22 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ispanyada hükümet- çiler ileri hareketine devam ediyorlar. Avusturyada hüküö- met Nazilere ağır bir darbe indirdi. m Bene 19 -- No, 661 “Peygamber de Fiati her yerde 5 kuruş ğilim, fakat iki sene sonra iyi günlere - dönüleceğini umuyorum,, HARİCİYE VEKİLİ BİR İTALYAN GAZETECİSİNE,| MÜHİM BEYANATTA BULUNDU “Biz hiçbir zaman bolşevik olmıyacağız fakat hiçbir zaman da Sovyet Rusya aleyhinde vaziyet almıyacağız.,, Milânode çıkan Stampa gazetesi, Muharrirlerinden . birini Ankaraya Böhdermiştir. Müuharrir, hariciye ve- İ B. Tevfik Rüştü Arasla uzun bir Mülâkat yapmıştır. Bu mülâkat gazetenin 18 mart ta- TİMİ nüshasında çıkmıştır. İtalyan Kâzeteci mülâkatın ptidazında demiş tir ki: — Yeni Türkiyenin doğuşunu İtal YA büyük bir sempati ile karşılamış» tir. Daha 1921 de, Büyük Millet Mec- “İ bükümeti henüz tanınmış de İken İtalya bu hükümetin Avru- Paya gönderdiği © heyetin seyahatini kölaylaştırmıştar. Maya; Sukarya — muvaffakıyetini klemeden “Antalyayı tahtiye etmiş- *. Bunları hatırlarsınız zannede- Tim. B. Tevfik Rüştü Aras demiştir ki — Bahsettiğiniz hadiseleri tama Men hatırlıyoruz. Fakat o hadiseler- <n sonra bir takım sültefehhüm- *r oldu. Bunlar Lozan konferansın- “i başladı. Lozan konferansı 1922 rinisanisinde, yani faşist inkılabi- TR ilk günlerinde, büyük Mussoli- Miniz başka işlerle meşgulken lündı Bu konferansta murahhasınız, €s- 4 iberarizm mesleğine mensup bir #damdi. Konferansta (o Kaslellorizo #dası uzerinde ısrar etti. Bu ada Türk râ sularındadır ve sizin İçin ne rİ, ne askeri hiç bir ehetnmiyeti haiz değildir. İtalyanın burasını ne Hariciye vekili B. Tevfik Rüştü Aras için istediğini sorduk. Bir takım suitefehhümler çıktı. Bundan son ra ön iki adayı tahkim etmeniz gö lir... Burada İtalyan muharrir . demiş- tir ki: şin — Fakat İngilizler de Kıbrısı. tah- kim ettiler, ' — Bügün birçok şeyler aydınlan- dı. Fakat o zaman böyle değildi. & İngilterenin Akdenizde si- lâhlandığını ötedenberi -görmeğe alış- BÜYÜK TARİHİ ROMAN KUBİLAY HAN ın hayatı, aşkı ve istilâları Yazan; İSKENDER FAHREDDİN - Yeni tefrikamızdan bir sahne - KUBİLÂY HAN'ın hayati, bin bir kahramanlık, aşk vakalarile doludur. Yeni romanımız mevsimin “ en heyecanlı romanı (olacaktır. Çok yakında başlıyoruz. mıştık ve İngiltere şüphe edilmiyecek bir dosttu. O zamanlar siz de İngil- ternein bu teslihatından şüpheye ma- hal görmüyordunuz, BAŞKALARININ TESİRİ Senelerce âramızı açan sultefeh- hümlerde diğer bir takım alâkadarla- rın da tesiri olmuştur. Bunlar bizi birbirimizden uzaklaştırmak için her vesileden İstifade etmişlerdir. Fakat 1928 de Milânoda B. Mus- soliniyi tanıdığım zaman böyle bir adamla anlaşılabileceğine kanaat ge- tirdim. Bizim hakiki düşmanlarımız daima Sforça tipinde adamlardır. O mektepten yetişen adamlara em- niyet edilemzedi. İptidaları Yunaniştanla aramızda yakınlaşma işinde güçlüklere tesa- düf ettik. İki taraf ta çok iyi hisler beslediği halde anlaşma olamıyordu. Nihayet bir ademi tecavüz misakı akdedildi, Bunun akdini kim kolay. laştırdı? B, Mussolini... ZECRİ TEDBİRLER — Fakat zecri tedbirler meselesin- de şahsan aleyhimizde vaziyet aldı- ğınızı sandık, Bilmem doğru mudur? — Hayır, şahsan hiç bir . vaziyet almadık, Türkiye İtalyaya karşi hiç bir zaman askeri tedbirlere iştirâk et- miyeceğini Cenevrede söyledi. © Zec- Tİ tedbirler mevcutken İtalyanın Zonguldaktan maden kömürü tedarik (Devamı 4 üncü sahifede) |» . . Ingiliz kabinesi M. Churchilin kabineye gireceği haber veriliyor Lonâra 21 (A.A.) —'The Pcople gâ- zelesine göze, B. Churhil, meclisi has riyasetinde B, Mac Donaldı istihlâf &- decektir. Vazifesi silâhlanma işlerinin idaresinde B.-İnskip ile teşriki mesai etmek olacaktır, Sir John Simonun, B. Neville Cham- berlainin yerine liye nezaretine ge- çeceği, söylenmekledir. Sihhat nazırı Sir Kingsley Wood, Sir John Simona halef olacaktır. Adliye nazırı Lord Hewart, sihhi s6- bepler dolayısile çekilecek olan Lord Hatishamın yerine Lord o Chanceller olacaktır. ie "Ainerikadaki infilâkın sebebi New - London 21 (A.A.) — Mühen- dislerle eksperler şimdi, gaz teshin sisteminden tahassül eden tabil ga- Zn oluklu tuğlalarlâ yapılmış olan mektep duvarlarının içinde birikerek infliâka sebebiyet vermiş olduğunu Söylemektedirler. Pazartesi konuşmaları Rudyard Kipling ve Cengel kitabı Yazan: Hasan Âli Yücel Altıncı sahifemizde Balıklı Baylirüsükde Atatürkün büstü dün merasimle açıldı Bu münasebetle çok güzel nutuklar söylendi Büste otuzdan fazla çelenk kondu Balıklı hastanesine konan Atatürk büstü Dün saat on beşte Balıklı Rum " hastanesi parkında Atatürkün büs "| po tü büyük merasimle açılmıştır. Bu | X münasebetle hastanenin kapısında küçük, fakat zarif bir tak yapılmıştı. Her taraf yüzlerce bayrak ve Ççiçek- lerle donatılmıştı. Hastanenin par- İş Kındâ& büstün arkasında gayet gü- | zel yeni bir fıskiye yapılmış ve çam ağaçlarile süslü parka «Atatürk par- kız ismi verilmişti, Atatürkün bu büstü çok €ski eserlere ald nadide bir mermerden ve gayet sanikârane İ yapılmıştı. Dünkü merasimde bir çok doktor- larla, İstanbulun güzide sınıfı hazır bulunuyordu. Merasime Eskişehir sayıl lavı bay marn güzel bir nutku ile başlandı. Bay Özdamar dedi ki: «Bugün mücssesemizin hayatında hiç bir zaman unultamıyacağı 6© vinçli ve şerefli bir bayram günüdür, f Evet arkadaşlar, Atatürkün hyekelini açarak bayram yapıyoruz. O Atatürk (Devamı 16 uncu sahifede) rem) Tramvaydakiler — Gene talihi vavmış, zavallı ya tramvayın saydı... içinde kal