1 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

1 Teşrinievvel 1934 Bu cuma tam manasile dolu ve değerli bir spor günü yaşıyaca- Fiz. Slavya ile berabere kalan, İs- partayı bir kaç kere yenen Çekle- yin en kuvvetli takımlarından Bo- hemyanlara Fenerbahçe çıkarabi- leceği en kuvvetli kadrosile karşi ak... Cuma gün- ızda bu maçtan bahsederken gelecek Çek oyun- cuları önünde milli takım namzet- lerinin de denenebileceğini yaz- mıştık, Federasyon şimdilik böy- le bir arzuda bulunmadığından Bohemyan takımı ilk oyununu Fe- kinci oyununu da takviyeli ile oynıyacaktır. ncularının ne ka- Fener muhteli Gelen Çek o) kadar kuvvetli olduklarını pekâlâ bilen Fenerbahçe idarecileri ta- kımlarının senelerce dökülmüş alımterile kazandığı itibarı çok ağır bir mağlâbiyetle sarsmamak üze- re ellerinden gelen hazırlıklari yapmakla meşguldürler. Fenerli lerin bu husustaki telâzlarına, kor- kularına hak vermemek kabil de- Zildir. Vakıa gelecek Çekler pro- fesyoneldirler. Bir kaç tane attık- tan sonra belli gevşek bir oyüna ark rakiplerini: ezmezler, — Fakat ayni profesyonellik dolayı- a dan sonuna ka- © darda gol adedini boyuna artır © malarıda muhtemeldir. Çünkü bir profesyonel takım ilk ziyaret etti. tesir. bırakıp ne davet edilmek için pek li oynuyabilir. Bohemyan tas Bu cuma çok değerli maçlar. göreceğiz İIstanbulspordan Fenere geçen Salâhattin başlangıç maçını Çeklere karşı o hâlâ devam eden şöhretini bilirler, O şöhreti kendi taraflarına çevir. menin de faydalarını pekâlâ tak- dir ederler, İşte Fener idareci nü profesyonellerin böyle Bir tu- tamaklarıma raslıyabileceklerini hesapladıkları için korkuyorlar da var gayretle sarı İâcivert kadrosu. nun kuvvetini artıtmağa çabalı- yorlar... Fener tekiminin derecesini yük- seltmek üzere bu cuma tecrübe edilecek tadilâta göre, İstanbul spordan Fenere giren Salâhaddin birinci takımda ilk siftahını yapa- caktır. Salâhaddinin Fener takımı- min merkez im mevkiinde mi, merkez muavin yerinde mi oy- sıyacağı henüz malüm değildi Köşedeki kupa da değeri 200 İn: giliz lira olduğu halde Amerikanın elinden almak üzere İngiliz zen- ginlerinin şimdiye kadar on dört milyon İngiliz lirası sarfettikleri meşhur Amerika kupasıdır. ynıyacak Diğer hir yerden işittiğim gizli bir habere inanmak lâzım gelirse; bu cumaki Fener takımında Be şiktaşlı Şerefi görmek ihtimali vardır, Diyorlar ki; Beşiktaşın en kiv- rak oyuncusu Şeref te klübünü terkederek Fenere geçmiştir. Bo- hemyan takımına karşı o da ilk oyununu oynıyacaktır. Bütün bu şayialar, spor efkâri umumiyesinin &uma günkü maçla me kadar meşgul olduğunu göste- iyor. Bizim bir arzumuz var: Fenerlilerin ne yapıp yapıp gok kuvvetli ve çok sert Çeklere kar: $i, hakemin lübufkârlığı olmadan, iyi bir netice almalarıdır. Eğer ta- Kıma Salâhaddinle Şeref girer ve tesadüfen o gün yeni oyuncular yadırgamıyarak beraberlik ahen- gi tecsslis ederse, bü arzumuzun kabil olduğunu görebiliriz. Eşre Şefik Balkan güreş şampiyonası başlıyor Cuma akşamı beklediği miz ikinci mühim müsabaka, Bal- kah güreşlerinin başlamasıdır. iki senedir muhafaza ettiğimiz Bal kan şampiyonluğunu bu sene de elden kaçırmamağa çalışacak bü: kün güreşcilerimiz. muntazaman şalışmalarına devam ediyorlar, Her halde üçüncü Balkan gi lerini de bizim kazanmamız azami gayret gösterecekler, Son gelen Bulgar gazetelerinde, müsabakalara iştirak edecek Bul- gar takımının iyi neticeler alacağı yazılmaktadır ve geçen seneden: beri hazırlanan güreşçilerin tam formda oldukları da kaydedik. mektedir. Birinci Balkan olimpiyatlarına Romen, Yugoslav ve Yunanlılar iştirak etmişler ve neticede Türk #akımı birinciliği, Romenler ikin- ciliği, Yugoslavlar üçüncülüğü ve Yunanlılar dördüncülüğü almış lardı. Bu şampiyonada yedi kilo- nun beşinin birinciliğini Türk ta- kam almıştı, Yeni yapılacak üçüncü Balkan güreşlerinde de Türk takımının &velki derecelere yakın bir neti- <e elde edeceğini tahmin etmek» Kızılcahamam mektupları Kızılcahamam kaplıcaları ıslah edilecek Gelecek sene için şimdiden büyük hazırlıklar başladı Ankara (Hususi muhabirimiz. | den) — Kızılcahamamdan çok iyi | intibalarla döndüm. Makamında i im kaymakam Dilâver beyin verdiği malümata göre «Ak: şam» in Kızılcahamam noksarila- Fi etrafındaki neşriyatı nazari dikkate alınmıştır. Noksanların birden ve bir sene zarfında yeri- ne getirilmesine imkân yok ise de önümüzdeki sene Kızılcahamam gok değişmiş ve bambaşka bir şekle girmiş bulunacaktır. Dilâver bey eski Ankara polis dür. Çalışkanlığı ile ken- disini sevdirmiş olan kaymakam beyin Kızılcahamam için tam bir idareci olduğunu şimdiden gör #rmiş olduğunu icraatı pek açık bir surette ifade ediyor. Elektrik yapılacak Kızılcahamamın en mühim nok- sanlarından birisinin elektrik ol- duğunu evvelki mektuplarımda yazınıştım. Kaza merkezindeki ya- tı mektebinin altında bir ırmak vardır. Muntazaman akan bu su- yun elektrik istihsal edilecek de- recede bir kuvvete malik olup ol- madığı tetkik olunacak, müsbet bir netice alındığı takdirde Kızıl cahamam seneye elektriğe kavuş- muş bulunacaktır. Diğer taraftan belediyenin ban- kadan yapacağı bir istilrazla tesi- sat yapılması ve bu suretle bele- diyeye bir varidat temini tasavvur olunmaktadır. Hamamlar fenni şekle sokulacak İdarci hususiyeye ait bulunan Kükürtlü büyük, Çelikli küçük ha- mamların daha sıhhi ve asri bir gekle ifrağı için idarei hususiye ile muhabereye başlanmıştır. Kükürt- Yü büyük hamamın alt yeniden büyük bir hamam yapıla- .cak ve bu hamamın muntazam s0- yunma yerleri olduğu gibi ayrı ayrı banyo yerleri de bulunacak- tır, İşe şimdiden başlanmış ve ye- ni hamamın yeri tesbit olunmuş- tur. Çelikli küçük hamamın da muntazâm bir şekle sokulması ka- rarlaştırılmıştır. Acı su tâbir dilen bir yerde uyuz hastalığına, kaşınmalara iyi gelen sahipsiz bir hamam olduğunu yaz- mıştım. Bu hamam da belediye ta- rafından fenni bir şekle sokula- cak ve bu suretle belediyeye vari- dat temin edilecektir. Gazozdan farksız bulunan «Af. yonkarahisar maden suyu» na çok benziyen acı suyun da belediye- nin kontrol ve murakabası altın- da şişelere konarak satışa çıka- kısmında. rılması çok muhtemeldir. Kaza merkezine otomobil ile bir saat mesafedeki Sey hamamı evkafa gittir. Kaymakamlık bu ha- mamın fenni bir şekle konulması lüzumuna şiddetle ihtiyaç hasıl BEYOĞLU | En merkez yerinde stk “3 Doktor, dişçi muayenehanesi, leyiz, 156 numaralı “İstiklal Umum Emlâk Acentesine müracaat ametgâh için elverişlidir. olduğunu evkaf idaresine bil miştir. Bu hamam da asrin icap- larına uygun bir hale getirile- cektir. Yollar kâmilen düzelecek Kızılcahamamı Ankaraya bağ- Jiyan 105 kilometrelik yoldan mi him bir kısmı şimdiden yapılmağa başlanmıştır. Seneye kadar yolun hepsi muntazam bir şose haline girmiş bulunacaktır. Kaza merke- Zi ile nahiyeler ve köyler arasin- daki yollar ve Sey hamamı - Kızıl- cahamam yolu da eylülde baslıya- rak amelei mükellefe ile teşrin ve ikinci teşrin ayları için- de bitecektir. Kaymakam bey bilhassa yol işi- ne pek fazal ehemmiyet vermek- tedir. «Gerede» den Adapazari larikile İstanbula kadar kara yolunun da inşası gi in- de tululmaktadır. Bu takdirde An- karadan otömol le şimendifer- den daha evvel İstanbula varılı caktı birinci Kazaya dört nahiye ile 160 köy bağlıdır. Hepsi de muntazam te- lefonlar ile merkeze raptolun- muştur. Mezbaha Kasaplık hayvanların meydan- da kesildiği, bu suretle Kızılcaha- mam havasının ifsat edileceği an- laşılmış, derhal asri bir mezbaha inşasına baslanmıştır. . Mezbaha- nin inşaatı iki üç aya kadar ikmal olunacaktır. 5 Postal. O kadar garip ki; Kızılcahama- mun posta nakli haftada güne inhisar ediyor. Meselâ An- karadan verilen bir mektubu saatlik yerde dört günden aşağı alamıyorsunuz... Kızılcahamam için en mühim noksan da budur. Hergün otomobille vızır vızir iş- erken posta nakliyesini bir atlıya vermek neden icap etmiştir. Bu- nun sebel kazanın posta tel- graf müdürü Faik beyden sor- iyor. Otomebil- ler ayda 75 lira istiyor. Diyerek ticaret zihniyeti ile bir mülâhazada bulundu!.. Ziyaretçiler Jandarma kumandanlığının tat- tuğu kayıtlara göre; Kızılcahama- mı temmuz iptidasındanberi 3500 kişi ziyaret etmiştir. Bu adedin mevsim sonuna kadar 6500 ü bul. ması çok muhtemeldir. Ticaret zihniyeti ile hesap ve 5500 kişinin kaldığı 10-15 gür in beş lira har- cettiğini kabul edersek Kızılcaha- mamda ziyaretçiler (o yüzünden 27,500 Lira elden ele geçmiş ve oy- mamıştır ki; bu küçük bir kaza için hayat demekti ” A, Cemalettin caddesi, Şik sineması, karşısında uy apartımanında 2 inel & kiralıktır. Görmek için kapssıya, için Balıçekapıda Taş Han 29 No. kadın terzisi, moda atelyesi