19 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

19 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

, i Şi AKŞAM Gençliği muhafaza| Madam Simpson meselesinden son- ra kırkından yukarı olan kadınlara rağbet arttı, Amerikada «Kırk beş- liklers* klübü namı altında bir klüp açıldı. Âza olon kadınlar bu klübe dahi! olmakla kırkından yukarı ol duklarını itirafla iftihar ettiklerini söylüyorlar. Klübe rümuz olarak (Ha- yat kırk beşinder sonra başlar) diye kabul edilmiştir. AÂzalar bu rümuzu kendileri ka- bul ettikleri gibi başkalarına da ka- bul ettirmeğe çalışıyorlar. Güzelliğin ve gençliğin (telâkkiye göre değiştiğini kabul eden bu ka- dınlar diyorlar ki: «Bir kadının gü- zelliği neresindedir? oÇehresinde mi, vücudunde mi? Gözünde mi, bakışın- da mı? Ağında mı, gülüşünde mi? Gençliği nereden belli olür? Cildi- min berraklığından, saçlarının par- Jaklığından mı? Yürüyüşünden mi, çevikliğinden mi? Neşesinden mi? Bu noktalar üzerinde iki kişinin fikri bir değildir. Kendine iyi bakan bir kadın bunların hepsini muhafaza edebilir, Yirmi, yirmi beş yaşında bir kadın trfanda, yeni yetişmiş bir meyvâ gi- bidir. Turfanda olduğu için yenir, fakat lezzeti ve kokusu yoktur. Hal- buki kırkından yukarı bir kadın tam mevsiminde yelişen bir meyvadır.>» Kırkını geçkin olup ta daha otu- Birinci şart neşeli olmaktadır. İkincisi: Her gün yartm saat yol yürümek, eti ancak haftada üç, dört gün yemek, bol sebze, meyva yemek, süt içmek, Üçüncüsü: Yüzün makiyajını he- fifletmektir, Pudra cildin renginde yanaklara ve dudaklara sürülen ruj hafif ve mercan rengi olmalıdır. Gece yatarken yüze yağlı krem sürmek şarttır. Kalçaların İncelmesi için Kadınlar şişmanlamağa başladık- ları zaman iptida kalçaları genişler. İnce kalçalı olmak için hergün ya- pılan bazı hareketlerin çok faydası vardır, Bir ay zarfında büyük fark görülür. Yapılacak hareketler ba- sittir: Odanın ortasında ayakta durmalı, elleri kalça üzerine koymah, Hiç bir Edebi Roman — Acele bir işim var efendim, Görüş- tüğümüze memmun oldum. Allaha 15- marladık. Ve iki arkadaşı başı ile selâmhyarak yürüdü. Kendisi gibi erken çıkmak 15- tiyenlerin arasma karıştı. Yalnız kaldıkları zaman Nazım Ce- mal arkadaşına baktı. Bakıştılar. Gülüştüler. Nazım Cemal düşünüyordu. Bu tesa- düf onu alt üst etmişti. — Hayret değil mi! diye sordu. Mühendis Râgıb genç kadın, o ği tesirden ayılır gibi tasdik etti. — Hayret! Ne rek, ne endam, ne vücud. Fakat seni sesinden tanıdı ve kendisine iltifat edildiğini anladı. Nâzım Cemal onu düşünmüyordu bile; — Zarar yok, dedi. En ciddi kadın böyle ince ve zararsız iltifatlardan hoş- lanır. Fakat ben zavallı Ahmed Me- kihi düşünüyorum. Bu kadar nefis bir SEVENLER YOLU 5 Mü Kış modasında elbiselerde en mü- him iki nokta yaka ile sırttır. 'Bibisenin arkasına önünden fazla itina ediliyor. Yakalar ve blüzlar umumiyetle önden kapal, arkadan açıktır. Bu modayı yukarıdaki model- ler gayet güzel ve açık surette gös- termekledir. 1 — Şarabi ipekliden elbise. Önü düzdür. Dik ve ensiz bir yakadan iki kat jabo göğsü süslemektedir. Elbi senin arkasındaki dekuplar blüzdan başlıyarak eteğe kadar inmektedir. İki etmaslı düğme ile iliklenen yaka- nın altı açıktır. 2 — Siyah yünlüden elbise, Bütün biyedir. Blözdan yakaya kadar gi- den üç pensi vardır. Önden kapalı olan yaka arkada yarı bele kadar açıktır. Kadife ipeğinden bükülerek yapılan bir kordon açtırları delikler- den geçerek bağlanmaktadır. arkası İnce piller yapılarak büzül- müştür. Fiti) geçirilerek yapılan ya- kanın önü jaboludür ve iki sarı ma- deni düğme ile iliklenmiştir. Blüzun sırtı açıktır. Kemeri altın limedir. Arzu edilirse ayni âmeden sırtın açık m a a ZA ED N EM m e Fırında makarna | Elma kabukları 250 gram $ numaralı kalın ma- Elma çok faydalı bir meyvadır. Fa- karna, 300 gram gravyera peyniri, 600 gram süt, 6 yumurta, 3 çorba kaşığı un, 2 çorba kaşığı sade yağ almalı, Makamayı tuzlu suda haşladıktan sonra çalkalayıp süzmeli. Yağı bir tencere içinse koyarak eritmeli içerisi- ne unu almalı ve tahta kaşıkla ka- rıştırarak kızartmalı. Un pembeleşin- ce içerisine sütü ilâve etmeli, karıştı. miş peyniri karıştırmalı, ayrı bir kap- ia çırpılmış yumurtaları içine kat- malı ve nihayet haşlanmış makarna» Tarı ilâve ederek güzelce karıştırmalı. Yağlanmış ve fırına girebilen por- selen yahut sırça bir kap içerisine doldurmalı, fırında, pişirmeli, Üzeri nar gibi kızarınca ayni kap içerisinde sofraya çıkarmalı. mamanın yasanan mana. yere dayanmadan sağ ayağı öne kal- dırmalı, sonra arkaya atmalı bu ha- reketi beş, on, yirmi defa tekrarla- malı, Sonra sol ayağı ayni hareketleri yaptırmalı. Basit olan bu hareket zannedildiği kadar kolay değildir. Bir ayak üzerinde müvazeneyi muhafaza ederek yapıtmahdır. Bürhan Cahid MORKAYA Tefrika No. 86 kadın kaçınılır mı monşer. Fakat gö- Tüyorsun ya. Nermin hanım Ahmed Melihden uzaklaştıktarı sonra ne ka- dar değişmiş. Ne yalan söyliyeyim, onu arkasından filiz gibi genç bir kıza ben- zettim. Bizim bildiğimiz Nermin ha- mmla aralarında ne münasebet var, — Çok değiştiğine şüphe yok... Yal- nız incelmiş. Hali, tavrı konuşması bile değişmiş. — Avrupa insanı işte böyle kalıp- tan kahba sokar azizim. Bizim salon hanımları yağlandıkça yalmız şekille- rini deği), hislerini de kaybediyorlar. »| Yağlanmış bir kadında cinsi hassasi- yet bile kalmıyor. Teharrüş kabiliyeti azalıyor, pelteleşiyor. Nermin hanım da ayni âkibete gidiyordu. Zeki kadın kendini kurtarmasını bildi, — Zavallı Ahmed Melih, karımı şimdi görse yeniden âşık olur. — Muhakkak. Zaten Jalenin acısi- le düşecek yer arıyor. Doğrusu Ner- min hanım gibi ikinci baharını yaşa- yan bir kadın İnsana her acıyı unut- turur ve tecrübeli kadınlar erkeği da- ha sıkı tutarlar, kat bunu yalmz meyva gibi yemek hatadır. Elmadan salata ve çay gibi istifade etmek mümkündür: “Her ne salatası olursa olsun . (yeşil salafa, patates, hayuç; kuru fasulye salatası) içerisine rendelerimiş elma ilâve edilirse lezzeti güzel ve vücüde çok faydalı bir salala yenmiş olur. Bilhassa sirke yerine limön kulla- mlırsa ve ayrıca bir portakalın suyu ilâve edilirse vitamini pek bol bir gıda olur. Bazı kimseler, hazmı kolaylaştır- mak için, yemek üzerine sıcak bir şey çay, hazmı kolaylaştırmakla beraber göğsü yumuşatır, müdrir, lezzeti de pek hoştur. Bu çay şu suretle ya- palır: Yenilecek elmaların soyulan ka- buklarını ayrı bir tabağa toplamalı ve kabilse hafif fırmda kurutmalı. Teneke bir kutu içerisinde muhafaza etmeli. İcabında üzerine sıcak su haşlayıp hafifçe kaynatmalı, Süzerek şeker ilâve etmeli ve içmeli. — Fakat Jale de büyük bir fırsat kaçırdı zannederim. Ahmed Meih ondan bir şey esirgemiyordu, Karısın- dan kati surette ayrıldığı takdirde bel- ki de alacaktı, Eski komşu mahalle çocuğu ile Ahmed Melihi aldatması haklı olarak Ahmed Melihi kızdırdı. Buna rağmen gene iyi kalblii bir adam. Beyoğlundaki apartımanın mu- kavelesi bitinceye kadar orada otur- masına müsaade etmiş. — Saçma! Sevdiğin kadının zevki- ni âşıkı sürsün, ben apartımanlarınm kirasını vereyim. Benim yapacağım iş değil, — Ahmed Melim ei, kalbi açık bir adamdır. Pıkarası çoktur. Jale ile âşı- kı da bu deftere yazılmış olacaklar. Şunte da itiraf etmeliyiz ki biz yaşta- neden gönül vermem, Onlarla gülüp eğlenir ve sık sık değiştirmeye baka- nm. Genç kızlar sarmaşık gibidirler, Pek itina etmeğe gelmez. Öyle bir azar, dallanır, yapraklanır insanı sararlar ki kırk senelik çınar olsan kurtula- mazsm. Neyse vapurda bizden baş- “ka kimse kalmadı. Tekrar Kadıköyü- e e İki arkadaş genç kadının hayalini > Islak şemsiyeler “Yağmurlu havada eve gelince 1s- Jak şemsiyeyi kapayıp asmak doğru değildir. Bilâkis şemsiyeyi açmak, kurutmak, sonra Kaldırmak lâzımdır. Elden düşüp çamurlanan şemsiye- yi yaşken silmek doğru değildir. Şensiyeyi açıp kurutmalı, sonra fırçalamalı, kalan izi nihayet çayla silmelidir. Çayı haşlamalı koyu olun- €a içerisine bir küçük sünger yahut Pamuk parçası batırarak silmelidir. Rengi solan ve buruşuk olan ipekli şemsiyeleri yeni gibi yapmak için çok koyu ve şekerli çayla silmek lâzm- dır. Şemsiyeyi açmalı her tarafma çayı sürmeli, Kuruyunca şemsiye ye- ni olur. Çay parlaklık verir, şeker ise buruşmasını giderir. Saç dökülmesine karşı Saç dökülmesine karşı gayet kolay bir tedbir: Geceleri yatarken saçları taramalı, fki elin parmaklarını aç- mah, saçların arasına sokmalı ve ba- şın derisini masaj yaparak ovmalı. Cilt pembe olunca masaj kâfidir. Ba- zı kimselerin cildi zorca pembeleşir, Bunlar masaj yaplıkları aman baş larında sıcaklık hissedince masajı bırakmalıdır. Her gece bir Kaç dakika bu masaj Bn him ŞE nokta: Yaka ve sırt el pi Moda haberleri | 4 Manto yakasma, şapka üz ine ve elbisenin göğsüne (orhi de) denilen çiçek çok takelıyor. Geceleri tiyatroya giderken sırma işleme kadifeden şapka © #4 Yüksek sivri tepeli ile yüksek ökçeli kundura, şapka ile Amerikan ökçe giyiliyof- velilerde kadije tayörler çok gir yilmektedir. 4 Elbise kumaşından yapılan eldivenler şik bir elbiseyi tema lamaktadır. 4 # Düğüne en fazla kullanıla garnitürdür. X Yüzük, plâk, bilezik gibi mü cevhöralta plâlin yerine alt kullanılmağa başlanmıştır. Kadifeden yapılar eşarpia enli ve kısadır. b 09 EEEE FENERE EEE İMS. Y 1 — Karmbahar her ne suretle pişi” rilse iptida suda başlamalıdır. Haşlanığ suyu dökülen karnıbaharın salatası, 18“ vası ve kıymalısı olur, Salatası, üzerine sirke veya limon #8 yu zeytinyağı, hardal konularak yapılı Tevam için az wn ile yumurta çalks” nır, haşlanan karnıbaharın çiçeklerini! kisi üçü bir araya aynlır, yumurtaji, bulanıp kızgın sade yahut zeytinyağda her iki tarafı kırmızı oluncıya kadar k” zartılır. Sofraya sıcak çıkartmalı ve İir mon sıkarak yemelidir. Kıymalım için ince doğranmış soğar* la kıymayı yağda güzelce penbeleştir” dikten sonra biraz domates salçası v€ su ile kaynatmalı, kaşhanenin dibine b8 kıymayı koyduktan sonra Üzerine kar mbaharın (çiçeklerini dizmeli, üzerin€ küçük bir tabak koyduktan sonra ks pağını kapamalı, yavaş ateşte pişirmeli Tabağı başaşağı çevirerek sofraya <€ karmalı. 2 — Altı ayhk ondülenin çok dayan” masi için başınızı yıkadıkça ve her ** bah saçlarınızı kolonyal su ile ıslatıp» şekil veriniz. File veya tülle bağlayıP kurutunuz. pamıştı. Genç kadma en rahat kok tuğu gösterip rica etti; — Nasıl olur efendimiz, İstanbul8 indikten sonra, bu merdivenleri çık" tıktarı sonra, zaten emirlerinize muf” tazırdım. Ziyaretinize geldiğim 7 man yakında İstanbula ineceğinisi vaad buyurmuştunuz. Genç kadm vekilinin işi de ols3 bırakacağını anlamıştı. 'Tatlı bir tebessümle: Beyoğlunda merkez bir yerde bir apaf“ taman bulundu. Yeni bir bina, Bütü9 konforu da var, Arzu ederseniz bugüf de görmek kabil. Genç kadın buna ehemmiyet ve miyordu artık: — Söylerim, dedi. Gidip görsünler. (Arkası var)