17 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 70 po, Çorapların evsafı Ticaret odası ile fabrikâ- törler arasında mukavele imzalandı .| Çorap fabrikatöreri dün ticaret oda- sında bir toplantı yapr rap imali etrafında yeni k | mişlerdir, | rara göre şimdiye kadar Ço- ilerini ayırmak üzere A,B,C | kullanılıyordu. Bu marka- rk edilerek çoraplarına göre kalın, orta, ince damgası vurulması müna- sip görülmüştür. Ayni zamanda muhtelif kalınlıkta olan bu çoraplar da dört sınıfa ayrı- lacak ve birden dörde kadar numara- yı ihtiva edecektir. Bir numaralı ço- rap kalınlığına göre daha iyi cinsten | olacak ve en âdi çorapların da nu- maraları yükselecektir. Bu suretle dört numaralı çorap, kendi cinsininen âdisi olacaktır. Çorapların topuk, bu- “run ve tabanları çıft kat dokunacaktır? Bu anlaşma fabrikatörlerle ticaret odası arasında imzalanmıştır. Bu su- retle çorapların hem evsafı iyileşmiş olacak, hem de dayanıklığı temin edi- lecektir. p Yeni yapılacak Galata pi yolcu salonu Yeni inşa edilecek Galata yolsu sa- lonu maketleri müsabakasına iştirâk edenlerin yaptıkları maketler dün gü- zel sanatlar akademisinde jüri tara- | fından tedkik edilecekti. Jüri toplantısı bugüne kalmıştır, pg Sadeyağ fiatleri düşüyor Uzun müdettenberi . yükselmekte | bulunan sadeyağ - fiatleri - plasaya gelen yeni bir parti yüzünden - dün i biraz düşmeğe başlamıştır. Yeniden yağ geldiği takdirde sadeyağ fitalerin- de düşüklük devam edecektir. Kumaş hırsızları mahküm oldular | Bir nakliyat şirketi motöründe tay- ifa Şerafeddin adında biri motörden 112 lira kıymetinde ipekli kumaş ça- | Ğ larak arkadaşı Tahsin vasıtasile ku- | maşı Nesim adında birine kırk dört Luçuk liraya satmış ve yakalanmıştı. Dün Sultanahmed birinci sulh ce- | za mahkemesinde vepilan muhake- me neticesinde Şerafsddinin altı ay, Tahsinin dört gün müddetle hapisleri- ne karar verilmiştir. Nesim de çalın- muş malı bilerek almak suçundan 13 lirs para cezasına mahküm olmuştur. Ölen talebe Necatiyi kimin döğdüğü araştırılıyor Geçenlerde Samatyada bir ilk mek- tepte talebe Necati adında bir gocuk ölmüş, çocuğun babası adliyeye ve zabıtaya müracaatla oğlunun mek- tepte döğülerek ölümüne sebebiyet ve- i rildiğini iddia etmişti, Bu husustaki hâzırlık tahkikatı henüz ikmal edile- | memiştir. Müddeumumi muavinlerin- den B, Hikmet Özdeş tahkikata de- | vam etmekledir. Şimdiye kadar yapı- lan tahkikatta iddia edildiği şekilde çocuğu mektepte muallim tarafından döğüldüğünü isbat “ edecek bir delil tahkik ediyor. Kasabın çekmecesini karıştırırken İ yakalandı Ortaköyde kasap Mahmudun dük- kânına giren, Giritli Recep isminde biri, bir aralık kasabın meşguliyetin- dei ifade ederek çekmeceyi açmış ve paraları aşırırken Mahmud tara- fından görülerek yakalanmış, polise teslim edilmiştir. Kardeşini yaralıyan genç Li ay 20 gün hapse mahküm oldu Bakırköyünün » İkitelli köyünden Musa. ve Hüsnü adlarında iki kardeş bir sığırtmaç meselesinden kavga et- mişler, bunlardan Müsa, kardeşi Hüs- | nüyü yaralamıştı. | Dün ağır ceza mahkemesinde ya- pılan muhakeme neticesinde Musârın on bir ay, yirmi gün müddetle hapsi- ne karar verilmiştir. i Musa da kardeşi Hüsnünün kendi- sine karşı silâh İstimal ederek öldür. | meye teşebbüs ettiğini iddia etmişse de bu iddia sabit olamadığından Hüs- nü beraet etmşitir, maddelerin İ sebeb olduğu sâbit olmuştur. Profesör BAKIMI Güzelliğin en birinci şartıdır. PETROL NİZAM Genç yaşta ölüm Pek mühim bir hakikatin keşfi Uzviyetin gıda: maddelerini yakama- ması, vücut kazanına sokulan, bu mad- delerin kirli ve bozuk bir değirmende öğütülmesinden mütevellittir. 1892 se- nesinde Paris Tıp akademisine verdiği bir raporda: Prof. Respaut, insan ha- yatına vaktinden çok evvel hatime ve- ren vak'alara bilhasa fenni şeraite uy- ik bakımaız bırakılan diş âmil olduğunu isbat et- miştir. Filhakika, mevaddı gıdaiyenin hazım kanalına inmeden evvel tam bir isabetle intihap edilmiş bir antiseptik. le temizlenmemiş olan ağız değirmenin- de kabili ihtirak hale gelmiyeeği ve bu tefessüh ve tesemmümlere Respaut ayni seneler zarfında ayrı ayrı antiseptikleri bir araya getirerek, keş- fettiği bir formülle mükemmel bir diş macunu ve suyu meydana getirmiş ve bu- na DENTOL namını vermiştir. Ağız ve diş etlerinin hususiyetlerine uymayan Antiseptiklerin az zaman sonra vahim ilihaplara sebebiyet verdiği, — mineleri harap ettiği bir hakikattir. Yarım asır- dan beri Fransa yüksek tabakasının kul landığı Dentol'ü siz de kullanmı - sıraanız işte ancak ve o zaman dişlerinizi vahim âkibetlerden kurtarabilirsiniz. Prof. İ. Fazıl Pelin'in FINANS Eseri çıkmıştır. Muallin Halit ve Haşet (İstanbul - Ankara ) kü- tüphanelerinde bulunur. W AKŞAM Çİ Abone ücretleri Türkiye © Ecnebi” SENELİK © 1400 kuruş 2700 kuruş 6 AYLIK 750 » 1450. >» 3 AYLIK 400 > 80 » TAYLIK 150 » ' — Posta ittihadına dahil olmayan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, el aylığı 1900, üç » aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi bep © kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Zilhicce 5 — Ruzu Kasım 102 & İmsik Güneş Öğis İkindi Akşam Yatı E 1128 108 643 9A9 1200 LAZ Va 513 6458 1228 124 TAS İdarehane: Babaâli Acımusluk Sok. Pazardan başka ( günlerde öğleden sonra saat (2,5 tan 6 ya) kadar İstem bulda Divanyolunda (104) numaralı hususi kabinesinde hastalarını kabul eder. Salı, cumartesi günleri sabah 495 «12» aantleri hakikt fıkaraya mah- süstur. o Muayenehane ve ev telefon; 22398. Kışlık telefon: 21044 iIHYA SALIH Cağaloğlu : Hamam esrasinda 24 numarada - Pazardan başka ber gün . öğleden sonra sat İM Türk Kömür Madenler Anonim Şirketi Şirketimiz. hissedarlarınin 16 mart 1937 salı günü saat on beşte Galatada Karainustafa | sokağında 149 numaralı Ovakimyan hanında 4 üncü katta Şir- ketin İdare Merkezinde Rdi surette vu- kubulacak umumi heyet içtimaında ha- zır bulunmaları rica olunur, RUZNAME | — İdare Meclisi raporunun okum- masa, 2 — Mürakip raporunun okunması, 3 — 31 birincikânun 1936 tarihine ait bilânçonun okunması ve bu bapta mü- zakerat icrası ile sözü edilen bilânçonun tasdiki ve İdare Meclisi âzalarının ibrası, 4 — İdare Meclisi üizalığından istifa eden bay Dett, E. Cuccin'nın yerine ta- yin kılınan bay Dott. A. Salarolinin me- muriyetinin tasdiki, 5 — Yeniden mfürakip ointihabı ve tahsisatırın tayini, 6. — Şirket işlerini tedvir için sureti mahsusada memur edileceklere verile- cek ücreti tesbit zımnında İdare Mecli- sine salâhiyet verilmesi, 7 — Ticatet kanununun 323 üncü -maddesi mucibince İdare Meclisi âzala- rının gerek kendi ve gerekse üçüncü şa- bular namlarına bizzat veya bilvanta Szketle muamele yapması için kendile- rine İzin verilmesi. z Gerek asaleten ve gerekse vekâleten umumi heyete iştirak için hissedarların en az yirmi hisseye malik olmaları ve hisse senetlerini 9 mart 1937 salı günü- ne kadar Şirketin İdare Merkezine tevdi etmeleri lâzımdır. i İDARE MECLİSİ KARAMÜRSEL Mensucat ve ticaret anonim şirketinden: Karamürsel Mensucat ve Ticaret Ano- nim Şirketi » hissedarlar umumi heyeti sureti adiyede ve bunu mütsakıp fevka- lâde olarak 1937 senesi martının 18 inci perşembe günü saat 10 da şirket - leymaniyede. Taşteknelerdeki fabrika- sında toplantıya davet olunur. UMUMİ HEYETİ ADİYENİN RUZNAMESİ Madde | — İdare Meclisi ve murakıp raporlarının okunmâsı, Madde 2 — 1936 yılı bilânçösile kâr ve zarar hesabının tetkik ve tasdiki ile İdare Meclisinin ve murakıbın ibrasi, Madde 3 — İdare Meclisince hiss sa- hiplerine dağıtılması uygun ilüp tek- lif edilen 1936 senesi kârının kabül ve tasdikile tevzii zamanının tesbiti. Madde 4 — Müddetlerini dolduran 3 azanın yerlerine aza seçilmesi. FEVKALADE UMUMİ HEYETİN RUZNAMESİ Madde | — Şirket sermayesinin 250000 lira zammı ile *500000. - liraya iblâğına dair idare meclisinin teklifi, Madde 2 — Esas mukavelenamenin beşinci maddesinin birinci fıkrasının (Şirketin sermayesi 500000 Türk lira- sından ibaret olup beheri beş Türk lira- sı kıymetinde nama muharrer 100000 hisseye münkasimdir.) Şeklinde tadili, Asaleten ve vekâleten 10 hisseye malik hisse sahiplerinin toplanlı yünün- den önce on gün zarfında şirket merke- zine müracaatle dühuliye varakası alma- ları ilân olunur. İdare Meclisi Birinci Başkanı NE/JLE YAĞMURA GüVENME EE 04 Heyeti umumiyeye davet ilânı Brezilya kahvesi Türk Anonim Şirketinden : Brezilya Kahvesi Türk Anonim Şir- keti hissedarlar umumi heyeti 8 mart 1937 tarihine düşen pazartesi günü saat 15,30 (on beş buçuk) ta İstanbulda Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanında kâ- in şirketin idare merkezinde âdi surette toplanacağından,, şirket esas mukavele- #i mucibince heyeti . umumiyeye iştirak edecek olan hissedarların hamil bulun dukları hisse senetlerini veya bunu müs- bir vesaiki içtima gününden en az bir | hafta evvel şirket merkezine veya Tür- kiye İş Bankası, Jtanbul şubesine tevdi ederek mukabilinde hisse. senetlerinin adet ve numaralarını mübeyyin birer dü- huliye kâğıdı almaları rica olunur. MÜZAKERE RUZNAMESİ 1 — İdare Meclisi ve Mürakip rapor- larının okunması, 2 — 936 senesi bilânço ve kâr ve za- rar hesabile senci hesabiye muamelâtı netayicinin tasdiki, 3 — 1/12/936 tarihinde iktisat ve- kâletile “akdedilen yeni omukavelenin tasvibi, 4 — İktisat Vekâletile evvelce akde- dilen 7/5/933 tarihli mukavelename müddeti munkazi olduğundan, mezkâr mukavelename mucibince vekâlete veri- len teminat mektuplarından hükümsüz kalan kısmının kazanç vergileri tediye edilmiş hususi ihtiyat hesabındaki kar. şılığınm kabili tevzi hissei temettü he- sabına nakli. 5 — Temettüatın sureti tevzii hak- kındaki İdare Meclisi teklifinin tasdiki, 6 — İdare Meclisi &zasına verilecek huzur hakkının tayini, 7 — 937 senesi için Mürakip intihabı ve tahsisatının tayini, 8 — İdare Meclisi âzalarına esas mu- kavelenamenin 36 inci maddesinde sa- yılan izin ve salâhiyetlerin verilmesi, 17 Şubat 1937