaşıyor. Şehre inerek yaz için kaldırılan eşyaları açmak evi temizlemek ve yerleştirmek dü- şüneeleri bir çok kimseleri meş- renler de kış temizliğine ve ha- zırlığına başlamaktadırlar. Temizlik yapılacağı zaman ilik iş temizlenecek odanın eşyaları" mi dışarı çıkarmaktır. Odalar sü- pürüldükten ve örümcekler alın. dıktan sonra yerdeki muşamba- lar su ile silinmeli, Duvarlardaki kâğıtlar veya yağlı boyalar kirlen- miş. ve lekelenmişse un ile su dan bir hamur tutmalı ve lekeli, Kirli olan yerleri bu hamurla ova- lamalıdır. Yavaş yapılan bu ame- liye duvarda leke ve kirden iz bırakmaz. Eşyalar odaya yerli yerine yer- leşmezden evvel iyice fırçalar. malı, ve yumuşak bir bezle toz- lar alınmalıdır. Camlar petrol veya ispirtolu su ile silinirse tertemiz olur. Yağlı boya kapılar hafif sodalı ve sa- bunlu su ile yıkanarak silinmelidir Muşambalar sabunlu su ile ev- yelce silinmişti. Eşyalar yerlestik- ten sonra hafifçe terebenihi | rakmalı ve nihayet parlatmalıdır. Evvelce kaldırılan halılar, içine deki naftalinler silkilerek | yere yayılmalı ve üzerlerine haşlan- rakları serpilerek sü- ir. Bu çay yapraklari zerinde kalan tozları alır ve halının renklerini canlandırır. Yatak — odalarında | dolaplar #amamile boşaltılıp düzeltilir, yas- tıklar, lü En nihayet yazlık elbiseler ve takımlar kaldırılarak sandıklara yerleştirilir. AK saçlar “Aksaçlı hanıma: Ağaran saçları "tekrar siyahlatmanın, boyadan başka, hiç bir Şaresi ve imkân yoktur. Genç yaşla saçların neden ağardığı malüm değildir. Yalmz son senelerde ak saçlı gençler çok fazlalaşmıştır. Hat. 1 bazı gençler taze karışıktır. bir çeke reye beyaz saçların cok yaraatığını göz Fünce, nazan dikkati celbetmek için saç larına pudra serperek kır saçlı hissini vermeğe gayret etmişlerdi. Siz bu halden mütcestir olmaymuz. bilâkis yirmi yaşında özenir kendinize ak saçlarnızla enteresan bir tip yaratı snağa gayret ediniz. “Hamilelikten kalma lekeler Kadıköy Belma A. hanima: | — Yüzünüzde harnilelikten hasıl olanı İekeler kurtulduktan sonra keçmemiz” se bunlara geceleri yatarken şu iie yerseniz faydanın görüünüz. Bir avuç acı bademi, iç ince kabuk. larını ayıkladıktan sonra havanda dö vünüz, sonra bunu az miktar gülkuyu ile sulandırarak süt gibi sulu bir mayi har line getiriniz, ve bir tülbentten süzerek göjeye koyunuz. Her gece yatarken Lir pamukla bu ilâçtan Takelere sürüp öyle — Hemsirenizin gözlerindeki şip in sebebi geceleri © fazla uykusuz kalmak ise bundan vaz geçmeli, ve sa: bah akşam gözlerine baht çay, yahu ihlamıır. veya papatya meukühu ile banyo yapmalıdır Bir kerem tarifi Çamlıca M. M. H. hanımar iddet yalniz saf parsamız cildinizi vazelin ile masaj kurunu, Size dahan mafi bir kaç krem Keçetesi an edelim; 10 gram beyaz vazelin işine damla damla 5 gram gülsüyünu akarınız ve tahta bir kaşıkla ererek kamatırimz. Ni hayet beş damla teinture de beninin iz ve ederek iyice karıştırınız ve küçük bir