24 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

24 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

24 Eylül 1934 AKŞAM Zaafı umuml, kansızlık ve kemik hastalıklarına tesi leri çoktur. Çocuklar, gençler, genç kızlar ve HASAN KUVVET ŞURUBU ihtiyarlar ber yaşta istimal edebilirler. Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy » Köprübaşı Ye, 42865 — Birkeci Mahardarreda Han Tek 22740 Trabzon yolu vapura ANKARA 5»3'Eyu Salı 20 de Galata rıktımn- dan kalkacak. Gidişte Zor guldak, İnebolu, Sinop, Sam- sun, Fatsa, Gireson, Vakfıke- bir, Trabzon, Rizeye. Dönüşte bunlara ilâveten Sürmene, Or duya uğrayacaktır. (6003) Bartın yolu BURSA iğyn Pazartesi 19'da Sirkeci rıhtımından kalkacak mutat iskelelere uğrayarak Cide'yo kadar gidip dönecektir. (6002) İzmir sür'at İskenderiye yolu vapuru IZMIR 55'öya Salı 11 de Galata rıktımından kalkacak. Doğru İzmir, Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dö- necektir. “6004, Scandinavlan Hear East Agency Galata 6 nci Vakı! han (Sabık Arapyan han) 4 üncü kat Tel, 44957 -8 - 40923 Svenska Orient Linien Gothenburg “Gothenbüng, Btakkolm, Oslo. Dansi, Gdynia > Copenmbag Abo Teva ve Pütün baltik isenlar Şer ve Ker deniz. başlen meleri oranda 15 gbnde bir azimet ve avdei için mm azam peslalr, Göynla - Deng - Oslodan beklenen Yapı Hemland vapuru 47. Eylile doğru Vasaland 2 T.evvlu ü Yakında İstanbuldan Ham dem - Kopenkaç, Gün Daniziç- Gtekhulm, ve Oslo, liman için hareketedecek vapurlar. Gollnlurg ve ld için Galata'da Gine Yakıfhan (etki Arapyan hanında) 4 üncü hatla küm acentalığna müracaat, Tel 4-485 ezan) KOMANYA KÜKÜMETİ IDAREL BAHRIYESİ PRENÇİFEZA MARİA yapım 25 Eyini seli enat 16 da Sellanğle RROELE KAROL, vapuru 26 Eyi çarşamba saat 13 do Gi0slenes) ye SUCEAVA vapuru 20 Eyll Cuma ti sas Valonsia, Marstiya ve Napoli ) ye Köslenssilen batön Avrupa için hare. ket don trenlerle aktarma, Merkeyi ve glmeli ayrapanın burnu başlıca etnsyon- ları için doğru bilet, Romanya ve Lehis tanın bütün. viliyetlerile için konşmeni mektuplarla. eşyayı ina. imanları afad Galata merkez riktim dn klin umum! acerteliğine ma- elefon 44828. (ee) Bir Em Tacant, Istanbul geliyo mahkeme ticaret dairesinden Avram efendinin. Abidin va Adnan beyler aleyhine 959/50 dosya mumarasila ikame eylediri 688 lira 50 kuruş alacak in dolayı mnddelaleyhlerden nda ceki “Tanin smatbansında «ei İdare mhdtra Adnan beye de gönderilen davetiyenin kametgâku meçhul bulunduğu cihetle tebliğ edile mediği davetiyeyo verilen meşruhattan uş ve mnde n tale nen verilerek tahkikat 80/10/004 tarihine mnsadi sehi gönü & Bundan 3 A talik kilininş oldur Adnan bey veya demediği 17 da ( Pire, Malta, Elcezair, | VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman han, Telefon: 22925 Mudanya yolu Guma Armutlu tenezzüh seferleri Cumartesi gününden manda ker gön Mudanya yoluna. Tophane zıbtımın- Memleketi Leyli ve Neharı — Eız ve Erkek FEYZİYE LiSESİ in en eski hususi mektebidir ve resmi mekteplere muadil olduğu tastik edilmiştir. Ana, İlk, Orta ve Lise kısımları Fen ve Edebiyat şubeleri vardı idaresi altında manevi bir şahsiyettir. Talebe İsleyen talebe vellierine mektep tarifnamesi gönderilir. Liso ye orta kısım mezuniyet ikmal İmtihanlarına 1 Eylülde yo sin ikmal imtibanlarına 29 Eyinlde Ve kait için hergün mektebe müracaat edilebilir NİŞATAŞINDA (Feyziye Mektepleri Cemiyetinin) ne kıskançlıkla bağlı olduğunu nin talim ve terbi muvaffakiyeti ile İspat eti te başlanacaktır. Telefon: 44039. dan bir vapur kalkar. Cuma Armutlu tenezü seferlerini yapan vapur İstanbuldan saat 8,80 da diğer pos talar 9,90 da Kalk postası ayal gün Arm döner A, KUTIEL Karaköy Topçular caddesi No. 33 Kataloğ resimleri zerine iş yapacak ince soğuk DEMİRCİ USTASI lâzm. Sirkeci - Ebussüut eaddesi 153 numaraya müracaat, © (2796) Zayi <— muamelâ resmiyemle ki Usnulmakla olduğum tatbik imzam ile bu tarihe kadar hiç kimseye borcum. olmadığım gördüğüm lüzum” üzerine, ilân eylerim. Şişi Bahçe sokak Mu | bittin bey apartmanı No. 6 Bahriye, Miralayiğından Mrtekat Mobil Yangın Adapazarı Türk Ticaret Be ACENTALARI anbul Gelata İd Asin Sizi soğuk algınlığınd baş ve diş ağrılarından Sümer Bankamız tarafından Avrupaya müracaat müddeti bitmiştir. Teşri ilânımızda bildirilen şartları haiz ayrıca adresi Alınma Mülkiye mektebine lise mezunları bir dilek kâğıdı asılları ile 1/9/934 tarihinde, caat etmelidirler. Müracaat müdde! bulunanlar bu tarihte mektepte bul aralarında edebiyat, Felsefe, iç Sonbahar mevsimine ait tarife, dan başlıyacaktır. Tarifeler o Gişelerde İTİMADI MİLLİ TURK SiGORTA ANONİM ŞiRKETi — Nakliyat Bankası: Adapazarı Türk Ticaret Bankasıdır. asının Merkez ve Şubelerini yl mahallerle memleketin bell yama budur. İsmine dikkat buyurulması Umum Müdürlüğünden ; Müsabaka imtihanları ievvelde İstanbul ve Ankarada icra edilecektir. Müsabaka imtihanına müracaat edenlerden ancak evvelki gibilerine imtihanın mahal ve aaati ve hangi ine bildirileceği ilân olunur. lerin yaşları 18 den küçük 25 den büyük olmamnlıdı lamlık ve çiçek aşısı raporları, büyüklüğünde fotoğraf, hüviyet cüzdam ve li yaren pazaresi ve perşembe günleri saat ondan on altıya kadar Yıldızdaki mektep müdürlüğüne müra- İsteklilerin sayısı mektebe alınacı imaiyat, coğrafiya ve ecnebi lisanı derslerinden seçme imtihanı yapılır. Akay İşletmesi Müdürlüğünden; satılmaktadı Feyziati Liseleri Müdürlüğünden 1— A ve erkekler için ayrı teşkilâta maliktir. Ana, İlk, Orta, Lise Su leyli, nehari talebe kaydına başlanmıştı 2 — Kayıt için her gün mektebe veya Yeni postane ari nesine müracaat edilebili sında Basiret hanında Özyol idareha- 3 — İsteyenlere mektep tarifnamesi gönderilir. Çiftssaraylarda, Areasasküynle tramvay cadasinde Malta Fen mektebi mozunları | birliğinden: Senelik umumi kongramız. 28 Eyici 904 Ooma günü seat i4de İstanbul Cağaloğlu Halkevi salonunda yapılaca" ından bilumum mektebimiz mezunlar mn meze saatte hazır bulunmaları ehemmiyetle rica olunur. (78) Satılık Eşya BEKŞTEİN markalı gayet iyi bir piyano ye yemek salonu salılıktır. Talip'orin Boyoğiunda Mogrutiyet cad. desi Kibla sokak Çiluris ban No, 88-10 yaşlı Ticaret merkezlerinde VARDIR dı Mili Hanı Telefe, Kenan an, nezleden gripten, koruyacak en iyi ilâç 1987 Bank tahsile gönderilecek talebenin 6 ve 7 olanlar. girebileceğinden bu lerslerden olacağı 12782) Mülkiye Mektebine Şartları Mülkiye Mektebi Müdürlüğünden: 1 alınır. Mektebe girmek lsteyen- İstekliler tane 4,5x6 şahadetnamesinin ti 25 Eylül 934 te biter. Taşı lunmalıdırlar. talebe adedinden fazla olursa Riyaziye, tabiiye, tarih, (5141) 26/Eylül/934 çarşamba sabahın (6035) - Özyar tölefomiz 24115 Satılacak çiftlik Çatalca Ziraat Bankasından: Mehitbin #elafonız 38.210 kıtası — Tapu No, © Mevki 1 16 © Haraççı çiftliği ı 17 ” Yukarda yazılı Haraççı çiftliği arazisi 1697 numaralı kanına müsteniden bankamızca açık arttırmaya konmuştur. Birinci ihalesi 30/10/934 salı günü saat on beşte Çatalca ziraat bankasında yapılacak ve Dzerinde bırakılanın taahhüdü baki kak mak şartile ve on beş gün müddetle ikinci atttirmaya konulacak ve bu müddetin hitamında muhammen kıymetin “| 75ini bulursa kati ihalesi yapılacaktır. Arttırma şartnamesi 15/9934 taribinden itibaren herkes tarafından görülebilmektedir. İpotek sahibi nlacaklılarla diğer alâkadarların ,2004 numaralı ıncı maddesinin 4 üncü bendine göre bak ve iddia larını bildirmeleri ve daha ziyade malümat edinmek isteyenlerin Banki (6015), Nafıa Vekâletinden: Derincede teslim şartile muhammen bedeli (2300) lira olan 12 adet travers arabası pazarlıkla mübayaa edilecektir. Pazarlık 2610 1934 tarihine müsadif salı günü saat 15 te Vekâlet Müsteşarlık Makarnda yapılacaktır. Taliplerin cari seneye mahsus Ticaret vesikası ve 230 liralık muvakkat teminatlarının merkez ine yatırıldığına dair olan makbuz veya banka mek- ile ayni gün ve saatte Komisyondı bulunmaları Lâzumdı Talipler bu husustaki şartnameleri Vekâlet Malzeme Müdürlüğün- den meccanen tedarik edebi (5921) İşsiz efendilere yardım Pazartesi ve perşembe günleri saat 17 den 19 ve 19-21 © kadar iki smif açılmıştır. Hesap, usulü defterinin bütün şekilleri, Bankacılık ve saire 4 ay zarfında tamamen tedris olunur. Son imtihanda muvaffak olan efendilere muhasebeci şehadetnamesi verilir. Dersler 8 teşrinievvelde başlar, Programı meccanen almak ve kaydolmak Için Alemdar Park caddesinde No, 23 Amerikan ın ve Ticaret dershanesine müracaat, Hususi adres te kabul olunur. Ücret yarıya indirilmiştir. ri Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan: Elektro - Mekanik Şubesi için in 22-9-934 tarihindeki kapalı z: bir talip çıktığından pazarlığı 29-9-934 tarihinde mesine göre icra edilecektir. Taliplerin muayyen saatten evvel muvakkat teminatlarını yatırmaları ilân olunur. (6022) Istanbul bele Keşif bedeli 245 lira 26 kuruş olan İstanbul pazarlıkla tamir ettirilecektir. Tali; olanlar keşif evrakını görme Üzere her gün, pazarlığa girmek için de 37 liralık teminat akçesi makbuzilo 25-0-934 salı günü saat on beşe kadar Levazım Müdür. © lüğüne müracaat etmelidirler. (6007), Istanbul Gümrükleri Baş Müdürlüğünden : Gümrüklerce Doğrudan doğruyr Kontenjan diri tetkik müs dürlüğünden celbedilenler ve birde menşei japon olanlar müstesna ve hariç olmak üzere tescil edilip kontenjan tahsisatı bulunmadığın- dan dolayı esbabı yedinde kalmış olan bilcümle beyannamelerin *tarihi ne olursa olsun, 25/9/934 sali günü akşamına kadar Baş Müdürlük kontenjan bürosuna teslimi kendi menfaatları iksizasim- dan bulunduğu ilân olunur. (6036)