24 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

24 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

mek için otomobille seyahate çıkarız. — Amma iki oto- mobille, benim ayrı — Gene mi bana geldin? — Ne yapayım, cehenneme git demedin mi? bir otomobilim olsun. ir üç lira, banyosuz odalar ra verip banyoda yatayım. iki küçük kopuk cuma günü — Sizaraya mı başladın? — Cumadan cumaya. — Ya öteki günler? — Topluyorum! — Çok maçupturlar da ondan! YASAK Bey alt kamarada, otur. du, ağzına bir sigara koydu. 'Nihayet yanına geldi Alt kamarada sigara iç- mek yasak olduğu mur sert sert yüzüne baktı. — Burada sigara içmek yasaktır. Bey hayretle baktı: — Sigara içmiyorum. — Ağzınızda sigara var, — Bundan ne çıkar? Aya Kocanın rada? Kumda da iskarpin var amma, — Otele rehin bıraktım. yürümiyorum? İ Fıkralar, nükteler İ e e e .İ — Yaş Dedikodu — Hanımefendi, kaç yaşın- — Neden Fatmanın aleyhinde desimiz? bulunuyorsun? Kadın düşündü, parmaklarile | © — Ben senden duyduklarımı söy- ledim. — Amma ben söylediklerime Şimdi söyleyiniz ba- kayım kaç senedir körsü Kışa Bu sene, Plâjda geçirdiğimiz lerin hatırası beynime hâlekol- Kalbimden geldi bir hız. İçerim yandı cız cız. 'Nasl oldu yürüdüm, Peşin sıra esmer kaz., — du... — Fena değil, kışın soba gibi kullanınız. - MANİLER Aldanır hem aldatır. — Beyhude konuşma, sağırım duymadım, — Konuşmiyorum, yiyecek yiz yorum. marlamıştım, Kaç zamandır İste- diğim elbiseyi göndermişler! Yaldızlar pır, par Sular bak yanl, pin. Nişanlılar: konuşur, Büyüdüğün zaman sana kızımı vereceği Kiyıda mini, eni. ZiVe . ———— - — Alamam ki Dua — Neden? ihtiyar kız diyor ki: — Bizde aile arasında evleni- — Allahım, bana bir kocn bul demiyorum, nerede bulabileceği" mi söyle, ben gidip bulurum! MARYÜS Meşhur palavraci Maryüs | anlatıyordu: — Azizim, bizim Marsil. yada, itfaiye işleri Paristen çok daha mükemmel: — Olamaz. — Nasıl olamaz? Her s0“ kakta, yangın imdat işaret- leri vardır... Bu bir demir sütundur, demir sütunun üs- tünde Bir büyük kutu var. dır. Yangın olunca, bu ku- Haya iki metelik atarsın, ku- tadan hemen bir itfaiye ne- feri çıkar! lir, Babam annemle, büyük am nem büyük babamla, yengem da- yımla evlenmişler, Kumarbaz etrafı nasıl görür? EL Hoş sözler iii Kusursuz Aldığı kızın kambur. olduğunu Lokantada Sonra çatalın tabağa vurdu. Nihayet seslendi: görenli — Garson! — Ayol, dediler, bu kusurlu kı- — Efendim. zi neye aldın? karım kusursuzdur... Kusursuz bir kambur! Kekeme — Ne dedin ne dedin?. Bir da- ha söyle bakayım! bi — Bir saattir bekliyorum, — Zaman ne çabuk geçiyor! Sana sevgim pek fazla, Gel üzme beni azla. Ömrüm geçmesin arı Yalvarmala niyazla. Rahmi Karaca SERSERİ Polis, © yersiz | yurtsuz iki ser- Seri © yakaladı, merkeze götürdü. Serseriler ara- larında bir müd- det. konuştular. Ne söyliyecek- sarladılar. hayet çağrıldılar. Komiser bey sorguya çekti — Nerede otu- ruyorsun ?, Serseri başını kaşıdı » — Şurda burda efendim. Ölekine sordu © — Ya sen ne rede aturuyor- sun? Öteki hiç dü- şünmeden derhal cevap verdi: — Arkadaşım-