28 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

28 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Söhife 10 AKŞAM MİDE ve BARSAKLARI kolaylıkla boşaltir. 28 Nisan Me ve ondan mütevellid Baş ağrılarını defeder. Son derece teksif edilmiş bir tuz otup MÜMASİL MÜSTAH i N K | B A Z EE ZARLARDAN DAHA ÇABUK, DAHA KOLAY ve DAHA KATİ tesir eder. Yemeklerden sonra alınırsa HAZIMSIZLIĞI, MİDE EKŞİLİK ve YANMALARINI giderir. MİDE ve BARSAKLARI ALIŞTIRMAZ. Ağızdaki kokuyu ve tatsızlığı defeder. MAZON isim ve HOROS markasına dikkat, Küçük şişe çıkmıştır. fakat büyük şişesi ekonomiklir. EA Mazon ve Boton Ecza deposu; İstanbul Yenipostâne arkasında No. 47 MAZON MEYVA TUZU Türkiye Ziraat Bankasından: Münhal bir silo şefliği içn Ankara ve İstanbulda bir müsabal | açılacaktır. Taliplerin aşağıdaki şeraiti haiz bulunmaları lâzım 1 Türk olmak 2 — Hiç bir veçhile mahkümiyeti olmamak 3 — En aşağı lise derecesinde bir fenv san'at meklebinden mezun olmak 4 — Otuz yaşından aşağı ve elilden 1 olmamak 5 — Vazifesini muntazam İfaya mâni ilecek bedeni arıza ve hastalık- larla malül olmamak. 6 Buhar ve Elektrik makinelerin de-ihtisası olmak. Yukarıdaki maddelerde yazılı şartları haiz olup ayni zamanda Silo; fabrika, değirmen gibi müesseselerin fenni kısmanı idare etmiş olanlar ve Ziraat Mü- hendis diplomasını haiz olupta makinecilikte ihtisası olanlar tercih edilir, Kazanana mesleki bilgisine ve imtihanda göstereceği muvaffakıyet dere- cesine göre 150-175 lira ücret verilecektir. İmtihan — Buhar, Elektrik, değirmen makineleri nazariyat ve ameliyatın- dan olacak ve 10/5/937 tarihine müsadif pazartesi günü yapılacaktır. (2376) imtihanı GENELİ YAĞMURA GUVENME uk; Preventrorium Direktörlüğünden: 30/Nisan/937 tarihine müsadif cuma günü saat on beşte Yüksek Mektep- ler muhasipliğindeki eksiltme komisyonu odasında «1990» lira bedeli keşfi bu- lunan . Haydarpaşa Valdebuğında Preventorium binalarında yapılacak tami- rat ve tadilât pazarlıkla eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme ve bayındırlık işleri genel ve özel ve fenni şartnameleri . Mukesi Z . “ Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları İdarenin Eskişehirdeki hastanesi -ile talebe pansiyonunun bir senelik ihti- yacı olan aşağıda cins ve miktarı ile muhammen bedelleri yazılı (2) gurup yiyecek ve içecek her gurup ayrı ayrı ihale edilmek üzere 14/5/937 cuma gü- nü saat 15 de Haydarpaşada gar binası dahilindeki komisyon farafından açık eksiltme ile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin her gurup hizasında yazlı muvakkat teminat ve kanunun: tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar köris- yona müracaat etmeleri lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Eskişehirde hastane operatörlüğü ile talebe pansi- yonu direktörlüğünden ve. Haydarpaşa komisyonundan parasız olarak dağı- tılmaktadır. (2362) Muhammen bedeli Muvakkat teminatı Le LE. 1 — Süt en az 4800 Kg. en çoğu 7200Kg.) 177187 132,89 Yoğurt. » 4700 Kg. en çoğu 6900 > ) 2 — Ekmek azı 19000 Kg. Çoğu 32000 3360,00 252,00 Nafıa Fen Okulu Direktörlüğünden: 1 — Yıldızda eski şehzadeler dairesinde bulunan okulumuz binası çatısı ile. diğer aksamında yapılacak tamirat ve tadilât 14/5/937 tarihine rastla- yan cuma günü saat 15 de İstanbul Erkek lisesi binası yanında Yüksek mektepler muhasebecilğinde toplanan komisyonda ihalesi yapılmak üzere açık eksiltmeye konmuştur. ? — Keşif bedeli 9710 lira 97 kuruştur. İlk teminat 728 lira 32 kuruştur. 3 — İsteklilerin şartname; mukavele, fenni ve hususi şartlar, Bayındırlık İşleri genel şartnamesi, projeyi görmek üzere her gün okulumuza gelmeleri, “Eksiltmte günü de en az (5) bin liralık betonarme ve çatı işleri yapmış oldu- ğunu gösterir Nafıa vekâletinden alınmış müteahhitlik ehliyetnamesi ve di- ğer resmi belgeleri ile ve teminatını yatırmış olarak adı geçen muhasebe- ciliğe gelmeleri. (2372) Kuştüyü kullanmanızı tavsiye ederiz Hem sıbhatinize faideli, hem de kesenze elverişlidir. Kuştüyü yastık 100 kuruş, kuştüyü ve yatak takımları da çok ucuzdur. Kuştüyü kumaşları vardır. Fabrika ve deposu: İstanbul Çakmakçılar Sandalyaclar sokak Tel 23027. Satış yerleri: ANKARA, İZMİR, BEYOĞLU Sümer Benk Yerli Mallar Pazarları , Türk Gemi Kurtarma ANONİM ŞİRKETİNDEN : 1 — Adalet gemisi satılığa çıkarıl- muştar. 2 — Şartnamesini her istiyen Şirketin Galata'da Rıhtım caddesinde Merkez Rıhtım hanındaki dairesinde alabilir, 3 —- Satış 24/5/937 pazartesi günü saat 10'da Şirketin Merkez Rıhtım ha- nındaki, dairesinde yapılacaktır. 4 — Arttırma kapalı zarf üsulile ola- caktır. 5 — Teminat akçesi 1315 Türk lira- eya şartüsmesinde yazılı & vilât ve sairedir. 6 — Teklif mektupları 24/5/937 gü- nü saat dokuza kadar şirketin merkezi idaresinde bulunmalıdır. 7 — Adalet gemisi Paşabahçede de- mirlidir. . Arzu edenler görebilirler. sı naki Üsküdar Hukuk Hâkimliğinden: Beykoz Çayır bam (sokağında 84 İ No. da sakin Fatma tarafından Eyüp- te Tuğla harmanında Bartın Salim aleyhine açtığı boşanma davasından do- layı müddeaaleyhe tebliğ edilmek üze- lerilen dava istidası sureti müd- deaaleyhin ikametgâhinın meçhul oldu- ğundan tebliğ edilemediğini şerhile iade edilmiş ve mahkemece de ilânen tebliğat icrasına karar verilerek 7/6/ 037 pazartesi günü'sânt 14 de davayı mutazammın davetiye ile dava isti. dası , sureti mahkeme divanhanesine ta- lik edilmiş olduğundan 20 gün zarfın. da cevap vermek ve yevmi mezkürde mahkemeye gelmek üzere keyfiyet ilân olunur. M.1050 5 18 temimuz 328 sönesinde Be- re e rüşdiyesinden almış ol- duğum şehadetnamemi zayi ettim. Ye nisini çıkaracağımdan eskisinin hükmü kalmamıştır... Mustafa oğlu Mahmud 16 - 60 yaşlarında Hemen bu akşam, bü tecrübeyi ya- pınız neticesini bize telgrafla bil- | diriniz. ptoje ve keşif hülâsasile buna müteferri evrak Nafia müdürlüğünde görüle. cektir. Muvakkat teminatı yüz elli liradır. İsteklilerin en az 1500 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair gös! (2373) 12.000.000 Kadının | Ciltleri çirkindir ve kurtulma | çaresini bilmiyor. | NIZ siz 2. ÖNYMTEMELDİRE Yalnız Fransada -anne, zevce, genç, kız- 12 milyon kadın; cildle- rini, açlıkdan öldürüyorlar. Beslen- meğe muhtaç bir cildin başlıca alâ- metleri buruşukluklar, çirkin ten, siyah benler, açık mesameler, za- yıf yüz adaleleri... Cildinizi besle- yiniz, onu; genç hayvanlarda giz- lenmiş cild hüceyratından istihsal edilen ve cildi besleyici bir unsur olan Biocel ile besleyiniz. Hemen mesamettan nüfuz ile cilde hulâl eder, Zira Biocel, cildinizle ayni tabiattadır. Bu unsur, şimdi, pen- be rengindeki Tokalon kremine cil dinizin beyaz, taze ve genç olması | için matlüp mikdarda karıştırılmış-. tır. Hemen bu gece yatmazdan ev- vel tecrübe ediniz. Yarın sabah, yü- zünüze dikkatle bakınız, şaşmayı- niz! Sizin yüzünüzdür. İşte iyi bir beslenmenin memnuniyet bahş ne- ticesi. Gece penbe rengindeki Toka- lon kremini kullanınız. Ve sabahta beyaz rengindeki yağsız Tokalon kremini kullanınız. Beyaz rengin- deki Tokalon kreminde cildinizi bir kaç gün zarfında birbirinden daha beyaz üç levin üzere değiştire- cek «Beyaz oksijen» cevheri var- dır. Bu iki kremi kullandığınız tak- dirde sonderece memnun kalacak- sınız. 1046 numaralı eceği vesika üzerine . Nafla müdürlüğünden alacakları müteahhitlik ve Ticaret odası vesikalarile gelmeleri ilân-olunur. YENİ NEŞRİYAT; AÇLIK Kıymetli muharrir Refik Ahmed Se- yengil'in Açlık adlı romanı intişar et- miştir. Vakit matbaası tarafından ba- slan bu roman 148 sahifelik güzel bir eserdir. Fiati 50 kurüştür. Karilerimize tavsiye ederiz. Konser ve Konferans Şişli Halkevinden: Nisanın 30 uncu Cuma günü akşamı saat 21 de Halke- vimizde muharrir B. Ömer Rıza Doğ. rul tarafından (Bermekiler) hakkında bir konferana verilecek ve bayan Emel İnal ve arkadaşları tarafından da Türk musikisinden seçkin parçalar"çalınacak- Ur. Herkes gelebilir. Türk dipli Kimyagerler birliği İstan- bul şubesinden: Hasıl olan lüzum üzerine umumi he- yelin 2/5/937 pazar günü saat 14'de “Eminönü Halkevinde toplanacağı sa- yın âzaya tebliğ olunur. — a... Beyoğlu Sulh 3 üncü Hukuk Hi- kimliğinden: Edmon, Hazne ve sairenin müştere- ken -mutasamf oldukları Şişlide Meş- rutiyet mahallesinde, Büyükdert soka ğında eski 39, yeni 366 No-ir “7000 lira muhammen kiymetli evin tamamı şuyuun izalesi için açık'arttırmaya ko- nülduğundan 14/6/9437 pazartesi gür nü saat 15'den l6ya kadar Beyoğlu Salh Mahkemesi baş kâtipliğince müza- yede ile satılacaktır. o Arttırma bedeli muhammen bedelinden 96 75 ini bu lursa o gün ihale edilecektir. Bulmadı- ği takdirde 15 inci yünü gelen 29/6/ 937 salı günü saat 15 den 16 ya kac dar icra olunacak ve en çok arttırana ihale edilecektir. 1 - Evin evsafı mah- keme baş kâtibi nezdindeki 937/3 nu- mahralı donyada yazdı oldağden - asi” —— istiyenler oradan okuyabilirler. - İhaleya kadar birikmiş mali; be- iediye vergileri, vakıf icaresi, tel ye 20: senelik evkaf taviz bedeli müş- teriye aittir. 3 - Artırmaya girmek is- tiyenler muhammen bedelinin “© 7.55 u nisbetinde . teminat akçesi veya ulusal bir bankanın teminat mektubunu ge tirmeleri şarttır. 4 - Artırma bedeli ihaleden itibaren yedi (7) gün içinde mahkeme kasasına yatırılacaktır. Aksi takdirde ihale bozularak farkı fiat, za- var ve ziyari faiz bilâ hüküm kendisin- den alınacaktır. 5 - 2004 “numaralı if- lâs kanünunun' 126 ncı maddesine tev- fikan gayri menkul - üzerindeki ipötek sahibi alacaklılar ile diğer alacaklılar gayri menkul üzerindeki haklarını hu- susile faiz ve masrafa dair olan iddiala- Yirmi (20) gün içinde evrakı müsl leri ile" birlikte satış memuruna müra- caat etmelidir. Aksi takdirde hakları tapu: kütüğile sabit olmiyanlar satış pa- rasinın paylaşmasından hariç kalırlar. 6 « Şartname mahkeme divanhanesinde herkesin - görebileceği yete asılmıştır. liyetimi- kaybettim. Yeni dan eskisinin değeri yoktur. Meyvahoş arabacılarından: Remzi Fazla malâmat almak istiyenlerin 937/3 sayısı ile baş yazganlığa müracaatları ilân olunur. M. 1049