28 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

28 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Bahçe kapida İLÂÇLARINIZI Banyo, odasının harareti AKŞAM SARFİYATI age soğuk” 5 Suyun” derecesi 172- Su'miktarı 125m6 Sicak” suyün derecesi 376 Gaz, sarfiyatı 1329 SALIH NECATİ Lüleburgaz Birlik Ticaret Bankası Meclisi idare heyetinden: Lüleburgarz Birlik Ticaret Bankasının aşağıdaki rüznamede gösterilen madde- lerden dolayı fevkalâde içtima için Meclisi İdarece ittihaz edilen karar ve gazete- lerle vâki ilân üzerine toplantı günü olan 26 Mart 1937 tarihine müsadif olmadığından toplantı 15 Mayıs 1937 cumartesi gü- günü kanuni nisap | hasıl cuma Bü saat 10 a tehir edilmiş olmakla bilimum hissedarlarının mezkür gün ve sa- atte Banka Merkezi olan Lüleburgazdaki toplantıda hazır bulunmaları için - bir hafta evvel hamili oldukları senedatı ibraz ve kayıt muamelesini ifa ettirerek duhuliye kartların almaları lüzumu esas mukavelenamenin 62 ve 63 üncü mad- deleri mucibince ilân olunur. MECLİSİ İDARE RUZNAME 1 — Mukavelei esasiyenin $ üncü maddesinin 2 nci fıkrasının tadili. 2 — Tamamı tahsil €d yenin arttırılması. 4 üncü maddenin eski şekli: air m m mam İtibarı mali açmak ve her nevi çek, , iskonto muamelesi ifa etmek am Banka muamelâtile iştiğal eylemek ve Türk emtiasını bariç ve ec nebi ete sevk ve etmek ve tsi tüccariyeyi bir mahal- nakletmek ve esham ve alıp satmak ve ipotekli gayri menkulâta ikrazatta bulunmak ve müd- deti muayyenede ödenmek üzere köy- liye ev yapmak ve yün yapak ve saire menkulâta mukabil ödünç para vermek velhasıl şirket balâde tasrih olunan maksadile doğrudun doğruya münase- bettar bulunan bilümuüm mali, tüccari, den diğer mahal sınai müamelâli icra ve' bu muame- lâ ile iştiğal eden diğer şirketlerin his- se senedat ve tahvilâtını mübayaa ve bu nevi şirketler tesis edebilir Nevi ve mahiyet itibarile işbu mad- muamelâttan — gayri her hangi bir muamelenin ifası şirket için nafi görüldüğü takdirde Heyeti İdare- nin teklifi üzerine Heyeti Umumiye tara- fından ittihaz: karar edilmesine ve tadil mahiyetinde olan işbu kararın hükümet- ge tasdik edilmesine mütevakkıftır. Bu suretle tasdik edilen karar işbu mukavelenameye zeylen ilâve olunur. Şirket eses maksat ve tedviri müame- İât zımnında kanunu mahsusuna tevfi- kan emvali gayri meukule tasarruf ede- bilir. miş 30.000 lira sermayeye ilâveten 10.000 Hira serme- 4 üncü maddenin muaddel şekli; İtibari mali açmak ve her neyi çek kambiyo, iskonto muamelesi ifa etmek ve bilâmum Banka muamelâtile iştiğal eylemek ve Türk emtiasını harice- ve ecnebi memlekete sevk ve satmağı te- min etmek ve dahili memlekette avans vermek suretile emtiai tüccariyeyi bir mabalden diğer mahalle nakletmek ve esbam ve tahvilât alıp satmak ve usulü ca- riye göre yapılacak ikrazlar alacaklarını sağlamlaştırmak maksadile münzam te- minat olarak gayri menkul ipoteği ala- bilir. Ve yün yapak ve saire menku- lâta mukabil ödünç para vermek velha- sl şirket balâda tasrih olunan maksa- dile doğrudan doğruya müpabebettar bilümum mali, tüceari, sınai muame- lâl icra ve bü muamelâr ile iştiğal eden şirketlerin hisse senedat ve tah- vilâunı mübayaa ve nevi şirketler tesis edebilir. Nevi ve mahiyet itibarile işbu mad- dede zikredilen muamelâttan gayri her hangi bir muamelenin “ifası şirket için mafi görüldüğü takdirde Heyeti İdare- nin teklifi üzerine Heyeti Ümümiye ta- rafından ittihazı karar edilmesine ve ta- dil mahiyetinde olan işbu kararın hü- kümetçe tasdik edilmesine mütevakkıftır. Bu suretle tasdik edilen karar işbu mukavelenameye zeylen ilâve olunur. Şirket esas maksat ve tedviri muamelâtı Zunnında kanunu mahsusuna tevfikan emvali gayri menkule tasarruf edebilir. İ. KARON, BEYOĞLU, TÜNELMEYDANI Kültür Bakanlığı tarafından kabul edilen okul kitapları satılır. HAVAGAZI BANYO ALETİNİ NEDİR ? | Yüksek Mühendis Mektebinde 15/14/36 tarihinde RE 9 aleti ile yapılan mubtelif tecrübelerin mehiceleri şunlardır: den alınız. istanbul Tramvay Şirketinden: İLÂN Hitanbul trünevüy Şirketi üse- rinde «Tekmil şebekede muteber- dir» kaydı bulunan ve tenzilâtlı — tarifeden iğtifade etmek hakkını veren kartlarin mer'iyeti yeni ted- ris senesi başlangıcına kadar uza- tıldığını, bu kartları hâmil bulu- nan Yüksek Mektep Talebesine Direktörlük BAKIMI Güzelliğin en birinci şartıdır. PETROL NİZAM LAKSOJEN Tabii müshil Barsakları tamamile temizliyen ta- bü ve nefis müshil çikolatasıdır. Fen- nin harikası olan bu fabii çikolala alınması en kolay ve en iyi bir müs- bildir. Tansyonları yüksek hast ra, kadınlara ve küçük yaştaki ço- cuklara itimadla verilir. En küçük, yaştaki çocuklar LAKSOJENİ çi- kolata gibi lezzet ve iştiba ile yerler, Bütün eczanelerden arayınız, ANTİKA ALIYORUM Eski Türk eserleri, gümüş, tahta, ba: kır, Beykoz vesair işlerle eski yağlıboya tablo, gravür, porselen, fayans vazo ve biblolar, bronz heykeller, her nevi sa lon tezyinat eşyası alıyorum. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde eski Polonya sokağında Merkez apartimanı (1) numaralı dairede Mimar Kaol, Dr. Ihsan Sami ISTAFİLOKOK AŞISI İstafilokoklardan mütevellit (er; lik, kan çıbanı, koltuk altı a arpacık) ve bütün cilt hastalıkla pek tesirli bir aşıdır. Pinanye Mandi Reçeteleriniz. büyük bir dikkat, ciddi bir istikametle hazırlanır Sahife 11 Sy? Banyo. odasının harareti 1875 Soğuk Suyun derecesi 179. Sıcak suyun derecesi 37e. O, Asri Saç Boyası renk temin eber. Nafia Fen Okulu Direktörlüğü Cinsi Miktarı o Tahmini Bedel İk Masa li Adet L Eş L Eş. Saati Yatak 100 1100 2 Nevresimli yorgan 120 10 Kılıflı yastık 160 800 2220 166 50 15 Battaniye 90 765 m m 15 30 Karyola 50 650 aa » 5 16 Nafıa Fen okulu arttırma eksiltme komisyonu Başkahlığından: , Yıldızda eski şehzadeler dairesi binasında bulunan okulumuz ihtiyacı olan yukarda cins ve miktarı tahmin bedelleriyle ilk teminağları ve eksiltme saatleri yanlarında yazılı eşyanın ihalesi üç aynı şartnamede yapılmak üzere 10/5,937 pazartesi günü açık eksiltmeleri yapılacaktır İsteklilerin nümüne ve şarina- meleri görmek üzere her gön mektebe gelmeleri ve ihatı yatırmak ve eksilt- meye girmek için de belli gün ve santte bu işleri yaptıklarına dair ruhsat ünvan tezkereleriyle ve teminatlarını yatırmış olarak İstânbül Erkek lisesi binası yanında Yüksek mektepler muhasebeciliğinde toplanan komisyona gelmeleri. y (2294) Soğuk hava tesisatı Iktisad Vekâleti Türkofisten : İzmirden “daşlıyarak memleketin muhtelif yerlerinde tesis edilecek olan Soğuk hava depolari hakkında alâkadarların teklif” yapmalari için 30/Nisan/ 937 tarihine kadar İktisad Vekâleti tarafından verilmiş olan mühlet 15/ Mayıs/937 tarihine kadar temdit edilmiştir. (1030) (2321) Sirkecide İstasyon yanı YENİ ANKARA BİRAHANESİNDE YAVRUNU tahtı idaresinde erbabı zevkin ınusiki ihti- yacını tatmin etmek üzere yeniden açılmıştır. 'Teşrif buyuracak zevatın memnun kalacakları şimdiden arzolunur. . aremizin Çamaltı Tuzlasından veya Foça ambarından şartnamesi mu- cibince; Karadeniz, Akdeniz, Adalar ve Marmara denizi sahillerinde ve İstan- bulda kâin tuz ambarlarına «43,000 ton tuzun nakli pazarlık usuliyle eksilt- meye konulmuştur. TI — Pazarlık 29/1V/937 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 te Kaba- taşta Levâzım ve Mübayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 1 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden. alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte $6 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen Alım ee (2076), 1 — İdaremizin Paşabahçe Münkiriitabekanı arazisinde şartnamesi muci bince yapılacak tesviyel turabiye, toprak nakli yediye İpana usulyle eksiltmeye konulmuştur. 1 — Pazarlık, 5/V/937 tarihine rastlıyan çarşamba, günü saat 10'da Ka bataşta Levazım ve mübayagt şubesindeki alım yapılacaktır. 11 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “© 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2361) Preventorium Direktörlüğünden: 30/Nisan/937 tarihine müsadif cuma günü saat on beşte Yüksek Meklep- ler muhasipliğindeki eksiltme komisyonu odasında «1500» lira keşfi bulunan Haydarpaşa Valdebağında Preventorlum binasında; yapılacak kanalizasyon çukurunun tamir ve tadilâtı pazarlıkla eksiltmeye çıkarılmıştır, Mukavele eksiltme ve Bayındırlık işleri genel ve özel ve fenni şartnameleri proje ve keşif hülâsasile buna müteferri evrak Nata müdürlüğünde görüle cektir. Muvakkat teminat yüz on iki buçuk liradır, İsteklilerin en az Bin liralık bu işe benzer iş yaptığına dair göstereceği vesika üzerine Nafia mü» dürlüğünden almış olduğu müteahhitlik ve Ticaret odası vesikalarile sek, meleri ilân olunur, (2374) | | |