26 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

26 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

26 Mart 1937 o AKŞAM R — Scandinavian Near East Agceny Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 -2-3 Svenska Orient Linien Gotbenburg Gothenbi okholm, Oslo, Dantzig, Gdynia Co; ag Abo Reval ve bütün Baltık liman şark ve Karadeniz başlıca limanları arasnda 15 günde bir azimet ve evdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Orlodan beklenen vapurlar. Aasne vapuru 25 Marta doğru Nordland vapuru 3 Nisana doğru Birkaland vapuru 6 Nisana doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberr, Danizig - Stokholm, ve Oslo, limanları için hareket edecek vapurlar. Vikingland vapuru 27 Marta doğru Ase vapuru 27 Marta doğru Nordland vapuru 4 Nisana doğru Fazla tafsilât için Galata'da Tabir han 3 üncü katta kâin acentalıgına müracaat, Tel: 44991 2-3 Kanzuk Pastilleri KULLANINIZ! Sizi nezle ve öksürükten , korur. Boğaz ve akciğer nahiyelerini te- Ağız kokusunu giderir. Ses kısık- lığını açar, yolculukta, tozlu ve mik- roplu yerlerde, yeğmurlu, rüzgârli, sösli havalarda KANZUK PASTİLLERİ KULLANINIZ İngiliz Kanzuk Eczanesi Beyoğlu - İstanbul RADYO PROGRAMI MECMUASI | Yarın çıkacak olan nüshasını Muhakkak okuyunuz. Haftalık dünya programı Radyo âlemindeki yenilikler Teknik yazılar Dünya istasyonlarının cetveli 20 sahife 10 kuruş. Her Cumartesi çıkan RADYO Mecmuasını muhakkak okuyunuz. Posta kutusu: 2276 İ gözü en az (50) metre açıklığında betonarme bir köprü veya bir İ ptağı köprülerin bedeli en 277(200 000) liraya baliğ olup bu teahhü: | Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankasından: Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası İdare Meclisi hissedarlar umum heye- tini 29 Nisan 1937 perşembe günü saat on beşte Ankarada Banka idare merke- zinde alelâde toplanmaya davet etmeye karar verm Hissedarların Bankadan gönderilmek e olan da lanma saatinden evvel Bankaya gelmeleri rica olunur. Alelâde Umumi heyetin müzakere rüğnamesi: 1 — Bankanın 1938 yılı İdare Meclisi raporunun tetkiki, 2 — Mürakabe komisyonu raporu üzerine bilânçonun tasdiki ve temettüatın teklif veçhile tevziinin tasvibi, 3 — İdare Meclisinin ibrası 4 — Müddetleri biten İdare meclisi azasından 1) B ve C sınıfı hisselerine sahip Bankalar ile şirketler tarafından iki aza intihabı, 1) D sınıfı hisselerine sahip his 5 — Müddetleri biten mürakiplerden 1) B ve C sınıfı hisselerine sahip bankejer ile şirketler tarafından bir mü- rakip intihabı. 7) D sınıfı hisselerine sahip hissedafar tarafından bir mürakip intihabı. , (671) Köprü inşaatı: Nafia Vekâletinden:. 12/4/9317 tarihli pazartesi günü saat 15 de Nafıa Vekâletinde Şose ve Köprü- ler eksiltme komisyonunca, (104 905) lira (57) kuruş keşif bedelli Seyhan vilâyetinde ve Ceyhan kasabası önündeki Ceyhan köprüsü ayakları:inşaatının kapalı zart usulile eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve buna mütefeıri diğer evrak (525) kuruş mukabilin- de şose ve köprüler reisliğinden verileçektir, Muvakkat teminat (6496) liradır. Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin müteahhitlik vesikasını ibraz ve bir rarakalarile birlikte top- zlar tarafından bir azg intihabi, suretle yaptıklarını ispat etmeleri meşruttur. "Teklif mektuplarının 12/4/937 pazartesi günü saat İt de kadar komisyon reisliğine verilmesi lâzımdır. (683) (1544) Istanbul Telefon Direktörlüğünden: İdare ihtiyacı için nümunesi Direktörlükte mahfuz kumaştan 85 takım ceket pentalon ve kasketten iberet işçi elbisesi ile ayrıca yine nümunesi mahfuz kumaşlardan 9 takım elbise ile 2 kasket yaptırılması açık eksiltmeye konulmuş- tur. Eksiltme 8/4/937 perşembe günü saat 15 de İstanbul Telefon Direktörlü- | gü alım satım komisyonunda yapılacaktır. Muhammen bedelleri 700 lira, ilk teminat 52 lira 50 kuruştur. İsteklilerin şartname ve kumaş nümünelerini gör- mek üzere Levazım Dairemize müracaatları, (1611) Istanbul Defterdarlığından: Cinsi ve mevkii Muhammen Kira kirası müddeti Lira” eski Topçular yeni Necati be; Cad. de askeri dikim evi altında 391 No. hı dükkân: © pa 2 ya Galatada Sultan Beyazıd-mahallesinin Kâra Mustafa paşa cad- desinde Galata gümrüğü kayşısında ve Tütün inhisar idaresinin | işgalindeki bina altında 197 No. h dükkân: 198 2» Yukarıda cins ve mevkileri gösterilen dükkânlar hizalarındaki kira ve müd- detler üzerinden açık arttırma usulile ayrı ayrı kiraya verilecektir. İsteklilerin ve tediye şeraitini öğrenmek istiyenlerin 20/3/937 pazartesi günü saat on dört- te yüzde 7,5 pey akçelerile Mili Emlâk Müdürlüğünde Toplanan komisyona gel- İ meleri. M. (1428) 48,00 r Muktedir ve seri çalışır BiR TERCUMAN Merkezi idaresi İstanbulda bulunan büyük bir ecnebi müessesesi Türkçe- den ve İngilizceden Türk- çeye olan tercüme işlerini sür'at ve emniyetle besi el iereiimel hallerini kısaca izah eden bir mektupla Galata posta kutusu 1152 ye serian rnüracaat etmeleri. Gaip aranıyor Ben Selânik vilâyetinin ismini hatır. Imadığım bir köyündenim. Ailemle beraber Balkan ( harbinde İzmire mu- hacir olarak geldikten sonra beni o za- mah © Çeşme kazası jandarma kuman- dam Hüseyinin nezdine evlâtlik olarak vezmişlerdi. Bundan sonra bütün ailemi kaybettim; Balkan harbinde ölen ba- bamın ismi Osman, annemin âdı Zey- pep, ablamın da Şefikadır. Ailemi bi- lenlerin insaniyet namına adresime bil- dirmelerini rica ederim. İstanbul Galatada Akay muhasebecisi Bay Salâhaddin Erokayın evinde Hatice Diş tabibi MEHMED RiFAT Paris Darülfünunundan mezun. Cağaloğlundan İstanbul Belediyesi karşısına, nakletmiştir. Operatör - Urolog Dr. Mehmed Ali İdrar yolları hastalıkları mütehassıs, Eminönü ban Tek 81936 230,00 17,00 1 çi 2000 < AR Gİ, 'Hissedarı olduğunuz köy bostanları ramı mevkide 6580 metre murabbamda- ki tarlanızın spor sahası yapılmak üzere 165 lira bedelle istimlâkine daimi encümence 7/1/9387 gün ve 2 sayı Ye ketar verilmiş ve keyfiyette İlçebaylıkça 14/1/9377 günü ve 71 sayı ile tasdik ediğmiş olduğunu bildirir ve bu bapta bir güna itirazınız varsa kanunu müddeti içinde İlçebaylık yüce katına baş vur- manız tebliğ olunur. Kartal Noterliğinden: : 119 Kartalda Sovanlık caddesinde sjtin iken halen ikametgâhları meçhul bulunduğu anlaşılan: Canbeden oğullaımdan Zaruhi varisleri ve Kirkor oğlu Milidos varisleri ve Canbeden oğlu Boğanti ve Canbeden oğullarından Andon varisleri ve Caribeden oğullarından Kamik veresesi ve Canbeden oğullarından Setrak veresesi ve Mikail kızı İskohiye: Kartal Belediyesinin yukardaki istimlik karar suretleri ikametgâhmizin meçhul olması hasebile daire divanhanesine talik edilmiş olmakla talep üzerine tebliğ makamına kaim olmak üzere on beş gün müddetle keyfiyet ilân olunur, (1657) Kartal Belediye Riyaseti Galatasaray Lisesi Satınalma Komisyonundan; Lisemizin Ortaköyde bulunan ilk kısın binasında şartnamesi mucibince 2147) lira 38 kuruş keşif içindeki tamirat 5/4/9397 pazartesi günü saat 14 de İstanbul Liseler muhasebeciliğinde toplanan Okul :omisyonunda açık eksiltmesi yapıla- caktır. Bu işe ait fenni ve eksiltme şarinamesi keşif ve diğer evrakları okulda görülüp öğrenilir, 161 lira 5 kuruştan ibaret muvakkat teminat ihale saatinden evvel muha- sebe veznesine yatırılacaktır. İsteklilerin en az 1600 liralık bu işe benzer İş göstereceği vesaikler üzerine almış olduğu mütâahhitlik ve ticaret odası vesikası veya teminat makbuzla- rile belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. 41661), Sahife 11 İnhisarlar U. Müdürlüğünden : 1 — İdaremizin Paşabahçe Fabrikasında şartnamesi mucibince yaptırılacak «165593 lira «7i> kuruş keşif bedelli amele yemekhanesinin inşaatı kapalı zari usuliyle eksiltmeğe konulmuştür. 2 — Eksiltme 12/4/937 tarihine Tastlıyan pazartesi günü saat 15 de Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır, 3 — Muvakkat teminat «1241,98> liradır. 4 — İhale evrakı «83, kuruş mukabilinde İnhisarlar İnşaat Şubesinden ve Ankara Başmüdürlüğünden alınabilir. 5 — İstekliler ihaleden en az 2 gün evvel bu gibi işleri muvaffakıyetle yaptık- larına da'r resmi vesaik ile İnhisarlar İnşaat şubesine müracaat edip ehliyet vesikası almahd'y. 6 — Mühürlü teklif mekfubunu ve ayrıca kanuni ve ehliyet vesikalarını, mu- vakkat teminat akçesini ihtiva edecek olan kapalı sr en geç ihale günü tam saat 14 e kadar yukarda adı geçen Alım komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. (1646) * I — İdaremizin Çamaltı tuzlasında şartname ve tablo şemasına uygun olmak üzere yeni bir elektrik santralı tesisi işi kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konul muştur. 11 — Bu tesisatın montajı da dahil «ldoğu halde muhöiinen bedeli sif İzmir 98000 liradır, NI — Eksiltme, 1/V1/937 tarihine rastlayan Salı günü saat 15 de Kabataş- da levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Muvakkat teminat 6150 liradır. v— 490 kuruş mukabi inde inhisarlar levazım ve mübayaat göbekli ME e e almabilir, — İsteklilerin fenni şartnamede yazılı takatta bir gazojen tesisatı yapmış oldıkdacna dair resmi vesikalarını ve şarinameye uygun olmak üzere ihzar olunmuş fenni teklif projelerini tetkik edilmek üzere eksiltme gününden en az 14 gün evveline kadar inhisarlar tuz fen 'şubesi müdürlüğüne vermeleri ve münakasaya girebilmek için dahi münakasadan azami 2 gün evveline kadar verilen tekliflerin muvafık bulunduğuna dair mezkür şubeden vesika almaları lâzımdır. yi İZ vi — Mühürlü teklif mektubunu ve ayrıca kanuni ye VI ci madde yazılı diğer vesikalarını ve muvakkat teminat akçesini ihtiva edecek olan kapalı zarf* Jar en geç ihale günü tam saat 14 de kadar yukarıda adı geçen alım komis- yonu reisliğine makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır, (1630) * 1 — Şartnamesi mucibince sigara makinelerine mahsus 5500 kilo toz kola pazarlıkla satın alınacaktır. 7 — Pazarlık 7/1V/937 tarihine rasilayan çarşamba günü saat 15 de Kaba- taşda Levanm ve mübayaat şubesindeki alım komisyohunda yapılacaktır. HI — Şartnameler parasız olarak heşgün sözü geçen şübeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9© 7,5 güvenme pa- ralarile birlikte adı geçen Ba (1683) 1500 Kilo çember raptiyesi 500 > > okavalyesi I — Yukarda cins ve miktarı yazılı 2 kalem malzeme pazarlıkla satın alına- caktır, Il — Pazarlık, 9/1V/937 tarihine .rasflıyan cuma günü saat 15 de Kabataşta yapılacaktır. i pazarlık için tayin eillen gün ve saatte “6 7,5 güvenme pa- ralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân ölünür. (1682) 7 ertömiğkne elsi itede «id mizin MR lik tel, saç kordelâ pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık, 1/1V/937 tarihine ras'ıyan”perşembe günü saat 16 da Kaba- taşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyönühda yapılacaktır. NI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden almabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için fşıyin «dilen gün ve saatle $e 1,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (1680) 1 — Sdniemizin Tükindağı şarap #ükükan ğin gükinanieei riüeiinde 000 öön rekompoze maden kömürü pazarlıkla sıtın alınacaktır. TI — Pazarlık, 8/1V/937 tarihine ras'ıvan perşembe günü saat 15 te Kaba- taşla Levazım ve Mübayaat şubesindeki Sım komisyonunda yapılacaktır. XI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 94 7,5 güvenme pa- ralarile birlikte adı geçen komisyona pşlmeleri ilân olunur. (1681) * 1 — Şartnamesi mucibince 100 X 8-12X 4.5 eb'adında (4000) adet fıçı tah- tasi pazarlıkla salın almacaklır. Ii — Pazarlık, 30/111/1997 tarihinerastlıyan Salı günü saat 15 de Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. HI — Şertnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve. saatte ©; 7,5 güvenme parelarile birlikte adı göçen komisyona gelmeleri flân olunur. (1476) Malatya şehri içme suyu Tesisat - . ve İnşaat eksiltmesi Dahiliye Vekâletinden : Malatya şehri dahilindeki şebeke için, ieabeden boru ve saire malzemelerin tedarliri ve boru ferşiyatının icrası ile sair buna müteferri imalâtm yapılması kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. öğ 1 — İşin muhammen bedeli 100000 Wradır. A m çal ye karada Dahiliye vekâleti binasında toplanacak Belediyeler imâr heyetince yapıs 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar komisyon relgiiğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 İnci maddelerirfe uygun 6250 Hiralık muvalde kat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar, 2 4 üncü madde mncince esmeye girmeyi Hi mâr blummdiğn, dair imzalı bir mektup. D — Belediyeler imâr heyeti fen şefliğinden münakasaya girmek için alacalı ları vesika. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz müukabilinde ko- misyon relsliğine verilecektir. il Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli taahhütlü olması ve nihayel bu saate kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak isteyenlerin Dabiliye vekâleti belediyeleş, imdr heyeti fen şefliğine müracaat etmeleri, 4667), (1446), ? İİ İm ni