2 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

2 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 Jenvirat veçelesi No. 9 o ) & a e Zararın önüne geçiniz, ve Tenvingo VE istanbul Levâzım Amirliği Satınalma Komisyonu ilânları Elektrik sarfıyatı ile ziya ruvvelini gösteren ampul, ampullerini isteyiniz: eksiltme ile alınacaktır. Dekalumenli OSRAM-DI ampulleri asgari sarfiyatı Vat ile gösterilmiştir. ri. (322) (547) m hin kmnimzzni) keyaesinden: Abdullah Dede sokak katın M. 962 ilân olunur. İLÂN Eyüp Camiikebir mahallesi sanın önündeki med Ali med Ali ve Şevkete müracaatları Selânik Bankası Tesis tarihi: 1888 İdare merkezi * iSTANBUL (Galata) Türkiye şubeleri: ISTANBUL, (Galata, Yenicami) İZMİR, MERSİN ADANA Bürosu Yunanistan şubeleri: SELÂNİK, ATİNA, PİRE Her türlü Banka muamelâtı Kiralık kasalar “ “Yüksek Mühendis Mektebi Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan :: Cinsi Muhammen İlktemi- İhale ihale Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Borlin Türkiyede Şübeleri: bedeli nat günü saati Muhabere şubesi için 20 kalem telg- istanbul (Galata ve istanbul) raf ve telefon aleti. 2414 182 26/2/93714 Dep Tütün Gümrük © 2 kalem telgraf ve telefon aleti, 4328 363 » »14,30 izmir 13 » » » » 2556 192 » »15 Her türlü banka muamelâtı Dr. MEHMED iZZET Mektebimiz muhabere şubesi için lüzumu olan bazı aletler ayrı ayrı üç şartname ile açık eksiltmeye konulmuştur. Muhammen bedellerile ilk teminatları ve eksiltme gün ve saatleri hizalarında gösterilmiştir. Ek- siltmeleri Gümüşsuyunda Yüksek Mühendis mektebi içindeki komisyon- da yapılacaktır. İsteyenlerin şartnameleri görmek üzere hergün ve ek- siltmeye gireceklerin de belli gün ve saatte komisyona müracaatları ilân (3860), Askeri Tıbbiye okurları için 1132 adet patiska kısa don 15/Şubat/937 pazartesi günü saat 14,30 da Top- hanede satınalma komisyonunda açık eksiltme ile alınacaktır. Tah- i T in bedeli 735 lira 80 kuruştur. ilk &İ > Me teminatı 55 lira 18 kalir Şart- ampullerinindibinde Vat ile name ve nümunesi komisyonda gö- elektrik sarfiyatı, ve Deka- a PE İŞ se lumen (DLm) iledeaydınlık leri. (321) e kabiliyeti gösterilmiştir. Her Askeri Tıbbiye okurları için 1012 zaman ve bilhassa Osram ee Pa e pazartesi günü saat 15 de Topha- nede satınalma komisyonunda açık Tahmin bedeli 1518 liradır. ilk teminatı 113 lira 85 kuruştur, Şartname ve nü- munesi komisyonda görülebilir. 1s- teklilerin kanuni vesikalarile bera- ber belli saatte komisyona gelmele- —— İstanbul Asliye Altıncı Hukuk Mah- Hatice tarafından Ankara Nümüne hastanesi karantina kâtibi Servet ve Ko- ca Mustufa paşa Canbuziye mahallesi 19 numarada oturmaktalar iken hâlen ikametgâhları belli olmıyan İlhami ve Fund aleyhlerine açılan isim tashihi davasının tahkika- tonda: Tebliğata rağmen mahkemeye gelmediklerinden haklarında gıyap ka- rarı ittihazile beş gün içinde ve on beş gün müddetle ilânen tebliğine ve tahki- 18/3/937 tarihine müsadif per şembe günü saat 14 de talikine karar verilmiş ve gıyap kararlarının birer nüs- hası da mahkeme divanhanesine asıl- mış bulunduğundan beş gün içinde iti- raz edilmediği ve muayyen gün ve sa- atte İstanbul asliye altıncı hukuk mah- kemesinde bulunulmadığı takdirde gi- yablarmda yapılan muamelelerin mute- ber tutulacağı tebliğ yerine olmak üzere Kalens | derhane caddesindeki tasarruf senedi ile | mutasamıf olduğumuz 18/20 No. hı ar- 48 santim derinlik ve 3 metre boydan ibaret olan yerin Meh- evlâtları namına mukayyet isede bunların hayat ve mematları ve vereseleri meçhul olup tasarrufu civa- rımız hasebile şifayi kanuniyemiz ol duğundan bu hususta kanuni yola git mek üzere Mehmed Ali evlâtları veya wereseleri Eyüp Kalenderhane cadde. sindeki No. 22 dükkânda bizler Meh. DOYÇE ORIENTBANK Emraz dahiliye ve sariye mütehasnsı Muayenehane: Cağaloğlu Nuruosma- niye caddesi No. 17 Baha Bey Apartı. manı pazardan manda hergün 13 - 17 İ hastalarını kabul eder. Telefon: 23925 2 Subat 1977 Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlân'arı Muhammen bedeli 5000 lira olan 2090 kilo külçe kalay 4/11/937 per- şembe günü saat 10 da H. paşada gar binası dahilinde birinci işletme komisyonu tarafından açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin 375 liralık muvakkat teminat vermeleri ve 2490 sayılı kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü sa- atine kadar komisyona müracaatları lâzımdır, Bu işe ait şartnameler komisyonda parasız olarak dağıtılmaktadır. (354) İnhisarlar U, Müdürlüğünden: 1 — İdaremizin Paşabahçe Fabrikası için (4000) ton Krible maden kömürü şartnamesi mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. 11. — Pazarlık, 12/11/937 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapı- lacaktır. II — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alına- bilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 95 7,5 gü- venme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (526) Kültür Bakanlığından: 1 — 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre ilk- okulların dördüncü ve beşinci sınıflırı için iki ciltten müteşekkil bir Tabiat Bilgisi kitabı yazılması müsıbakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 16/2/937 salı gününden başlamak ve 30/6/ 937 çarşamba akşamı bitmek üzere dört buçuk aydır. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 31/3/937 çarşamba günü akşamına kadar bir dilekçe ile Kültür Bakanlığına müracaat ederek bu pa girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacak- 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi üç yıl sira ile okul larda okutulacak ve müellifine her yıl için biner lira telif hakkı verile- cektir. Ikinci çıkan kitap seirsini yazana bir defaya mahsus olmak üze- re birincinin müellifine verilen bir yıllığı, üçüncü, dördüncü we beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerinin üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Kültür Ba kanlığı Yayın Direktörlüğüne makbız mukabilinde vermeleri veya gön- dermeleri lâzımdır. Kitaba konulacak resim, şekil, grafikler ve sairenin asıllarının yalnız bu nüshalardan birine ve yerlerine konulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya bası'mış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndereceklerdir. 6 — Müsabakaya girenlerce eser müsveddelerile birlikte eserleri ka- bul edildiği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasarruf hakkından vaz geçerek Kültür Bakanlığına üç ay- lık bir devre için terkettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışı- nin son tashihlerinin kendileri veya kendi mesuliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafından yapılacağını gösterir Noterlikten tasdikli bir taahhüt senedi verilmesi de lâzımdır. 7 — Kitapları yazanlar isim ve adreslerini yalnız kapak sayfası üze- rine yazmakla iktifa edecekler, metin sayfaları üzerinde her hangi bir şekilde hüviyetlerini tanıtmağa imkin veren bir işaret bulundurmıya- caklardır. 8 — Kitaplarda bulunması lâzımçelen pedagojik ve teknik vasıfları gösteren şartname ve Noterliğe tasdik ettirilecek taahhüt senedinin for- mülü Kültür Bakanlığı Yayın Direktörlüğünden alınabilir. Mektupla İs- | teyenlerin bir kuruşluk bir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâ- zımdır. (222) (614) anbul belediye nlar 13335 kilo beyaz sabun (20 kilosu yeşil sabun) beher kilosunun mu hammen fiatı 42 kuruş. Belediye Hastanelerile müessesatına lüzumu olan beyaz ve yeşil sa- bun kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Şartnamesi levazım müdür. lüğünde görülebilir. Eksiltme 3/2/9277 çarşamba günü saat 15 de daimi encümende yapılacaktır. İstekliler 2490 No. lu kanunda yazılı vesika 420 lira 5 kuruşluk ilk teminat makuz veya mektubile beraber teklif mektuplarını havi kapalı zarflarını yukarda yazılı günde saat 14'de daimi encümene vermelidirler, (B.) (334) Şenelik muhammen kirası 72 yk ei Balatta Hızır çavuş mahalle- sinde kör oğlu sokağında 2 No. lu ev 937 veya 938 ve 939 seneleri Ma» yıs somma kadar kiraya verilmek üzere açık artırma gününde istekli- si bulunmadığından pazarlığa çevrilmiştir. Şartnamesi Levazım mü- dürlüğünde görülebilir. İstekli olanlar 5 lira 40 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 3/2/937 çarşamba günü saat 14 de dai- mi encümende bulunmalıdırlar. (533) * Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: 1 — Alman yapısı açık deniz motörleri için 12 tene silindir başlığımır' 15/2/937 pazartesi günü saat 11 dekapalı zarfla eksiltmesi yapılacak- tır. 2 — Tasmlanan tutarı (3000» liradır. 3 — Şartnamesi komisyondadır. 4 — İsteklilerin 225 liralık ilk teminat makbuzlarile kammi belgeleri ni ve teklif mektuplarını belli vakitten bir saat evvel Galata Çinili Rıb- tam han birinci kattaki komisyona vermeleri. © (620).