10 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

10 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Karsana |; ( bir izah Pariste sergi münasebetile yapılan beynelmilel futbol turmunsında İtal yanın Bologna takımı evvelâ Fransa kupası galibini, sonra Çeklerin meş- hur Slâvyasını ve nihayet İngilterenin Chelsea takımını yenerek turnua şampiyonluğunu aldı ve ayni zamanda SİK YAİAO mani İtalyan futbo- lünün en müessir futbol olduğunu Resmimiz Bologna takımının kalecisi Ceresoli'nin tumuanmn ilk maçm- da penaltıdan yediği golü göstermektedir. Bu penaltının verilmesinin na- sıl tenkid edildiğini «Penaltı ne zaman verilmez» yazımızda okuyacaksınız. Hakemlerimizden ve sporcu arka: | sana şunu hatırlatmak isteriz ki, ka- daşlarımızdan Sâdi Karsan son idare | nun ve nizamların hükümleri fevkin- ettiği bir maçta takımlardan biri a- | de onu tatbik edenlerin aklı selimi, leyhine bir penaltı vermişti. Şekli iti- ! kanaati, vicdanı ve bilhassa haksızlık barile verilmemesi lâzım gelen bu pen- | etmemek endişesi vardır. altıdan dolayı hemen bütün dpor mü- Bunu kolay anlaşılır bir misalle izah harrirleri, sanki biribirlerile konuş | edelim: Bir kasaba belediyesi bir park muşlar ve evvelden anlaşmışlar gibi | yapmıştır. Belediyenin kasaba işlerine hakemi tenkid ettiler. Bu tenkidi YÜ- | ald bir talimatnamesi vardır. Bu tali- rülenler arasında biz de vardık, Sadi Ç matnamede parktan çiçek koparılma- Karsanın dürüstlüğünden zefte ka- | sı memnu olduğu, aksine hareket e- dar şüphe etmediğimizi açikça yaz- | denlerden birlira para cezası alınaca- mış, fakat gerek bu penaltıda ve ge- | ğı yazılıdır. Bir genç parkın yolların- rek diğer bazı kararlarında herhangi | da bisikletle gezerken yanlış bir ma- bir tesir alında kalarâk hataya düş- | nevra yapıyor, tekerlek kayıyor, bisik- tüğünü ihsas etmiştik. Maçın ertesi | let bir tarafa, kendi bir tarafa yuvar- günü maç tafsilâlı arasında birer hâ- | lanıyor, fakat yuvarlanırken de can dise olarak kaydettiğimz bu noktala- | havlile yol kenarındaki gül fidanla- ra -Sadi Karsanın bitaraflığından er- | rından birine tutunuyor ve fidanı kö- dişe ve dürüstlüğünden şüphe etmedi- | künden söküyor. Bu gençlen talimat- ğimiz için- birdaha dönmeği islemez- | name maddesini kelime bekelime tat- dik. Çünkü cn dürüst ve bitaraf ha- | bike kalkarak pera cezasıistemek kim- kemlerin bile bazan bariz tarafgirlik | seninaklından geçmez. Fazla olarak eden herhangi bir hakem kadar ve | belediye talimatnamesi de; , «Düşer belki de daha fazla hataya düşebilece- | ken can Havlile bir fidanı yakalayıp ğini kabul edenlerdeniz. kökünden söken bu cezadan müstes- İşte, dediğimiz gibi, bu bahse dön- | nadır» diye herhangi teferrüdtı'da meği ve münakaşaya girmeği düşün- | muhtevi değildir ve olamaz, mezdik. Fakat ne yapalim ki o günkü Işte Sadi Karsan arkadaşımızın ken- maçı fena idare ettiğini kendi de müd- | disini mazur göstermek için sıkı sıkı rik'olan Sadi Karsan, sabah #azete- | sarıldığı beynelinilel futbol kaldeleri- lerinden birinde bu tenkidlere 'cevap | nin penaltıya aid hükümleri de böy. olarak «penaltı profesörüs edasile | ledir. Tefetrüatı yoktur. Teferrilat könuşan Sadi Karsan: hakemlerin dirayeline bırakılmıştır. — Şüphe yok ki, bu gibi kanaat ve | © Nitekim, bunun böyle olduğunu da Fransanın en tanınmış, haitâ beynel- milel şöhreti haiz bir futbol münek- kidini işhad ederek isbat edeceğiz: Paris sergisi münasebetile beynel- milel br futbol tumunsı yapıldı. Bu funruada Sochâux ismindeki Fransiz takımile oyniyan Bologna adındaki İtalyan takımı aleyhine bir penaltı ve- mütaleada bulunanlardan - hiç biri pehaltının ne zaman verileceğini iyi bilmiyor ve vaziyeti tamamile hissiyat. larına kapılarak tahlil ve muhakeme ediyorlar... Dediklen sonra ne zaman penaltı verileceği hakkındâki dersine -başlı- yor ve: «Nizamnamenin hiç bir yerinde pan- rildi. altayı verirken gol tehlikesi olup olma” Bu penaltı hakkında binlerce maç dığı nazarı itibare alınarak verileceği. | Ve binlerce hakem görmüş olan maruf münekkid Gabriel Hanot'un sözlerini, iyi fransızca bilen Sadi Karsan için fransızca olarak aynen aşağıya yazi- ne dair bir kayıd yoktur» sözile ken- disini mazur gösterecek mütalealarına devam ediyor. « Biz Sadi Karsandan ders almağa ih- İiyacımız olmadığını söylesek de onu bu hevesinden vâz geçirmeğe belki muvaffak olamayız. Yalnız Sadi Kur- | zone de rdparatlon par Varriâre gauc- ar v6) ç Bursaya davete karar vermiştir. ” KISA HABERLER: ———— (Milli küme maçlar? Bu hafta İstanbulda milli küme İPE üçü oynanacaktır. Bu meşlar Güneş - Doğanspor; Galala- sarsy - Doğanspor ve Fenerbahçe - Ankaragücü maçlarıdır. »* Hangi stadlarda Haber aldığımıza göre Güneş - Do- ğanspor maçı cumartesi günü Tak- sim stadında, Galatasaray - Doğan- spor maçı pazar günü gene Taksim stadında, Fenerbahçe - Ankaragü- cü maçı ise pazar günü Fenerbahçe stadında oynanacaktır. Fenerbahçe - Ankaragücü tiaçının Fenetbahçede oynanmasına . sebep olarak Ankaragüçlüler o akşam An- | karaya hareket edecekleri için bu maç ta Taksim stadında oynanırsa | bem futboleülerin trene. yetişmeleri | güç olacağı, hem de maçın erken ve sicâkta yapılması lâzımyeleceği gös” terilmektedir. Bununla beraber bu mâçin da 'Takâim stağdinda yapil ması ihtimali Yardır. ; Ankaragücü - Râpid | Ankarada üç maç, yapacak olan. Rapid ilk maçını perşembe günü An- karagticü ile yapacaktır. Ankaragü- cü bu maçtan sonra Fenerbahçe ile karşılaşmak üzere İstanbula hareket &lecektir. Evvelki gün şehrimizde | bulunan Ankaragücünün iki futbol. cüsü telgraflâ davet ediliş ve An- Karay hareket etmişlerdir? Maçların hakemleri Bu hufta milli küme İmaçlarında Güneş - Doğanspor ve Galatasaray - maçlarını Ankaradan ge- lecek olan Kemal Halim, Fönerbah- çe - Ankaragücü maçıni ise 'Nuri Bosut idarg edecek'!erdir. Fikret ve Salâhaddin oynamıyor Son Fenerbahçe - Güneş maçında Oyunun bitmesine üç dakika kala sa- hadan çıkarılmış olan Fenerbahçe takımından Fikret bu pazar Fener- bahçe - Ankaragücü mâçında, . Gü- neş takımından Salâhaddin de bu cumartesi Güneş - Doğanspor maç- larında oynıyamıyacaklardır. Sekizler turnuası bilânçosu Beykozun şampiyonluğile netice lenen sekizler turnuası maçlarının stada verilen ücret dolayısile kırk Mira bir açıkla bittiğini ve hakem üc- retlerinin de futbol federasyonu ta- | rafından verilerek daha fazla bir za- râra meydan verilmediğini öğrendik. Bursalıların daveti Bursanın Sebat klübü yıldönümü. nü kutlamak üzere gelecek hafta için bir program hazırlamış, bu me- yanda da -Fenerbahçe B takımını he italien Gasperi, Varbitre belge, M, | Turfkruyer, accorda ns pönalile (penalty) au P, C, Sochaur. Le châti- ment ötait beaucoup trop sövdre; »'il y avit eu faute, en effet, Courtois agit irremissiblemen perdu le conlröle de sor ballon au momen$ Gü İl fut boys. cul& par Uarriğre itallen.» Bu yazı çok yenidir ve 1 haziran 937 tarihli «Le Miroir des Sports da çıkmıştır. Fransızca bilmiyen okuyu- Cularımız için de bu yazının türkçesi. ni aşağıya yazıyoruz: «Kırkıncı dakikada, Courloiş, cöğg çizgisi içinde İtalyan sol mildaft' Gay. peri tarafından gayri nizami dr şekil. de durdurulduğu çin, Belçikalı hakem, bay Turfkruyer P, C. Sochauz lehing bir penaltı verdi. 4 * “Bu ceza çök fazla (Akşam: Dikkat edelim, fazla kelimesini az senmi çok fazla diyor) ağırdı; zira en bir hatâ oldu idişe, Courtdis İtaljan mildafti tarafından itilip kakıldığı an. da, telâfisi imkânsız bir şekilde topun köntrolünü. az bulunuyordu.» telerinde de buna yakın ve benzer müs talâalar vardır. Bugünlük bu kadar. Eğer Sadi Kar- san idare ettiği son maçtaki diğer ha- taları hakkında da derslerine devam Fenerbahçe ile Güneş fulbol- cüleri şimdiye kadar ecnebi ta- kımlar karşısına bir kaç kere muhtelit halında çıktılar. Gene bir defada mühtelit halinde Ro- manyaya giderek hir maç yaptı- lar. Fenetbahçe - Güneş muhte- liti bütün bü maçlarında o mu- vaffakıyetli neticeler aldı. Son olarak Salt günü Taksim stadırı- da: Rapidin karşısına çıkan Fe merbahçe - Güneş muhteliti bu maçıda 3-2 kazandı. İşin en mühim tarafı, galibiyet “bir tara- fa; muhtelitin “Rapidden daha; * güzel ve daha üstün bir oyun çı- karmış olmasıdır. f Mevsuk; bir. meribudan öğren- diğimize göre, iki klübün futbol idarecileri, - futboleülerinden “te- şekkül eden muhtelitin şimdiye kadar hiç yen'imediğini hesaba katarak biraz daha itina göter- dikleri takdirde daha kuvvetli bir muhtelif çıkarabileceklerini ve kuvvetli Avrupa takımlarile oynıyabilecek biz kadroyu mey: dana” getirebileceklerini - takdir elmişlerdir. Filhakika geçen gün- kü mühtelit dışında kalmış ba- zı “elemanların ve biihassa mü- dafi Yaşarla merkez mühacim Rasihin iltihakı ve bunlar ara- sından “ihtiyatlarile birlikte iyi bir seçim suretile daha iyi rat“ Deniz klübünün motötleri Denizcilikte. büyük faaliyetler gös- teren Deniz klübü geçen sene otuz Fenerbahçe - Güneşin Avrupa turnesi Kuvvetli bir muhtelit çıkarabileceklerini gören iki klüp gelecek mevsim içinde bir seyahat tertibini düşünüyor- 10 Haziran 1937 dıman verecek bir muhtelit ya- pılması kabildir. İki klüp futbol idarecilerine bu kati kanaat geldikten sonra, iyi hazırlanmak suretile gelecek mevsim başında veya içinde kuy- vetli bir kadıoile bir Avrupa turnesine çıkınak ve ecnebi ta- kımlarla kendi memleketlerinde bir kaç maç yapmak düşüncesi de gelmiştir. İdarecilerin düşündükleri tur- ne, Romanyadan başlamak ve Yugoslavyadan dönmek suretile Bükreşle iki, Peştede . bir vey iki, Szegedde. bir, Pragda bir, Viyanad bir veya iki, Zagrep ile Belgradân birer maç bu tume- ye esas tutulmaktadır, Gene öğrendiğimize göre iki klübün futbol seksiyonları. şim» diden veya pek yakında dört ki- şllik bir komite teşkil edecekler, bunlardan ikisi yukarıda saydı- Zımız şehrilerdeki kiüplerle mu- haberatı ve maçların teminini idare edecek, ikisi de türne za- marına kadar iki klüp futboleti- lerinin Oyunlurını tedkik ederek kadronun en iyi bir şekilde tes- bitine yarıyacak teknik bir ra- por hazırlıyacaklardır, Edime sporcuları Tekirdağına gidiyorlar Tekirdağ 9 (A.A.) -— Edirne Spor üç mil süratinde bir. yarış motörü | Klübünden 20 kişlik bir kaflle Te- getirtmişti. Klüp süratli - motörlere gösterilen alâkayı görerek bu sene de biri Amerikadan olmak üzere biri yirmi iki mil, diğeri Kısk altı mil sü- ratinde iki »molör deha getirterek filosunu zenginleştirmiştir. Budan başka klüp birçok Şarpiler yaptır- mıştır, Büyük deniz yarışları Deniz klübü geçen sene Moda önünde büyük deniz yarışları tertip etmiş ve büyük bir rağbet ve alâka görmüştü, Bundan cesâret alan klüp bu sene daha geniş mikyasta ve da- ha zengin programlı deniz yarış ve eğlenceleri tertip etmeğe karar ver- miştir. Günü henüz tesbit edilmemiş olan bu yarışlar için simdiden bir program yapılmak üzere hazırlıklara başlanmuşar..,, | Ayrılık ve yeni birlik mi? Mili küme haricinde kalan İstan- bul klüplerinden başta Istanbulspor, Vefa, Süleymaniye olmak üzere beş altı klübünün İstanbul liginden ve hattâ teşkilâtından ayrılarak kendi aralarında hususi bir lig kurmağa karar verdikleri söylenmektedir. Bu klüpler duyduğumuza göre Kari- gümrük sahasını alecaklar ve maç- larını burada yapacaklarmış. Biz bu haberi ihtiyat kaydile ya- ziyoruz. Çünkü kendi aralarında hususi maçlar yapmaları için teşki- lâttan ayrılmalarına lüzum yoktur. kirdağ Spor klübü ile bir maç yap- mak üzere 13 haziranda ilimize ge- Mevtlitir. 1. > eş Tunada yelken yarışlarından vaz geçildi Viyana 9 (A.A.) — Tunada tem- muzda yapılacağı ilân edilmiş olan yelken yarışları, bunlarin nazi te siri sltında bir siyasi tezahür mahi- larında oynıyamıyacaklardır. Romanya yat klübünün motörü Romanya Yat klübünün bir mo. törü dört gündenberi Moda Deniz klübünün misafiri bulunmaktadır. Motörle birtikte geler denizci misa- firlerin söylediğine göre Romanya hükümeti Yat klübüne lâzım olan benzini transit ve gümrüksüz ola- rak vermek suretile yardımda * bu- lunmakta imiş. Romanyalı denizci- ler bir müddet daha şehrimizde kal. dıktan sonra Köstenceye hareket edeceklerdir. Yeni bir program 'Tükr Spor kurumunun son bir kas rTarı mucibince bir küp muhtelif futbol kümelerine ayrı ayrı futbol ta- kımları sokacağına göre İstanbul futbol ajanlığı Fenerbahçe, Galata” saray, Beşiktaş, Güneş, Beykoz, İs- tanbulspor, Süleyntaniye, Vefa, Top- kapı, Eyüp, Hilâl, Anadolu arasında bir futbol fdaliyet programı hazırla- mak fikrindedir, Kaybettikleri le Müli küme takımlarının Şimdi- ye kadar yaptıkları maçlarda kaybettikleri pulanları aşağıya İ) yazıyoruz: Galatasaray Fenerbahçe Beşiktaş Güneş Gençlerbirliği Ankaragücü Doğanspor Üçok