2 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

2 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

İtalya futbolünün yükselmesine maçlarından bir Futbol federasyonunun evvelce hâ- zirlamış olduğu talimatname muci- bince, milli kümeye girecek sekiz ta- kımdan İstanbuldakiler, 1, 2, 3, 4; İz- mifdekiler 5, 6, Ankaradakiler 7 - 8 numarayı alacaklar Ve bu esaslar dairesinde kura çekilerek fikslürde- ki yerlerini dolduracaklardı. Ankara, İzmir ve İstanbuldan mili kümeye girecek takımlar taayyün et- tiği için İstanbulun dört klübü dün sabah futbol federasyonu 'relsi Se- dad Rızanın nezdinde numaralarını, lerdir. v , İzmir ve İstanbul futbol sjamları bugün Ankarada toplanacak- tar, milli küme işlerini. görüşürken &yni zamanda Ankara ve İzmir de) ri için de orada kura çekilecektir. bulun çektiği numarâlara gö: ürüeki maçları aşağıya ya- | re ii ziyoruz: 14 mart: İstanbulda Fenerbahçe - Beşiktaş, Güneş - Galatasaray; İz mirde 5-6; Ankarada 7-8. 20 mart: İzmirde 5 - Beşiktaş; An- karâda 7 - Fenerbahçe. 21 mart: İzmirde 6 - Beşiktaş; An- karada 8 - Fenerbahçe. 27 mart: İstanbulda OFenerbah- çe - 5; Arikarada 6 - 8, 28 mart: İstanbulda Beşiktaş - 5; Ankarada 6 - 7. 3 nisan: İstanbulda Güneş - 7; İz- mirde 6 - 8. 4 nisan: İstanbulda Beşiktaş - 7; İzmirde 5 - 8. . 10 nisan: İzmirde 5 - Güneş; An- karada 7 - Besiktaş. 11 nisan: İstanbulda Fenerbahçe « Galatasara; İzmirde 6 - Güneş; An- karada 2 - Beşiktaş. 17 nisan: İzmirde 6 - Galatasaray, 18 nisan; İstanbulda Güneş - Be- şiktaş; İzmirie 5 - Galatasaray. 22 mavıs: Ankarada Galatasaray - 7. 23 mavıs: İstanbulda Fenerbâhçe - 2i nisan: İstanbulda Fenerbah- I mâyıs: İstanbulda Beşiktaş - 6; Ankarada $ - ” ? mayıs” İstanbulda Fenerbah- ce - 6; Ankarada 5 - 8. 8 mayıs: İzmirde Fenerbahçe - 6; Ankarada Güneş - 8 9 mayıs: İstanbulda Gelalasaray - Beşiktaş; İzinirde Fenerbahçe - 5; Ankarada Güneş - 7. 15 mayıs: İstanbulda oGalatasa- 5 Tay -5. avıs; İstanbulda Ankarada 7-8 Güneş - 5; Cöneş; İzmirde $ - 6; Ankarada Ga- latasarnv - 8, 29 mayıs; çe - 7. İstanbulda Feherbah- Güneş Galatasarayla karşılaşacak > çok hizmet eden milli enstantane 30 mayıs: İstanbulda Galatasa- ray -7. $ haziran: İstanbulda Güneş - 6. 6 haziran; İstanbulda Galatasa- ray - 6. 12 haziran: İstanbulda Güneş - 8. 13 haziran: İstanbulda Güneş - 8. 20 haziran: İstanbulda Güneş - Be- şiktaş; Fenerbahçe - Galatasaray. 27 haziran: İstanbulda Fenerbah- çe - Beşiktaş; Güneş - Galatasaray, 3 temmuz: İstanbulda Beşiktaş - Galatasaray; Fenerbahçe - Güneş. Bu fikstürlere göre bu pazar Gü- neş - Beşiktaş arasında yapılacak olan dostluk turnuvası finalinden sonra 14 martta üç şehirde birden mili küme maçlarına başlanacak ve İstanbulda ilk maçları Fenerbahçe - Beşiktaş ve Güneş - Galatasaray karşılaşmaları teşkil edecektir, İkinci hafta Beşiktaş İzmire, Fe- nerbahçe de Ankarayu gideceklerdir, Ondan sonra seyzhate çıkacak ta- kım Güneştir. Güneş 10 ve İİ nisan- da İzmire gidecek, o sırada da İs tanbulda o Fenerbâhçe - Galatasaray macı oynanacaktır, Nihayet seyahat sırası Galatasara- ya gelmektedir. Galatasaray 17 ve 18 hisanda İzmire gidecektir. 8 ve 9 mayısta Güneş Ankarada oynuyacak, 22 mayısta da Ankaraya gitmek sırası Galatasaraya cektir. K we Güneş - Galatasaray karşı Jarile başlıyacak olan milli küme maçları 3 temmuzda İstanbulda bu sefer Beşiktaş - Galalasaray ve Fe- nerbhçe - Güneş karşilaşmalarile s0- mA erecektir. küme i Anketimiz Cevap :1 Geçenlerde bir spor anketi açmış ve okuyucularımıza beş şey sormuş- tuk. Bu beş sorumuza gelen cevap- ları bugünden itibaren, imkân bul dukça, numara altında bu sütunlar- da neşredeceğiz. Bügün ilk cevabı, sorularımızla birlikte aşağıya koyu- yoruz: 1 — Futbol milli takımının teşkili bir tek seçiciye verilmek lâzımgelse kimi tek seçici yaparsınız? Ç — Mili takımın (futbol) tek seçici- si olarak Zeki Rizayı münasip bulurum. 2 — Sporda en sevdiğiniz beş şey nedir? C — A — Teknik ve sciences, B — Sürat ve mukavemet. C — Hasma meşru yollardan te- fevvuk suretile galebe, Ç — Hakeme mutlak itaat. D — Tevazu ve çalışma. 3 — Yağlı, serbes ve Greko Ruinen güreşlerdın hangisini tercih eder siniz? C — Serbes güreşi tercih ederim. 4 — Spor işlerine şarfedilmek üze- re size yüz bin lira verseler nelerde kullanırsınız? C — Kapalı tarırım. 5 — Siz: sporda beş şeyi menetmek salâhiyeti verseler neleri menedersi- niz? C — A — Hissiyatına mağlüpların ve bilgisizlerin hakemlik yapmasını; B— Spor tahsisatının program- sız gelişi güzel sarfını; C — Sahada mahalle çocukları gi- bi hareket ettikleri için cezalandın- lan sporcuların sonradan effedilme- lerini; Ç — Şöhret yapmış sporcuların ça- lışmadıkları zamanlarda da temsili takımlara alınmasını; D — Beğenmedikleri (turnelere mazeret uydurarak iştirâk etmiyen sporcuların sonraki türnelere iştirâ- kini ve temsili maçlarda gücünün yet- tiği kadar gayret göstermediği aşi- kâr görülen sporculara bir daha temsil hakkının verilmesini menede- rim. Bu cevapları gönderen okuyucu- muz, Bandırmada dahili hastalıklar mütehassısı doktor Raşid Sınırgeçdi- dir, İlk sorumuzun cevabı bir takdir meselesi olduğu için bitara? kalacağız. Fakat muhterem okuyucumuzun bil- bir spor salonu yap- Tig maçları bitti. Milli kümeye Ankaradan Gençlerbirliği ve Ankara- gücü; İzmirden Göztepe ve Altay, İstınbuldan Fensrbehçe, Güneş, Ga- latasaray ve Beşiktaş ayrıldılar, Cevapları tasnif ettik. Yüzlerce okuyucumuz arasından “ikisi kadın ol- mak Üzere yalnız dört okuyucumuz yukardaki sekiz takımı tahminde isabet göstermişlerdir. İstanbuldan milli kümeye girecek dört takımı tahminde umumiyetle isabet göstermiş olan karilerimiz, İzmir ve An- karadan ayrılacak takımları keşfedenemişlerdir. Müsabakamızı kazanan dört ukuypumuzun isim ve adreslerini aşağı- ya yazıyoruz: 1 — Bayan Eymen Barlas, Bomont!, Afitap sokak, No.5 2 — Bayan Şadüman Faruk, Beşiktaş, Akaretler, No. 7. 3 — Bay Oktay Türegün, Nişantas, Zafer sokak, No. 42. 4 — Bay Fikret, Türelbaşı Şahdeğirmen sokak, No. 6. Bu dört okuyucumuza vadettiğimiz bütün milli küme maçlarına ser- bes girmek hakkını veren daimi kartları bir kaç güne kadar adreslerine göndereceğiz. ———--—---—------—y—““-—-— mÇ——- SARAY ve BABIÂLİNİN İç YÜZÜ Yazan: SÖLEYMAN KÂNİ İRTEM — Tercüme iktibas hakkımahfuzdur. Tefrika No. 839 JAbdülhamide suikasd için kati kararlar verilerek hazırlığa başlandı Artık Ermeni ihtilâl komitesi Jor- riste kendilerine en sadik bir arkadaş bulmuştu. Jorris bu işe öyle kanastle sarılmış- tı ki Kirin imzasile bazı Avrupa gaze- telerine gönderdiği anarşistçe maka- lelerde Ermeni davasının da müdafii kesilmişti. Lippa Rips ile karısı Sofi iptida Beyoğlunda Kroker oteline inmiş, sonra Tepabaşında Yemenici sokü- ğında Avusturya tebaasından Kris- tiyanoviçin apartımanına nakisyle- mişlerdi. Samüel Fayn ile kızı Robine da İs- tanbula gelince Kroker otelinde oda tutmuşlardı. Kindiryan Jorrisle iyice anlaştıktan sonra Samuel Fayn ile kızını, Lipa Rips ile karısını Jorrise takdimi etti; hepsinin Kafkasyalı Ermeniler oldu- ğunu söyledi. Jorris bunların asıl ağ- ları ne olduğunu da anlamak istedi ise de Kindiryan komite nizamının azanın asıl isimlerile tanışmalarını yasak ettiğini, kondisi de arkadaşları- nı ancak müstear namlarile tanıdığı- nı bildirdi. Jorris sonraları yalnız Sa- muel Faynın Hristofor Miksilyan ol- duğunu bir güzete makalesinden an- Tamıştı Artık arada suikast tertiplerine tit sikı, sıkıya müşterek müzakereler başlamıştı. Jorris Ermeni ihtilâleile- rinin dahili işlerine karışmıyorüu. Onun komiteye yardım etmesi ibti- lâleilerde kendi fikirlerine, duygula- rına iştirak görmesinden ileri geliyor- du. Hedef hakkında aralarında fikren ittihad vardı, O :ıncak bu hedefe var- mak için onlara yardım edecek, icra Ermenilere alt olacaktı. Bu maksatla komitenin muhabere- lerine tavassut için Alman postane- sinde bir kutu Xiralamıştı. Komiteci- ler İstanbuldaki icraata ait müzüke- relerinin netic»lerindon, vaziyetlerin- den sıraslle kendisini haberdar edi- yorlardı. Abdülhamide sulkast hususunda hepsi müttefik bulunuyordu. İhtilaf yalnız Yıldızda cenebi misafirlere cit set üzerinden bomba atmak yahut Maşin Enfernal “ullanmak şikların- dan birinin tercihinde idi, Jorris sed üzerinden humbara gtıl- risk vasıtasını müracaat olunduğu surette maksada vusul yolunda daha az adam öldüreceği mülâhazasile bu şıkkı müraccah görüyordu. Komiteciler arasında bir ara Beşik- taşta oAbdülhamidin hırka ziyareti için İstanbula geçeceği cadde üzerin- de büyük bir ev kiralanması, burada Jorrisin karısı Annanin terzilik etmek vesilesile toplanılması gibi bir tasay- vur da meydan alınmıştı. Jorris bu yoldaki teklifi iptida mu- vafık görerek karısile birlikte böyle bir evi gezmişti; fakst sonra ev kira- sının fazlalığile beraber bu taraflar- da müslümanların çok, polis ve zabi- ta tarassutunun kuvvetli olması, ka- dım terzihanesine yabancı erkeklerin girip çıktığı derhal göze çarpmak teh- likesinin bulunması bu tasavvurdan vazgeçilmesini zaruri kılmıştı. 1904 temmuzunda Lipa Rips ile ka- nsı komite teşkilâtı için İzmire git- işlerdi. Bu teşkilât yapıldıktan sonra veri- len kararlara göre İstanbuldaki te- şebbüsler başarıldığı haber alınır alın- maz İzmirde de köprüler berhava edi- lecek, demiryolları tahrib olunacak, banka binaları atılacaktı İzmir komitesi bu yolda tertibat 21- mış, zaman, zaman bir çok eczayi na- riye ve iştialiyeyi, muharrib madde- leri köprüler ve yollar altına yerleştir- miş, lâğımlar kazmıştı. İzmirdeki Kredi Liyone bankası şubesini uçurmak için (Agob) namı- na bu şubede bir kasa kiralanmış, oraya bir makineli dinamit konul vyuştuu. Bu tertibat kararlarını aldıklan sonra Lipa Ripş ile iki ihtilâlej kadın teşrinlevveldo İstanbula dönmüşler. oi Yü ere yi İ Belçikalı anarşist Joris Charles Bövard Rips bu işler için İstanbuldan İ# mirde sığır kasabı Dikran Nalbanö- yana iki defada (740) lira gönder“ mişti. Yıldızdaki sed üzerinden bomba at“ mak tasmimi devam ettiği haftalar dr bu teşebbüsü fille getirmeği d& Tühde eden Samuel Fayn ile kızı Ro bina ve Lipa Rips ile Sofi Rips yolunu bularak Rüsya s#faretinden aldıkları! vesikalarla iki defa sed üzerinden, on iki defa da alelâde seyirciler gibi ta- limhane meydanmdan selâmlık töre- nini seyrettiler, Bu esnada törenin bütün teferru” atını tetkik eyliyetek sed üstünden padişaha bowıba atmakla muvaffakı- yet Mhlimalleri hakkında tahminlerde bulundular. Hünkâr arabasının ca miin iç kapısından avlu kapısına ka dar bir dakika kırk iki saniyede geç“ tiği mükerreren hesab olundu, Robina ile Sofi ikinci defa sed Üz8- rinde bulunduklari gün memurların şüphesini celbedip etmiyeceğini sn lamak maksadile yanlarında içine mendil koyarak şişirdikleri birer çan- ta bulundurmuşlardı. Çantalara kim» se bir şey dememiş olmasile bunların içine bomba konulmak mümkün ola cağına kanaat hasıl olmuştu. Yalnız selâmlık törenini üçüncü defa seyir için müsaade almak üzere Rus konsulatosuna başvurmak şüphe yi davet etmiyecek miydi? Bu cihet Samuci Faynı düşündürür yordu. Bu endişe ile bir araba içinde bomba kullanmak şıkkının da tetki- kine lüzum görüyordu. Jorris bomba nın sed üzerinden alılmasındaki ko- Jaylık ve sürati arkadaşlarının dikka tine erzetmekte devam ediyordu, Sa“ müel Fayn da bu şikta muvaffakıyet ihtimalini daha katl buluyordu, An- cak bunda da iyice Lamik edilmek Wi zımgelen bir mahzur görülmüştü. Padişahım geçtiği yerlere her hafta kum ferşolunuyordu. Yumuşak yere tesadüf edince bombanın istenilen te- siri icra edebilip «edemiyeceğinde emin olmak icab «liyordu. Bu emni- yetin husulü için belki Obombalardâ bazı tadiller yapılmak ta zaruri ola” caktı. Kindiryanın Jorrise vaki olan ifşa atına göre: Abdülhamide yapılacak suikastin teferruatı daha tayin edilmeden evvel Samuel Fayn İstanbulda bazı büyük müesseselerin, hassaten Galatada O manlı bankası binasınn melinitle uçurulmasını komiteye teklif etmiş, bu teklif muvafık görülerek hazırlık” lara başlanılmıştı. Rus tebaasından Karakin Karagö” zof isminde birisi 1903 senesi sonl& rmda Voyvoda hanı altında, hanın methalinde ve Osmanlı bankasına yâ” kın yerde bir fotografçı alât ve cÖ” vatı dükkânı açmış, sonra Rusyayf giderek işini dostu Vahana — komis” yoncu Silvio Riçiye bırakmıştı. (Arkası var)