10 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

10 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

19 Haziran 1937 Scandinavian Near East Agceny Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 -2-3 Svenska Orient Linien Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantziğ, Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir ârimet ve eydet için muntazam postalar. Gdynia » Dantzig - Gothenburg ve Oslodan beklenen vapurlar, LOW. Wink vapuru 12 Hazirana doğru Nordland vapuru 15 Ha Birklend vapuru 26 H Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Danizig - Stokholm, ve Oslo, limanları işin hareket edecek vapurlar. İW. Wink vapuru 13 Hazirani doğru Nordlund vapuru 16 Hazirana doğru Birkland vapuru 26 Hazirana doğru Fazla tafsilât için Galata'da Tahir ban 3 üncü katta küin scentahgına müracaat. Tel: 44991 .2-3 AĞ XEK Key MERKEZİNDEKİ SENİ PEY VURİM EA A TENE YELE Güzelik e Mini Parfömlerin istihzar edildiği Fran- sanın Midi havalisini gezmiş iseniz tabiatin çiçekleri merkezinde yarat- tığı bir nevi balmumunun cildi be- yazlatmak ve güzelleştirmek husu- sunda şayanı bayret hassalarını bilirsiniz. «Sir Aseptik, tabir edilen bu şaya- nı hayret cevherin tasfiye edilmiş hu- lâsasınin cild üzerinde #ihirâmiz bir tesiri vardır. Bunun; geceleri yatmazdan evvel tatbik ediniz. Cildin sert ve kırmızı dış tabakasını yumuşatarak parça 1 parça döktürecek, sabahleyin inana- mıyacağımız taze ve beyaz bir cildin yeni güzelliği İle karşılaşacaksınız. Açık mesameler, siyah benler, kırmı- zılık lekeleri ve tenin gayri saf bü- tün maddelerinin tamamen zall oldu- ğunu göreceksiniz. Ancak, yüzünü- zün gençlik güzelliği ile fazla tezad teşkil etmemesi için boyunda, omuz- larda, kol ve ellerde dahi kullanma- nız lâzımdır. Kolay, pratik ve ayni zamanda â&z masraflı olan bu «Sir Aseptik» bütün eczanelerle ecza de- polarında satılır. Külliyetli miktarda HAKİKİ İNGİLİZ KUMAŞLARI Galatada, Karaköyde I.MOTOLA ı ani ilmik; EN ÂLÂ CİNS, EN MÜNTEHAB DESENLER Fiatler her yerden ucuzdur, He- men satılan bu kumaşları görmek üzere lâtfen mağazayı ziyaret ediniz. FIRSATTAN İSTİFADE EDİNİZ Sıhhat moktai nazarından ÇOK GÜZEL bir tarzda yapılmış şık çocuk Mağazalarındâ satılmaktadır. AKŞAM Bugünden itibaren TAKSİM Belediye BAHÇSİ açılıyor Şe Pİ yy e Bestekâr tanburi Selâhattin Bayanlar” Okuyucular Saz Heyeti Süzan ” Necati Tokyay Keman Dürdane Yaşar Şefik Piyano Birsen Ahmed Kanun a İbrahim Hasan Banço Muazzez Şükrü Klarnet Melâhat Artaki Nihat Ney Bayan LÜTFİYE terafından milli oyunlar, büyük sürpriz için masalarınızı temin ediniz. Telefon: 43703 Yalnız “İYİ, POKER bıçakları vardır. Dayanıklığı ve keskinliği birer birer kon- trol edildiğinden hepsi de mütesa- viyen keskin ve dayanıklıdırlar. Şayet onlardan biri, sizi tamamen memnun edemedi ise “Poker, bi- lâmünakaşa değiştirecektir. BU YÜZDE YÜZ BİR GA TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU 2 ci Keşide 11 Haziran 937 dedir Büyük ikramiye 40.000 liradır. Bundan başka: 15,000, 12,000, 10,000 İiralık Ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) iralık iki adet mükâfat vardır. Aynca : (3.000) liradan başlıyarak (20) liraya kadar büyük ve küçük birçok ikramiyelerle amortileri havi olan bu zengin plândan istifade etmek için bir bilet almaktan çekinmeyiniz... | Hava Yolları Devlet Işletme Idaresinden 1 — Ankara . İstanbul arasında 7/6/837 «dahil; den itibaren , A — Cumartesi günü hariç haftanın diğer günlerinde; Kalkış Varış & D. &. D. Ankaradan 9 10 50 İstanbula İstanbuldan (15 30 17 20 Ankaraya günlük seferlerimiz vardır. B — Cumartesi günleri; Ankaradan 15 30 17 20 İstanbula günlük bir seferrimiz vardır. Cumartesi günü İstanbuldan Anka- * raya avdet seferimiz yoktur. C — Pazartesi günleri: İstanbuldan: 7 8 2 — Acentelerimiz: Ankarada — P, 'T. 'T, Genel Direktörlüğü binasında, İstanbulda — Karaköy P. T. T. binasında, 3 — Yolcularımızı ücretsiz nakil eden idare otobüslerinin acentelerden meydanlara hareket saatleri: A — Ankarada - «Cumartesi hariç» Saat 8.30 de, Ankarada - Cumartesi günü - » 15te, B — İstabulda - «Cumartesi hariç» 14,30 da, İstanbulda - Pazartesi günü - >» 6 da. 4 — Pnzar günleri - Yeşilköy, Ankarada şehir gezintisi uçuşlarımız ayrıca seyı yolcularımıza ilân olunur. (4d: (3192) 50 o Ankaraya ilâve seferimiz vardır. Istanbul Defterdarlığından : Cins ve mevkii Muhammen bedeli Lira Galatada eski Sultan Beyazıt yeni Hacı Mimi mahallesinin eski Top- çular yeni Necati bey caddesinde kapı içi mevkiinde 281 No, lı kapı içi karakolu binasının tamam; Binbirdirek mahallesinin Mehmetpaşa Yokuşu ile Su terazisi sokak- larının birleştiği köşede her iki sokakta kapısı bulunan 10, 12, 30 No. lu İki evin hazineye alt Dokuzdâ bir payı, Bayezitte Tavşantaşı mahallesinin eski Simitçi yeni Hazinedar soka- ğında üstüride odası bulunan 15 No. !ubilâ hava dükkânın üçde iki payı, Hüsrevpaşada Kasap İvas mahallesinin çeşme sokağında 432,20 met- re murabbaı sahası bulunan 10 No.lu : natamam bahçeli evin tamamı: 470 Ayni yerde Aynalıçeşme sokağında 243,52 metre murabbaı 6, 8 No, hı 2350 550 Aksarayda eski Kâtip Kasım yeni Yalı mahallesinin esi; Yalı bosta- ni derunu yeni kumsal sokağında eski 98 yeni 215 No. h3i metre murabbal arsa. Beher metre murabbât! 2 İ Mukarıda cins ve mevkileri yazılı ev Ve arsalar hizalarından bedeller üze- rinden açık arttırma usulile salılecaktır. İsteklilerin ve tediye şeraitini öğ- çelerile Mili Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyona gelmeleri. (M.) (3134) ona ÇEK eruMMiyeyyeron REVÜE saati alıp «REVUE “saatı alan” MdığirTbilirir NX ve; zarırseklldedir? REVUE saararr tanımış sö 220narda | Asatılmancr, iatanbül, gangakapLr ül hanına ii, amran MSA, 360,67 arsanın tamamı, 180 Kumkapıda Çadırcı Ahmed Çelebi mahallesinin arayıcı sokağında 189 ada 5 parsel eski 12 yeni 16 kapı numaralı 47,5 metre murab- bel arsa. Beher metre murabbaı: 130 renmek istiyenlerin 17/6/937 perşembe günü saat on dörtte yüzde 7,5 pey ak- Sahife 15 — Sıhhat ve İçtimai muavenet Vekâletiğ Istanbul Bakırköy Emrazi Akliye ve Asabiye Hastanesi Poliklinik Gün ve saatleri Hastalıklar Saat Sinir, Akıl Hastalıkları 11 —15 Dahili “ Cerrahi > Diş » Sinir, Akıl Hastalıkları Fizikoterapi Dahili , Cerrahi > Kulak, Boğaz, Burun » Göz > Diş > Sinir, Akıl Haslalıkları Dahili , Cerrahi , Göz Rontgen Muayenesi Diş » Sinir, Akıl Hastalıkları Fizikoterapi Dahili » Cerrahi > Diş > Binir, Akil Hastalıkları Dahili 3 Cerrahi , Kulak, Boğaz, Burun > Sinir, Akıl Hastalıkları Fizikoterapi Dahili » Cerrahi , Kulak, Boğaz, Burun » Giz > Diş > 150 - 200 Lira Aylıkla Kontrolör Alınacaktır Iktisad Vekâletinden 1105 ve 3018 numaralı kanunlara müstenid nizamname ve kararname hü- kümleri dahilinde ihracatı mürakabe teşkilâtı için memur alınacaktır. Taliplerin haiz olmaları lâzım gelen vasıflar şunlardır: 1 — En az lise veya bu derecedeki Tivaret mektebi mezunu olmak, 2 — Askerliğini yapmış bulunmak, 3 — 35 yaşından yukarı olmamak, 4 — Memleketin her mıntakasında vrzife görmesine sıhhatça manli bu- lunmamak, Yüksek iktisad ve Ticaret, Yüksek ziraat veya Mülkiye mektebi veya hukuk fakültesi mezunu olmak, yabancı dillerden bir veya bir kaçını bilmek tercih sebeplerindendir. Yukarıdaki vasıf ve şartları haiz olan talipler müracaat istidalarına: 1 — Doğum tarihlerile bulundukları işleri ve son vazifelerini ve hakların- Ga kimlerden malümat alınabileceğini de göstermek üzere kısa bir tercüme hal varakası. 2 — Tahsil derecelerile askerliklerine aid vesikaların suretlerini, 3 — Nihayet 1937 de çekilmiş iki adet kartpostal büyüklüğünde boy fotoğ- raflarını eklemelidirler. Taliplerin arasından istenen vasıf ve şartları en çok haiz olanlar Vekâlet- çe ihtisas kursuna devam etmek üzere seçilecek ve bunlara kurs müddetince 100 lira aylık Ücret verilecektir. i Kurs 1 Temmuz 1937 de başlıycak ve iki ay kadar sürecektir. Taliplerin ihtisas kursuna iştirak için hiçbir manilerinin ve serdeğilecek herhangi bir Gürler Pazartesi Çarşamba İ mazeretlerinin bulunmaması şarttır. Kursa girmesi kabul olunanlardan Ve- kâletçe tayin edilecekleri mahallere İtirezsız gitmeği önceden kabul eyledik- lerine dair taahhütname istenecektir. İhtisas kursundan ehliyetname alan- lar kadrodaki ücreti 200 lira olan Kontrol memurluklarına başlangıçta 150 lira ücretle alınacaklar ve memleketin muhtelif ihraç merkez ve limanların- da istihdam edileceklerdir. 15 Haziran 1937 tarihine kadar kabul edilecek olan müracaatların İktisad Vekâleti İç ticaret Umum müdürlüğüne yapılması lüzumu ilân olunur, (1442) (3193) 1 — Rakı şişeleri için 11,550,000 şarap şişe ve Galonları için 1,000,000 Man- ter pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 25/V1/937 tarihine rasilayan cuma günü saat 16 da Kaba- taşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (3289) - » i I — Nümune ve şartnamesi mucibince muhtelif eb'atta 4 930 000 adet kapsül pazarlıkla satın alınacaktır. , II — Pazarlık, 21/V1/937 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Ke bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda, il TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9. 7,5 güvenme paralari/le birlikte adı geçen komsiyona gelmeleri ilân olunur. (3203) Beyoğlu Tahsilât müdürlüğünden: Maryantinin vergi borcundan dolayı mutasarıf olduğu Beşiktaş köy âşıklar meydanı eski 3, yeni 13 kapı sayılı bir tarafı Ayşe ferağından Fal Nakile uhdesinde olan 15, sayılı hane ve bir tarafı Hasenaki hanesi ve bir & rafı Evdoksiya ve Natika hanesi ve tarafı rabii âşıklar caddesi ile çevrilmiş İ bir bap hanenin berveçhi yakfiyet mahallin nısıf hissesile berveçhi mülkiyet mahallinde 24 de 7 hissesi aleni müzayede ile salılacaktır. İsteklilerin son müzayede olan 15/8/937 tarihine rastlayan salı günü saat 15 den sonra Beşiktaş kazasında müteşekkil idare heyetine “© 75 pey leriyle müracaat etmeleri ilân olunur. i (3302) & klik,