24 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

24 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

24 Eylül 1934 AKŞAM 2 Sahife 9 Jtizar Münderecatımızın — çokluğu ları tefrikamızı dercedemedik. Okuyucularımızdan özür dileriz. Radyo 24 Eylül pazartesi İstanbul : 18,30 franmzea 19 Konferans, 19,30 Türk musiki neşriyatı (Ekrem, Rusen, Cevdet, kemani Gev- det, Şeref, İbrahim beyler ve Vecihe Belma hanımlar). 21,20 ajana ve borsa haberleri, 21,30 Bedriye Rasim hanımın iktirakile caz ve tango orkestrası / Bükreş (364,5 m.) — 18.15 gündüz Beşriyatı, 18 hafif musiki, 19 haberler, i9LI5 radyo orkestra, 20,15 plak, 21 oda musikisi, 21,45 tagann, 22,15 kah. vehane musikisi, 23 habeler 23,30 kahvekaneden naklin devamı 5 Varşova (1345 m.) — 18 oda müsi kisi, muhlelif bahisler, 18,35. tazanni e piyano, 19,15 hafif musiki, plâk, (9,45 sekeri haberler. 21,45 Viyanadan naklen 10 uncu yıldönümü münasebetle verilecek konser, 23,15 reklâm Ve konser. » Viyana (507 m.) — 16:30 plâk, 20 haberler ve saire, 20,20 karışık neçriyat, 0 sene Viyana radyosu, 21,15. 2. 22,05 saerasim pronramı, senfonik kon. 23,05 Cenevreden Milletler. cemi yeli içtima hülâsasının— maklı, 23,2 Baberler, 23,45 operet musikisi, 2445 köylü musikisi Dil bayramı proğramı Dil bayramı Halkevi Cağaloğ- du merkez salonunda saat (16) 'da aşağıdaki sıra ile kutlulana- caktır 1 — Halkevi reisinin açma sö- zü. 2 — İstiklâl ve kurultay marş- arı, 3 — Refik Ahmet beyefendi ta- rafından «Dil hakkında konfe- Penso, 4 — Eski lisanla yeni lisanın #nukayesesi içi a) — Eski ve yeni b) — Eski ve yeni iki nesir, 5 — Güzide #arafından konser. 6 — Bu kutlulama merasimi Fadyo ile neşredilecektir. 7 — Bu kutlulamaya iştira) davetiye yoktur. TERAS ORAN BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi Liret 700,090,000 İlliyak akçesi Zirek 144 214 400 006 Merkezi İdare: MİLANO İtalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca Fistan, "Çekoslavakya, Yugoslavya; Lehistan, Homanya, Bulgaristan, ML ir, Amerika Cemahiri Mahüehilesi, Brediya, Şii, Uruguay, Arjanlin, Peru, Ekiatbe ve Kolumbiyada Afilyasyonlar ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ, Galata Voyvodü caddesi Karaköy, Palas lele, BESI /28/45) Şehir dahilindeki acenteler İstânbulla; Alalemciyan hanında. Telef, 2821. Beyoğlunda: İstikll cadi Telef, 1046, İZMİRDE ŞUBE sanatkârlarımız. Eyüp sull era memurluğundan : Bir borcun temini istifası için evyelos tahı geze alınmış olan Singer markalı syaklı bir adet nakış ve dikiş makinesi 25/8/ 034, tarihine müsadif esl gan enat 18,80 da Sandal Bedestanında paraya çevilleceğinden talip olanların telâliya Deretl yüzde iki buçuk müşteriye alk olmak üzere mezkür gün ve inat ma: hallinde Hazır balunmaları ilân olunur Th. Beşinci era memurluğundan Malıçuz. v6 paraya çevrilmesi ımukar fer torna tozgâlü vesaire 20/Y34 tari bine imfsadif salı günb sazt 12 den Htibaran İstanbu! Wabmutpaşada andan. ban önünde satılacaktır. Taliplerin max halli mezra gelip memura müracaat; ları Min olunur. Bmiyet Sandığı Mpdorlögönden Müveddat hanım T1/4/084 tarihinde Bandığımnıza bıraktığı para için verilen 52060 numaralı. bonoyu kaybettiğini sinin hökmun olmıyacağı İl olumoz, mam Diş hekimi Münevver Osman Hanım Türbe, Babıali caddesi 10 No, Telefon 22622 Adapazarı Türk Ticaret Bankası Anonim Hissedarlar Umumi heyeti 25 Teşrinievvel 934 terihine müsadif Perşembe günli sanat on dörtte Adapazarında Banka merkezinde toplanmağa çağırılmıştır. Bu toplantıya bir hisse sahibi de gelebilir ve gelmeyenler vekil tayin eder. Toplantıda kararlaştırılacak husus aşağıda yazılıdır. Hissedarların içtimadan on beş gün © Bankanın Merkez veya şubelerine müracaatla duhuliye varal almaları riça olunur. Müzakere Ruznamesli 1 — Şirketin vaziyeti ve & mecli ayenin arttırılm. in ve Murakabe heyetinin raporlarının okunması, 1 hakkında İdat 2 —Yeni idare meclisi âzalarının memuriyetlerinin tasdiki, 3 — Şirketin sermaye liraya çıkarılması ve yeni Yazların kabulü, 4 — Sermayenii ve aşağıda yazılı şekilde tadil in 1,000,000 isse senetlerinin bedellerini tediye edecek hamillerine temin olunacak hak ve im tezyidi neticesinde esas mukavelenamenin 3, 6, 7, 11, 12, 24, 30, 35, 36, 37, 47inci maddelerinin teklif veçbi arttırılarak 2,200,000 irasını taahbüt ve 5 — 12 Mart 931 ve 1 Mart 934 arihlerinde verilip tamamen tatbik olunmayan sermaye tezyidi kararlarının iptali, Eski şekil 3 üncü maddenin birinci fıkra si: Şirketin Merkezi Adapazarı. dır. 5 inci madde; Şirketin serma- yesi bir milyon Türk lirasından ibaret olup beheri beş Türk lirası kıyemtinde nama muharrer il yüz bin hisseye münkasimdir. Heyeti umuiyenin işbu serma- Yeyi bir misli tezyit etmeye selâ- hiyeti olacaktır. Tezyidi sermaye” ye karar verildiği zaman hükü- mete malâmat verilecektir. Ser- mayenin bir mislinden fazla tez- yidi evelemirde hükümetin muva- fakatının. istihsaline mütevakkı tır. Şirketin ihiraç eyliyeceği hi se senedatının nümuneleri kablel- ihraç İiecelittastik iktisat vekâle- tevdi edilecektir. Şirketin edilecek miktarlarda dört tertipte İ tabolunacaktır. pil 6 inci maddenin üçüncü Hissedarlar Türkiye Cumhuri- tabiiyetini haiz olacaktır. 7 inci fıkrası: Şirket hisse senedatının. beyü hibe ve veraset suretleri ile âhara yet maddenin iki Yeni şekil maddenin birinci fıkrası: Şirketin idare merkezi Ankara şehirli 5 inic madde: Şirketin serma- yesi heheri beş Türk İirasi kiyme- #inde 440,000 hisse senedinden mürekkep ili milyon iki yüz bin Türk lirasından ibarettir. Hisse senetleri A ve B olarak iki ter- tiptir. A tertibi; bir milyon iki yüz bin liralık birinci kısım ser- mayeyi temsil eden vel nisan 932 tarihine kadar ihraç edilen 240,000 hisse senedinden müle- şekk Bunlardan bir milyon yüz bin liraya tekabül eden 220 bin hisse senedi nama muharrer ve yüz bin lira kıymetinde yirmi bin hisse senedi de hamil mahsutur. E tertibi; 25 tesrinievvel 934 tarihinde bir milyon liralık sermaye tezyidini temsil eden 200,000 azlı ve hamiline mahsus hisse sene: den teşekkül eder. Bu hisseler aşağıdaki nokta larda A tertibinden farklı mümtazdır 1 — 25 teşrinievvel 934 tarihli tadil kararının tescil ve ilâni tarihine kadar yapılan muamele. lerden dolayı şirket sermayesinin. tenkisi lâzımgeldiği takdirde bu tenkise yalnız A lertibi hisse se- petleri tabi tutulacaktır. H — Temettüün taksiminde B tertibi hisse senetleri muaddel 35 inci madde mucibince ruchan. hakkını haiz: 11 — Hissedarlar umur ey. etinin içtimalarında B tertibi his- 5e senetleri sahipleri muaddel 24 üncü maddede yazılı hak ve im- tiyazlara maliktirler, Umumi heylin işbu sermayeyi bir misli tezyide salâhiyeti ola- caktır. Tezyidi sermayeye karar verildiği zaman hükümete malâ- mat verilecektir. Sermayenin bir mislinden fazla tezyidi evvelemir- de hükümetin muvafakatının is- tihsaline mütevalekıft Şirketin ihraç edeceği hisse senetlerinin nümuneleri ihraç edil- mezden evvel tasdik edilmek üze- re iktisat vekâletine verilecektir. A tertibi hisse senedatı bir- lik ve beş, on ve yirmi adedi bir arada olarak ve B tertibi hisse senedatı meclisi idarenin tesbit edeceği miktar ve şekilde bastırılacaktır. 6 ıncı maddenin 3 üncü fıkrası: Nama muharrer hisse senedatı sahipleri Türkiye Cumhuriyeti ta- biiyetini haiz olacaktır. maddenin iki fıkrası: Şirketin nama muharrer hisse senetlerinin beyi'hibe ve veraset intikali caiz beyü ferağında ve âhara devir ve ferağ ve ise de terine kayt ve tescili zımnında beyanname itası lâzımdır. 7 inci maddenin ücüncü fık- Şirketçe © hissedaranın ismü şöhretini ve sahip olduklari his- se senetanın miktarını müh yin olmak üzere lacak ve senedatın beyü ferağ ve intikal muamelesi meşruhatı lâzi- mesile mezkür deftere ve hisse se- medine badelkayt meclisi idare eris ve âzasından bir zat tarafından Ziri bittembir tasdik olunacaktır. 11 inci madde Şirketin umur ve mesalihi heyeti umumiye tarafından mansup ve yediden on bire kadar âzadan mürekkep Bir meclisi idareye ihale olunur. Meclisi idare heyetinin müdde- ti memuriyetleri üçer sene olup ancak birinci defa müstema ola- Tak beş seneden ibaret olacaktır. ilk beş sene müddet için teşkil olunacak meclisi idare âzası mü- €ssisler tarafından intihap oluna- caktır. 12 inci madde — Beş sene müddet için intihap olunan âzanın müddeti memuriyetleri bitam bu duktan sonra meclisi idareye hey- umumiye tarafından intihap, olunacak âzanın ilk teceddüdünde kura ile ve ondan sonra kıdem iti ile iki rderi ve mütekabilen üçü çıkarılarak yer- lerine âharı intihap ve tayin kılı- macaktır. Şu kadar ki çıkan âzanın tekrar intihabı eaiz olacaktır. 24 üncü madde — Heyeti umu- miye vekâleten veya asaleten lâ- akal yirmi hisseye malik olan his- sedarandan mürekkep olacaktır. Heyeti umumiyede gerek asaleten ve gerek vekâleten hazır bulunan hissedaranın her yirmi hisse için bir reyi olacak ve şu kadar ki her bir hissedarın ondan ziyade Teyi olmıyacaktır. Vekillerin his- sedarandan olması meşrutlur. 30 ucu madde her sene akti ima edecek olan heyeti umu- miye şirketin umur ve mesalihi, dair meclisi idare ve muamelât ve hesabata mütedair murakıplar tarafından verilen raporların kıra” atını istima ve hesabatı ledelmü- zakere ya kabul veya reddeder ve verilecek hissei temettüü tayin kılar ve tebeddülü iktiza eden mecli idare âzasının yerlerine diğerlerini şirketin hakkında bil. kati > eylerse nasbeder ve umur ve hususatı ita müzakere kararı ve meclisi idarenin iktidarını tevsi eyler, fakat heyeti umumiyede asaleten ve vekâleten şirket sermayesinin lâakal üç rub- uma müsavi hisseler eshabı mev- cut olup bunların sülüsanı ârası hasıl olmadıkça sermayenin tez. yidine Karar verilemez. 35 inci madde — Şirketin te- mettüati safiyei seneviyesinden evvelâ ihtiyat akçesini teşkil etmek üzere temeltüatı mezburenin yüz- de onu ifraz ve saniyen bilüistisna Şirketi Hissedarlarına #üretile âhara dveir, ferağ ve de beyü ferağın- da ve hara hibesinde keyfiyetin evvelâ idare meclisince tetkiki e şirket defterlerine kayıt ve irkete beyanmaz me verilmesi lâzımdı 7 inci maddenin Tas: Şirketin nama muharrer hisse senetleri sahiplerinin isimi ve şöhretini ve sahip olduklari hisse senedatının mikdarını gös” termek üzere bir defter tutulacak ve senedatın beyi ferağ ve intikali muamelesi meşruhatı. İâzımesile mezkür deftere ve hisse senedine kaydolunup idare meclisi reis ve âzasından iki zat tarafından ziri imza ve lasdik olunacaktır. 11 inci madde umur ve mesalibi — Şirketin hissedarlar. umumi heyeti tarafından mansup, ve yediden dokuza kadar âzadan mürekkep bir idare meclisine ihale olunur. İdare meclisi âza- larının müddeti memuriyetleri, üçer senedir. 12 inci madde — İdare mec lisine hissedarlar umumi heyeti tarafından intihap olunacak nın ilk teceddüdünde kura İle ve ondan sonra kıdem itibarile her sene üçte biri çıkarılarak yerlerine âharı intihap ve tayin kılınacaktır. Şu kadar ki çıkan âzanın tekrar intihabı caiz olacaktır. 24 üncü madde — Hissetürlar umumi heyeti asaleten veya ve- kâleten A serisi histe senedatıne dan Iâakal yirmi ve B serisi hinse senedatından enaz on hisseye sahip olan hissedarlardan mürek- kep olacaktır. Hissedarlar umumi heyetinde gerek asaleten ve gerek vekâle* ten hazır bulunanı hissedarlardan A serisi hissedarlarnın her yirmi adedi ve B serisi hisselerinin her on adi için bir reyi olacak ve şu kadarki herbir hissedarın ondan ziyade reyi olmıyacaktır. Vekilleri hissedarlardan olma- s1 meşruttur. 30 uncu madde her sene topla nan hissedarlar “umumi heyeti şirketin umur ve mesalihine dair idare meclisi ye muamelât ve he- sabatına mütedair murakıplar he- yeti tarafından verilen raporların ve bilânço ve kâruzarar hesap hülâsalarnın kıraatini istima ve müzakereden sonra hesabatı ya kabul veya reddeder ve verilecek temettü hissesini tayin ve tebed- dülü iktiza eden idare meclisi özasının yerlerine diğerleini nasp ve şirketin her türlü umur ve hususatı hakkında bilmüzakere kat'i karar ita ve idare meclisi- nin icap eylerse iktidarını tevsi eder. Ancak sermaye tezyidi ka- rarı 42 inci madde hükümlerine * tabidir. 35 inci medde — Şirketin sene- Tik mezkür temettüün yüzde onu nisbetinde adi ihtiyat akçesi ve bundan sonra B. serisi hise ses safi temettüünden evvelâ (Devamı 10 urcu sahifede)