10 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sağda: Pek tehlike geçiren Fenerbahçe kalecisinin kurtarışı, solda Fenerbahçe müidafansı bir akını keserken Fenerbahçe - Doğanspor, stadı çer- geveliyen dört, beş bini müteceviz bir halk kütlesi önünde dün karşılaş- ÜzE- eden ademi muvaffakıyetleri, taraftarları- ni tatmin etımiyen bözük » bir gün evvelki Beşiktaş bu maç üzerinde büyük bi. ndırmış bulunuyordu. Saat tam dörtte hükem B. Nihe- dın düdüğü takımları sahaya davet iği zaman Fenebahçelilerin her zamanki kağrosile, İzmirlilerin de Hakkıdan mahrum ve yerine Ömeri alarak çıktıkları görüldü Oyuna sarı Iâcivertiiler başladı. le İzmir kele & giden bop ve Esadın uzaktan bir sütü avut oldu. Daha ilk dakikada oyuna Fenerbahçe hâkim, hücum- lar birbirini takip ediyor. İzmir mü- dafaası 'bü hücumları deletmekte müşkülât çekiyordu. İyi bir günün- de olduğu görülen Fikret İzmirliler için berdakika tehlikeli oluyordu. Gene soldan inkişaf eden bir Fener- bahçe hücumu ve Fikretin çok gü- zel 'bir şülü direğe çarparak avuta gitti. Bu derawilı tazyik ergeç semere- sini verseskti, Bu arada Reşaddan Fikrete geçen top Fikretin güzel bir pası ve kaleye gönderilen şütü ka- lecl ufak 'bir tereddüdle bloke ede- yaedi. Derhsl yetişen Niyazi hafif bir vuruşla Fenerbahçenin fik golü- nü kaydetti. Bu gol Fenerbahçelile- ri daha ziyade canladırdı. Oyun ta- mamilâ İzmir nısıf sahasında oyna- riyordu. Arasıra parlayıp sönen İz- mir hücumları ancak Fenerbahçe muavin hattına kadar dayanıyor ve kırilıyordu. Bilhassa Fenetbihçe mü- cafasında Yaşar seri müdahalelerile İzmir mühacimlerine fırsat vermi- yordu. Gene soldan bir hücumda Ali Rıza muhakkak denecek bir gol kaçırdı. Hücumilar birbrini takip ederken Pikretin bir inişi ve güzel bir ortası- nı yakalıyan Esad nefis bir sağ şütle topu ikinci defa olarak İzmir ağlarına taktı. Bu ikinci göl Doğansporu ta- mnamile bozdu. Eğer Fenerbahçe hü- cum hatimda 'Naci Tüzumsuz çe Tımlar yapmamış olsaydı muhakkak Jirdi, Birinci devre birbirini takip eden sarı lâcivert hücumları arasında 2-0 neticelendi. Bu devrenin ortalarına doğru 8ö katlanan sol müdafi Fethinin oyun- dan çıkması, hücum hattında H kıdan da mahrum olan Doğanspo- run maçın nihayetine kadar on kişi oynamasına ve bir hayli sarsılmesi- na vesile oldu. İkinci devre Rüzgârı arkalarına alan Fenerbah- çelilerin 'yol adedini arttıracakları tahmin ediliyordu. Bu devreyi hu- lâsa edecek olursak Hüsameddirin bir kaç muvaffakıyetli kurtarışile her dakika gölle neticelenebilecek de vas vamlı Fenerbahçe bücumlarile geçti diyebiliriz. Devrenin dördüncü da- kikasında bir İzmir muavini kaleci- ye uzaktan geri bir pas verdi. Esad topa derhal yetişerek ve kalecinin yerinde olmadığını görünce aşırtma bir vuruşla Fenerbahçenin üçüncü golünü yaptı. Fenerbahçe taraftarları bu üçün- cü golü alkışlarlarken Ali Riza mu- hakkak denebilecek bir gol kaçırdı. Bu fırsatı takip eden bir hücumda rada bir İzmir hücumuna şahid ok duk. Fakat Hüsameddin Fuadın syak- larma yatarak güzel bir kurtarış yaptı. Bu hücuma mukabele dene- bilecik bir Fenerbahçe hücumunda Ali Rıza beşinci golü de kaydetti. Ar. tik oyunu Fenerbahçeliler oynuyor. du. Maçın bitmesine beş dakika var- dı ki günün en güzel oyuncusu Fik- ret üçdüört İzmirliyi peşine takarak kaleye indi ve topu Naciye geçirdi. Oda güzel bir sol şütile topu ağlara takarak Fenerbahçenin altıncı ve son gölünü kaydetti ve oyunda Fe- nerbahçenin her dakika tehlikeli hücumları arasında 6-0 neticelendi, . Nasıl oynadılar? Penerbahçe hiç şüphe yok ki taraf talarını tatmin eden güzel bir oyun BHüsameddine bir kaç güzel esna çök iş düşmedi. Lebip, Yaşar müdafaası muvaffaki- yetli bir oyun çıkardı. Muavinler mü- hacim hattlle baştan nihayete ka- dar irtibatı bozmadı Mühacim hat tında Fikret takımın belkemiği, Na- cl çalım yapmasaydı daha iyi oynıya- caktı Ali Riza ile Esad, Fikretten sonra en çok muvaffak olan oyuncu idiler, Niyazi de iyi idi. Doğanspor müdafaası, Fenerbah- çelilerin canlı oyunları karşısında bundan fazla iş göremezdi. Kaleci çok acemi ve bir iki golde hatası var- dı. Muavin hattında yalnız Nurul lah İyi, Mühacim hattında Fuad bir kaç hücumda kendini gösterebil- (4. Diğerleri bir iş göremedi, DM. Kemâl İstanbulspor İzmitte İrmit 9 (Hususi) — İstanbulspor futbolcüleri burada İzmit sporcuları tarafından merasimle karşılandılar, İstanbulspor ile İzmit İdman Yur- du arasında öğleden SORrz bir maç yapıldı, Bu maçta generaller, yüksek rüt- Doğansporun önce Beşiktaşla, sonra dâ Fenerbahçe Tie yaptığı maç- ları seyrettim. Bu iki maçta gör- düğüm bazı noktaları buraya birer not halinde sırakyorum: 1 — Doğanspor, Beşiktaş maçın 3— Doğansporun en iyi oyuncu- lari merkez muhacim Hakkı, soliç Fuad, sil müdafi Fethi, biraz da merkez musvin Nurullah. Nurullah İçin «biraz da» deyişimin sebebi, bu futbolcünün oyunun bir kısmında çok güzel, bir kısmında da fena oy- Bamasındandır. Fena oynadığı ki- sm da ber halde yan hafların ken- âisine hiç yardım edememesinin de dahli olsa gerektir. 4 “—— Doğansporun iki yan halının Oyuna dahil olup olmamaları müsa» vi gibidir. Doğanspor daha iyi iki yan bafı bulabiise, takımın umumi | kıymeti muhakkak ki yüzde yirmi, otuz fazlalaşır. 5 — Kalecilerinde Zamora gibi £ gösteriş merakı var. Fakatçok 7: manlar pek acemice hareketler yap- tığına ve yakalanmış toplar elin- den kaçırdığına göre Zamora ol maktan çok uzak. İyisi mi bu göste- | riş sevdasından vazgeçse daha mü- nasip olur. © — Doğanspor merkez mühacimi Hakkının cesaret ve ataklığı sol içleri Fuadda, Fusdın ince oyunu Hakkıda olsa bu iki oyuncunun kar- şısnda ter dökmiyecek müdefiler bulmak biraz güç olurdu. 7 — Beşiktaş takımında oyuncu- lar, maç içinde, o kadar sık ve o ka- dar çok yer değiştiriyorlar ki hem seyredenlerin, hem de kendilerinin başı dönüyor. 8 — Hücum hattında Hakkı, mü- dafanda Hüsnü, Beşiktaşın iki te. mel direği. Biri Beşiktaşı golden kur- Bursada güreş Dinarlı Mehmed Estonyalı rakibini tuşla yendi Bursa 9 (Akşam) — Dinarlı Meh- medle Estonyalı rakibi arasında ge- sürdü ve neticede Di. narlı Mehmed Estonyalı rakibini tuş- 1s yenerek gelip geldi. Sekizler turnuvası Beykoz 1 - Anadolu 0 Hilâl 4 - Vefa 1 beli askeri erkân ve İzmit halkı Topkapı? - - Süleymaniye 2 bulundular, Maç 2-1 İdman Yurdunun gali. biyeti ile neticelendi. Davis kupasi maçları Belgrad 9 (AA) da Yugoslavya, sıfıra karşı 8 zaferle Büyük bir farkla Fenerbahçe lehine neticelenen dünkü maçtan iki görünliş — Davis kupası için yapılan tenis tasfiye maçların. | o AKŞAM-SPOR o Fenerbahçeliler, taraftarlarını (Iki maçta neler gördüm? tatmin eden 6 - 0 gibi büyük bir farkla Doğasporu yendiler tarıyor, öteki Beşiktaşa sayı kazan» dırıyor. Dâha açıkçası Hüsnü mü- dafanda beş, Hakkı hücum hattında Gört arkadaşına durmadan yardım ediyorlar. 9 — Beşiktaşın enerjik oyununa bayılırım. Fakat sıkışik vaziyete düş. tüğü zaman işi karşı tarafın en iyi oyuncusunu sakatlayıp kurtulmağa dökünce baygınlığım geçiyor. Güneş maçında Sulâhaddini belinden felce uğramşıa döndürecek ve Doğanspor maçında Hakkıyı dişleri avurdunâ geçecek şekilde sakatlamak bu zihni- yetin birer misalidir, 10 — Beşiktaş sol açığı Eşref son üç maçta takdir edilecek derecede gü- zel, hesaplı ve t m için faydalı oy- 11 — Doğansporun Fenerbahçe ile nda bir kere daha görüüm ki bühçe en biridir. Gençlerbi gibi Ankara ve İzmirin en iyi takımını, Be için lüzumlu bir merk duğuna kanaat getirdim. 13 — Fikret, dürikü maçta, mil? küme maçları başlayalı beri her hak de en rahat oyununu oynadı. Kar- şısında gölge gibi peşini bırakmıyan ve harekeline musallat olan bir mu- avin olmayınca Fikretin kıvrılıp kıvrılıp hasım kaleye doğru akışınm zevkine payan olmuyor. 14 — Uğursuz sayılmasın diye 13 noktaya bir on dördüncüsünü ilâve ediyorum: Nihad, bazı hafif ve ehem- miyetsiz kusurların da tashih eder- se birinci sınıf bir hakem olur. Nİ- had gibi, diğer eski futbolcülerimi- zin de hakemliğine ehemmiyet ver- meli ve onun gibi yeni yeni hakem- ler yetiştirmeliyiz. Sadun Galip Ankaradaki maç Gençlerbirliği Üçoku 2-1 yendi Ankara 9 (Akşam) İzmirin Üçoku bugün dünden fazla bir kala- balk önünde Gençlerbirliği ile karşi- lâştı, Hakem gene Sald Salâhaddin- di, Gençlerbirliği: Rahim - Kadri. Ha- lid - Salâhaddin, Hasan, Keşfi - Se- lim, Münir, Rasim, Niyazi, İhsan. Üçok: Hilmi - Ali, Ziya - Enver, Adil, Şükrü - Mehmed, Mustafa, Maz- har, Basri, Namık. Üçok, oyuncuları birbirile anlaş- muş bir halde vedünkünden daha iyi oynadığı gibi Gençlerbirliği de seri ve canlı oynadı. Umumiyetle Gençlerin hâkimiyeti altında geçen ilk devrede 'Niyazi iki göl yaptı ve devre 2-0 İzmirliler gleyhine bitti, Pera - Arnavutköy arasında yapi- lan maçı Arnavutköy baştan başa hâkim oynadığı halde son dakikalar. Mili kümede takımların puan vaziyeti Maç Kazanç 19 » ..bhöbütü Berabere Kayıp Attığı Yediği Punvan 18 ız 4 20 5 18 s1 18 2 “ 25 6 2