15 Kasım 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

15 Kasım 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Müstakbel süt içerim. damat Müstakbel kayın peder -Gece yarısından çok sonra — Me .şallah, daha burdasın, Giderken bir çay iç barı. — Teşekkür ederim, sabah kahvaltısında DEMEDİM Mİ? Güzel âşık! bu oyunda, Yatularsun demedim mi? Tetik durmazsa sonunda, Tatulursun demedim mi? Keseniz sevgiye dardı, Gözünüz göklere daldı, Nişan oldu, nişan aldı, Vuralursan demedim mi?. Parasız sevgi yasaktır; Bu kadın aşka uzaktır, Bu gülüş belki tuzaktır, Tutulursun demedim mi? Çıktı işte her dediğim, Boş değilmiş söylediğim, Şimdi artık dinlen beyim? Yorulursun demedim mi? H. Adnan — Kaplumbağa çorbası vereyim Bizimkiler emsalsizdir. — Biliyorum, dün bir tanesi bana hizmet etti. e — | Kulaktan kulağa | VASİYET — Salamon eğer burada ölür- sem beni gömme, İstanbula götü- e ruhum muazzap — Dediğini yaparım, seni kır- mak istemem, Evvelâ buraya gö- merim, eğer ruhun muazzep olur- sa o zaman İstanbula naklederim. İFLAS — Gördün mü başıma gelenleri? — Ne geldi Salamon? — iflâs ettim, Mahvoldum. Bi tün paralarım battı. Yüz bin lira mahvoldu. — Sıkılma, bir gün işlerini ge- ne düzeltirsin. Filvaki çok para batmış... — Çok ta söz mü?., Bu arada beş yüz lira kendi param da gitti — Annem akrabamız olduğu- muzu söyledi.. — Baba tarafından akrabanızım. — Fena taraftan akraba oldu- Zunuzu oturunca anlar İLAN Altı katlı bir apartıman satılık ve kiralıktır. Açıkgöz her tellâla müracaat edilsin. MÜŞTERİLERE, Birahanemize dışarıdan meze ve yiyecek getirilebi Fakat getirenler hata etmiş olurlar... GAZETE Radikal - Sosyalistlerin naşiri efkâr gündelik gazete Haftada iki defa çıkan yegâne gündelik gazetedir. — Biftek pişmedi mi karıcığım? — Iskara da pişmedi, tava da pişmedi, biraz sabret kaynana cığilm. Koşma Bir yaslı yolcuyam Bükülmüş belim? Yolda kalsam da bir, kalmasam da bir? Sesin duyulmuyor, Ey kırık telim! Seni çalsam da bir; çalmasam da bir? Gönlümü hayata bir KEKEME Salamonun oğlu kekeliyordu. Bu kusurunu düzeltmek için bir köye gönderdiler. Altı ay sonra arkadaşları sordu?” — Oğlun nasıl oldu, artık ke- kelemiyor ya? — Hayır, fakat bütün köy halkı kekeliyor. ÖLUM — Aldırma, insan bir kere ölür. — Iki kere ölmek ihtimali olsa merak etme aldırmıyacağım... ekliyen yok! Ben gibi şar yolda emekleyen yok! Damımda yolumda bir bekliyen yok! Köye varsam da bir; garmasam da bir! H. Adnan Şundan bundan | larınızı gönderi- ŞİKÂYET Eğer lokantamı- zın yemeklerin. den memnunsanız gene geliniz, de- gilseniz. ahbap- Çatal bıçak çal- mayınız. Eğer yaşamak için yemek iste. miyorsanız, beni yaşatmak için yeyiniz. Sikâyetiniz olur- sa oğluma mü. racaat ediniz, Boksördür! LOKANTADA Müşterilerden Biri garsona : — Garson, ba- na bir biftek söyle, O esnada baş ka bir müşteri de; — Garson, ba- na iyi bir bif- tek söyle. Garson muifa- ğa seslendi : — iki biftek. Biri iyi ola- cak. BASKIN Silâhlar patlayınca ortalık ka- rıştı. Kimi kumar masalarının al- tina saklanıyor, kimi pencereleri açmağa vakit bulamadan pence- relerden atlıyorlardı. RAKİP — Levi senin ikiz bir kardeşin varmış sahi mi? i ya, Ben dünyaya rakipli geldim, NE YAPMALI? Büyük anne torununa yor: — Oğlum, evlâdım, eğer uslu oturur çalışırsan cennete, çalış maz yaramazlık edersen cehenne- me gidersin? — Sinemaya gitmek için ne yapmalı söylü. — Demek babanız bütün ser- vetini yumurta ticaretinde gaip etti. Evet... Bir gün yumurta se- petini çalıverdiler... — Pu kör topunu nereye götürüyorsun ? NE DEMEK İSTERSİN?, Bilmem ki sen nice ersin?. Zi-Ve ne demek istersin?.. Aşık mısın, mecnan musun? Durmadan feryat edersin. Şair değil kalenderim, Bir dalda dermam giderim, Cepte param olmasa da, Göynüm gani olsun derim, Beni sen bilene sor da, Pek takılma eski kurda, Eğer meydan okuyorsan, «Şen yazılar» işte burda, — Ben korkak değilim, fakat karşıma aslan çıkınca nefesim di. Eğer bugünkü gibi içki kokuyordise isabe Kar * yuvarlama yuvarlana kaydı, şimdi eritmek Rahmi Karaca almiş