2 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

2 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

N 2 |; AKŞAM Mi evet, bu umumi manzaranın Mavunluğu ile ölçersiniz. Ve daha ga- FER li , .i #3 Ri Sarıyer jandarma kumandanı İlay, Şahid olarak dinlemiştir, Hilmi ter »de ogün Sarıyerde kazayı ha- ğa derhal kaza mahalline gel- Yol Ve yaptığı tedkikatta otobüsün Sağ tarafındaki üç ağaca süratle Püktan sonra gene hızla sola döne- . #oldaki ağaca da çarpıp devrilmiş pa laşıldağını söylemiştir. Diğer Başka in çağırılması için muhakeme ç güne bırakılmıştır. ocuk i icin h tk sy kteplerin tatil nanlerimdd ço- ka arın sokaklarda vakit geçirmeme Rg Sİn Maarif idaresi, bahçeleri mü- Yun bulühan mekteplerde çocuk 0- ta Yerleri tesis etmişti. Bu oyun yer- tiren İyi neticeler alınmıştı. Bu se- Bay Maarif bütçesine bunun için tah- t konulmuştur. N bütçenin tasdiki ve tatbiki- hub, €pi zaman geçmesine Yağ olduğundan 936 bütçesinden 5» Sat ayrılarak bahçelerin tanzimi- başlanacaktır. taçları nezaret edecek muallim- bu sene muayyen bir ücret yo- ektir İh) Bir Alimin sözlerine bakılırsa ların teşekkülü yayaş yavaş de insiğan Maustakbel liman civarında yapıl ması düşünülüyor Balikhanenin ıslahı ve son ihtiyaçla- ra uygun bir şekle sokulmsaı için bir müddetten beri tedkikat yapılıyordu. Hükümet, balıkçılığa büyük bir €hemmiyet vermektedir. Balıkçılığın ayni zamanda ihracat emitiası haline getirilmesi düşünülmektedir. Bu sebep- 16 yapılacak balıkhaneye de fazla ehemr- miyet verilmektedir. Haber aldığımıza yöre yeni balıkha- nenin müstakbel limanın bulunduğu mıntakrda kurulması muvafık görül- mektedir. Müstakbel lmanm Yenikapı- da tesisine esas itibarile karar verildi- | ğine göre balıkhanenin de burada ya- pılması fikri muvafık görülüyor. İle- ride tam miânasile bir ihraç maddesi beline getirilecek balığın, bu suretle ha» rite sevk ve nakli daha ziyade kolay- laşmış olacaktır. Küçük sanayi hakkında bir broşür hazırlanacak İklisad vekâleti, küçük sanayiin İp- tidai şeklinden bugüne kadar geçirdiği Mektep talebeleri Bütün tramvay hatlarında paso ile seyahat edebilecekler mi? 'Talebelere mahsus tramvay pasoları- nın mekteple ev arasında muteber Ol- ması teklifi ilirazla karşılanmıştı. Bu- nun üzerine İramvay' şirketi yüksek mektep talebelerinin bütün şebekede seyahat elmelerine müsaade etmiş, fa- kat lise ve orta mektep “talebelerinin gene mekteplerle evleri arasında seya- hat etmelerini meburi kılmıştır. Bu vaziyet şikâyeti mucip olduğun- dan Nafıa vekâleti şirketler başmüfet- tişliği şirketle temasa geçmiştir. Baş- müfettişlik bu temasları neticesini şir- ketin ileri sürdüğü iddialarla birlikte dün vekâlete arzetmştir. "Tramvay şirketi yüksek mektep ta-” tebelerinin tatbikat ve sajre gibi şeyler için mekteplerden ayrı yerlere de git tiklerini gözönünde tutarak onlara bü- tün şebekede seyahat hakkının veril diğini; fakat orta mektep ve lise tale- beleri için böyle bir fikir mevcud ola- mıyacağını ileri sürmektedir, Polise hakaret eden biri bir ay se mahküm oldu hr Beyoğlunda polis memuruna haka- ret etmekten suçlu İhsan adında biri dün asliye dördüncü ceza mahkemesin. de muhakeme edilmiş, hakaret suçu sa-| bit olduğundan İhsan bir ay hapse ve Oluz lira para cezasına mahküm edil- miştir. Evvelki gece İstanbulun muhtelif semtlerinde altı hırsız yakalanmıştır: 1 — Hırsızlıktan müteaddid sabıka» 2 — Aksarayda oturan Oğuz gdın- da dokuz yaşında bir çocuk da Hase- ki hastanesinin duvarından aüryarak bahçeye girmiş ve orada bulunun bir- çok şişeleri aşırmıştır. Küçük tursız tor baya doldurduğu şişelerle gene duvar- dan atlayıp kaçmak isterken yakalan- mıştır. 3 — Astark adında bir hırsız Tepeba. şında İngiliz tebaasından Lilinin evine girerek 200 lira kıymetinde bir pirlan- ta yüzükle bir altın kalem aşırmıştır. Zabıta Astarkı yakalamıştır, 4 — Şişli civarmda bir garaja giren Abdürrahman adında bir hursız ora- da Salih adında birinin elbise ve saire #ini çalmış, kaçarken yakalanmıştır. 5 — Halli ve Salih adlarında iki hur- ve #aireyi bir çuvala doldurmuşlardır. Hırsızlar eşya ile dükkândan çıkarken zabıta tarafından yakalanmışlardır. 6 —'Tophane ciyarında Necmi adın- da biri gece o civarda bir kahvenin ki- Pamuk ipliği Fiat ve satışlar hakkında yeni Birçok dokuma tezgâhlarının dur- masına sebep olan pamuk ipliği buhra- da yeniden mühim kararlar verilmiştir. Bunların başında, ipliğin mutlaka narh üzerinden satılması gelmektedir. Batış işlerinde fabriknlarla toptancı tacirlerin satış şekilleri tesbit olunmuş- tur. Bazı toptancıların yüksek fiatlerle satış yaptıkları haber alınmıştır. Bu- nün üzerine verilen karara göre, top- tancılar bir paket iplik bile satsalar an» cak yüzde (1) kâr alaraklardır. Fabri- kalar bulundukları yerlerden başka vi- lâyet veya kazalarda satış şubeleri aç- tıkları takdirde yüzde iki kârla salş yapacaklardır. Tüccarlar satış şube- leri açarlarsa yüzde üç kâr alabilecek- lerdir, Ayrıca hiç bir müracaat geri çevrilmiyecek, iplik olduğu halde sat- mamak gibi vaziyetler ihdas edilmi- yecektir. , "Bundan başka her fabrika ve toptan- cı ipliklerin cinsine göre flatlerini, na- lardır, 9 di 24 gün hapis Kişi kavga etmişlerdir. Koço, Leonu bal Ceza mahkemesi bir hırsız şanden ve muhtelif yerlerinden yarala- mıştır. Leon hastaneye kaldırılmış, çocuk sokakta sapanla taş atarken yols| dan geçmekte olan Hayri adında birini! başından yaralamıştır. Üç sarhoş Sokak ortasında kavga ederken yakalandılar Lütfi, Cemal ve Selâhaddin adların- da üç arkadaş dün göce rakı içip sar- hoş olduktan sonra sokağa çıkmışlar, Tahtakale civarında Zindankapı cad- desinden geçerlerken sarhoşluk yüzün- den kavgaya tutuşmuşlandır. Sokak Or) tasında biribirlerine giren üç sarhoşun gürültülerini mefmile bekçisi Hasan duyarak koşmuş, kavgacıları ayırmak İ istemiştir. Bekçinin bu müdahalesinden büs- bütün hiddetlenen sarhoşlurdan Ce- mal bıçağını çekerek: — Sen bizim işimize ne karışıyorsun. Biz kavga edip biribirimizi öldürece- ğiz. Diye bekçinin üzerine hücum etmiş- tir. O sırada polis devriyeleri yetişmiş- ler ve Cemali hakkında bu kararı verdi Şükrü adında biri Galalada Alek- sandranın evine girerek sandık ve do- lap kapaklarını kırmış ve birçok eşya aşırmıştır. Şükrü oradan çıküuktan sonra o civarda Uraniye adında bir ka dının evine gitmiş ve kadının haberi ol! madan bir köşeye saklanmıştır. Biraz sonra vakayı haber alan polis- ler Şükrüyü Uraniyanın evinde çaldığı eşya ile yakalamışlardır. İptida Urani- yanm, Şükrüyü evinde sakladığı zan- nedilmiş ve bu kadın da yakalanmıştır. Asliye dördüncü ceza mahkemesin- de yapılan muhakeme neticesinde Şük- rünün dokuz ay, yirmi dört gün müd- detle hapsine, Uraniyanın bu işte slâ- kası görülmediğinden beraetine karar verilmiştir. Şükrü melikomede tevkif edilmiştir. Para meselesinden kavga Galatada Fatma adında bir kadın- la aymi evde oturan Kemal adında biri dün bir para meselesinden kavga et- mişlerdir. Kavgada Kemal, Fatmayı ba” şından tehlikeli surette yaralamıştır. Vakaya polis el koymuş, Fatma hasta- neye kaldırılmıştır, Kemal yakalana- rak tahkikata başlanmıştır. Vali muavini iyileşti Bir müğdetten beri rahatsız bulunan Neden hastalanmıyoruz? tor sihhi süt içmenin şeklini tarif ediyor. Süt gayet yavaş içilecekmiş, her yudumdan sonra derin derin ne- fes alınacakmış. Eğer arada nefes alınmadan süt içilirse faydası şöyle dursun bilâkis bir çok zararları varmış. Çünkü ne fes alınmadan içilen süt midede derhal peynirleşirmiş, gaz yaparmış. Sıhhati bozarmış. Düşündüm: Hangi- miz sütü böyle içeriz?.. Doktor general Tevfik Sağlam an- Jatıyordu: — Sümkürmek gayet mühim bir meseledir. Burnun her iki tarafın dan hızla sümkürmenin bir çok mah- zarları vardır, diyordu. Gene bir gazetede burmun iki tarafından birin- den sümkürmenin bir çok nezle ih- tilâtları yapacağı ileri sürülüyordu. İçime bir şüphe giriyor: Neden bu derece gayri sıhhi bir hayat içinde hastalanmıyoruz.. Hattâ neden öteki dünyayı boyla- mayoruz. Yoksa biz hepimiz, tabbın, ilmin, mevcut ve mülüm ilim kaide- lerinin fevkinde, kendisine hiç bir şeyler olmaz mahlöklar miyız?. H.F. —————-— Odun ve kömür siparişleri tedkik esi Nisan ve myaıs ayları kömür ve odu- nun en ucuz satıldığı mevsimdir. Göçen sene belediye bu mevsim şehre odun v0 kömür gelen mıntakalardaki odun ve kömür hazırlığının miktarını tahkik ettirerek tacirlerden de siparişleri hak kında birer beyanname almıştı. Bu bes yannameler ile stok miktarı beli olu- yordu. Bunun faldesi görüldüğünden bu sene de ayni usule rolracaat edie- cek ve siparişler mayısta yapıldığına göre beyannamelerde beldieye tarafın- dan bu ayda alınmağa başlanacaktır, Diğer taraftan odun ve kömür yeri- ne maden kömürü kullanması halk a- rasında da tanmmum ettiğinden önü müzdeki sene için daha az odun v6 mangal kömürü sipariş edilecektir, Be- lediye ayni zamanda halk arasındaki odun kullaridması fikrinden vaz geçil- sarhoşlar da yakalanarak adiiyeye ve- | vali muavini Hüda iyileşmiş ve dün va-| mesini propaganda yapmağı düşünü- Tilmişlerdir. kğ ni zifesine başlamıştır. se Biyahlaştırıyormuş!,. Bir gün yor,