26 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

26 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

DÜNYA FUTBOLÜ Almanya - Fransa, Avusturya - Italya maçları etrafında Dün de kısaca bildirdiğimiz gibi Pazar günü Stutigartda 75,000 seyir- ei önünde oynanan Almanya - Fran- sa futbol maçını Almanlar 4-0 gibi ezici bir farkla kazanmışlardır. Diğer taraftan Viyanada pek büyük bir ka- labalık önünde oynanan Avusturya « italya maçı da Avusturya 2 « O galib vaziyette iken İlalyanların fevkalâde sert ve favüllü oynamaları yüzünden hakem tarafından tatil edilmiştir. Pek tabiidir ki bu maç beynelmilel fede- rasyonun kayıdlarına Ayusuryanın galibiyeti olarak düşülecektir. Bu iki maçın bütün teferrüatını öğ- renmek ancak Avrüpa gazetelerinin gelmesile kabil olacaktır. Fakat şim- diden bu iki maça aidbazı hususi yelleri yazabiliriz. Almanya - Fransa maçına takımlar şu şekillerde çıkmışlardır: Almanya: Jakob - Janes, Mungen- berg - Gelleseh, Goldbrunner, Kitzin- ger - Lehner, Siffling, Lenz, Szepan, Urban. Fransa: Di Lorto - Diagne, Dupuis - Delfour, Bourbotte, Payen - Keller, İgnace, Nicolas, Rio, Bigot. Almanyanın Fransaya bu farklı ga- Wibiyeti W B£ sistemini fevkalâde su- rette tatbik etmiş olmasındandır. Bu sistem merkez muavinin üçnücü *urya takımının yapılmış olmasıdır. Bu heyet, Eberstballerin reisliği altında Avus turya futbol federasyonudur. Maçtan evel Avrupa gazetelerinin verdiği malümata göre bu heyet İtal- yanların karşısına genç oyuncuları bırakarak tamamile eski futbol kurd- larından mürekkep şu takımı çıkar. mak niyetinde idi, Platzer - Sehauss - Sesa - Ada mek, Smistik, Naush - Molzer, Stroh, Sindelar, Binder, Vogl Buna mukabil İtalyan tek seçicisi Pozzo takımına bazı gençleri sokarak Şu şekli vermek fikrinde idi: Olivieri - Monzeglio, Fonl - Seran- i toni, Andreslo, Locatelli - Frossi, Mar- ehini, Piola, Ferrari, Coloussi. Radyodan. alabildiğimiz. kısa malö- mata göre Avusturyalılar ilk golü ! kaydettikten sonra mağlübiyeti hazme- demiyen hasımları fevkalâde sert ve fayüllü oynamağa başlamışlardır. Bu- nun neticesi olarak Avusturyalılar Fransa mili takımı sol hafı Delfour penaltıdan da ikinci golü yapınca İtalyanların kırıcılığı en yüksek had- de varmış, bir iki oyuncu çıkarmak- la bunun önüne geçemiyeceğini anlı- yan hakem İsveçli Olton maçı tatil etmiştir. İMPARATORLUK ŞAMPİYONASI İtalya futbol federasyonu (İmpara- torluk şampiyonası) adı altında yeni ceklerdir. Habeşistanda futbole ehem- miye verilmeğe başlanmış ve son günlerde Adis Ababa ve Harrar muh- telitleri Dine Dauada Koya stadında karşılaşmışlardır. İNGİLTERE KUPASI DÖMİFİNALLERİ İngiltere kupasının dömi final maç- ları 10 nisanda oynanacaktır. Çeki- len kuraya göre West Bromwich Al- bion ile Preston North End takımları Arsenalin sahasında karşılaşacaklar- dır. Dömi finali oynıyacak öteki iki takım Sunderland ile Milwalldir. ARJANTİN VE DÜNYA KUPASI Bir kaç ay evvel Cenup Amerikası şampiyonluğunu kazanmış olan Ar- jantin milif takımının dünya kupası maçlarına iştirak edeceği haber verii- mektedir. Hattâ «La Canchâ» gaze- Fenerbahçe Ankaraya, Beşiktaş İzmire gitti Mili küme fikstürü mucibince bu | hafta Fenerbahçe Ankarada, Beşik- taş İzmirde maçlar yapacaklardır, Fenerbahçe (futbolcularından bir kısmı dün öğle trenile Ankaraya git- mişlerdir. Geri kalanı beşi de bugün gideceklerdir. Dün giden futbolcular, klüb ikinci. reisi Hayri Celâlin riyasetinde Neo det, Lebib, Aytan, Reşad, Naci, AN Rıza, Esad Bülend, Sarı Necdet ile rem Şazi Tezcan ile federasyon namı ra Kemal Rifat da dün İzmire gitmiş Jerdir. Bir boks maçı Brüksel 25 (A.A) — Yarı ağır sik- It dünya ve Avrupa boks şampiyon» Yuğu için yapılan maçta şampiyon Belçikalı Gustave Roth, İtalyalı Merlo Grecisoyu 15 inci ravundda sayı he- Babile yanmiştir. Atinada atletizm faaliyeti başladı Atina mevsimin ilk atletizm müsa- bakasını bu hafta yapıyor. Bunun için bütün Yunan atletleri hümmeli bir faaliyetle çalışmağa başlamıştır. Bu sene Yunanlılar mühim atle- tizm müsabakaları (yapacaklardır. İlk müsabaka Yunanistan - Polonya - Çekoslovakya arasında olacaktır. Bun- dan sonra Yunanistan Fransa - Fin- landiya Karşılaşması yapılacaktır. Yunan atletlerinin dünyanın küvvetli atletlerile çarpışacak bir paskalyede oynanacaktır. Fakat bu hususta henüz klüpler elele lay değilem Galatasaray Spor klübünden; Ev- velce ilân ettiğimiz gibi yüksek mü- rakabe heyeti içlimal 27 mart cumar- tesi günü saat 14 te klüp lokalinde yapılacaktır. Sayın âzanın behemehal içtimada hazır bulunmaları ebeni. yetle rica edil, l Dİ 4 Ri Yeni atletizm ajanı seçildi Teşkilât emrine alman Ömer Besi- min yerine İstanbul atletizm ajanlı. ğına eski Galatasaray süratçilerin- den bay Suad Hayri getirilmiştir. Çoktanberi pistten çekilmiş olan bu genci o zamandanberi görmemiştik. Kendisinin. ne kabiliyette olduğunu bilmiyoruz. Kendisine müracaat ede: rek düşündüklerini ve mıntakamız için hazırlıyacağı çalışma programı- nı öğrenerek hafta içinde okuyucu- Yeni atletizm ajanımıza işinde mu- vaffakıyetler dilerken vazifesini ih- mal etmiyerek cidât olmasını ve ya- pacağı işleri bilerek, düşünerek ve çok çalışarak yapmasını temenni ettiği misi söylemekten kendimizi alamı- yacağız. » Kellej 74 üncü senesini kutladı Dün Robert Kollej 74 üncü seneyi devriyesini kutlamak vesilesile bü- yük bir jimnastik bayramı hazırlıya- rak misafirlerine güzel oyunlar gös- termiştir. Gençlerimiz bir çok akro- batik hareketler ve danslar yapmış lar ve pek çok alkışlanmışlardır. Voleybol maçı Dün Yüksek Mühendis mektebi Yoleybolcuları Yüksek Muallim mek- tebi ile yaptıkları bir maçta 15-1, 15 - 12 galib gelmişlerdir. Maç çok güzel olmuş ve Mühendisin meşhur takımı güzel bir oyun çıkararak çok alkışlanmıştar. Türk kros şampiyonası Bu hafta Ankarada Ankaragücü- Fenerbaliçe maçı oynanırken Türk kros şampiyonası da yapılacaktır. İz- mir, İstanbul, Bahlkesir, Bursa, ve Ankara olmak üzere altı mıntaka bu müsabakalara üçer atlet gönde- recektir. Şimdilik mıntakamızın takımı he- nüz tesbit edilmemişse de geçen par Türk kros şampiyonasına iştirak eden en kuvvetli takım İzmit takımı dir. Onların şampiyon olmalar en kuvvetli ihtimaldir. Ferd itibarile İzmirde bulunan Gü- neşli Riza Maksudun birinci olması muhakkak gibidir, Sekizinci Balkan oyunları nerede yapılacak Bu sene Balkan oyunlarının Ro- manyada Bükreşte yapılması ts- Karrür etmişti. Fakat bugüne kadar dlobalkanik atletizm federasyonuna Rumenler müsbet bir şey bildirme- mişlerdir. Anlaşıldığına göre Rumen- ler bütçe meselesini ileri sürerek bu sene müsabakaları kend! memleket- lerinde yapamıyacaklardır. Bu takdir- de Romanyadan sonra &ır& Bulgüris- tanda olduğu için Balkan oyunlarının Sofyada yapılması lfzımgelir. Halk buki Bulgarların bu iş için ne hazır- lanmış pistleri, ne de bütçede ayrıl- mış bir paraları vardır. Onun için Bal- kan oyunlarının bu sene Bulgaris- tanda da olmasına maddeten imkân bütün atletizm numaraları buluna- caktır. Bu çok güzel teşebbüsün hu- mesi dolayıstle bir sürek avı tertip etmiştir. Av çok eğlenceli ve zevkli olmuştur. Yedi domuz, beş çakal ve Son zamanlarda çoraplar neden çok bozuldu ? Kadın çoraplarının bir gün bile dayanması fevkalâde hadise sayılıyor Çorapları ıslah için verilen kararların yakında tatbikına başlanacak Son zamanlarda kadın ve erkek ço- rapları kalite itibarile son derece bo- zulmuş, piyasada sağlam bir çorap bulmak hayli güçleşmiştir. O kadar ki oldukça fazla bir fiatle aldığınız çoraplar iki gün bile giyilemeden derhal kopuveriyor. Helş kadın ço- raplarının bir gün dayanması fevka- lâde bir hâdise addedilmeğe başladı. Çorap gibi pek harcıâlem olan Zâ- ruri bir eşyanın kalite itibarile bu ka» dar düşük olması halkın makul şikâ- ve bunların önüne geçmek için alınması lâzımgelen tedbirler etrafın» da gerek bizsat çorap | fabrikatörleri gerek İktisat vekâletinin alâkadar makamları nezdinde yaptığımız tet- kikattan elde ettiğimiz neticeler dik- kate şayandır. Çoraplar neden çürük oluyor? Kadın çorapları ya halis ipekten imal edilir, yahut suni ipek kullanı- ır. Halis ipekten yapılan çoraplar piyasanın en sağlam çoraplarıdır. Suni ipeğin ayrıca Bemberk, Kut- ner ve Viskos cinsleri vardir. Bunlar- bunlardır. Fakat sun! ipeğin çorap imalinde kullanılah bu üç cinsi kalite itibarile yukarıdaki sıraya göre biri- birinden düşüktür. En dayanıksız ço- raplar suni ipeğin Viskos cinsinden yapılan çoraplardır. Bu vaziyet karşısında çorap satın almıya çıkmış bir adam eline verilen çorabın hangi cins ipekten yapıldığı- nı anlıyamıyacağı için ekseriya kötü cinsler İyi çorap olarak halka sürül- mekte ve bu suretle aldatılmaktadır. ikinci sebeb Çorapları çürük olmasının birin- ci sebebi kötü cins iplikle yapılması ise ikinci sebebi de imali esnasında tâbi olduğu şersittir. Bazı fabrikaların ellerinde bulunan çorap makineleri yalnız muayyen in- celikte bir ipeği işlemeye müsaid oldu- ğu halde bunlar piyasanın umumi ta- lebini gözönüne alarak kendi makine- lerinin tahammülünden daha ince ço- rap imaline kalkmaktadırlar. Bu tak- dirde inceip fazla zorlandığından çoraplar da çürük oluyor. Bazı çorapçılar bu iddiayı kabul et- memekte, her makinenin her cins le sağlam olduğunu iddia ederek de. diki: — Kadın çorapları dayanıyor. Fa- kat bugün bütün dünyada çok ince, Adeta tül gibi çorap modadır. O ka- dar ki bu çorapların dört tanesini Üstüste koysanız gene arka tarafını görmeniz kabildir. Kadınlarımız bilhassa bu çorap- lara, fazla rağbet ediyorlar, Halbuki bu kadar ince çorapta metanet ara» mak pek doğru değildir. Bundan beşka kadınlarımızın elle- ri manikürlüdür. Böyle ince bir ço- rapta tımağın sebep olacağı en ufak bir çizgi bütün çorabın ayağa giyilir giyilmez ayrılmasına sebep olur. b Kl, biz avşa yurulmuşta, | Hat dbetkalalan bu çoraplar iktisad vekâletinin hazırladığı projede neler var ni olmak için İktisat vekâleti kadın çorapları hakkında yeni bir proje ha zırlamıştar, Bu projeye göre vekâlet her fabri- kaya kendi imalâtının üzerine mar- kasını koymasını mecburi tutacaktır. Fabrikalar kendi markalarını taşı- yan çorapların çürük olarak tanın- masını arzu etmiyeceklerinden bu usulün fabrikaları sağlam çorap ima line sevkedeceği zannedilmektedir. Bundan başka çorapların üzerin- de hangi cins ipekten imal mülkleri yazılacak. Derecelerine göre birinel, ikinci ve üçüncü nevilere ayrılacak- tir. Vekâlet bilhassa kalite işine ehemmiyet vermekte, #iate müdahale etmemektedir. Zaten çorapçılar ara- sında mevcut rekabetin fiati normal seviyede tutucağı kabul edilmiştir. Diğer taraftan ince ipek çorapların en fazla tazyika maruz kısımları ta» banları, topuk ve burunları olduğu için Vekâletçe hazırlanan proje ile bu kısımların da çift kat merserize ipek- ten imal edilmesi mecburi tutulacak» tır. Bundan başka çorapların üzerin- de Kalın, orta, ince olduklarını göste- ren İşaretler de bulunacaktır. Bu ço- rapların hangi nisbette ipekten imal edileceği projede tesbit: edilmiştir. Kadın çorapları hakkında yapılan şikâyetlerin ekserisi tüccarın kötü malları iyi mallar arasında sürmesin- den ileri geldiği için Vekâletin yeni proje ile bu vaziyetin önüne geçece- El aşikârdır. Çorapçılar da projenin ihtiva, ettiği esasları muvafık buk maktadırlar, : Erkek çorapları meselesine gelince piyasadaki erkek çorapları tahdid edilemiyecek kadar muhtelif cins ipek- ten imal edildikleri için bunları #tan- dardize etmek çok müşkül görünmek- tedir. Bunlara da sadece yapıldıkları fabrikaların markasım koymak usulü tatbik edilirse bir miktar ıslah edile ceği kanaati vardir. Gemlikde kazılar Gemlik (Akşam) — Tersane fab- rikasının yerlerinde kazılara devan edilmektedir. Açılan hendeklerde bip toprak tepsi, beş küçük toprak kade hi ve Roma paraları bulunmuştur.