2 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

2 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 ji il İ z : | | z i ; Ye yükseldikçe hükim oldu- li i ; ; Biz evvdâ yüksek bir mi- ti kuran mimarlar yetiştir. isıyoruz. Milli orada doğa- Bununla milli sözünün tica- arasında Marie, Meğe çal Baktır, Vet $ahid olarak dinlenmiştir. Hilmi Üadesin ge o gün Sarıyerde kazayı ha- diğ nca derhal kaza mahalline gel- Yal Ve yaptığı tedkikatta otobüsün Sarp SAĞ tarafındaki üç ağaca süratle Lo s0 sonra gene hızla sola döne- Magi ağaca da çarpıp devrilmiş Piialeyi su dığın söylemiştir. Diğer bahçeleri için hazırlık Gk Kteplerin İS Oğan beri ço- Kn iz sokaklarda vakit geçirmeme- Mad ir idaresi, bahçeleri mü- Tur ühan Yökteplerde çocuk O erine ii tesis etmişti. Bu oyun yer- Beki İyi neticeler alınmıştı. Bu se- Mini iie bütçesine bunun için tah- şak bütçenin tasdiki ve tatbiki. epi zaman İp olduğundan 936 bütçesinden b $ ayrılarak bahçelerin tanzimi- ege nezaret edecek muallim- aca Sene muayyen bir ücret ve- Maustakbel liman civarında yapıl- ra uygun bir şekle sokulmsal için bir müddetten beri tedkikat yapılıyordu. Hükümet, balıkçılığa büyük bir ehemmiyet vermektedir. Balıkçılığın ayni zamanda ihracat emtiası haline getirilmesi düşünülmektedir. Bu sebep-! le yapılacak balıkhaneye de fazla ehem- miyet verilmektedir. Haber aldığımıza göre yeni balıkha- nenin müstakbel limanın bulunduğu mıntakada kurulması muvafık görül- mektedir. Müstakbel limanın Yenikapi-! da tesisine esas itibarile karar verildi- | ğine göre balıkhanenin de burada ya- pılması fikri muvafık görülüyor. İle- ride tam mânasile bir ihraç maddesi haline getirilecek balığın, bu suretle hâ- rite sevk ve nakli dsha ziyade kolay- laşmış olacaktır. Küçük sanayi hakkında bir broşür hazırlanacak Mektep talebeleri Bütün tramvay hatlarında paso ile seyâhat edebilecekler mi? Talebelere muhsus tramvay pasolar!-| nm imekieple ev arasında muteber ol- ması teklifi itirazla karşılanmıştı. Bu- nun üzerine tramvay şirketi yüksek mektep talebelerinin bütün şebekede seyahat etmölerine müsaade etmiş, fa kat lise ve arta röektep talebelerinin gene mekteplerle evleri arasında seya- hat etmelerini meburi kılmıştır. Bu vaziyet şikâyeti mucip olduğun- dan Nufa vekâleti şirketler başmüfet- tişliği şirketle temasa, geçmiştir. Baş- müfettişlik bu temasları neticesini şir- ketin ileri sürdüğü iddinlarla birlikle dün vekâlete arzetmştir. Tramvay Şirketi yüksek mektep ta.” Iebelerinin tatbikat ve saire gibi şeyler için mekteplerden ayrı yerlere de git- tiklerini gözönünde tutarak onlara bü- tün şebekede seyahat hakkının veril. diğini; fakat orta mektep ve lise tale- beleri için böyle bir fikir mevcud ola- muıyadağımı ileri sürmektedir, Polise hakaret eden biri bir ay reyi rimel Beyoğlunda polis memuruna haka- ret etmekten suçlu İhsan adında biri dün asliye dördüncü cezâ mahkemesin. de muhakeme edilmiş, hakaret suçu sa- hit olduğundan İhsan bir ay hapse ve oluz lira para cezasma, mahküm edil. miştir, da dokuz yaşında bir çocuk da Hase- ki hastanesinin duvarından atlıyarak bahçeye girmiş ve orada bulunan bir- çok şişeleri aşırmışlır. Küçük hırsız tor baya doldurduğu şişelerle gene duvar- dan atlayıp kaçmak isterken yakalan- muştur. 3 — Astark adında bir hursız Tepeba. şında İngiliz tebaasından Lilinin evine girerek 200 lira kıymetinde bir pırlan- ta yüzükle bir altın kalem da Salih adında birinin elbise ve saire sini çalmış, kaçarken yakalanmıştır. Balatta Leon ve Koço adlarında iki şından ve muhtelif yerirrinden yarala- dan geçmekte olan Hayri adında birini başından yaralamıştır. Üç sarhoş Sokak ortasında kavga ederken yakalandılar Lütfi, Cemal ve Salâbaddin adların- da üç arkadaş dün gece Takı İçip sar- hoş olduktan sonra sokağa çıkmışlar, Tahtakale ciyarında Zindankapı end- desinden geçerlerken sarhoşluk yüzün- der kavgaya tutuşmuşlardır. Sokak ors tasında biribirlerine giren üç sarhoşun gürültülerini mulimlle bekçisi Hasan duyarak koşmuş, kavgaciları ayırmak istemiştir. Bekçinin bu müdshalesinden büs- bütün hiddetlenen sarhoşlardan Ce- mal bıçağını çekerek: — Sen bizim işimize ne karışıyorsun. Biz kavga edip biribirimizi öldürece- Diye bekçinin üzerine hücum etmiş- tir. O sırada polis devriyeleri yetişmiş- Ter ve Cemali » Diğer Sahife 3 Pamuk ipliği Fiat ve satışlar hakkında yeni kararlar verildi Birçok dokuma dur masına sebep olan pamuk ipliği buhra» Bunların başında, ipliğin mutlaka narh üzerinden satılması gelmektedir. Satış İşlerinde fabrikalarla toptancı tacirlerin satış şekilleri tesbit olunmuş” tur. Bazı toptancıların yüksek fiatlerle satış yaptıkları haber alınmıştır. Bu- nun üzerine verilen karara güre, top- tancılar bir paket iplik bile satsalar ans cak yüzde (1) kâr alacaklardır. Wabri- kalar bulundukları yerlerden başka vi- Jâyet veya kazalarda satış şubeleri aç- tıkları takdirde yüzde iki kârla satış yapacaklardır, Tüccarlar satış şube- leri açarlarsa yüzde üç kâr alabilecek- lerdir. Ayrica hiç bir müracaat geri çevrilmiyecek, iplik olduğu halde sat- mamak gibi vaziyetler ihdas edilmi- yecektir. "Bundan başka her fabrika ve toptan- cı ipliklerin cinsine göre fiatlerini, nü- 9 Şe 24 gün hapis kişi kavga etmişlerdir. Koço, Leonu ba Ceza mahkemesi bir hırsız hakkında bu kararı verdi Şükrü adında biri Galatada Alek- sandranın evine girerek sandık ve do- lap kapaklarını kırmış ve birçok eşya aşırmışlır. Şükrü oradan çıktıktan sonr& o civarda Uraniyo adında bir ka» âının evine gitmiş ve kadının haberi ol- madan bir köşeye saklanmıştar. Biraz sonra vakayı haber alan polis» ler Şükrüyü Uraniyanım evinde çaldığı eşya İle yakalamıslardır. İptida Urani- yanın, Şükrüyü evinde sakladığı san- nedilmiş ve bu kadın da yakalanmıştır. Asliye dördüncü ceza mahikemesin- de yapılan muhakeme neticesinde Şük- rünün dokuz ay, yirmi dört gün müd- detle hapsine, Uraniyanın bu işte alâ- Kası görülmediğinden beraetine karar verilmiştir. Şükrü mahkemede tevkif edilmiştir. Para meselesinden kavga Gâlateda Fatma adımda bir kadın- la ayni evde oturan Kemal adında biri dün bir para meselesinden kavga et- a | Neden hastalanmıyoruz? ediyor. Süt gayet yavaş İçilecekmiş, her yudumdan sonra derin derin ne- ,İ f€s alınacakmış. Eğer arada nefes alınmadan süt içilirse faydası şöyle dursun bilâkis bir çok zararları varmış. Çünkü ne- fes alınmadan içilen süt midede derhal peynirleşirmiş, gaz yaparmış, Sıhhati bozarmış. Düsündüm: Hangi- miz sütü böyle içeriz?. Doktor general Tevfik Sağlam an- Tatıyordu: — Sümkürmek gayet mühim bir meseledir, Burnun her iki tarafm- dan hızla sümkürmenin bir çok mah- zurları vardır, diyordu. Gene bir güzetede burnun iki tarafından birin- den sümkürmenin bir çok nezle ih- tilâtları yapacağı ileri sürülüyordu. Gene sigaraya ait bir tavsiye: «Sokakta, bilhassa yokuş yukarı çıkarken bir sigara içmek, hızlı yü- rürken bir tek sigara içmek yedi si- gara içmeğe bedelmiş.. çok gayri sıh- hi imiş.» İçime bir şüphe giriyor: Neden bu derece gayri sıhhi bir hayat içinde hastalanmıyoruz.. Hattâ neden öteki dünyayı boyla- miyoruz. Yoksa biz hepimiz, tıbbın, ilmin, mevcut ve melüm ilim kaide- lerinin fevkinde, kendisine hiç bir şeyler olmaz mahlüklar my”. H.Y. —————————— ————ee Odun ve kömür siparişleri tedkik edilecek Nisan ve myaıs ayları kömür ve odu- nun en ucuz satıldığı mevsimdir, Geçen sene belediye bu mevsim şehre odun v9 kömür gelen mıntakalardaki odun ve kömür hazırlığının miktarını tahkik ettirerek tacirlerden de siparişleri hak» kında birer beyanname almıştı. Bu bos yannameler ile stok miktarı belli olu- yordu. Bunun faidesi görüldüğünden bu sene de ayni usule müracaat edic- cek ve siparişler mayısta yapıldığına göre beyannamelerde beldeye tarafın dan bu ayda alınmağa başlanacaktır. mişlerdir. Kavgada Kemal, Fatmayı ba»| şından tehlikeli surette yaralamıştır. Vakaya polis el koymuş, Fatma hasta- neye kaldırılmıştır. Kemal yakalana- rak tahkikata başlanmıştır, Vali maavini iyileşti 'Bir müddetten beri rahatsız bulunan vali muavini Hüdai iyileşmiş ve dün var yifesine başlamıştır. Diğer taraftan odun ve kömür yeri- ne maden kömürü kullanmasi halk a- rasında da taammum ettiğinden önü“ müzdeki sene için daha az odun ve mangal kömürü sipariş edilecektir, Bes ediye ayni zamanda halk arasmdaki odun kullanılması fikrinden vaz yeçii- mesini propaganda yapmağı düşünü- si