19 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

19 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

«o 19 Kânunusani 1937 Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: — Karaköy - Köprübaşı Tel, 42862 — S ci Mühürdarzade mm ban (o Tel: 22740 Mersin Postası Bugünkü Mersin postası ya- pılmayacaktır. 21/1/937 per- şembe günü saat onda Galata rıhtımından Mersin postasına kalkacak olan «GÜNEYSU) vapuru seferini bugünkü posta ile tevhiden yapacak yani gi- dişte ilâveten Alanya, Anamur ve Dörtyola da uğrayarak Pa- yasa kadar gidecek, dönüşte keza ilâveten Taşucu ve Ana- mura uğrayacaktır. (331) Scandinavian Near East Agceny Galata Tahir han ? üncü kat Tel: 44991-23 Svenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Dantzig. Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık Iimanlar Şark ve Karadeniz başlı" &a limanları arasında 15 günde bir ezi” Met ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslodan beklenen vapurlar. Birkaland vapuru 27 K.saniye doğru Günborg doğru | Vingaland vapuru 9 şubata doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roters dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg. Dantziz - Stokholm, ve Oslo, limanları için hareket edecek vapurlar. Birkaland vapuru 28 K.saniye doğru vapuru apuru 2 şubuta doğru ingaland vapuru 9 şubata doğru Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han | 3 üncü katta kâin ace: Tel: 44991-2-3 ına müracaat. istanbu! Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu ilânları Ordu hastaneleri için yedi yüz adet yüz havlusu 26/1/937 salı gü- | nü saat 14 de Tophanede satmal- ma komisyonunda açık eksiltme ile alınacaktır, Tahmin bedeli 560 li- radır. İlk teminatı 42 liradır. Şart- name ve nümunesi komisyonda gö- rülebilir. İsteklilerin kanuni vesi- kalariyle beraber belli saatte komis-! yona gelmeleri. (277) (121) | *k Ordu hastaneleri için 120 adet sofra örtüsü, 700 adet peçete 25/1/ 937 pazartesi günü saat 1430'da Tophanede satınalma komisyonun- da açık eksiltmeile alınacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 369 liradır. İlk teminatı 27 lira 67 kuruştur. Şart- name ve nümunesi komisyonda gö- rülebilir. İsteklilerin kanuni vesika- lariyle beraber belli saatte komüsyo-! na gelmeleri. (278) (122) * Ordu hastaneleri için 350 adet yatak örtüsü 26/1/937 salı günü sa- at 15,30 da Tophanede satınalma komisyonunda açık eksiltme ile alı- İ nacaktır. Tahmin bedeli 700 liradır.' ilk teminatı 52 Tira 50 kuruştur. | Şartname ve nümunesi komisyonda görülekilir. İstekiilerin karımi ve- sikalariyle beraber belli saatte ko- misyona gelmeleri. (279) (123) * Kartal Maltepesinde piyade ve atış okulundaki jandarma binası- nın elektrik tesisatının pazarlığı 21/1/937 perşembe günü saat 15 de Tophanede satınalma komsiyo- nunda yapılacaktır. Keşif bedeli 999 lira 80 kuruştur. İlk teminatı 75 liradır. Şartname ve keşfi komis- yonda görülebilir. İsteklilerin ka- nuni vesikalarile beraber belli sa- atte komisyona gelmeleri, (297) (227) AKŞAM Erkekler dahi... ,Güzel ve sağlam “dişlere” malik” olmalıdırlar. (Çünki ; midelerinın selkmeti, dişlerinin mükem- meliyetine tabidir. Mükemmel ve yi ei lere malik olmak için mutlaka Dentol diş suyu ve macunu kullanınız. Pasteur'ün tedkikı yesi dairesinde istihzar edilen Dentol diş suyu ve macunu —— antiseptik ve nefis ar tütün içenlere şayanı tavsiyedir. ç, “ve macunu, diş etlerini kuvvetlendirir. tasfiye ve disleri büs- nü muhafaza ettiği gibi dişlere parlak bir beyazlık veri. Denizi bütüm, porfümöri eczanelerde satılır. > İDENTOL diş ALGOPAN Gripe, nezleye, soğuk algınlığına, baş ve diş ağrılarına emsalsiz bir ilâcdır. Tesiratı hariciyeden bozulmyan ALGOPAN her eczanede 1-6 - 12 lanelik ambalâjda bulunür. İsmine ve sakallı markasına lütfen ve daima dikkat. Satış ilânı İstanbul Dördüncü icra memurluğundan: 23578 ikraz numarasile Arpina ta-ufından borç alınan 1500 lira mu- kabilinde Vakıf paralar idaresine birinci derecede ipotekli olup tama- mma yeminli üç ehli vukuf tarafından (2780) lira kıymet takdir edil | miş olan Beyoğlunda Hüseyin ağa mahallesinin Çöplük çeşme sokağın- ! da eski mükerrer 8 yeni 8 kapı numaralı bir tarafı Kenarlıkçı oğlu men- İ zili bir tarafı Fatma Zehramenzili ve Çalgıcı Sebuh mensili ve tarafı ra- bii tariki âm ile mahdut bir kâgir evin tamamı açık arttırmaya kon- muştur. Evsafı umumıyes.. Zemin kat: Kapıdan girildikde zemini mermer döşeli antre ve iki ba- inilen zemini karosiman koridor, iki kiler, iki merdiven altı ze- mini karosiman altında sarnıcı, kırmızı çini tezgâh ocak, dolab ve he- lâsı olan mutbak, arkada zemini kırmızı çini aralığa çıkan bir kapı. Ant-| re ve koridordan asma kata çıkılan iki merdiven vardır. Asma kat: Bir sofa ve iki sabit dolabı olan oda ve sofaad mermer mus- luk taşı vardır. Birinci kat: Sofa, merdiven başından camekân bölmelidir ve karşılık- lı iki oda vardır. İkinci kat: Bir sofa ve karşılıklı iki oda olup her iki odanın cephele- İ rinde birinin zemini çinko diğerinin kırmızı çini döşeli balkon, otrafı demir parmaklıklıdır. Sofada yük, dolab, kiler ve helâ vardır. Binanm beden duvarları kâgir dahili aksamı ahşab, dört katlıdır. Ze- min kattaki antrenin altında bodrum vardır. Elektrik, Terkos ve hava- gazi tesisatı olup zemin kat pencereleri demir parmaklıklı, içerden de- mir kepenklidir. Dahilen aksamı ahşsbiye yağlı boyalıdır. Esas cephe ortasmda birinci kattan itibarön bir çıkma vardır. Bu kattan itibaren haricen ahşap kaplamalıdır. Umum sahası: 66 metre murabbaı olup bundan 52,5 metre murabbaı üzerine bina mebni ve geri kalanı aydınlık olan mezkür evin tamamı açık arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 1/2/937 tarihinden itibaren dairemizde herkes tarafından görülebileceği gibi 1/3/937 tarihine mü- sadif pazartesi günü saat 14 (on dört) den 16 (on altı)ya kadar daire- mizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadı- ün takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 16/3/937 tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttırmasında gayrimenkul gene muhammen kıymetinin 9ç 75 ini bulduğu takdirde en son artırana ihale edilecek ve bulmadığı tekdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan satışı geri bırakıle- caktır. Taliplerin muhammen kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulun- maları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi, ve belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumu ile dellâliye satış bedelinden tenzil oluna- caktır: Taviz bedeli müşteriye'aittir. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanu- non (126) ncı maddesinin dördüncü fıktasma tevfikan bu gayrimen- kul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiala. rını, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbiteleri- le bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 936/1255 dosya numarasile müracaatları ilân olur (319) Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı 'Nafıa Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: İstanbul - Edirne asfalt yolunun iki ke- narına yarımşar metro genişlikte ve Muratlı kasabası içinde iki buçuk metro genişlikte olmak üzere yapılacak adi taş kaldırım inşaatıdır. .$ Keşif bedeli «133 737» liradır. 4 2 — Eksiltme 12/2/937 tarihinde cuma letinde şose ve köprüler reisliği eksiltme 16 da Nafıa vekâ- isyonu odasında kapalı İİ Zorf usulile yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buma müteferri diğer evrak 334 kuruş || bedel mukabilinde şose ve köprüler reisliğinden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 7937 liralik muvakkat te- minat vermesi ve resmi gazetenin 3297 sayılı nüshalarında çıkan tali- || matnameye tevfikan müteahhitlik şesikasi ibraz etmesi lâzımdır. İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar komisyon reisliğine makbuz e vermeleri lâ- zımdır. Postada olacak gecikmeler kskul edilmez. (267) Istanbul 4 cü icra memurluğundan: #brahim Galibin Emniyet sandığına birinci derecede ipotekli olup ekli vukuf tarafından 27 No. lu ya (3924) lira (29) No. luya (920) lira kıymet takdir olunan Bakırköyünde, zeytinlik mahallesinde ikinci 80- kakta 27 No. lu bir tarafı yol ve bazan Emeli hane bahçesi, bir tarafı Ahmet Muhtar vereseleri bahçesi, bir tarafı Serpuhi arsası ve bazan Emeli hane, bahçesi, bir tarafı Ovâkim arsasi ile mahdut umum mesa- hası 112 m2 olup bundan 74 m2 üzerine bodrumu olan iki katlı kâgir bi- na yapılmış ve geri kalanı bahçe olan ev ile yine ayni mahal ve sokakta 29 No. lu şarkan yol, garben cenuben Türkmen hane maa bahçesi, şima- len Serpuhi arsası önü 2 ci sokak ile mahdut umum mesahası 152 m2 olup bundan 38 m2 bina ve geri kalanı sokaktan methal ve bahçe olan bahçe- de bir katlı iki oda ve ayrıca bir belâdan ibaret olan bahçesi oluklu saç- lı bir tahta havale ile yapılmış bulunan diğer bir ev tapu kaydı üzere açık arttırmaya vazolunmuştur. Esas bina; Bina kâgir olup zemin kat pen- cereleri demir parmaklıklıdır ve cephede çift kanatlı demir parmaklıklı demir kapı olup bahçede etrafı duveyla ve glavetiz saçlıdır. Bahçede muhtelif cinsten meyvalı ve meyvasız ağaçlar olup ayrıca tulumbalı ku- yusu vardır. Zemin kat: Zemini renkli çini ufak bir antreden bir koridorla kipi geçilir, Burada üç oda, zemini kırmızı çini döşeli maltız ccaklı ve raflı bir matbah ve bir helâ ve merdiven altında bir kömürlük vardır. Birinci kat: Birisinin zemini kırmızı çini üç oda, bir helâ ve eofada bir yük ma- halli vardır. Elektrik tesisatını havidir. Arttırma peşindir. Artlırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin 9p 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın te- minat mektubunu hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzi- fat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 1/2/ 937 tarihinde Dairede mahalli mahşusuna talik edilecektir. Birin ci arttırması 1/3/9837 tarihine müsadif Pazartesi günü daire mizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek. Birinci arttırmada bedel, kıymeti muhammenenin(75ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü bakı kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 16/3/937 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma neti- cesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicille- rile sabit olmıyan ipotekli alacaklarja diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitele- rile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tamifiyeden ibaret olan belediye rüsu mu ve vakıf icaresi ve 20 senelik vakıf tavizi, dellâliye bedeli müzaye deden tenzil olunur. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/238 nu- maralı dosyada mevcut evrak ve mshellen haciz ve takdiri kıymet rapo- runu görüp anlayacakları ilân olunur.