April 28, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

April 28, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

İzmirdeki Son hadiseler etrafında Hakem Adnan Akın gazetelere hiç birşey söylemediğini ve golün tam bir gol olduğunu ifade ediyor Galatasaraylıların İzmirde Doğan- sporla yaptığı mili küme maçı ba- zı hadiselerle geçti. İzmirden aldı- ımız haberlerde hakem aleyhinde Bu ikinci maçta da çok sıkı'tedbir tezahürat yapıldığı ve kendisinin | alınmasına rağmen verilen penaltı halkın hücumundan kurtarılmak üze- | halkı gene tezahürata sevk etti. re polis himayesi altında otele ge- — Bu penaltı nasıl oldu? tirildiği, Galatasaraylıları sahadan — Galatasaraylı Bülende Üçokun otele getiren otobüs camlarının taşla İ müdafi bir dirsek vurdu. Ve topu kırıldığı ve müsebbiplerin yükala- | elle tuttu. Bu hareketi de ceza saha- narak adliyeye verildiği bildiriliyordu. sı içinde'yaptı. Bundan daha bâriz Bu hadiselere sebep olarak hake- | penaltı olamazdı. min tarafgirane hareketi, bâriz of- — İzmirdeki neşriyat hakkında ne saytten göl vermesi ve İzmir takımı- | diyorsunuz? nı küsden yendirınesi gösteriliyordu. — İzmir gazetelerinin neşriyatı be- İzmir gazetelerinden naklen veri- | ni hiç alâkadar etmedi. Benim ida- len haberlerde de hakemin ve Galata- | re ettiğim maçta İzmir lehine bir saray idarecisinin, golün hakikaten | ceza vuruşu verdiğimden bahseden ofsayt olduğu sözleri gazetelerde | neşriyata tabil güldüm. çıktı. — İkinei maçtan sonra “bir hadise Biz, vaziyeti bir defa da hakem- | olmadı mı? den dinlemeği münasip bulduk. Dün — Birinci maçta olan hadiseden kendisini gördüğümüz B. Adnan | sonra gerek veli, gerek emniyet mü- Akın bu hadiselerden duyduğu tees- | dürü sıkı tedbirler almışlardı. sür içinde bize şunları söyledi: Sözlerimi bitirirken şunu yazınız — İzmir gazetelerinde ve oradan | ki benim idare ettiğim maçta ikinci naklen İstanbul gazetelerinde ba- | devrenin otuz dördüncü dakikasına, na atfedilen sözlerden hiç haberim | yani münazaalı golün olduğu öne yok. Ben hiç bir gazeteye hiç bir şey | kadar halk beni şiddetle alkışladı. söylemedim. Bunları kati surette tek- | Vaktaki o gol oldu, lehime olan te- zip ederim. zahfirat âni olarak aleyhime ya — İzmirdeki hadisler hakkında bir şey söyleyemez misiniz?, — Hadise, İzmirde maçtan evvel başladı. Sebebini bilmiyorum, Do- gansporun en iyi iki oyuncusu oy- nanwyordu. Hattâ maçı yapmamak için teşebbüsler de yaptilar. Maçta Doğanspor 2 ve Galatasaray dört gol yaptı. Fakat Galatasarayın bir golünü nlzamsız gördüğüm için ver- medim. Hadiseye sebep olan ofsaytten ya- pıldığı iddia edilen gole gelince, bu gol iki müdafile ayni hizada bulunan Galatasaray mühacimi tarafından Balıkesir kupası yapıldı. Su götürmez bir göldür, İdman yurdu idman birliğini 'Tam kanaatim vardır. İzmirde maç idare etmek için yan | 3-0 yenerek kupayı aldı Balikesir (Akşam) — Halkevi tara- hakemlerinin ya başka mıntaklar- Can gönderilmesi ve yahut ta hake- rob yan hakemsiz oynamak salâhi- fındam konan kupa maçında göçen yetinin verilmesi lâzımdır. Çünkü hafta finale kalan İdmanyurdu takı- her iki oyunda da İzmirin-en iyi ha- | 127 Pazar günü İdmanbirliği ile karşı- kemleri diye takdim edilen iki ar. | J29ti Ali Hikmet stadı çok kalabalık- kadaş oyunun başından sonuna ka- tı. Yurtlular 0 a karşı 3 sayı ile ga- dar bayrak sallıyarak penaltı ve of- lip gelmişlerdir. Birlikliler oyunun bitmesine 16 dakika kala sahayı ter- imkânsız olduğunu söyledim. Ve oyu- nu İzmirin istedikleri bir hakemle oynamalarını teminâ çalıştım. — Galatasaray idarecisi, gölün of- sayt olduğunu kabul etmiş, buna ne dersiniz? — Bir takıma mensup idareci ve- ya taraftarların gazetelere söylediği söğler beni alâkadar etmemekle be- raber, B. Muslihin bu yolda beyanat verdiğini hiç zannetmiyorum. Gene tekrar etleyim ki gol ofsayt değildi, bundaki kanaatim hiç sarsılmaz. Hakemin sözlerini olduğu gibi yaz- makla iklifa ediyoruz. M. Kemal sayt diye çırpındılar. Bu vaziyeti.de yazdığım ayrı bir ra | Ketmişlerdir. > porla federasyona bildirdim, MN GRAM dılar 1919 senesinde teşekkül eden ve Balıkesirin en sağlam ve canlı klüp. lerinden biri olan Yurtluların muvaf- Oyundan sonra gerek bana ve ge rekse misafir takıma yapılan teza- hürattan ve taşlanma hadisesinden çok müteessirl fakıyetleri takdirle karşılanmaktadır, Ben oyundan zabıtanın müdaha- | Doğanspor maçının tekrar edile- lesi'ile çikabildim. Ve muhafaza al. ceği doğ il değil tında İzmirin en uzak mhaâllele- Bazı gazeteler blihassa İzmirliler rinden geçirilerek otel# götirilebil- dim. "Tabii bu vaziyette Ikinci maçı idare edemezdim. Telefonla Ankara Ne ems Bütün ısrarlara rağ- , İkinci maçı idare ötmekliğim Tü ürkkuşu 1 tayyareleri E Edirnede Edirne (Akşam) — 23 nisanda Edirne Türkkuşunun açılışı münasebetle büyük merasim yapılmış ve binlerce halk iştirak etmiştir. O gün iyi bir tesa» düf neticesi olarak, Türkkuşu için ımarlanan on tayyare de (Edimeye gelmişler ve halk tarafından parlak tozahüratla kazşılanmışlardır. Yukarıkl Klişe Edimeye gelen 10 Türkkuşu tayyaresini meydanda sıralanmış olarak Bösteriyor. Beşiktaşla Güneşi nasıl görüyorum? Beşiktaş - Güneş maçının erte- si günü bu maçı anlatan yazım- da, iki taraf oyuncularında gör düğüm iyi ve fena tarafları baş- ka bir yazıda tahlil edeceğimi söylemiştim. Bugün o işi yapıyo- rum, © Güneş futbolcuları işe biraz gayret karıştırdıkları ve yerden oynamağa çalıştıkları zaman, gö- zü okşıyan bir klâs futbolü çıka- rıyorlar. Sahanın ortasından baş- yarak kale önlerine kadar çok güzel ve müessir bir şekilde inen Güneş muhacimlerinin en tenkid edilecek tarafları, kale önlerinde enerjik olamamalarıdır. Bu ener- ji noksanı, bir çok fırsatların kağ- masına ve neticede de yükün mü- dafaaya binmesine ve talihin ters dönmesine sebep olmaktadır. Meşkur sözdür: <Yemiyenin malını yerler!» Güneş, eline ge- çen yirmi fırsattan yirmisini de kaçırınca karşı tarafın kuvvel maneviyesi birdenbire yükseliyor ve bir şey yapamamaktan asabi- leşen Güneşliler kritik bir vaziye- te düşüyorlar, Güneşin; Galata- saray, Ankaragücü ve nihayet Beşiktaş ile yaptığı maçların tar- zı cereyanı ve neticöleri, bu halin bariz nümuneleridir. Güneş, W M sistemile oynıyan, fakat bu sistemi tamamile tatbik edemiyen ve daha doğrusu maça bu sistemle başlayıp idame etti- remiyen bir takımdır. Bunun da sebebi, bu sistemi tatbik edecek başlıca elemanlardan söliç Rebii- nin üstüste iki devre hem geride ve hem ileride oymyabilecek be- deni kudreti haiz olmuamasıĞır. İkinci birnokta da, Güneş müda- filerinin oyunun sonlarına doğru, hasmın üstüne doğru gidecek yerde, geri geri çekilmeleridir. Umumiyetle -müdafilerin altı pas çizgisi içinde işleri yoktur. Orası kalecinin faaliyet sahasıdır. Hal- buki ekseriya müdafilerle Güneş kâlecisinin, bu saha içinde biri- birlerinin işini güçleştirdiklerini ve hattâ bozduklarını görüyoruz. Beşiktaşa gelince, müdafaasile hücum hattının ayni seviyede ©l- madığmı kabul etmek lâzımdır. Becerikli bir hücum hattı karşı- sında bu müdafaa, hücum hat- andaki enerjinin bile telâfi ede- miyeceği vaziyellere düşebilir. Fa- kat bereket versin ki bugün için öteki takımların hücum hatların- da bu vaziyetleri doğurabilecek elemanlar azdır. Beşiktaş muhacimleri takdire değer bir enerji göstermekte ve çok zaman bu enerji sayesinde bütün takımın vaziyetini kurtar- maktadırlar, Bunda Hakkı ve Rıdvanın rolleri mühimdir. Bir iki ayevvel Beşiktaşlılar Hakkıyı merkez muavin mevki- inde oynatmağa (başlamışlardı. Bunun bir hâta olduğunu bir ya- amda tebarüz ettirmiştim. On- dan sonra Hakkıyı hücum hattın- da gördük. Hakkının hücum hat- üçüne maçını Küdüş muhteliti (iç yapmış ve bu maçıda 2-0 kazan a maçlar çok rültülü ve iel. oldu ai Galatasarayın hakkı hakkı olan gali- biyeti kazandığını kabul etmek icap eder Yukarıda Galatasaray ve Doğanspor takımları İzmir sahasında bir arada, aşağıda İzmir Üçoku 4 - 2 yenen Galatasaray takımı İzmir sahasında İzmir (Akşam) — İzmirde yapılan son hafta maçları epiyi gürültülü ve kavgalı oldu. İzmir gazeteleri, bu mü- kabul etmek icab eder, Kaleciden baş- uyarak bek, muavin ve for hatların- da-yer alan bütün oyuncular, İzmir takımlarındaki oyunculara nazaran daha bakımlı, iri, enerjik ve seridir, Yer tutuşları, gerek ayak, gerek kafa pasları He daha mükemmel, daha us- tacadır. Fakat İzmir takımlarında da başlı başına birer muvaffakiyet olan, mü- kemmel oyuncular bulunduğunu ka- bul etmek lâzımdır. Takımda en mü- him yer sayılan açıklarda öyniyan İzmirli oyuncular, hiç bir vakit Ga- latasaray açıkları derecesinde mu veffak olamadılar, yapmak istedikleri akınlar, ekseriya akametle neticelen- di. Galatasarayın muvaffakıyetini te- min edenler, derin paslarla yetişerek orta ve iç muhacimleri besliyen açık- lardır denebilir, Galatasaray - Doğanspor maçı çok favüllü, hattâ kavgalı oldu. Galatasaray - Üçok spor maçını, B. Niyazi, güzel idare etti. Galatasaray ve Üçok oyuncuları, çok güzel oyna- dılar. Birinci devre 2-2 beraberlikle bitti, ikinci devrede rüzgüri lehine alan Galatasaray, daha iki gol çıkar- dı, Üçüncü gol penaltıdan oldu. Ha- kemin, galibiyet üzerinde müessir olacak bir penaltı vermesini doğru bulmıyanlar varsada bu meselede hakemi serbest bırakmak lâzımgeldi- ğini de kabul etmek lâzımdır. Muhak- Kak bir golle neticelenecek bir akını ceza, çizgisi içinde elle durdurmak, herhalde penaltı cezasını icab ettirir, Galatasaray - Doğanspor maçında- Ki gürültülü, kavgalı görünüş yerine Galatasaray - Üçok maçında teknik ve enerjik bir oyun seyrettik, Baka- ım Ankaragücünün İzmir müsabaka- ları haftaya ne netice verecek? Ankarada yüksek mektepler kupası Kupayı kazanan siyasal bilgiler okulu takımı yapıl” makta idi. Siyasal bilgiler okulu (Es- ki Mülkiye) ile Ziraat enstitüsü ta- bir alâka ve heyecanla takib ettiği son maçta Siyasal okullularsıfıra karşı üçle maçı kazandılar, Siyasal bilgililer takımının galibiyetile neti- celenen maç şu şekilde cereyan et- miştir: Birinci devre: Rüzgâr Mülkiyelile- rin lehinde olarak esiyordu. Maçın İkinci devrede rüzgâr, Mülkiyelile- rin aleyhinde idi. 25 inci dakikada gene Orhan tarafından çekilen firi- kik ikinci sayıyı kaydetti. Oyunun 85 inci dakikasında Mülkiyelilerin aleyhine bir penaltı verilmişse de Ziraatçiler bundan istitade edemedi- ler ve kaleci Bürhan tarafından va- diyet kurtarıldı. Oyunun neticesine beş dakika ka» lâ Mülkiyeli sağaçık Tacinin güzel vuruşile Siyasal bilgiler okulu takı- mı üçüncü golü de attılar. Bu devre- de Ziraatçiler, bütün gayretlerine rağmen sayı yapmağa muvaffak ola- madılar, Hakem B, Saimin idaresinde cere- yan eden bu maç, bu suretle Siyasal bilgiler takımının tam bir galibiye- tile neticelendi. Maçın sonunda ad- liye vekili B. Şükrü Saraçoğlu saha» ya gelerek kupayı merasimle Mülki- yelilere verdi, ,