13 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

13 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 18 Mayıs 1097. a 5 ik 800 metre şampiyonumuz Recep İstanbuldaki Balkan oyünlarında “Geçen sene Türk spör kurumu işe başlarken atletizm federasyonu baş- 'kanlığına memleketimizde fk defa altı “xhetreyi aşan eski atletförden Vildan Aşir getirildiği zaman ötletizmle meş- gul olanlar, bu havadist sevinçle biri- birine müjdelemişlerdi. Filvaki Vildan Istanbulda bulunduğu! senelerde yap» tiği güzel organizasyonlara iyi bir İllareci ve teşkilât adantT olacağı hissi- Yü bırakmıştı. Hele bir müddet sonra Vildanın yanına yardımcı olarak İs- tanbul atletizm ajanlığina atlet Ömer Besim, atletizm federasyonu ikinci re- isliğine de eski süraiçilerden Şinasi Reşid getirlince memleketimizin cid- den çok sönük geçen atletizm haya tında belki değişiklikler yapılarak bu işin yürüyeceği ümid edilmişti. Fakat iş başına geçtikleri ilk sene- de Berlin oyunları gailesine dalan bu arkadaşlar daha birinci adımda atle- tizm işlerini ihmal ettiler ve neticede âdeta mevsimin bir imtihanı mahi- yetinde olan Balkan oyunlarında bir sene evvel 75 puan alan takımımız 22 puan alarak hakiki bir hezimete uğradı. Bunun üzerine bütün kaba- hatlar Amerikalı atletizm antrenörü- ne yükletilerek adamcağız işinden çi- “Karıldı. Ve yerine moniför ölmak üze- 8 Ömer Besim getirildi: “Yeni mohitöre gelince! “Girgin ve teşkilâtçı olduğu kadarsöğretici kabi- liyeti de olan Besim bu işi pekâlâ ba- şorabilir... Ancak şu-kadar var ki, birçok işlerle uğraşan Ve dâlma üze- »ine aldığı işlerin çokluğundan bu- dalmış derecelerine gelen Besim bu Ağır işi de yapmak için vakit bulabile- cek mi?... «Pek zannetmiyoruz... Nitekim geçen gün stadyomda ça- Man arkadaşları görmeğe gittiğimiz zaman 800 metre şampiyonu Recep yünımıza gelerek: # Çalışmalarımıza hiç nezaret öden yok. Koşularımızı kontrol ede- cek bir kronömetre olsun bulamıyo- Tuğ.» dedi. '.. Bizce bu mevsim başından beri at- "letizm federasyonu şu cihetleri ihmal etmekle büyük bir hataya düşmüştür: 1 — Mevsim zarfında yapılacak mü- sabakalar evvelden ilân edilmemiştir. 2 — Antrenör meselesine icap eden ehemmiyet verilmemiştir. “3 -- Mart, nisan aylarında az mü- sabaka “yapılmış ve yâğılarilar da iyi hazırlanmamıştır. Bu müsabakalarda alletiere mükâfat verilmemiştir. “4 — Atletizm müsabakalarında sa- yı halka bedava veya gayet ucuz temin ederek bunu gazetelerle ilân etmek mümkün iken yapılmamıştır, 5 — Bilhassa bu sene tecrübeli at- letlerimizden büyük bir kısmının memleket dışında olduğunu göz ö- nünde tutarak yeni istidadlar yetiş- tirilmesi için hiç bir teeşbbüste bulu- nulmamıştır. Bu maksadla milli kü- me maçları arasına güzel atletizm ha- reketleri karıştırılarak hem bu spo- run popüler olmasına hem de genç- lerin teşvik edilmesine meydan ver- miş olacaktık. Bu sene mevsimin ilk büyük atle- tizm harekeli: 23 mayısta Ankarada, Ankara, İstanbul ve İzmir atletleri a- rasında yapdacak... Bundan sonra da ilk mühim müsabaka, oda ortada dönen bir rivayete nazaran, ağustosta Bulgarlarla yapılacak... İki ay son- ral... Biz Ankarada 23 mayısta müsaba- kalar yaptığımız gün Yunan atletle- ri de Atinada Polonya atletlerile mü- sabakalar yapacaktır. Polonyalıların çok müsaid şartlar içinde Atinaya geldiğini Yunan gazetelerinde oku- yoruz, Atletizm federasyonumuz ufak bir teşebbüsle bunları İstanbula da getirtebilir. 23 mayısta Alinada mü- sabakalar yapan Polonyaların 30 ma» yısta da İstanbulda müsabakalar yap- mak için çok masraf istemiyecekleri- ni zannediyoruz. Bu takdirde 30 ma yıs pazar günü Kadıköyde Fener sta- dında Fenerbahçe - Güneş milli kü- me maçı yapılacağı gün bu maçtan evvel Polonya atletlerile Ankaradaki müsabakalarda kazanan atletlerimiz arasında güzel bir müsabaka yapıla- bilir, İşte size bu münasebetle Polonya ve Yunanistan rekorları; Polonya rekorları: 100 Tayanofski 10,7 200 Tayanofski 22 400 Vinlakofski 48,8 800 Kusarski 1,516 1500 Kusarski 3,54 5000 Nozi 14.33.4 10000 Kusosinski 30,114 110 mania Haspel 154 400 mania Koslızefski 542 4X100 Milli takım 42,3 4X400 Milli takım 3.176 Yüksek Plafezik 1.96 Uzun Novak 7.38 Üç adım Luskhos 15.21 Sırık Sliaznler 4.14 Gülle Helzaç 16.06 Disk.Helzaç 46.28 Cirit Lokazski 73:27 Çekiç Veglarzik 44.05 Yunan rekorlarıma gelince; 100 Frangudis 10,6 200 Frangudis 21,6 400 Mantikas 50.1 800 Yorgakoplos 1.573 1500 Yorgakoplos 4.1.4 5000 Nanos 15.38.6 10000 Kiriyakidis 32.28 110 mania Mantikas 14.8 400 mania Mantikas 53,5 4X100 Milli takım 42.6 Yüksek Papanikolas 1.89 Uzun Lambirakus 7,15 Üç adım Simeonidis 14.64 Sırık Hilencös 4.015 Gülle Verginis 14.61$ Disk Sillas 50.46 Cirit Papayorgi 64.49 Çekiç Dimitropulos 50,22 Polonya atletlerinin bu rekorları bugünkü atletlerinin hakiki kabili. yetini göstermekten hayli - uzaktır. Çünkü Polonyalıların son dereceleri bunlardan çok düşüktür, , Polonya atlet takımının hepsini de- gilse bile bazılarını celbetmek herhal- de imkân dahilinde bir şeydir. Bizim kuvvetli olduğumuz müsabakalar esas alınarak onlardan bu müsabakalar için atletler isteyebiliriz, Meselâ gülle, disk, yüksek atlama ve yarım muka- vemet koşularında pekâlâ müsabaka» lar yapabiliriz.;> “> “55 Alet i Biliyormusunuz? Biliyor musunuz ki: j Mili küme maçları elli altıdır ve şimdiye kadar otuz ikisi oynanmıştır. Geriye kalan yirmi dört maçta bir çok sürprizler olabilir. ra: pm Galatasaray takımı; Ankaragücü, Beşiktaş ve Gençlerbirliğile henüz hiç karşılaşmamıştır. e v.. Şimdiye kadar yüz yirmi beş gol yapılmışlır. Maç başına vasati üç gol düşer ki pek fena değildir. ... Yüz yirmi beş golden elli dördünü İstanbul, otuz sekizini Ankara, otuz üçüncü İzmir takımları yapmışlardır. s.. Yüz yirmibeş golden elli altısinı İzmir, otuz-beşini “İstanbul, otuz dör dünü Ankara takımları yemiştir. Güneş takımı, Fenerbahçe ve Geng- lerbirliği ile henüz karşılaşmamıştır, £ ... Otuz iki maçtan altısı beraberlikle neticelenmiştir, 7 sö. Kazanan bir takım her maçta üç puvan alır. Şimdiye kâdar yaptıkla- rı maçlarında vasati olarak Fener- bahçe 2,57, Galatasaray 2,50, Beşik- taş 2,30, Gençlerbirliği 222, Anka- ragücü 1,88, Doğanspor 1,80, Güneş 1,80, Üçok 1,40 puvan almışlardır. s.s İstanbul şampiyonasında dört ta- kım ikişer maç yapmışlardır. Bu haf- taki Galatasaray - Beşiktaş ve 30 ma- yıstaki Fenerbahçe - Güneş maçla- rile bu şampiyonanın ilk devresi bit- miş olacaktır. Şimdilik altı puvanla Beşiktaş birinci, dört puvanla Ga- latasaray ikinci, üçer puvanla Fe- nerbahçe ve Güneş üçüncü gelmek- tedirler. * s.. 30 mayıstan sonra 10 temmuza ka- dar bütün milli küme maçları İş tanbulda oynanacaktır, ... Beşiktaş; Ankara ve İzmir takım- ları ile maçlarını bitirmiş olan ye- güne İstanbul takımıdır. ... En fazla gol yapan Fenerbahçe- dir: Her maçta vasati 2,28 gol yapmış- tır, En fazla gol yiyen takım Do- ğanspordur: Her maçta vasati 3,10 gol yemiştir. En az gol yapan takım Beşiktaştır: Her maçta vasati 1,90 gol yapmıştır. Enazgol yiyen Fe nerbahçedir: Her maçta vasati 0,71 gol yemiştir. 8. Galip Sochaux kaletisinin çok güzel bir kurtarış Fransa kupası finali geçen pazar günü oynandı. Bu kupa finaline gös- terilen alâka İngiltere kupası fina- linde olduğu kadar büyük değilse de Fransa futbolünde büyük bir hadise teşkil etmektedir. Bu sene finale Sochaux ile Stras- burg kalmıştı. Bu iki takım Fransız | ve ecnebi eniyi ve en tanınmış oyunculara malik olduğu için Pa- riste yapılan maça elli bin seyirci gel miştir. Tam maçın başlıyacağı dakikada | Fransa cumhurreisi de sahaya gel- miş, iki takım oyuncuları sahada kendisine takdim edilmiştir. Kimler var? İki takımda en maruf oyuncular bulunduğunu yukarıda söylemiştik. Bu hususta bir fikir vermek için oyunculara göz gezdirelim: Strasbourg'un kalecisi Mayer Fran- sa tabiiyetine girmiş bir Macardır. Peştenin meşhur MT K yani şimdi- ki Hungarla'sında oynamıştır. Mü- dafilerden Lohr Alsaslidir. Öteki mü- dafi Schwartz Fransa tabilyetine gir- miş bir Romanyalıdır, Ripensia'dan gelmiştir. Bu futbolcü Fransanın en iyi müdafilerinden biridir: Muavin- lerden Halter ordu takıminın bey nelmilel oyuncularındandır. e Hum- memberger' Viyananın Admira ta- kımından gelmiş ve Avusturyanın bey- nelmilel futbolcülerindendir. Rossler halis Fransızdır. Mühacimlerden Kel- ler Fransa milli takım futbolcülerin- Eskişehirde Bayanlar jimnastik klübü Eskişehir bayanlar jimnastik klübünlün kır gezinsitinden iki enstantane Eskişehir o (Akşam) — Şehrimizde yeni açılan bayanlar jimnastik klü- bü geçen pazar günü yaya olarak Nuri bey değirmenine kadar bir gezinti tertip etmişlerdir. Nuri bey değirmenine gidilmiş ve orada bir çok spor hare- ketleri yapılmıştır. Bayanlara bayları da refakat etmiştir. Haber aldığıma göre bayanlar jimnastik klübünün bütün Azası 19 mayıs bayramına İştirik tadır; edeceklerdir. Bayanlar jimnastik klübünün âzaları günden güne çoğalmak- İ futbolcüdür. dendir ve Strasbourg'a. gelmeden evvel Almanyanın Karisruhe takı- mında oynamıştı Hoffmann Avus- turyanın beyneli l erin- dendir ve Rapid'den gelmiştir. Rohr Alman milli takımı oyuncularından» dır. Heisserer ile Wacchter Alsaslidi Sochüux'yâ cisi DI Lorfo F' lecisidir, Müdafi Lalloue Gene Fransız olan öteki m Mattler milli takımın eski kaptanıdır. Muavinlerden Hug ordu takım beynelmilel oyuncularındandır. Szabo Peştenin Hungarla takımından gel- miştir, Macar rallli takımında Oy- namıştır. Lehman Fransa tabiiyeti- ne ve milli takımına girmiş bir viçrelidir. Lauri Arjantinin bej milel oyuncularındandır. Abegglen İsviçre milli takımında oynamış bir Courtois Fransa mit takım oyuncularındandır. Bradac Çek milli takımında oynamış futbol- cülerindendir. Williams Fransa tabi- iyeline girmiş bir İngilizdir. Görülüyor ki iki takımda Fransızlar dışında Alman, İsviçreli, İngiliz, Ma- car, Avusturyalı, Romanyalı bir çok futbolcüler bulunmaktır. Rasih ne diyor? Kupa finalinden bir gün evvel; son günlerde Paristen gelen Güneş klübünün merkez muhacimi Rasih ile görüştük. Sochaux takımı hak- kında bize şunları söyledi: — Sochaux iyi futbolcülerden mü- rekkep bir takımdır. : Hepsi futbolü iyi bilen elemanlardır. Fakat futbo- lü daha fazla gösleriş şeklinde oynu» yorlar, fantaziyo kaçıyorlar. Fazla enerji sarfstmiyorlar.. Bu takım, maruf olomobil fabrikatörü geot'nün takımıdır. Peugeot oy larının bu tabiatini bildiği pa finalini kazanırlarsa her birine istedikleri mödel birer otomobil v meği vadetti. Öyle zannediyorum ki otomobillerin hulyasile futbo! bu sefer daha enerjik oynıyaca ve kupayı kazanacaklardır. İş Rasihin dediği gibi oldu ve Sochaux elli bin seyirci önünde Strasbourg'u 2-1 yenerek kupayı, futbolcüleri de birer otomobil ka- zandılar. Maç nasıl oldu? Maçın. ilk devresinde Strasbourg" Tular sertliğe varacak kadar enerjik oynamışlar, fakat Sochaoux daha teknik bir futbolle hafif bir hâkimi- yet tesis etmşitir. Bununla beraber tehlikeli sayılabilecek hücumlar da- ha fazla Alsaslılar tarafından yapı mış ve Fransa milli takımı kalecisi Di Lorto güzel müdahalelerle takımı» nı kurtarmıştır. 31 inci dakikada Rohr, Strasbourg lehine ilk golü yapmış, dokuz daki- ka sonra Lauri beraberliği temin et- miştir, İkinci devrede, otomobilleri kaçır- mamak (“in olacak ki Sochaux fut- bolcüleri bütün gayretlerini sarfet- mişlet ve bir gol yaparak maçı 2-1 kazanmışlardır.