16 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Kânunusani 1937 8 yaşında kendi alın terile milyoner olan kız Shirley Temple'in filimlerini şimdiye li 240 milyon kişi seyretmiştir Shirley Tmple'i tanırsınız... Bu kü- çük artistin filim seyircileri arasında düşkünleri pek çoktur, Bir çok kim- yin çevirdiği hiç bir filmi ,, mevzu ne olursa olsun muhakkak gidip görürler. Hele ço cuklar... Bunlar küçük artistin filmi- mİ büyük bir. gıpta ve gururla şeyre- derler, Bu yaştâ gösterilen kabiliyete hayran olurlar. Amerikada yapılan bir istatistiğe göre Shirley kadar seyirci celbeden yıldıza ender tesadüf edilir. Üç senes ik yıldızlık hi filimlerini 240 müyon kişi seyretmişe tir ki bu, bir rekordur. Dünyada en çok tanınmış çocuğun Shirley oldu- ğu muhakkaktır Shirley geçen sene dört, filim yap- Bu filimler 15,600,000 dolar gelir temin etmiştir. Bunun dokuz mil yon kârdır. E. nede dört filim çevirir. e 12 filim yapmıştır. Her fi- lim, vasati olarak, 625,000 dolara mal olmuktadır. Getirdiği kâr ise üç mi yon dolardır. Shirley ilk filim çevirmeğe başladı- ği zaman haftada 200 dolar alırdı. Bu Yüşta bir kızın bu kadar para alması çok bile görülüyordu. Fakat Fox fi- Yim şirketi. istikbali düşündü ve ken- di arzusile Shirleye beher filim için 100 biri dolâr'vermeğe başladı. 12 fi- lim için 1,200,000 dolar almış demek- rle tir Shirleyin başka o menbalardan bir yardır. Reklâm için bü- lerden çok para alır. Bu pata kendisini ve ailesini geçindirme- ğe kâfidir. Binaenaleyh küçük artist filim çevirmektön kazandığı parayı bir kenara koyuyor demektir. Shirley nisan ayında sekiz yaşına asacaktır. 8 yapada kendi alın teri- le milyoner olmak hoş bir şeydir, de- ğil mi? Shirleyin babası bir bankada kâ- tiptir. Kızının kazancına katiyyen el sürmemektedir. Shirley şimdi hu- susi hocalardan ders alıyor. Daha iki, sene filim çevirecek, on yaşında işten çekilecektir. Fakat tgkaüd olup bir kenarda yaşamak için değil, mektebe girmek için... Shirley bir liseye gire- rek orada tahsilini bitirecek ve on- İ ge başlıyacaktır. # Shirley Temple dani sonrâ belki tekrar filim çevirme- Shirley işten çekik diği gün iki milyon dolardan fazla parası bulunacaktır. Hollivuta gidenler Sevimli Fransız Sahife $ —e © Sofya m mektupları ' Yugoslav - Bulgar paktının akisleri Sofya gazeteleri bu paktın sulhe kıymetli bir hizmet olduğunu yazıyorlar Sofya (Hususi muhabirimizden) — Ay sonlarına doğru imzalanacak olan Yugoslav - Bulgar paktı, siyasi mahafilde ve efkârı umumiyede derin bir alâka uyandırmakta devam ediyor. Bütün gazeteler bu paktın lehinde yazılar yazıyorlar. Mir gazetesi ezcümle diyor ki; «Biz, paktı büyük bir hadise ola- rak telâkki ediyoruz. Çünkü o, iki milletin hissiyatını ve isteklerini ifade ediyor. Bu paktta iki milletin sulh ve sükün içinde inkişaf edeceğini gö- rüyoruz;' pakt, iki milletin istiklâlleri- ni koruyan garântileri sağlamlaştırı- yor, Bulgarlarla Yügoslavlara kardeş- çe ve dostça yaşamak imkânını veri- yor ve geniş mikyasta iktisadi inkişaf larını temin ediyor, Bugüri büyük ve küçük hileli, Kuvvetlerini ve servetlerini arttırmak için dostlar arıyorlar. Pakt, karşılıklı anlaşma ve kardeşçe işbirliği yolun: da atılan adımın başlangıcıdır. Dahi- len ve haricen süküneti emin olmıyan bir millet, ilerliyemez. Umumieytle söyleniyor ki, iyi bir dahili siyaset İyi bir harici siyaset ile beraber yürür. Bu düstur, diğer mem- leketler için doğru olabilir, bizim ya- | kın tarihimizi takip edenler ve bilhas- | sa onu yaşamış olanlar bilir ki, ha- | rici siyasetimizin fenalığından mem- leketimizde dahili karışıklıklar mey- suna ve anlayışına göre takip edilen harici siyasetimizin yanında, memle- ketimizde sükün başgöstermiş ve 0 zaman hüriyete ve kanun devrine ka- vuşmuşuzdur. İnlanıyoruz ki, şimdi de ayni şey- Jer olacak, haricen ve dahilen de hu- zur içinde olarak işimize ve kültür in- Kişatımıza sarılacağız. Bulgaristanla Yugoslavya arasında- ki ebedi dostluk paktı, bu iki millet- ten başka Balkan yarım adâsındaki diğer milletler, bugün dünyanın mu- kadderatını elinde tutan büyük dev- letler, hattâ harpsever diye tanınan milletler arsında da sevinçle karşı- lanmıştır. bütün beşeriyet içindir, ve bu paktın, dünyanın barışa doğru gitmesine ol- İukça yardımı olacaktır, Yakın zaman- lara kadar Balkan yarım adası, isyan- lar ve kanlı kargaşalıklar ocağı ola- rak şöhret kazanmıştı. Vatanımız, Sulhseverliği hususunda iyi bir delil gösteriyor. Bulgarisatn, maziyi unuluyor ve gözlerini aydınlık istikbale çeviriyor. 'Bulgarlarla Yugoslavlar kadar başka hangi mille yekdiğerine bu kadar yakındır? Dahilde ve hariçte sulhün hüküm sürmesine başlıyacak olan güne sena edelim, Böyle bir siyasete yardım edenler var olsunlar.» Şimdiki kabinenin organı olan «Dnes> gazetesinde Dr. Stoyan Tso- nef, «Bulgaristan ve Yugoslavya» baş- hiğile yazdığı başmakalede diyor ki: artisti Renge Saint Cyr de yakında hareket edecekmiş Son zamanlarda Fransada çok şöh- ret kazanan artistlerden biri de Re- nöe Saint Gyrdir, Bu gevimli artist bir çok filimlerde genç Kiz rolünü ya» ei Saint Gyr 1,63 “santimetre boyunda, 50 kilo ağırlığındadır. Yani ince ve çok mevzun bir vücudü yar- dır. Bunu spora borçludur. İyi ata biner, bisiklete çok meraklıdır, balık gibi yüzer, her gün yürüyüş yapar. Bütün bunlardan başka cambazlık tâ bilir. Trapez üzerinde bin bir hü- erler yapar. Bir kaç sene evvel pilot- luk şehadetnamesini almıştır, Rente Salnt Gyr sarışın, fakat ko- yu siyah gözlüdür. En büyük zevkle- rinden biri de yemek pişirmektir. Bu artistin de yakında Hollivuta gide- rek orada filim çevireceği söyleniyor, dana gelmiştir. Fakat imilletin arzu- | İki kardeş milletin yaptıkları büriş. | “—<Bulgaristanla Yugoslavyanın ars- sındaki ebedi döstluk paktınm imza- lanması yakındır. Böylelikle, iki ta- raf arasındaki işbirliği ve yakınlaşma, en nihayet büyük bir muvaffakıyet- le neticelendi, Ümit ederiz ki, iki Slâv milletinin ortaya koydukları kıy- metli yeni yil hediyesi, hiçbir kıskanç lik uyandırmıyacaktır. Uzun seneler #ki kardeş milletin nasebatı buliranlar geçiriyordu ve bu münasebatin normal inkişafını germekie olari sebeplere teessüf et- meliydik > Bundan sonfa muharrir, pakta de- yanan Bulgar - Yugoslav münasebe- tındaki sön'değişiklikte hizmetleri gö- rülen kral Berfsi takdir ettikten Sör- ra makalesine devam ederek diyor ki: <Bulgaristanla Yugoslavya arasın- daki ebedi destiuk paktının, tarihi ve beynelmilel siyasi ehemmiyeti çok bü- yüktür. Her şeyden ewwel bu pakt, Balkan- larda, sulkün ve sükünetin emin bir garantisidir. Hiç bir tarafg karşı olmıyan bu paktın, yarim âdada sulh için atılan en kati adımlardan biri olduğunu, Balkan antantıfın reisi olan B. Tev- fik Rüştü Aras ta tasdik etli, Bal- kan Sulhü için yegâne çarenin, !ki Slav milleti atasında tecessüs eden dostluktan başka bir şey olmadığı he£ zaman meydanda değil midir? Diğer yandal pakt, Balkanandlaş- masında mevcut olmıyan Bulgarista- nı, itimada gayri şayan ve gayri samimi bir eleman gibi gösteren kuv vetlere karşı parlak bir cevap teşkil eder. Bulgarislanın diğer komşularile daha yakından anlaşmasını kolaylaş- | taracaktır. Bu pakt, Balkanlardan başka şarki ve orta Avrupa memleketleri üzerin- de de iyi tesirler yapacaktır. Yugoslavya ile olan pakt, volkanik craziye döndüğü sayılan Avrupanın bu mıntakasındersulhe hizmet için bir sembâl gibi yükseliyor.» Burada yortu günleri çıkmakta olan <Prazdniçni Vesti> gazötesi'de bi yaz zısmda diyor ki: «Harici siyâsetimizde hiç bir akid yoktur ki Yugoslav - Bulgar paktı ka dar memnuniyetle karşılansın ve tesir- ler yapsın. Hiç bir kimse için gizli değildir ki, çoktanberi, kardeş Bul gar ve Yugoslav milletleri arasında bir değişiklik olmuştur ve onlar birbirle- rini o kadar yakı tmek vaziye- tine gelmişlerdir «kardeşlik; ko- limesi bu yakınlığı tam mânasile ifa- de ediyor.» Utro gazelesinde de neşredilen bir makalede deniliyor ki: «Başvekil Köselvanof tarafından akdi ilân edilen Yugoslav - Bulgar ebedi dostluk paktı, iki memlekette de memnuniyetle karşılanmaktadır. Emi» niz ki bu pakt, yakın ve uzak memle- ketler tarafından da ayni memnuni- yetle karşılanacaktır.» Yaltaç (Akşam) — Yalvaçta, orta okul talebelerinin iştirâkile Mari Yık dırım piyesi muvaffakıyetle temsil edilmiştir, Kllişemiz, bu temsilden bir sah- neyi gösteriyor.