6 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

6 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

Pazar, iz ne 12 de Perşem- Yalnız te hafta pazar posta" Yapılmıyacaktır.» MİR SÜR'AT postası Cumartesi 15 de. MERSİN postaları ki, Perşembe 10 da kalkarlar, Diğer postalar be Cumartesi, çarşam- ğa Pazar, salı, perşembe Mudanya — Pazar, Salı, Per- » Cuma 8,30 da. çandırma — P.ertesi, Salı, dd. a, Perşembe, C.ertesi Knbiçe — Salı, cuma 19 da. Çdik — Salı cuma 19 da, pi — Pazar 9 da, ha prom ve Mersin postaları» ulkış günleri yük alınmaz. (1228) ester aranılıyor dile nezdinde yeni doğan bi - yeni ğan bir çak için mütebbiye aranılıyor. Alman hastanesinde 101 Mumaraya müracaat. Scandinavian Near East Agceny Galatâ Tahir han # üncü kat Gothenburg, Stokholm, Oslo Dantzig, Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanlar Şark ve Karadeniz başlı on İlmanları arasında 15 günde bir sk met ve avdet için muntazam postalar, Gdynia - Dantzig » Gothenburg ve Oslodan beklenen vapurlar. Sınaland vapuru 2 marta doğru. Vasaland vapuru 6 marta doğru. İsa vapuru I3-marta doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg. Dantrig - Stokholm, ve Oslo, imanları için hareket edecek vapurlar. Smaland vapuru 2 marta doğru Vasaland vapuru 6 marta doğru. İsa vapuru 14 marta doğru. Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han Tel: 44991-2.3 Kadıköyünde Bahariye Tramvay te- vakkuf mahallinde Şekerci Bakkal soka- ğında 20 No, hı hane satılıktır, Ön arşın yüzü ve yirmi arşın derinliği vardır. On odası bahçesi ve kuyusu vardır, Görmek istiyenler mezkür haneye muttasıl 18 No. hı evden anahtarını alabilirler ve pazarlık için Galatada Havyar Hanında 25 No. da Avukat Ferit Ressama müra- caat etsinler. Operatör - Urolog İl Dr. Mehmed Ali İdrar yolları Mİ hastalıkları mütehassıs, Köprübası ! Eminönü han Tek 21915 YY (© Üzel (7 $ üncü katta kâin acontalığına müracaat. | Satılık hane | Dr. HORHORNİ Eminönü Eczahanesi yanında Hastalarını hergün kabul eder. DOYÇE LEVANT LİNYE G.M.B. H. G Doyşe Levant Einye Haşıbürg A. G. Hamburg. Al Levant Linye şA. Gi Bremen. Hamburg, Brem,j Anverm, İstanbal va Bahrisiyah azimet ve avdet muntazam postaları İstanbulda beklenen vapurlar Heraklea vapuru 7 marta doğru Kythera vapuru 6 marta doğru Angora vapuru 13 marta doğru Burgaz, Varna, Köstence, için limanımızdan hareket edecek vapurlar Kyihera vapuru 6-8 marta doğru Yakında Hamburg, Brem, Anvem ve Roterdani limanları için hareket edecek vapurlar Akaya vapuru 7-8 marta doğru Fazla tafailât için Galata'da Ova» kimyan banmda DOYÇE LEVANTE ÜNYE vapur acentalığına müracaat. Telefon: 44760 - 44769 Eczacı aranıyor Erzurumda bir eczanenii mesğl müdürlüğünü yapacak diplomalı eczacıya lüzum vardır. İsteklile- rin şartlarını bildirmek üzere: Ayasofya civarında Devlet Ba- srmevinde ressam Bay Mahmud'a müracaatları ZAYİ — Eski İtibarı Mili Bankasının amıma yazılı $76836/9 yamaralı fki hisse senedini zayi ettim. Yenilerini ala- cağımdan eskilerinin hükmü olmadığını ilân ederim A. Vahid ZAYİ — Kadıköy Orta mektebin ye- dinci sınıfından aldığım tasdiknameyi kaybettim. Yenisini çıkartacağımdan es- kisinin hükmü yoktur, Halid oğlu Suha Halidun GüVENME vi Zi 6 fiatla satılacaktır. yacaktır. İstanbul tifikası almış bulunması gerektir. rür etmiş olduğu ilân olunur. (“ HÜSEYİN CAHİD Fikir Hareketleri 176 cı sayısı çıktı 6 - Mart 1937 - Cumartesi İçindekiler: Atina hakkında son söz (A. Croiset) — Profesörlerin günahı (Georges Opresco) — Meşrutiyet Hatıraları (Hüseyin Cahid Yal çın) — Sanatta idealizm (FA clen Challaye) — Banker (Lu- cien Romier) — Ekonomiye dair konuşmalar (Alain ).— Matbuat Hayatı: Türkçe kimya nomencla- turu (Hüseyin Cahid Yalçın) — Filozoflar: Hayat ve mezhebleri (val Durant) — Timurun Sars- yında bir İspanyol sefiri (Guy Le Strange) — Kitaplar arasın- da (Küçük notler) — Lehde ve aleyhde. Fiyeti her yerde 80 kuruş Müracaat mahalli: ———— Matbaacılık ve gazetecilik Bürosu İstanbul: Ankara caddesi, Cağal- oğlu yokuşu No, 44/2 Dr. MEHMED IZZET Emrezı dahiliye ve sariye mütehassisı Muayenehane: Cağaloğlu Nuruosma- niye caddesi No. 17 Baha Bey Apartı: manı pazardan maada hergün 13 - 17 hastalarını kabul eder, Telefon: 23925 Inhisarlar Istanbul Başmüdürlüğünden: Çamalti tuzlasında sureti mahsusada tesis olunan ince tuz değir- meninde sıhhi ve fenni bir surette ihzar olunan ince sofra tuzları yarımşar ve birer kiloluk paketler ve mutbak tuzları da «50» şer kiloluk içi kâğıd kaplı çuvallar içinde satışa çıkarılmıştır. Sofra tuzları «64» ve «128» zer paketi havi sandıklara konarak ambalajlanmıştır. Paketli sofra tuzlarının beher kilosu Kabataş ambarında «9,50» ve mutbak tuzlarının beher kilosu «5,25» kuruş Gerek mutbak ve gerek sofra tuzları bir sandık veya bir çuval dan daha az satılamaz. Sandık ve çuval bedelleri tuz fiatına dahil olduğundan müşterilerden ayrıca sandık veya çuval bedeli aranmı- Tuz satıcılarının İnhisarlar İstanbul Başmüdürlüğü merkezin- de Kabataş ambarına müracaat etmeleri ilân olunur. (1184) Ankara'da Emlâk - Arazi Alım ve satımı için GENEL İŞ BÜROSU'na yazılması. Tel, 1475 Hacı Bayram İlbeyi cad. No, 22/2 Ankara Gümrükleri Başmüdürlüğünden: Başmüdürlüğümüz kadrosunda açık (30) lira asli maaşlı Lâborant- lık için yapılacak müsabaka imtihanı, 15/3/937 günü saat (10) da Eminönündeki Reşadiye caddesinde bulunan Kimyahane Laboratuva- rında ve yine ayni gün saat (14) de Başmüdürlük binasında olmak üze- re iki yerde yapılacaktır. İsteklilerin. A) — Memurin kanununun 4 üncü maddesinde ve icra vekilleri he- yetinin 10/10/935 günlü kararnamesinde yazılı şartları haiz bulunmasi, B) — Yaşı otuzu geçmiş olmaması, C) — Fen fakültesinin Fizik ve Kimya lisansından umumi kimya ser- İsteklilerin Başmüdürlümüze bir dilekçe ile müracaatları ve Başmü- dürlüğümüz sicil servisinden alacakları kâğıtların muamelesini 14/3/ 937 günü saat 17,5 a kadar bitirip belgeleriyle birlikte getirmiyenlerin imtihana giremiyecekleri bildirilir. (1216) Kuştüyü kullanmanızı tavsiye ederiz Hem sıhhatinize faideli, hem de keserize elverişlidir. Kuştüyü yastık 100 kuruş, kuştüyü ve yatak takımları da çok ucuzdur. Kuştüyü kumaşları vardır. Fabrika ve deposu: İstanbul Çakmakçılar Sandalyamjar sokak Tel, 23027. Satış yetleri: ANKARA, İZMİR, BEYOĞLU Sümer Bank Yerli Mallar Pâzarları . Maliye Vekâletinden: 1/6/937 tarihinden itibaren tedavül mevkiinden kaldırılacağı evvel- ce ilân edilmiş olan nikel 25 kuruşluklarla bronz 10 kuruşlukların 1/ Kânunuevvel/937 tarihine kadar tedavül mevkiinde kalmasının takar- (443) (1108) İstanbul Üniversitesi Rektörlüğünden: Evvelce ilân edilmiş olan Kimya Doçentliği imtihanı Martın 15 inci Pazartesi günü saat 10 da yapılacaktır. İsteklilerin Rektörlüğe müracaatları. (1235) Üsküdar ikinci sulh hukuk mehkeme- sinden: Üsküdarda Selümi Ali mahallesinin Selâmsız caddesinde 169 No. lı hanede sakin iken 23/2/937 tarihinde vefat eden ve terekesine el konulmuş olan Mehmed İzzet kızı Fatma Nigârm mah- kemece yazılan eşyası 23/3/9937 salı günü saat 10 da hanede satılacağından talip olanların mahallinde hazır bulun maları ve müteveffiyeden alacak ve borg iddiamnda bulunanların bir ay ve vera set iddiasında bulunanların da üç ay zar. fında vesnik ve senedatı kanuniyelerile birlikte Üsküdar sulh ikinci hukuk hâ- kimliğine müracant o eylemeleri ve aksi takdirde kanunu medeninin mevaddı mabsusası ahkâmı tatbik olunacağı ilân olunur. (M. 999) BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi Liret 700,000,000 İhtiyat akçesi Liret 145,769,054,50 Merkezi İdare: MİLANO İtalyanın vaşlıca şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca. ristan, Yugoslavya, Romanya, Bul. garisten, Misir, Âmerik« Cemabhiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolutnbiyada "Afilyasyonlar ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda, caddesi Karaköy Palan (Telef. 44841 /2/3/4/5) Şehir dahilindeki acenteler: İstanbulda: Alslemciyan hanında Telef, 22900 /3/11/12/15 Beyoğ- lunda: İstiklâl caddesi Telef, 41046 İZMİRDE ŞUBE