8 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

8 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Jean Harlow ağır hasta | Ispanya meselesi William Powel hergün hastayı , ziyaret Hollivuttan gelen haberlere göre meşhur sinema yıldızı Jean Harlow bir- denbire ağır surette hastalanmıştır. Jean Harlow son zamanlarda Goldvin stüdyolarında «Kalp üşağıs filimini bitirmişti. Bu sırada yıldıza birdenbi- re fenalık gelmiş, getirtilen doktorlâr safra kesesinde iltihap teshis etmişler- dir. Doktorlar, yıldızın vaziyetini vahim il gördükleri cihetle kendisi derhal bastaneye kaldırmışlardır, Jeari Harlowun hastalığı haberi Hol- Uvut mahalilinde derin bir teessür uyandırmıştır. Zira Harlow, sinema merkezinin en orijinal tiplerinden biridir. Jean Harlow, küçük bir köylü kızı iken birkaç sene içinde sinema âle- minde beynelmilel bir şöhret, kazan- maştır. Hollivuttan gelen son haberlere gö- ro sinema yıldızı ümidsiz bir gece ve vahim bir buhran geçirdikten sonra biraz iyileşmiştr. Yıldışın annesi, gece gündüz başı ucundan ayrılmamakta- dır. William Pewel sık sık hastayı zi- yarct etmektedir. Anlaşıldığına göre Powel, Jan Harlowun dördüncü koca» &1 olmağa namzeddir. Beklenmedik bir ihtilât olmazsa yıldızın birkaç gün içinde tehlikeyi tamamile atlatacağı ümid edilmekte- ediyor Aydın Halkevi âzası sık sık köyleri gzemektedir. Yukarıda Halkevi âza- sından bir kısmı Ömerbeyli köyünde görünüyor. ; maa S Trabzon Kız Sanat mektebi talebesi şapka dersinde Harp malüllerinin B. M. Meclisinde terfihi (Baş tarafı 1 inci sahifede) Eski tekaüd kanununa güre teka- Ud edilenlerin yeni kanun hüküm- lerinden istifade ettirilip ettirilmiye- ceğini sordum. General Kâzım bu Sunlime de şu cevabı verdi: — Millet kendine hizmet edenleri unutmamıştır ve unutmaz.. Öğrendiğime göre, maliye encüme- ni yapılacak zammın yalnız harp malüllerine inhisar etmesini muva- fik görmüş ve kanun teklifindeki «askeri malü'ler> tabirini «harp ma- Tülü> olarak değiştirmiştir. Anlaşılıyor ki hükümet, lâyihanın bütçe encümeninde müzakeresi si- rasında terfih zamnunın - teklif edildiği bi - bütün askeri malüllere Teşmilinde ısrar edecektir. Lâyihanın yarn (bugün) bütçe ebcümeninde müzakeresi yapılacak | ve Meclisin cuma günkü toplantı- sında müstacelen -müzakeresi - iste- necektir. ğ (Baş tarafı birinci sahifede) B. Saraçoğlu çok alkışlanan beya- natının sonunda iki devlet reisi ara- sındaki şahsi ve sıkı dostluğu saygi ile selâmlamıştır. Bundan sonra İzmir mebusu B. Halil Menteş kürsüye gelmiş ve syni suretle alkışlarla ve tasvib sadalarile karşılanan beyanatta bulunmuştur. Müteakiben iki memleket ara- sında akdedilmiş bulunan muahede ve mukavelelerin tasdiklerine aid ka- nun lâyıhaları okunarak kabul edil miştir. Bu muahede ve mukavelelerin ka- bulü üzerine general Kâzım Sevüte- kin, general Şefik 'Tursan, Şükrü Ko- çak ve Abdülhalik Pırat tarafından verilmiş olan ve hükümetimizle İran devlet Şahinşahisi arasında akdedi- len mükavelelerin B. M. Meclisi tara- fından kabulü üzerine İran devleti meclisine Türk meclisinin selâm ve muhabbetlerinin Riyaset makamınca, bildirilmesini teklif eden takrir sü- rekli alkışlar arasında ökunarak ka- bul edilmiştir. Kamutay çarşamba günü toplana- tur, (Baş tarafı 1 inci sahifede) barile muvafakat etmekle beraber, taarruz halinde üç devletin deniz Ku- mandanları ile istişareye girişmeden önce hareket ve mukabele serbesti- #ini muhafaza hakkını istedikleri- ni kaydediyorlar, Gazetelere göre, Fransızlar, emni- yet bölgesinin ilgasile, kontrole, ademi müdahâle anlaşmasını imz& etmiş olan bütün devletlerin iştirâ- kini vo bütün kontrol gemilerinde bitaraf müşahidier bulunmasını 1- temektedir, 'Taymis diyor ki: «İngiliz teklifle- rinde, taarruz halinde hareket ser- bestisi mevzuu bahsolmamıştır, Ak manlar ve İtalyanlar ise bu busus- tâ ısrar etmektedirler. İngiliz hü- kümeti, bunun taarruza hedef olan gemilerin meşru müdafaa hakkına hasredilmesi ve mukabelelbilmisil hakkını tazammun etmemesi için te- şebbüste bulunmuştur. “ “İngiltere, meşru müdafaa hakkı- nın da tasrih ve tesbitini istiyor ve bununla berâber Almeria bombardı- manı gibi mukabelefbilmisil tedbir- lerini kabul edecek hiç bir anlaşma- ya muvafakat etmiyor. Bugün Fransız cevabına intizar edilmektedir. Bütün ademi müdaha- le devletlerinin kontrole iştirâki hakkındaki Fransız teklifinin itiraz- ları mucip olacağı zanmedilmektedir. Bununla beraber Fransa da bu tek- Mflere müstacel bir mahiyet atfet- miyor.» Taymis, makalesini şu suretle bi- tirmektedir: «İngiliz siyasası, Al manya ve İtslyayı mürakabe servi- sine ve ademi müdahale Komitesine döndürmeğe matuftur. Bu iş bir kere temin edilince, İspanyada harp eden yabancı gönüllülerin geri alın- ması hakkında bir mukavele temi- nini bu dakikada göz önünden uzak tutmuyacaklır.» İtalyan mahafilinin mütalâası Roma 7 (A.A.) — «Voce &İtalin» gâzelesine göre İspanyanın kontro- lü hakkındaki İngiliz tekliflerine kar- şı verilen İtalyan cevabı «mukabe- leibilmisil tedbirleri ittihaz etme- den evvel dört devletin birbirlerile istişare etmeleri hakkında mütem- mim teklilleri ihtiva eden, prensip itibarile müsbet bir cevaptır.» tesinde şunları yazmaktadır; «İsti- şare şüphesiz faydalı, hattâ lâzım. dır. Fakat, taarruza Uğnyan bir devletin tek başına derhal harekete geçmesine mâni olmamalıdır. Bu va- ziyette bulunan bir devlet derhal emniyetini temin edebilecek tedbir. ler alâbilmeli ve başkalarının rey müdafaa edebilmelidir.» Aleni teşekkür Geçirdiğim tehlikeli hastalığın icab ettirdiği ameliyatı muvaffakıyetle ya- pan ve tedavime itina eden operatör Dr. Avni Mustafaya, kıymetli reylerin- den istifade olunan muhterem, profe- sör Dr. Nissen'e, bakım hususunda çok itina ve şefkat gösleren "Teşvikiye Sağlık evi baş hekimi Dr. İbrahim Os- man ile baş hemşire bayan Basiret ve diğer hemşirelere, hastalığım esnasın- da hastaneye gelerek Veya telefonla hatır sormak nezaketinde bulunan bütün dostlarıma candan minnet ve şükran duygularımı alenen beyan ederim, Ferzan Eyison Bugünden itibaren SAKARYA Sinemasında 2 film birden: (-NEŞE iLE Maurice Chevalier we Marie Glory 2-BiZ DE İNSANIZ Prestan Forster Yaz fiyatları: | 20 - 25 - 35 kuruş. Suvare 8,30da Mi bk ii ini — i Resmini ogördüğünüz (Captain Gatiray adında bir zengin, Dük de Vindsorun evlendiği gün Londrada- ki evinin üzerine resimde gördüğü- müz «yaşasın Dük ve Düşes Vind- sor» yazılı lâvhayı asmıştır. Balko- nunu da 200 liralık çiçek alarak süs- | Haziran 1987 am “Yaşasın Dük ve Düşes Vindsor, Löndrada bir evin kerane asılan levha lemiştir. Kendisine bunları çıka” ması bildirilince reddetmiş: — Ancak cenazem üzerinden geç rek bunu çıkarırsınız, demiş ve şü sözleri ilâve etmiştir: — Taç giyme merasiminde 500 liralık çiçekle balkonumu süslediğim vakit kimse bir şey söylememişti. Şimdi Dük de Vindsor için neden iti- raz ediyorlar, İhtiyar zcugin balkondaki çiçekle rt ve lâvhayı muhafaza etmiştir. Adapazarında mektep müsamereleri B. Gayda «Giornale &İtaliaz. gaze- | ve mütalâasını beklemeden şerefini | , Sabihanın okulu müsameresinde İspanyol danslarını oynıyan talebeler Adapazarı (Akşam) Adapa- zarında bulunan yedi mektep sırasi- Je her sene olduğu gibi bu yi da yıl- lık veda müsamerelerini tertip et- mişlerdir. Halkımızın alâka ile takip ettiği İ bu müsamercler çok muvaffakıyetli olmuştur. Her mektep te gayet muntâzam ve zengin birer sergi açmıştır. Sergiler çocuk velileri ve halk tarafından dolup boşanmaktadır. Şimdi yilâye- tin bütün kaza ve köy mekteplerin- den beklenilen talebe işleri toplana” rak vilâyet merkezine gönderiimek- tedir. Bu ayın 15 inde vilâyet kük türünü göstermek üzere mükemmel bir il sergisi kurulacaktır. Kültür direktörlüğü şimdiden geniş mikyas- ta hazırlıklara başlamıştır, Kapalı zarfla eksiltme ilânı İstatistik Genel Direktörlüğü Eksiltme ve ihale Komisyonundan: 1 — Kapalı zarfla eksiltmeye çıkarılan iş tahminen 65-72 forma genel nu- usf sayını neticelerini gösteren 10 cilt kitaptır. Beherinden 2 şer bin adet baslırılacaktır. 2 — Tahmin olunan bedel 16 sahifelik beher forması için 35 lira üzerinden 2520 lirudır. Muvükkut teminat olarak 189 liralık banka mektubu veya tah- vil verilecektir. 3 — Eksiltme 1937 senesi Temmuzunun 2 inci cuma günü saat 1430 da genel direktörlük binasında kurulacak olan komisyonda açılacaktır, 4 — © 75 muvakkat teminat vesikasile teklif mektupları eksiltme açılma” dan bir saat evvel komisyon reisliğine verilmesi lâzımdır. Bu baptaki şartna- , me komisyon kâtipliğinden istenebilir. Nümune dairede görülebilir. (1472) (3237 Adana Belediye Riyasetinden: 1 — Belediye Buz Fabrikasındaki suyun selâbet derecesi 0-1 Fransız sertlik derecesine düşürecek ve saatte asgari 1500 litre su tasfiye edecek bir adet tasfiye cihazı açık eksiltme ile satın alınacaktır. 2 — Muhammen bedeli Yediyüz liradır. 3 — Muvakkat teminatı 53,25 liradır. 4 — İhalesi Heziranın 28 inci pazartesi günü sani on beşte belediye encü- meninde yapacaktır, 5 — Şartnamesi Belediye Yazı işleri kalemindedir. İsteyenler oradan pars siz alabilirler. 6 — İsteklilerin ihale günü muayyen saate kadar teminat makbuzlar! ile birlikte n.üracaatları ilân olunur. (3254) ye Encümenine ya şahsen veyahut teklif yapmak suretile Türkiye Cumhuriyet Nerkez Bankası İstanbul Ankarada Maliye Müfettişi Bay Hakkı Kâmil adina yazılı D. Şubesinden: sınıfından 4090 numaralı Bankamız Aksiyonu Kaybedildiğinden artık hükmü kalmadı” ğı ve sahibine başka numaralı yeni ak: Mağ S Mazi ieğzzi siyon verileceği bildirlir. (3238)