19 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

19 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

19 Kânunusani 1927. AKŞAM Sahife 3 AKŞAMDAN AKŞAMA, —... Dağlara rağbet Dağ sporuna heves gittikçe artıyor. Mer gün gazetelerde buna dair haber- , resimler görüyoruz, oluyoruz, Fakat tuhafımıza giden bir nokta Mar: Çok eski zamanlarda, daha şi Mendifer, otomobil filân icad edilme- deh evvel memleketten gurbete göç- Mek, diyarı küfre gitmek, uzun ve tehlikeli, Yenikapıdan Yenişehire kadar uzatılacak de hazırladığını yazmıştık. Mütehassıs, Yenikapıdan başlamak üzere Şehzadebaşı, Unkapanı, Gazi köprüsü, Kasımpaşa ve Yenişehre ka- İh daire müdürü tetkikst yapmak | dar uzanmak üzere yeni'bir tramvay Üzere Uludağa gitmiştir! Ya dağ'gör. | hattı hakkında da tedkikat yapmış, bu hattın güzergâhını çizmek ve is- timlâk edilecek binaları tayin ederek bunların istimlâk bedellerini tahmi- ni bir şekilde tesbiteylemek üzere imar müdürlüğüne talimat vermişti. M. Proste martta şehrimize dönün- ciye kadar bu tedkikat Ikmal edile- cektir. İstimlâk ucuza mal olursa AL. Proste, bu cadüennin “açılmasını da şöhir plânının yapilacak İlk işleri “sırasına koyacaktır. Diğer taraftan imar Taüşaviri M. Vagner Gazi köprüsünün heriki ba- meşgul olücüktir. O “zamana dar avan projenin 'yarısına ait 'teğkikat imar müdürlüğü tarafından bitirile- ceğinden İstanbul müstakbel plânı- nm yarısının esaslı Hatlarıtesbit edil- miş olacaktır. Temizlik bütçesi İİ Yemi kamyonlar alınması oteller müşterileri kabul edecek, | için münakale istenecek Sündüz kızak kayan sporcular ak- Şam “üzeri palas “otelin “mükellef ve Muhteşem “holunda “çay içerek dans 937.senesi vilâyet bütçelerini tedkik İHakikâten kış sporunu teşvik eb tiaplara arap diyoruz amma bunlar gibi ak'pakl.. Me Çeşit araptır bilmiyoruz bay Amca... Milim a bir arap wer,ibisim;| .. Bircarap var, cem meyil. | “Yeni tramvay hattı) Liman hareketi 933 senesinden sonra faaliyet arttı 1024 senesinden 1934 senesine ka- tır. İstatistiğe 925 te 14,471, 926 da 12362, 927 de 16,224, 928 de 11,577, 929 da 10,203, 030 da 12,447, 931 de 11,329, 932 de 9,626, 933'de 9,992, 934 de 14,183'ge- mi girip çıkmıştır. Görülyor ki 933 senesinden sonra limana girip çıkan gemi adedi birden- bire çoğalmağa başlamıştır. 935 ve 936 senelerinde bu mikdar daha zi- yade kabarmıştar. Gelecek yıllar liman hareketlerinin çok daha inkişaf edeceği muhak- kâktır. İş bankasının Hamburg şubesi müdürü “geldi İş bankasının 'Hamburg şubesi mü- âürü “B. Tahir Kevkep şehrimize gel- miştir, B.'Tahir Kevkep, şubenin 'va- ziyeti etrafında banka merkezine İza- 'hat vermek ve Hamburgun İktisadi vaziyeti ve 'Türk -'Alman 'ticaret'va- Dokuz ay on-gün hapse mahküm edildi Rıhtımda bağlı bulunan Bursa “va- 'purundan Hasan adında birine ait 'bir demet prasa çalarak kaçarken 'ya- kalanan Recep adında biri dün asiiye dördüncü ceza mahkemesinde mu- Suçlu Recep Yadesinde “prasâları içalmayıp yolda 'bulduğunu'iddta et- imiştir. Tahkikat evrakı ve dirilenen şahld- lerin ifadelerinden Recebin prasala- rı çalldığı sabit olduğu gihi kendisinin sabıkaları da bulunduğu anlaşıldı. ğından dokuz “ay, on gün müddetle hapsine karar verilmiştir, Fakir esnaf için bir yardım sandığı kuruluyor Esnaf cemiyetleri varıdatından ay- Yeni mebusumuz Teftiş heyeti intihap mazbata- sını hazırlıyor Ziraat vekâleti müsteşarı B. Atıf Bayındırn ittifakla İstanbul mâbus- luğuna seçildiğini yazmıştık. İntihap mazbatası teftiş heyeti ta- rafmdan hazırlanmağa başlanmıştır. Mazbata bugünkü posta ile dahiliye vekâletine gönderilecektir. Yeni İstanbul mebusu B. Atıf, mül- kiye mektebinden mezundur. Memle- ketimizin mühtelif yerlerinde kaza kaymakamlıklarında ve mutasarrıf lıklarda bulunduktan sonra umumi harp senelerinde Ankara, Kastamonu valiliklerinde bulunmuştu. B. Atıfın bulunduğu bu iki vilâye- kadar 'tapu ve kadastro umum mü- dürlüğünü ifa etmiş, tapuda “bazı 15- lahat yapmıştı. B. Atif, tapu umum müdürlüğünden sonra Ziraat vekâleti müsteşarlığına tayin edilmişti. Yeni İstanbul saylavı, ilmi tedki- katile de kendini muhitine tanıtmış, edebiyat ile de meşguldür. Hattâ bir de-edebi roman “telif etmiştir. Haliçte rıhtım İmar müşaviri bir maket Sanzırladı Belediyenin imar müşaviri M. Vag- | ner, .Sirkeciden Haliç sahilini takip etmek üzere Eyübe kadar geniş bir caddenin plânını yapmış ve buna “ait bir de maket hazırlamıştır. M. Vagner bu plân ile -maketi yap- madan evvel -şehirellik -mütehassısı M. Proste'a izahat vermiş, mütehas- ssta bumaketi'bir an evvel yapma- sını ve kendisinin maketi tedkik et- Bon “günlerde gene bu vapurlarda temizliğe Tâyiki veçhile riayet edilme- diğinden, portakal, mandalına, ce wiz, fıstık kabuklarının yerlere atil- dığında şikâyet edilmiştir. Belediye, bu şikâyetler üzerine tek- Tar vapurları"teftiş ettirecek ve pis görülen vapur halkında zabıt tutu- Jacaktır. del.. Acaba bunlar nasıl?.. Bir istatistiğe dair İktisat fakültesi dekanı ve istatis- tik profesörü bay Ömer Celâlle görü- şüyordum. Bana meraklı bir anket ten bahsetti, Bir Amerikalı hesap etmiş, haya. tında eğlence, tiyatro ve sinemaya sarfettiği zaman yedi seneyi bulu- yormuş, karısile kavga ettiği zaman- lar biribirine eklense 3 seneyi bulur. muş, hayatında 'Büfün Küfür ettiği Tasavvur ediniz. O zaman 18 gün bilâfasıla, hiç durup dinlenmeden yakalık düğmesinin peşinde koşacak- tanız. Ne ıztırab ama... Ya zevcenizle $ sene geceleri Uyu- madan ve gündüzleri başka hiç bir şeyle meşgul olmaksızın durup din- lenmeden kavga etmeği... İnsan iki haftaya dayanamaz, öte- ki dünyayı boylar. 4 ay fasılasız bir surette küfür et- mek te mühim şeydir ha... Maamafih bu bir istidat ve kabili. yet meselesidir. Bazıları dört dakika sonra küfür edecek başka söz bula- maz, bazıları küfür savurmağa 4 sa- at kadar dayanabilir. Bazıları da dört sene, hatta belki de ömürleri müsald olsa 4 asır küfür edebilecek kadar bol 21 gün boyuna soyunup 25 gün de boyuna giyinmek oldukça oztırablı birşeydir. 21 gün durmadan ayakkabılarınızı çıkaracak giyeceksiniz.. 21 gün du- Tup dinlenmeden binlerce, on binler. ce kıravat düğümü yâpacaksınız. Yir- mi bir gün iskarpininizin bağmı bağ- lıyacaksınız.. Çıldırır mısınız? Çıldırmaz mısınız? Gene bu Amerikalı hesap etmiş... Hayatmda kadınlara edilen ilânı aşk- Jar 4 ayı büluyormuş, Belki ilânı aşk cazib bir'şeydir ama... 4 ay fasılasız yemeden içmeden - dünyanın en gü- zcl kadını karşınızda olsa bile - ilânı Tiniz.. insanların en büyük wandet yaptıkları iş arasmda fasılalar olma- sında galiba. — H.F. rilecek karar, hemen-bu seneden. baren tatbik edilecektir. Mangal üzerine düşerek yanan ihtiyar öldü İki gün evvel Samatya olvarmda İstöfo adında bir ihtiyar evinde man- galm üzerine “düşerek “vücudu mak “suretile iğır yaralanmıştı. fo tedavi altına "alındığı Balıklı Rum B, A, — Bizim Hataylılara yaptık» larına bakılırsa yüzleri kara cinsten olmalı!., a i l İ f İ İ mi