15 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

15 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Gaziantebin şifa yurdu Memleket hastanesi çok mükemmel bir müessese halini aldı Gazi Antep (Hususi) — Şek: rimiz memleket hastanesi — bap hekimi Nuri Hakkı bey mem- leketimizin ifti- har edeceği kıy metli ve kudretli operatör lerimizden biri- dir. Avrupada 5-6 sene staj gö- ren kıymetli ope- ratörümüz, bü tün halka kendi ini sevdirmi Köylü, şehi zengin, fakir bütün hastaları, istis- pasız ayni şefkat ve ihtimamla muayene ve tedavi eder. Bu iti- barla Gazi Antep ve civarında kendisini tanımıyan bir fert yok- tur diyebilirim. Gazi Antep memleket hastane- si, mükemmeliyet ve intizamını, Nari Hakkı beyin faaliyet ve ik- #idarına borçludur. Hastanenin bütün paviyonları tertemizdir. Ufak bir gürültü bile duyulmaz. #ki katlı bir binada kurulan mem- leket hastanesinin bu mükemmeli- yet, temizlik ve intizamı ziyaret- çileri hayran bırakır. Hastanenin dahiliye mütehas- sısı Ekrem, kulak, boğaz, burun mütehassısı Haşim beyler de mem- İeketin bütün sıhhi ihtiyaçlarını temin eden birer kiymelti unsur teşkil ederler, Gazi Antepte çok mükemmel olarak temin edi Bugün, memlekette tek bir salgın hastalık yoktur. Bu husustaki mücadeleye veri- len ehemmiyeti, altı ay zarfında, vilâyet dahilinde otuz bin çiçek, altı bin dokuz yüz menenjit ve dört bin altmış dört tifo aşısı ya- ıldığını kaydetmekle tebarüz et- tiririz kanaatındayım. — Vilâyet merkezinden belediye tarafından «yakında bir tebhir istasyonu inşa- Sina da başlanacaktır. Bu istasyon den, elbise ve eşya temizliğini te- mine kâf, gelecek tertibatta ola caktır. Memleket has- tanesinde © son altı ay zarfında 519 basta yatın rılmış ve 201 ameliyat yapıl mıştır. Kezalik polikliniğe | mli- racaat eden 5493 hastanın ayakta tedavisi yapılmış we 1535 lâbora- tuvar muayene! yapılmıştır. Yir- İİ mi beş yataklı | Kilis memleket de bastanes ayni pavyon göstermektedir. Memleket hastanemizde iki mun- tazam ameliyat salonu ve birçok yilâyetlerimizde bir eşi daha bu- Junmıyan salgın hastalıklar pavi- yonu ve etibba daireleri vardır. Şehrimizde ayrıca Amerikeli- lar tarafından idare edilen bir hastane ile doktor Mecit Abdullah ve Saip beylerin hususi müessese- leri vardır. Serbest “olarak sekiz doktor hizmet görmektedir. Vilü- yetimiz trahom hastanesi de ken- disinden ayrıca ve uzun uzun bah- setmeğe lâyık işler görmektedir. idareci sıhhat ve içtimai muayenet müdürü Süleyman Faik beyin i resindeki sıhhi teşkilât umumun sıhhatini tamamen tekeffül etmiş, sıhhi vaziyete hâkim olmuştur. Satılacak vakıflar Izmirde gelirleri masrafla- rını kapamıyan vakıflar satılacak yerlerinde evkafa ait gayri m: kullerden bir sene zarfında geli- rini karşılıyamıyacak derecede masrafa sebep olanların satılması ve bunların parasile mühim gelir temin edecek akarat inşası evkaf umum müdürlüğünce muvafık gö- rülmüştür. Bu gibi satılşar için evvelemir- de vilâyet idare heyetinin de ka- yarı olmak lâzımdır. idare heye- #inden bunun için karar mişti Mardin belediye reisliği “ Mardin 10 (Hususi) — Şehri- miz belediye reisliğine Halkevi re isi Dr. Aziz Nihat bey seçilmiştir. Mardinin münevver ve çalışkan bir genci olan Aziz Nihat beyin belediye” başkanlığına seçilmesi Bütün Merdin halkını sevind mişti isten. Mardinde bir genç dayısının oğlunu öldürdü Mardin 10 (Hususi) — Geçen gün şehrimizde çok feci bir cina- yet olmuş, Esat adlı birisi dayıza- desi Mehmet Şerifi çarşı içinde, bir marangoz dükkânında taban- ca ile öl Ki yakalanmıştır. Mardin şehri güzelleşiyor Yeniden caddeler açıldı, güzel binalar yapılıyor Mardin 10 (Hususi) — Üç ay- 'danberi şehrimizde başlıyan yı cilık işleri sürekli bir çalışma ile ilerlemektedir. Şehrin ortasından geçen, Savur kapısından Diyarı- bekir kapısına kadar uzanan ana cadde 12 metre genişletilerek üze- rinde bulunan kuytu, dar ve ma- ğaraları andıran dük! tarılmıştır. nin geçen haftadanberi parke taş- larla döşenmesine başlanmıştır. Caddenin parke taşlarla döşenme- sine başlandığı gün çok parlak bir temel atma merasimi yapılmış ve #merasimde vali Talât bey güzel bir nutuk söylemiş Muğlada yazılan gizli nüfus Muğla 14 (A.A) — Gizli nüfus vakalarının yazımı hakkındaki ka- nuna uygun olarak 1 eylülden 9 ikinci teşrine kadar 252 “doğum, 2102 ölüm, 839 evlenme ve 8 bo- şanma vakası olmuştur. Burnova Ziraat sergisi Bir inşaat hatası olarak sızılti veren ve yağmurlu havalarda kul- lanılamıyacak bir halde bulunan Burnova ziraat mektebinin tara: şası yeniden yapılacaktır. Bu iş için 10,500 lira tahsisat konmuştur. Tütün satışı Egeden şimdiye kadar 8 milyon kilo tütün satıldı Şimdiye kadar yapılan tütün Satışı miktarı sekiz milyon kiloyu geçmiştir. Yani bu yekün itibari. le, rekoltenin ütçe ikisi demektir. Türkofis İzmir tün satışlarını yakın: dan takip etmektedir. Satışın harartlenmesi üzerine €cnebi müesseselerinden başka di- ğer bazı firmalar da muhtelif yer. lerde piyasaya girmişlerdir. Fiat- ler iyidir. satılmış şubesi, Gaziantepte yeni yollar yapılıyor. Gazi Antep 10 (Hususi) — Son zamanlarda vilâyetimizde büyük bir yol yapma faaliyeti var. Bir çok yollar tamir edilmiş ve yeni- den yollar yapılmıştır. Kilis - lsla- hiye - Fevzipaşa yolunda sekiz metre açıkl da bir köprü yapıl mıştır. $ Muğla Halkevinde modern musiki dersleri Muğla 14 (A.A) — Halievin- 'de modern musiki derslerine baş- lanmıştır. Haftada iki defa veri- len derslere bilhassa gençler rağ- bel gösteriyor. Türkiye güreş birincilikleri Bursa 14 (A.A.) — Türkiye gü- reş birincilikleri kânunun ilk haf- dasında şehrimizde yapılacaktır. Alâkadarlar hazırlıklara başla #şlardır. İİ ayakkabı tevzi ettiği gibi bunl a Konya (Husı kılâbımızın kül karakol vazifesi miz şehrimizin ehemmiyetine gö- ve canlı varlıklarla hedefine doğ- ru yürümektedir. Halkevinin bu müsbet faaliyeti hakkında kıymet- li reisi Ferit bey bana şu izahatı vermiştir: — Geçen aylar tatil aylari ol. duğu halde evimiz biran bile çalışmadan geri durmiyarak kül tür sahasında verimli faaliyetine devam etmiştir, bilhassa dil, tarih, edebiyat şubesinin mesaisi kayde şayandır. Bu komite gönderilen Tarama dergisi fasiküllerini tet- kik ile meşgul olduğu gibi (Dil, Tarih, Edebiyat araştırmaları) is- omite bir sene içinde biri dil, etki eserler ve birisi de tarihe ait olmak üzere dört kitap neşret- Selçuk veziri (Karatay) ın bayat ve eserlerine ait yeni ve kıy- metli bir kitap ta neşredilmek üze- redir, Içtimaf yardım şubesi © Bu komite Cumhuriyet bayra- mı şerefine ilk mekteplerde 170 fakir ve kimsesiz çocuğa elbise ve NEREDEN — Böyle gözleriniz Bai İ — Nereden geldiğimizi biz de bilmiyoruz amma Faik Sabri beyini yeni çıkan NEREDEN GELİYORUZ? kitabını okuyacağız ve nereden geldi Bu güzel kitabi okuyunuz. GELİYORUZ? o 15 Teşrinisani 1934 Konya mektubu Konya Halke: Halkevi çok iyi çalışıyor Fakir talebeye yardım ediliyor, köylünün işleri takip olunuyor rın iaşesi için de himayeietfal ce- miyeti ve mekteplerdeki himaye heyetlerile elbirliği etmiştir. Fa- kir talebeye geçen sene olduğu gibi bu sene de defter, kitap, kalem Mevzi etmiş ve ders senesi başında smektebe girmek üzere gelen yüze yakın gencin yerleşmesine delâlet etmiştir. Her hafta bu komiteye mensup zevat tarafından munta- zaman konferanslar verilmektedir, Köycüler şubesi Köylere seyahatler tertip edile- rek köylünün irşadı için çalışı makta ve sıhhi yardımlarda bulu- Bulmaktadır. Bu komite tarafın. dan şehirde kurulan takip odasi bir ay içinde 294 köylünün devlet Sina bir ay gelmiştir. Bu sene de ikinci teş rinden itibaren lisan, muhasebe, daktilo ve medeni bilgiler kurslari açılacaktır. Bu kurslara iştirak et- mek üzere müracaat edenlerin miktarı şimdiden yüzü tecavüz ete miştir, Halkevine gençliğin alâkas' sini bir kat daha artırmak için gü- zel bir bilârdo ile müteaddit mi tenisleri getirtilmi nereden Geliyorsunuz?, . Siz de nereden geldiğinizi merak ediyorsanıâ 164 sahife, 60 yesim - 40 kuru AKŞAM KİTAPHANESİ dj