9 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

9 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sivas avcıların dan bir grup Sıvas (Akşam) — Avcılar klübü Üyeleri geçenlerde Halkevinde topla- narak yeni yıl çalışma arkadaşlarını seçmiştir. Başkanlığa Muzaffer Sü- zen (lise musiki öğretmeni) üyelik- lere de Mehmed Erdemli, Muharrem Konuk, Menteş Hasan, Mustafa se- çilmişlerdir. Klübün çalışkan baş- kanı Muzaffer Süzen klübün bir 8€- nelik çalışma raporunu okumuştur. Bu raporda klübün avcılığı yalnız bir ter ıtası olarak kabul etti- ğI ve vamını ona göte tanzim ederek köylü İle şehirliyi biribirine yakından bağlamak gayesi ile bu sene köylü avcılardan yardımcı üye ola- rak kaydedilenlerin önümüzdeki yıl sayısının daha çok arttırılacağı ve klübün bu meseleyi önemle takib et- tiği izah ediliyordu. Sivas avcılarının vaziyetini İzah eden klüp başkanı Muzaffer Süzen: «Bu yıl fazlaca önem verdiğimiz uçara ve kaçara atış tecrübelerini bi- le herhangi bir hayvanın canını yak- mak maksadile değil, canımızı yak- mak istiyen hayvanların çabukça he- sabını görmek gayesile yapıyorduk sözlerile izahatını bitirmiştir. Üsküdar yangını (Baş tarafı 1 inci sahifede) | Yanan evler şunlardır: 'Tahririye sokağında 16 numaralı barsakçı Ah- mwedin iki katlı ahşap, 14 numaralı B. Suada aid gene İki katlı ahşap ve 10 numaralı içi boş ve kime aid olduğu henüz anlaşılamıyan gene 2 katlı ah- Şap evler tamamile yanmışlardır. Bu üç binadan başka, 12 numaralı iki katlı Elmasa aid ahşap evin üst Falı, Hikmete âid 29 numaralı 2 kat- li bina da kismen yanmıştır. Yargın çıkan Tabririye sokağının arkasına tesadüf eden öokakta da 3 Bbumaralı ve 3 katlı fırıncı Kadriye aid evin çatısı İsmalle aid beş numaralı üç Fatlı ev de kısmen yanmıştır. Dün yanan evlerden yalnız İsmaile âid ev üç bin liraya sigortalıdır. Diğer binalar sigortasızdır. Yangın, civarı tehdid edecek ehem- miyette görüldüğünden Üsküdar itfa- iyesinden başka Kadıköy itfaiyesi de | yangın yerine gelmişlerdi. Yangının nz suretle çıktığı henüz belli değildir. Zabıtaca tahkikat ya- | pilmektadır. | Hava taarruzları (Baş tarafı birinci sahifede) salâhiyetini haiz bir hava müdafaa genel komutanlığı ihdas olunacaktır. Buna dair bir kanun lâyihası hazır- lanmış ve lâyiha umumi heyete verilmiştir. Bu lâyihaya göre, hava müdafaa genel komutanlığı doğrudan doğruya hazerde genel kurmay baş- kanlığına ve seferde de başkuman- danlığa bağlı olecaktır. Hava müdafaa genel komutanlığı hezerde bütün memlekete şamii hava taarruzlarına karşı korunma plânları- nı ihzar ve büro dahilindeki halkı ve hükümet teşkilâtının muhtelif kısım- farını zlâkadar eden tekmil hava mü- dafaazına aid teşkilât işlerini ve mü- dafaa usul ve talimatlarını tesbit ©- decektir, Gene bu lâyihaya gör, Genel Kurmay başkanının riyasetinde Ha- va müdafaa kömutanı ile vekâletler müstoşarlarından mürekkep olmak üzere bir yüksek müdafaa hava ko- misyonu teşkil edilecektir. — Dört ayda 25,000 göçmen 15 hazirandan itibaren Bulgaristan wwe Romanyadan dört ayda 25,000 göç- men nakledilecek, on beş bini Trak- “yada yerleştirilecektir. Eminönü-Emirgân otobüs servisi başladı Eminönü - Emirgân otobüs ser- Yisi, dün sabahtan itibaren işlemeğe beşlamıştır. Emirgândan Eminönü- Me kadar 17,5 kuruş ücret alınmak- Orta Avrupada (Baş tarafı 1 inci sahifede) Söylendiğine göre - ki hakikâte muhalif göründüğü cihetle bu teyide “muhtaçtır - kral Karol Romanyada | nazi sistemi üzerine müesses bir Te- jim kurmağa uğraşıyor. Buna Ro. manyanın komşuları olan devletle. Tin ananeleri ve siyaseti muarızdır. Çekoslovakya ile Sovyet Rusya arasında mevcut karşılıklı yardım paktından ve Romanyanın Fransaya karşı beslediği minnettarlıktan da diğer güçlükler doğmaktadır.» Bükreşte bir ziyafet ve geçid resmi Bükreş 8 (A.A.) — Dün, kral sa- rayı önünde, Polonya Reisicumhuru B. Moscicki şerefine parlak bir geçit resmi yapılmıştır. Akşam, kral Karol, B, Moscicki ! şerefine sarayda büyük bir ziyafet vermiş ve -zZiyafet sonunda iki devlet reisi, çok samimi nutuklar testi et- mişlerdir. Bükreş 8 (A.A.) — Polonyo Cum- hurreisi Moscicki'nin şerefine dün akşam verilen ziyafete bir nutuk i söyliyen kral Karol, Polonya - Ro- manya ittifakının sağlamlığından bahsederek aradaki ittifak ve dost lukların Milletler Cemiyetinin ruhile hemahenk olduğunu tebarüz ettir- miştir. Moscicki de Polonya - Romanyâ ittifakının, faaliyetinin bütün saha- larındâaki teşriki mesal İle inkişaf et- mekte olduğunu söylemiştir. Alman Hariciye nazırının mülâkatları Belgrad 8. (A.A.) — Almanya Ha- riciye Nazırı B. Von Neurath, bu sa- bah saat llde B. Stoyadinoviç ile bir görüşmede bulunmuştur. Bundan sonra Alman devlet adamı, naibi hükümet prens Paul tarafından ka- bul edilmiş ve prens, kendisinin şe- refine bir öğle ziyafeti vermiştir, Da- vetliler afasında Von Neurath'ın re- fakatindeki zevat ile Almanyanın Belgrad orta elçisi, Başvekil B. Sto- yadinoviç, Harbiye Nazırı general Mariteh ve Yugoslavyanın Berlin sefiri görülüyordu. Almanya, Yugoslav Başvekiline nişan verdi Belgrad 8 (A.A.) — Almanya Ha- riciye Nazırı B. Von Neurath, Yu- gosisvya Başvekili B. Stoyadinoviçe tevcih edilen Alman Kartalı liyakat nişanının büyük haçını takmıştır. Yugoslavya kral nalbi prens Paul de, B. Von Neurath'a Yugoslav Be- yaz Kartal nişanının birinci rütbesi- ni tevelh etmiştir, Uludağdan çalınan çocuk Sekiz sene evvelki hadi- senin kör düğümü çözülmek üzere İzmir 8 (Telefon) — Sekiz sene evvel Bursada Uludağda çalınan fab- | rikatör B, Mehmedin oğlu dört yaşın- | da Sadinin İzmirde Buca nahiyesin- de Baytar B. Aziz nezdinde bulundu- ğu hakkndaki iddia burada günün Meselesi olmuştur. Veli B. Fazlı Güleç, bu işin ehem- miyetie tahkik edilmesini Büca na- hiye twüdürüne bildirmiştir. Nahiye müdürlüğü tahkikata girşmiştir. Hüseyin adında biri Sedinin ba- Kesi fabrikatör B. Mehmedle görüş- müş veoğlu Saidin Bucada baytar Azizin yanında bulunduğunu haber vermiştir. Fabrikatör B. Mehmed doğruca Bursa müddetumumiliğine müracaat ederek keyfiyeti anlatmış ve müddelumumilik Hüseyini tevkif etmiştir. Tahkikat genişletilmiş ve Bursanın Musalla köyünden Ahmed, Süleyman ve kireççi Nasuh ağlarnda üç kişi daha tevkif edilmiştir. Hüseyinin anlattığına göre, fabri- katör B. Mehmedin oğlu Sadiyi, Hü- seyinin ölen ağabeyisi üç arkadaşile birlikte kaçırmıştır. Bu üç kişi de yakalanan Ahmed, Süleyman ve Kireççi Nasuhtur. Bunlar küçük Sa- diyi Boşmak Hayriye adında bir ka- dınz vermişlerdir. | Cinayetten yirmi seneye mahküm | Olan Hayriye her nasılsa hapishane. | den kaçmış ve çocuğu Bucaya geti- rerek-baytar Azize vermiştir. Hayriyenin şimdiki halde Bucada saklı olduğu söylenmekte ve kendisi aranmaktadır. Bucada baylar Azizin yanında bir çocuk vardır. Fabrikatör B. Mehmed ! bu çocuğun kendi çocuğu olduğunu ısrarla söylüyorsa da. baytar Aziz: — Hayır, bu çocuk benimdir. Onu bana Allah verdi ve ancak Allah alacaktır, başka kimse alamaz, diyor. Fabrikatör B. Mehmed bu son tevkifler münasebetile acele Bursa- ya gitmiştir. Hüseyin ile Ahmed, Sü- leyman ve Kiröççi Nâsuhun İzmire getirilmeleri muhtemeldir. Bugün baytar Azizle görüştüm, ba- na dedi ki; — «Çocuğun kime ait olduğunu anlamak için iki (arafın kanlarının tahlil edileceğini söylüyorlar. Ben büna razı değilim. Çocuğun bana alt olduğunu vesaikle isbat edeceğim. Eğer bunlar olmasaydı O vakit kan tahliline razı olurdum.» | Buca nahiye müdürlüğü bugün- lerde tahkikatını bitirecektir, Üsküdar Halkevinden: Ekseriyet ha. sl olmadığından yapılamıyan spor ko- lumuzun o kongresi 13/6/937 pazar gününe tehir edilmiştir. Spora mensup bütün üyelerimizin © gün saat 10 da Halkevi salonunda bulunmaları, mim —— a İstanbul dördüncü ikra memurlüğun. dan: Bir borçtan dolayı mahcuz olup pa raya çevrilmesine karar verilen ve Ba. biâli caddesinde Halkevi katşı sirasında 56 numaralı hanede bulunan bir adet demir kasa, elektrik fırını ve sâire peşin para ve açık arttırma ile satılacaktır, Bi. rinci artırma 18 haziran 937 cuma gü- nü sant 10 dadır. O gün muhammen kıymetlerin: yüzde yetmiş beşi bulun- mazsa ikinci arttırma 22 haziran 937 şa- li günü saat 10 dadır. İsteklilerin yuka: nda adı geçen mahalde bulunacak olan memurune müracaatları ilân olunur. Mu el m b am el EMNİYET SANDIĞI MÜDÜRLÜ. GÜNDEN sandığımıza 12435 numaralı bonoyu kaybettikleri. ni veresesi bulunan karısı Virjin Kopo. yan ile oğlu Mardik Kopoyan söylemiş. lerdir. Yenisi verileceğinden eskisinin hükmü olmuyacağı ilân olunur. ANTİKA ALIYORUM Eski Türk eserleri, gümüş, tahta, ba. kar, Beykoz vesair işlerle eski yağlıboya tablo, gravür, porselen, fayans vazo ve biblolar, bronz heykeller, her nevi sü- İon tezyinat eşyası alıyorum. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde eski (0) numaralı dairede Mimar Knol. 9 Haziran 1937 Resimli hakiki bir vak'a GENÇ VE TAZE Görünmenin yeni ve kolay usulü yorucu bir? meşguli- yetten” sonra, buru şuk ve yorgun bir yüzü vardı." ve sihi Bu yeni pudranın son derece yapışma has- sasını veren fevkalâ- de inceliği âdeta yü- zünde - gayrimer'idir. En samimi dostlarınız bile şayani ninizin, tabil güzellik- ten mütevellid olmadığına kail olamı- yacaktır. Dışarıda, yağmurda ve güneşte veya deniz banyosunda ve yahut tenis cild mal maçlarında, içeride sıcak salonda, dans» ta dâima cazib güzellikte bir tene ima lik olabilirsiniz. de Bu pudra, ne sudan, ne terden cağı ilân olunur. MAZON — ETT Sant 6,45'de bu yeni| 47 pudrayı kullandı. Bir, miknatisin iğne leri, cezbettiği * gibi için son derece yapışma bassasına gayet ince bir pudradır.* ETİ BANK Ereğli Kömürleri işletmesinden : Bazı Gemi ve Motörler Zonguldağa gelerek peşin para muka- bilinde kömür almak üzere satış birliğine müracaat etmektedirler, Teşkilâtımız kömür satışlarını İstanbul Müdürlüğümüz nezdinde teksif ettiğinden gerek ihrakiye ve gerek hamule olsun kömür sa- tın almak için - şimdilik - İstanbulda Bahçekapıda Taşhanda 6 ncı katta «ETi BANK EREĞLİ KÖMÜRLERİ İŞLETMESİ KÖMÜR SATIŞ ŞUBESİ MÜDÜRLÜĞÜ »ne (Telefon: 20031) müracaat etmeleri rica. ve badema alelâide ohvalde mübayaa için Zongul- dak mümessilliğimize vaki olacak müracaatların ifa olunamıya- Hamiş: İstanbul Şube Müdürlüğümüz yakında Yazıhaneyi de- ğiştireceğinden bu keyfiyet de ayrıca alâkadarana ilân edilecektir. ö#im HOR OS markasma 7, ““birde şayanı hayret bir tenle genç ve terü- taze görünüyordu. Vor v6 burun parlaklığı tama.” m... Lal simay bark Bale siyah baslar kaytatmaytur. Bir Meta yutralanmak kündir“ Çünkü bu pudra Gidiniz için Sumrall bö yapışma Basma sira mii, katiyyen müteessir olmaz ve yüzde leke ve tabaka teşkil etmez. Tokalon pudrasını, cildinizde son derece yapış- ma hassasını veren ve fevkalâde in- ce olan bu sihirâmiz «bir de 4» pudra- yı kullanınız. Neticesinden son derece memnun kalacaksınız. MiDENİIZE dikkat ve İYİ HAZIM ediniz. Çabuk, iyi çiğnemeden yemek Yiyenler, fazla buharatlı ve biberli Yiyenler, bilhassa içki içenler mi- delerini tahriş ederler. Ve EK$İ. LİK, HAZIMSIZLIK, ağırlık ve baş dönmeleri hissederler. MAZON MEYVA TUZU HAZIMSIZLIĞI, MİDE EKŞİLİK ve YANMALARINI GİDERİR. İNKİBAZI defeder. Bugünden bir şişe MAZON alınız. Hiçbir müma- sil müstahzarla kıyas kabul etmez. dikkat 1 — 8000 kilo Gazyağı. 20000. kilo benzin şartnamelerine göre pazarlıkla satın alınacaktır, 11 — Pazarlık 11/V1/937 tarihine rastlayan cuma günü saat 14 de Kaba- taşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaklar. TI Şartnameler parasız olark hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “5 75 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (3011) I — 6000 kilo göz taşi pazarlıkla yk. alınacaktır. II — Pazarlık 14/V1/937 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. HI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “5 7,5 güyenme paralariyle birlikte adı geçen komisyon& gelmeleri ilân olunur. (3202) Keçiburlu Kükürtleri Türk Anonim Şirketinden: DOKTOR ARANIYOR Şirketimizin Keçiburlu'daki madeni için bir doktora ihtiyaç vardır. Ev, 60- faj ve ekleraj madence temin olunmaktadır. Taliplerin şirketin Ankarada İş hanında Eti Banktaki merkezine tahriren müracaatları lâzımdır. (1490) (3278) Türk hava kurumu satınlama komisyonundan: 100,000 adet yer ürünü cetveli bastırılacaktır. Eksiltmesi açık olarak 14 Hoziran 937 pazartesi günü yapılacaktır. İstekliler şartnamesini piyango direktörlüğü muhasebesinde hergün göre- bilirler, (3265) Galatasaray Lisesi Direktörlüğünden: Polonya sokağında Merkez apartmanı | | Kamp başlıyacağından kampa tab telebenin 17 İlaziran perşembe sabahi saat 8 de mutlaka okulda bulunmaları. “ (3231)