30 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

30 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

e 30 Eylül 1934 Adanada sebze ihtikârı var mı? Teşkil edilen bir komisyon bu hususta tetkikat yapmağa başladı Adana (Hususi) Adana veli. ve- kili ve Osmani- ye kaymakamı « Osman Nuri bey iyük bir faa- iyetle çalışıyor. 25 Bu çalışma iyi meticeler © ver mektedir.” Son zamanlarda Ada hada bir sebze ihtikâri : meselesin- Adananın Istası den bahsedilmişti, Bu hususta İk vekili beyle malümata göre vaziyet şudi Müddeumumilik sebzede ih kâr olduğu hakkında vilâyete mü- Facaat ve ihtikâr kanununun & biki lüzumundan bahsetmişti Vilâyet ihtikâr kanunu muci bince mektupçu Raif beyin ri seti altında bir komisyon teşkil ederek ihtikâr meselesini tetkik. ettirmeğe başlamıştır. ihtikârın mevcut olup olmadı Zi komisyonun raporundan anlı yılacaktır, Komisyon tetkiklerine devam etmektedir. Tereffüün sebzeciler arasında bir anlaşma- dan mı, yoksa makul ve ayların “Bir senelik mahsul Izmir istihsalâtı hakkında bir istatistik yapıldı İzmir 27 — Mıntaka Ziraat mü- dürlüğü tarafından vilâyetimizin 933-034 mahsul senesi hakkında bir rapor hazırlanmıştır. Ziraat ületine gönderilen bu raporda İzmirin senelik istihsalâtı şu ka- dardır: 45872 ton buğday, 49,472 ton arpa, 2772 ton yulaf, 4688 ton çavdar, 1676 ton kumdarı, 594 tan pirinç, 2337 ton akdarı, 60 ton kuş yemi, 739 ton rutsır, 894 ton bakla; 270 ton bezelye, 4236 ton nohut; 234,814 kilo fasulya, 46,900 kilo mercimek, 681,220 kilo böğ- rülce, 2918 ton burçak, 4638 ton patates, 2500 ton yaş pancar, 4110 ton pamuk, 293,800 kilo anason, | 2,030,000 kilo kenevir, 3,062,900 kilo soğan, 223,000 kile sarmısak, 1,749,400 kilo susam istihsal edik miştir, Mahsul vaziyeti geçen seneye nisbetle iyidir. Müstelisil kendi ihtiyacı olan maddelere rağbet etmekte, bu suretle köy iktisadi. yatına hizmet eylemektedir. Nüfus umum! müdürünün seyahati Kars 29 (A.A.) — Şark mınta- kalarında iskân işlerini süratle bi- için şehrimize gelen nüfus umum müdürü Ali Galip bey, mülhakat ve merkez kazasın- da tetkiklerini ikmal ederek dün çok memnun bir surette, bilimum memurin ve kalabalık bir halk sütlesi tarafından uğurlanmıştır. yon cihetindeki yeni mah; | sebeplerden mütevellit bir teref- fü mü olduğu meydana çıkarıla- caktır. Belediye Intihabı Belediye intihabatına ait hazır- lıklar hararetle devam etmekte- dir. İl bat beş teşrinisanide başlıyacak ve 15 teşrinde ikmal edilmiş bulunacaktır. seçiminde hile yapıldığı hakkında ekseriyeti teşkil eden bir kafile zaptetmis ve zaptı vilâyete tevdi iştir. Vilâyet zabıt münderi- iddinları tetkik ve tah- | kik etmektedir. l Bazi heykeli | Gazi Hz. nin heykelinin yapıl: Üç sabıkalı Istanbuldan Adana havalisine giden sabıkalılar yakalandılar Adana 28 — Buranın gazete leri «Türkiyenin Arsen Lüpeni» başlığı altında şu havadisi ver- mektedirler: Encümen Zabıtamız mühim bir muvaffa- kiyet elde etmiştir. Bir çok vi yetlerin polis ve adliyesi tarafın- dan aranılan İstanbulun meşhur sabıkalılarından Ayı Mehmet, Kayserili Hasan ve Sarı Hasan yakalanmışlardır. Bunlardan Ayı Mehmedin yal- nız İstanbul zabıtasında 82 sabı- kası olduğu anlaşılmıştır. Bunların üç aydanberi Ceyh Adana, Mersin, Tarsus aval; de dolaşarak bir takım zavallılar güya eskidenberi tanıyorlarmış gibi kucaklıyarak © ceplerinden cüzdanlarını aşırdıkları anlaşıl- mıştır. Izmirde bir mektebe hırsız girdi İzmir 28 — Namazgâhta Olti mektebine giren bir hırsız mek- tep müdürü Ali beyle zevcesi Abi- de hanımın odasından talebeye ait yüz yedi Jira kitap parası çak mıştır. Hırsızın Mevlüt ismin- de birisi olduğu anlaşılmıştır. Hır- sız zabıtaca aranmaktadır. Adanada pamuk fiatleri düştü Adana 27 — Bura gazeteleri. | nin yazdığına göre pamuk fiatle- ri birdenbire düşmüştür. Dün | borsada iane pamuğunun kilosu 32,5, yerli pamuk 29,30, koza 5-5,5 kuruş ve çiğit 1,75 santimden satılmıştır, | inden bir görünüş masına ve abide kaidesinin inşa” sna başlanmış” ter. Halk Büyük Kurtancının, en 2 Adenayı | şerel lendirecek hey- kellerini görmek için — sabırsızlık içindedir. Abide çok mütena ve olar müstesna 40 bin liraya çıkmaktadır. Yol faaliyeti Yol iyetleri | başlamıştır. Azami gayret sarfedilerek Sey- han yolları tamamen düzelecek: tir. 'Mektepler yeni seneye hazır lanmıştır, Kayıt ve kabuller ha- raretle devam etmektedir. İhtiya- catı temin edilmiştir. Müracaatları karşılamak üzere tedbir alınmış” br. Görülüyor ki Osman Nuri beyin bu yolda gö terdikleri temiz ve kıymetli faa- liyet şayanı takdirdir. Fındık kabuğu Havalar serinleyince Zonguldakta fiatler yüksel Zonguldak 26 — Havalar bo- zunca, soğuklar başlayınca İstan- bulda ve sair şehirlerde kömür fiatleri yükseliyorsa bu rada da buna benzer başka bir dert vardır. Fakir halk burada ekseriya fun- dık kabuğu yakar. Bugünlerde fındık kabuğu fiat- leri yükselmiştir. Eylülün başı dan itibaren 20-25 kurusa sal mağa başlıyan kabuk, havalar rengini değiştirdiği gündenberi 30 kuruşa çıkmıştır. Daha ziyade yükselmesinden korkuluyor. Adanada otoraylar bekleniyor Adana 27 — Devlet demi, ları idaresi Adana ile civar sehir- ler arasında işlemek üzere satın aldığı oloraylardan üç tanesinin pek yakında şehrimize geleceği sevinçle haber alınmıştır. Oloraylar, otomotrislerden da- ha çabuk ve yolcuların istirahati. ni son derece gözönünde bulun- duran nakil yasıtasıdır, bunlar şehrimize geldikten sonra Mersin. İc, Adana arasındaki mesafe da- ha azalacak, seferler daha çok olacaktır. Otoraylar mazotla dir. Erzurumda mezbaha Erzurum 29 (A.A.) — Belediye bir mezbaha açmasını kararlaştır. ol işlemekte. mış ve inşaata başlamıştır. Kıştan. evvel çatısı bitmiş olacaktır. Bun- dan başka mezbahanın teşçiri için. faaliyete geçilmiştir. le eşsiz olacaktır. nasıl | 5 Tekirdağ mektupları Trakyada muhacirler için yeni köyler yapılıyor . Çorlu civarındaki köylerden birine (Ömerler, diğerine Türkmenli adı verildi Tekirdağı 24 (Hususi) — Te- kirdağı - Hayrebolu, Saray - Çer- kes köy, Çorlu - İstasyon ve mer- kez yollarındaki inşaat faaliyeti devam ediyor. Çorlu - İstasyon yolundaki ferşiyat ve silindiraj bitmiş ve bu yolda (4) adet be- | tonarme menfez yapılmıştır. Hay- rebolu yolunda da iki adet kapak- randmanlarını — arttıran, valimiz Haşim Cevdet beyin himmet ve faaliyetlerini takdir etmek mem- leket halkı namına bir borç, bir vazifedir. Yeni köyler yapılıyor Arasıra Romanya ve Bulgari: an Trakyaya muhacirler gel iği malümdur, Tekirdağına Bal- kanlardan gelmiş ve gelmekte olan muhacirlerin toprağa bağ- lanması ve bir ev sahibi olup müs- tahsil vaziyetine geçmesi için Çor- luda iki yeni köy tesis edilmek- tedir. Bu yeni köyler (100 ha- nelik Ömerler ve (120) hanelik tırmak omaksadile vilâyetimize Türkmenli köyleridir. Çanakkaleden biri (12), diğeri Trakya ikti: iyatında mühim (8) tonluk iki silindir makinesi | bir rol oynıyan Tekirdağ panayı alınmıştır. Silindirler Tekirdağı- | rı bu sene de teşrinievvelin be- na getirilmiştir. Bugün yolları- inde kurulacak ve üç gün devam mızda üç silindir işbaşında bur | edecektir. Tekirdağının Mera | lunmaktadır. Yeni gelen silin. | mevkiinde açılacak olan panayır dirlerle mafianın beş makinesi ol. | da her türlü hayvanat, hububat muştur. ve tüccar eşyası üzerine alış veriş Yeni mektepler yapılacaktır. Bu sene vilâyetimiz mıntaka- Hükümet konağı sında (25) adet yeni mektep bi- Hükümet kânağının natamam | nası yapılmaktadır. Bu mektep- | kalan arka kısmı ikmal edilecek- lerden (16) sa Şarköy, Çorlu, Sa- | tir. Şimdilik beden duvarlarının ray kazaları dahilinde, (9) ade- | tuğla inşaatı (10,000) Tiraya ihale di de Hayreboludadır. Sarayda | edilerek injaata başlanmıştır. yapılmakta olan (500) talebelik Ahmet Hilmi yalı mektebi ikmal edilmek S€ | Trabzonda 250 gocuk eline Tekirdağının imar ve umran iş- | oldu lerile çok yakından alâkadar olan, || “Trabzon 29 (A.A.) — Halkevi her işi mahallinde tetkik ve takip | tarafından, dün halkevinde 250 ederek hükümet dairelerinde İş i lı menfez inşa edilmiştir. Vilâyet yollarında temmuz ve ağustos ayları zarfında (5281) amele çalışmıştır. Şimdi yollarda. #melei mükellefe faaliyeti devam. etmektedir. Nafia işlerinin randmanını art- Bafra Halkevi mensupları Alaçam nabiyesine bir seyahat yapmışlar ve tetkikatta bulunmuşlardır. Seyahat çok istifadeli olmuştur. Resmimizde Alaçam kasabası ve Bafra Halkevi mensupları görünüyor. BEYOĞLU En merkez yerinde İstikl. cürtdesi, Şik sineması karçsında 136 numaralı “Tstiklâl,, apartımanında 2 inci vo: 8 net ket kira Kiral Umum kar. Görmek Için kapisiya, için Bahçakapıla Taş Han 29 No, Acentesine müracaat, Doktor, dişçi muayenehanesi, kadın terzisi, moda atelyesi RR e e RR