9 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

9 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

STANBUL HAYATI Filleri yutan yılanlar! Saat altıdan sonra Şehzade- başında bir eğlenti faaliyeti bi iyor. Davullar, trampetler, klâri- netler, daha neler, meler... önleri ta maların, tiyatroların tramvay caddesine kadar dolu. Başlarında kocaman kavuklar, bellerinde allı, morlu şallar, kır- mızı mavi entarilerile askeri mü- zedeki heykelleri andıran mehter takımı kapının önüne yerleşmiş. Yalınayak, © başıkabak irili ufaklı afacanlar hep bir ağızdan haykırıyorlar, Ellerindeki reklâm kâğıtlarını zorla gelip geçenlerin koltuklarına sıkıştıran çığırıkan- ar, boğazlarını yırtarcasına bağı: lanımlar, beyler, efendiler, Canınızın kıymetini bi- İyorsanız gecelerinizi rahat geçi- iniz. Ucuz, ucuz eğleniniz. İşte bunu da bizim sinemada bulabi- İirsiniz. Bu akşamki oyunlarımız. dünyaların hiç birinde görülme- . Filleri yutan yılanlar, as- lanları bir yumrukta yere seren adamlar, Hindistan padişahının kızını kaçıran keloğlan. Filimden sonra da boks maçları var. Dü ya leri bu gece sinemamızda dövü- şecekler. Haydi aklınız varsa fır- ağalar #atı kaçırmayınız, hemen bilet alınız. Biribirlerini itekaka içeriye 80- kulanların arasına ben de karış- tım, Gişeden bilet alıncıya kadar, içeride dövüşecek olan meşhur boksörlerden daha fazla yumruk yedim. Nihayet sinemaya girdim. Kulakları tırmalıyan çıngırak sesi etraftaki gürültüyü biraz dur- durdu. Çifi kanatlı perde ai açılırken elektrikler de söndü. yaz perdede donuk hayaller oy- mamağa başladı. Amma ne oyun- lar, ne oyunlar! Aslanlar, kaplanlar. zıpladı, maymunlar koşuştu. Dev vücutlu bir adam ormanda bir aslanla bo- Zuşmaya başladı. Tam bu sırada da ortalık birdenbire kararıver; ilim kopmuş, etraftan ke: hik vıziltıları, sunturlu küfürler, ayak patırtıları, çocuk feryatla, Perde tekrar aydınlandı. Çi arabaları geçiyormuş gibi kulak zarları yırtarcasına bir gürültü. Hint padişahın kızı kaçırılıyor. muş, Fakat kaçıranlar hakikaten usta adamlarmış ha... Koca pa dişahın kızmı kaçırmışlar da ne filmi çekenler görebilmiş, ne de biz görebildik! Manzara gene dı 'de kıvranan bir kaç can göründü. Her halde filleri yuan yılanlar bunlar olacak am- ma, daha büyümemişler, O da bitti, Elektrikler yandı, sahne aydınlandı. Sürekli alkışlar ıda kisbet giymiş, elleri boks eldivenli, zayıflıktan kaburga ke- mikleri fırlamış iki delikanlı or- #aya çıktı. Sağa, sola zıpladılar, biribirlerine bir kaç tokat attılar, Boks maçı da böylece hitama * erdi. Daha geride bir çok hüner. ler görecektik amma nedense be- sabırsızlığım tuttu, daracık dolaptan dışarıya kendimi zor attım, — CR. Bulgaristanın üzüm ihracatı Bulgaristan birinci teşrinin on sekizine kadar 3253 vagon yaş üzüm ihraç etmiştir. İl vam etmektedir. Bulgaristanın bu sene içindeki ihracatının 3500 va- gon olacağı tahmin edilmektedir. MY hidemukacir iskânı Istasyon civarında büyük bir nümune mahallesi inşa edilecektir Babaeski (Hususi) Trakyaya yer leştirilecek Ro- manya ve Bul garistan muha- cirlerinden | 27 hanelik ilk ka- file buraya gek ve halkı eski tan rafından karşı Tanmıştır. Muhacir ler, iskânlarına tahsis Pancar edilen köyüne gönderilmişler ve müfettişi mi İbrahim Tali beyle maiyeti er- kâni, buraya gelerek iskân işle- rine nezaret etmek üzere bu köye gitmişler ve ihtiyaçlarını tetkik eylemişlerdir. Buraya daha 400 hanelik mu- hacir gelecek ve iskânları için iş tasyon yanında büyük ve asri bir Millet mektepleri Maarif vekâleti bu sene daha fazla ehemmiyet verecek Ankara (Hususi) — Maarif ve- kâleti millet mektepleri işine ye- niden büyük bir ehemmiyet ver. mektedir. Maarif ve Abidin bey son tetkik seyahatinde halkı okutma meselesi hakkında alâka- darlardan izahat almış, bu mese- eye daha ziyade ehemmiyet veril. mesine lüzum görülmüştür. Aldığımız malümata göre, mil- let mektebi olmıyan köylerde, sey- yar dershaneler yapmak fikri tek- Tar tetkik edilmektedir. Boluda ekim faaliyeti Bolu (Hususi) — Son yağan yağmurlardan sonra çifçi çalışma- ğa başlamış, bazı mıntakalarda to- Bu sene, sonuna i esnasında, köylünün elde ettiği mahsul ol dukça bereketlidir. Fakat, her tarafta hububat fiat. lerinde bir yükseliş olduğu halde, havalimizde alıcı azdır. Köylü de borçlarını karşılamıya mecbur ol- 'duğundan elindel ahsulünü za- ten uzun müddet beklenememek- te, kilosunu (2,53;5) kuruşlan sat- maktadır. Gönen memurları yardım sandığı Gönen (Hususi) — İki sene ev. vel eski kaymakam Zeki bey tara- fından kurulan kooperatif feshe. dilmiş ve onun yerine Gönen me- murları yardım ve biriktirme san- Yapılan intihapta makam İzzet bey, mubhasipliğe Mehmet, veznedarlığa Haydar, lığa Mustafa, İsmail, murakıp: lığa da malmüdürü Nuri ve muha- sebei hususiye memuru Hakki beyler seçilmişlerdir. eskinin umumi görünüşü ne mahallesi tesis edilecek tir, Bu mahalle inşa edilince mu- hacirler, yerli halkın evlerinde ir edileceklerdir. Romanya ve Bulgaristanda gelen ve gelecek muhacirlerin Trakyada yerleştirilmeleri memle- ketin servet membalarını daha işlek bir hale getirmek için çok Torbalı kooperatifi Ortaklarına büyük yardımı dokunuyor Torbalı (Hususi) — Ege mın- takasınm mümbit mahsuldar bir sahası olan Torbalı kazasında bu sene geçen seneye göre daha fı la hububat dikildiği halde yazın kuraklığın tesirinden umumi re- koltede yüzde (20) nisbetinde bir eksiklik vardı, Fakat Tepeköy zi- rai kredi kooperatifi ortaklarına dağıtılan ve ıslah edilmiş bulunan İtalyan buğdayının iyi ve bere- ketli verimi sayesinde geçen se- neki buğday rekoltesi elde edil mişt Ayni zamanda pamuk zeri; na fazla ehemmiyet verili iyi gitmesi çifçi Tepeköy koopet lerdedir. Fer mağa çalış nefs ile başarı m bu müessese, pa- muk dikimi mevsiminde ve hu- bubat mevsimlerinde — zürraa (8830) lira nakten yardım etmi tir. Son zamanda bu mkitar di ba fazlalaşmıştı Satış kooperatifleri teşkiline intizaren bu kooperatif, mahsul. leri İzmirdeki antreposunda top- lamış ve toplamaktadır. Uygun fint buldukça satmakta Kurutulmağa başlanılan Cek It gölünün sağlık ovasına çevrik. mesi pek yakın olduğundan, koo- kredi tesbitile uğraşmaktadır. Tirede mahsul Tire (Hususi) — Tiremizin bu seneki tütün, pamuk, kendir istih- sal vaziyeti çok” iyidir. İhracat hummalı bir surette başlamış, çif. ginin yüzünü güldürmüştür. Pek yakında tütün piyasasının açılma” 8 beklenmektedir. faydalı olacaktır. Babaeskide 12,000 liraya bir Halkevi o binası inşası kan tarılmıştır. Ka zanın bu inşaat için lâzım gelen tahsisatı vardır. Ziraat bank: sı bu sene köy- lüden © buğday alacaktır. Buğ- day depoları hazırlandığı gibi mübayaat me murları da gel mişlerdir. Edirne, Havsa, Kırklareli köy- lüleri buğdaylarını Babaeskiye getirerek Ziraat bankasına sata- caklardır. Şark demiryollarının tarifeler- de yaptığı son tenzilât dolayısile halkın ve köylülerin trenlere rağ- beti artmıştır. Otobüsler, hemen hemen yolcusuz işlemektedirler. Kız kaçıranlar Dördü de yakalandı, adliyeye verildi Tire (Hususi) — Bayındırin Yusuflu köyünden Tıraş Ahmedin kızımı kaçırıp kızım al tüfek dipçiklerile döven ve ölümüne se- bep olan Mestan ve Mehmet za- bıtanın tedbirleri ve sıkı kovala- ması sayesinde yakalanmış, kaçı- rılan kızcağız da sağ salim bulum- muştur. Bugün de ayni şerirlerin arka- daşları olup ta tutulamıyan Hüse- yin ve Mehmet te yakalanmışlar. dır. Jandarma kumandanı ile baş- çavuş Ahmet efendinin. çalışma- ları takdirlere şayandır. Bir kaçakçı yakalandı Tarsus trenile İstanbula gelen Hasan Nizami isminde bir adamın muhafaza ve emniyet memurları tarafından üzeri aranmış, netice- de ceplerinde ve eşyaları arasın- da birçok sizara kâğıdı. bulun- muştur. Hasan Nizaminin Üskü- 'dardaki evi de aranılmış ve bir çok ipekli kaçak kumaş bulunmuş- tur. Nizami ve arkadaşı Ziya ile Ethem adliyeye teslim edilmişler. di Bir kız kudurdu Bolu (Hususi) Gönen ki den Ayşeyi bir müddet evvel köpek ısırmıştı. Fakat buna karşı hiç bir şey yapılmamıştır. Aradan zaman geçtikten sonra köp ku- duz olduğu anlaşılmış, fakat ge- me haslayı tedavi ettirmek için bir şey yapılmamıştır. Son günlerde Ayşe kudurma alâmetleri göstermiştir. Bunu gö- ren köylüler şaşırarak imam Hafız Abdullah efendiyi okutmak için çağırmışlardır. Hasta imami gö- rünce hücum ederek kendi 1sır- mıştır, Zavallı genç kadın feci 12- tıraplar içinde ölmüştür. İmam te- davi edilecektir. 5 Teşrinisani 1934 aş NELER OLUYOR? i 730 bin liraya bir burun Şikago mahkemeleri bugünleri de çok garip bir da tr. Bu dava burununun. ya bakacak, ir parça *ı koparılan bir adamın bir lokan ta sahibinden istediği 150 bin lirar, lık zarar ve ziyan davasıdır. Da- vanın sebebi şudur: Şikagoda oturan M. Costa is minde bir genç, bir gün öğle vakti şehrin büyük lokantalarından bi- rine girmiştir. Delikanlı, came“ küçük bir istakozu i ve bunu yemek ise tediğini söylemiş, taze olup olma diğnı garsona sormuştur. Bu su ın metrdotel hemen istakozu bir tepsinin içine koyar, rak müşterinin önüne getirmi — Bakın efendim, canlı canli dır. İsterseniz bir koklayın... dex - Müşteri istakozu koklamak? için burununu yaklaştırınca İsta koz, kıskacile burunu yakalamış» tır. Bütün gayrete rağmen kıskaç mecburiyeti hasıl olmuştur. Fakat kıskaç, delikanlının burunundan Parça koparmığtır. Müşteri işte bunun üzerine 150 bin lira zarar've ziyan işlemiştir. Bu garip davanın neticesi merak la bekleniyor. Tı lerine kolaylık İngiltere telefon idaresi müşte- rilerine bir kolaylık göstermeğe karar vermiştir. Kolaylık şudurt Bir adam ayni zamanda bir kaç kişi ile birden konuşmak istediği zaman telefon idaresine bunu ha- ber vermektedir. İdare adresleri verilen kimseleri çağırarak bir koymakta bu suretle te adam sesini bir kaç ki. giye işittirmekte ve bunlarla zakerede bulunmaktadır. Bu usu- ün çok rağbet göreceği tamir ediliyor. Cokeyin avcılığı İktisadi buhran yüzünden Ke tarafta işsizlik vardır. Fakat açık gözler, buhrana rağmen kendile- rine iş buluyorlar. Bu cümleden olarak Amerikada oldukça tanin- mış bir cokey az zamanda mühim İ bir para kazanmağa muvaffak ol muştur. Cokey işsiz kalınca gazeteleri okurken Kansas vilâyetinde iki kazada getirilecek her bir karga için 10 sent verileceğini görmüs, bunun üzerine avcılığa başla, ilk gün 207 karga vurunca işi irmeğe karar vermiş ve yuvalarını bularak mitral ü andıran bir silâha avcılığı başlamıştır. Bu suretle az zaman içinde 40 bin karga YE pt Es ki cokey on beş yirmi gü 4000 dalar, yani beş bin. kazanmıştır. Cokey, bu suretle zengin ol ğı ümit ederken tahsisat im 'den ava nihayet vermeğe mecbuğ olmuştur. Maamafih kazandığı ya ile bir iki sene geçincbilecektir. | Avrupadan hicret edenler Milletler cemiyetine bağlı beye nelmilel mesai idaresi tarafından neşredilen bir rapora göre geçeli asır zarfında Avrupadan 55 mili yon insan hicret etmiştir. Bunlar. dan 36 milyonu Amerikada yerleğr miştir. Hicret edenlerin çoğu landalı, Alman, İtalyan, Lehli ya Bu kadar büyük hicrete rağmsa Avrupanın nüfusu 210 milyonda 500 milyona çıkmıştır.