22 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

22 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i i | Sahife 8 AKŞAM 23 Mart 1997 vo AKŞAM-SPOR o Istanbulda Güneş - 6. sarayla berabere Beşiktaş Fenere galip ME ene birliği Ankaragücüne, İzmirde Boğanepdr Üçoka galip Mini küme maçlarına dün her üç şehirde birden başlandı. İstanbulda mili küme maçlarının ilk haftasi bugüne kadar az görülmüş bir alâ- ka uyandırmış ve stada yedi $6kiz bine yakın bir halk kütlesi Moni muşta. Fenerbahçenin Beşiklaşla, Güne- şin Gelatasarayla esa- sen mili küme maçların daha ilk haftadan heyecanlı devresine sok- muş bulunmuyordu. Dörtler turnuvasında Fenerbahçe- | nin mağlübiyeti, Beşiktaşın Güneş- ; le berabere kalması bu milli küme maçlarında. alacakları neticeler büyük bir alâka ile beklenmekte idi, Bu karşılaşmalarda »nijlli kümenin ilk haftası Güneşin Gülalasarayla ! berabere kalması, Fener*“hçonin de Beşiktaşa mağ'übiyetile kapandı. Şimdi maçların tarzı cereyanıma | geçelim. GÜNEŞ - GALATASARAY 'Tam saat ikide evvelâ sahaya Ca- Jatasaraylılar çıktılar ve sol tribün- den bir alkış koptu. Arkasından Gü- neşliler çıktılar. Onlar da sağ tribün tarafından alkışlandılar. Hakem Bulgarislandan getirilen ! 'B. Kaçef. Takımlar karşı karşıya gel- l dikleri rakit Güneşlileri ufak bir ta- dilâtla şu şekilde gördük: Cihad - Faruk, Reşad - Daniş, Rı- za, İbrahim - Melih, Salâhaddin, Nec- det, Rebii, Tanaş. Buna mukabil Galatasaraylılar da şu şekilde idiler: Sacid - Reşad, Lüti - Ekrem, Sa- lim, Sunvi - Necdet, Eşfak, Haşim, Bülend, Danyal. İlk devrede Güneşliler rüzgârı leh- lerine aldılar. Oyuha Galatasaray başladı. Ve bu hüctun Güneş müda- faasında kolaylıkla kınidı. Mukabili hücuma geçen Güneşliler derhal Ga- Iatasaray kalesine indiler. Hücum- Jar terali ediyordu. Güneşlller bü- tün Rücumlatını sağdan yapıyorlardı. Otuzuncu dakikada idi geriden to- pu kapan Röbii biraz sürdükten son- ra Salâhaddine geçirdi, Salihaddin de güzel bir şütle topu Galatasaray ağlarına taktı, ça sert bir oyun oynamağa başladı- lar, bundan sonra oyunu hfki- miyeti altında tuttu. Arka arkaya bir kaç ta gol fırsatı kaçırdılar. Ga- Jatasarayın da arasıra yaptığı hü- curular neticesiz kaldı. Vedevre0-1 Güneşin lehine bitti, nu hüâkimiyeli alında tutmasına rağmen ancak bir tek golle bitirme- si Galatasaraylılara ümit vermişti. Galatasaraylddar bu devreye daha canlı başladılar. Güneşliler bir parça durgundu- lar. Oyuna çok hızlı başlıyan Gala- tasaraylılar derhal Güneş nısıf saha- sına yerleştiler. Hücumlar birbirini İ takip etmeğe başladı. Bu tazyik yir- mi dâkika kadar devam etti. Bilhas- $a “Hüşim, Eştak, Necdet Güneş kale- | si için daimi bir tehlike oluyorlar- dı. Fakat Cihad, Reşad, Daniş bu tehlikeleri atlatıyorlardı, ÜÇ DAKİKA İÇİNDE ÜÇ GOL İ Galatasarayın bu yirmi beş daki- kada oynadığı oyun er geç neticesi- hi verecekti, Yirmi beşinci dakikada Farığun bir hatasından istifade eden Bülend çok yakından bir şüt çekti. Ve topta Cihadın dizine çar- Parak içeri girdi ve beraberliği temin ettiler. Bir alkış koptu. Daha alkış kesil. memişti ki ortadan kayan Güneş mühacimleri Galalasaray kalesine indiler, topu yakalıyan Salâhaddin ikinci golü de kaydetti, Üç dakika içinde galibiyetlen be- raberliğe, beraberlikten tekrar gali- biyeti alan Güneşliler bir dakika Sonra Faruğun bir kafasını Heşim yakalıyarak beraberliği temine mu- vaffak oldu. Bu suretle oyun üç da- kika içinde galibiyetten beraberlik, beraberliklen tekrar Güneşin galibi- yetin ve galibiyetten iekrar bera- berlik vaziyetine girmiş oluyordu. Oyun bundan sonra heyecanlı, fa- kal netice değişmeden her Iki takı- Bu gol Galalasaraşlıları bir par- ça ümitsizliğe sevketti Ve bir par j mın beraberliğile bitti, “Dünkü karşılaşmulardan bir cnstanlang eden Rıdvan ilk golü kaydetti. Bu golde Fener kalecisinin de hatası var- dı. Bu gol Fenerbahçe takımını boz- du. Ve ilk on beş dakikada baskılı bir oyun Oyrıyan takımı yok denecek bir hale koydu. Bu şaşkınlıktan istifade eden Be- şiktaşlılar Rıdvanın ayağile ikinci golü de yaptılar. Bu ikinci golden sonra tekrar toplanan Fenerliler hü- cuma geçtiler. Fakat metkezin bo- yuk oyunu bütün hücum hattını boz- muş bulunuyordu. Ve devrede 0.2 Beşiktaş lehine bitti. İkinci devrede rüzgâr Fenerliler le. hinde, Vaziyet 0 - 2 olmasına rağ- men Fenerliler ümitsiz doğldü. Hattâ Muzaffer bir parça canlı oynamış olsaydı, belki de netice büsbütün de- Bişebilirdi. e Açıklardan Beşiktaş ka” lesine inen Fener hücumu ortada ne- Üicesiz kalıyordu. Yirminet dakikada sağdan bir Fe. ner hücumu, Niyazi topu Muzaffere geçirdi Muzaffer de çok sıkı bir şüt- lo Fenerin ilk ve son golünü kay. detti, Oyunda Fenerliler hâkim. Fakaş müessir olamıyorlardı. Bu sırada bir kaç ta gollük fırsalı kaçırdılar. Beşiktaşlılar daha ziyade tedafüt bir oyun oynuyorlardı. Son on beş mukabele etmiştir, Ve maç 2 - 4 Genç- lerin galibiyetile bitmiştir. İZMİRDE İzmirde de Doğansporla Üçok kar- şılaşmışlar Doğanspor neticede Üç- oka 2 - 4 galip gelmiştir, Almanlar Fransızları 40 yendiler Stüdgratta 75 Win kişi önünde oy- nanan Almanya, Fransa milli takım- ları karşılaşmamnda birinci devreyi 0 - 2 galibiyetle bitiren Almanlar ikin- ci devrede iki gol deha yaparak ma- çı 0-4 gibi büyük bir farkla kazan- mışlardır. Dünkü maçlardan diğer iki görünüş Londra 21 (A.A) — White Cityde yapılan üniversite atletizm müsaba- kası neticesinde Cambridge, Oxforda 2-9 galip gelmiştir. Cambridgeden Godfrey Brown mü- sabakay! 48 saniye 4/10 de kazanmak #uretile üniversitenin 440 yardalık ye ni rekorunu tesis etmiştir. Bundan ev- velki 49 saniyelik orekoruda gene Brown tesis etmiş idi. Cambridgeden ali İrfan 534, 49/3 Kadem atmak suretile yeni bir üniver“ site gülle rekoru tesis etmiştir. Bun dan evrel gene kendisi taratından te sis edilen rekor 45/9 buçuk kadem i- di. Ajansın notu: 1938 senesinde de ay- m suretle muvaffak olan kıymetli 'Türk atletinin tesis ettiği yeni üniver- site vekorunun metre hesabile uzun- luğu 15 metre, 3 santimetredir, Bun- dan evvelki rekoru 14 metre, 72 idi. Anadolu ajansı bir kerre daha kendi-